PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni HONDA CRV - Değerlendirme & Deneyim & Yorum



Quantum
28-08-2016, 15:34
CRV yi Ağustos 2015’te bayiden teslim aldım. Executive modeli.. Tam 1 yıl kullandım. Şimdi araç hakkındaki yorumlarıma, araca yaptıklarıma, beğendiğim beğenmediğim yönlerine geçeyim ki bu aracı alanlara bir referans olsun.

İlk bir kaç ay fena değildi araç ya da bana öyle geldi..

Motor,
1.6 diesel. 160hp-350nm. 9 ileri otomatik ZF şanzıman var. Sarsıntısız ve güzel geçişleri olan bir şanzıman..

Çekiş,
AWD sistem. Şehir içi vs önden çeker ancak biraz zorlanınca, karlı ve buzlu yollarda tekerlek boşa çeyrek tur dönünce ya da virajlarda araç kafadan ya da arkadan bırakmaya başladığında devreye giriyor.. Şanzıman çok güzel. Bu AWD sistem de çok iyi çalışıyor.

Yakıt;
İlk 11-12 bin km de 10lt nin altına inmiyorsunuz. Uzun yolda 7.5-8lt arası yakıyor. Ya da benim kullanım tarzım böyle. Kullandığım aracın canını almam, ama yolda uyuyarak da gitmem. Direksiyonun sol tarafında Eco tuşu var. Devreye aldığınızda km saati çevresinde yeşil bir efekt beliriyor "doğayı kirletmiyorsun" hissiyatı vermek istiyor gibi. Gaza bastığınızda yeşil ışık beyaza dönüyor, gazdan ayağınızı çekiyorsunuz tekrar yeşil.. Neyse. Eco özelliğini bir kaç kez kullandım desem yeridir. Şehir içinde kullanılamıyor çünkü araç aşırı hissizleşiyor çok yakmayayım diye. Gaza basıyorsun araba "bak emin misin gidelim mi" diye sana soruyor devamlı. Pek bi isteksiz pek bir üşengeç. Karar verene kadar yandan bir araba hoop önüne kırıyor, sinir oluyorsun. Haliyle kullanmadım.
Kış ayı yakıt ortalaması 14-15 lt civarı.. Bunda aracın daha 4-5bin km de olması ve kış lastiklerinin olması da etkiliyor diye tahmin ediyorum ancak soğuk havalarda inanılmaz yakıyor araba.. Belki tüm dizellerde böyle bir şey vardır bilmiyorum Benim ilk dizel aracımdı. (Muhtemelen de son olacak.)
12bin km lerden sonra yakıt yavaş yavaş aşağılara inmeye başlıyor. Yaz aylarında 15bin km şerde iken devirli,sert kullanımda, sıkıştırmama rağmen 8lt den yukarı çıkmadı. Az trafikte 2000 devir altında 4-5lt aralığında değişti ki 1700kg ilk bir araç için çok çok iyi bir değer.

Konfor;
Ne bekliyorsun durumu bu aslında. CRV konfor için üretilmiş bir SUV değil.. Öyle tısır tısır gitmiyor. Normal/Vasat seviyede bir konforu var. Kış lastikleri ile biraz daha artıyor tabi konforu. Koltuklar deri. Beni üşütmedi, izin vermedim zira. Biner binmez koltuk ısıtmayı açıyordum gayet hızlı çalışıyor. Arka koltuklarda oturanların emniyet kemeri takmasını öneririm. Arka koltuklarda diz mesafesi ile birlikte koltuklar geniş ve savruluyorsunuz. Arkada baya kanepe kıvamında bir koltuk var. Bagajı oldukça büyük. Bagaj filesi almak zorunda kalmıştım aldığım şeyler bagajda dans etmesin diye. Bagaj kapağı elektrikli.. Biraz yavaş açılıp kapanıyor.
Sonuç, çok aman aman bir konforu yok. Zaten konfor odaklı üretilmiş bir araç değil(miş).

İzolasyon,
80-90 dan sonra deli gibi rüzgar sesi almaya başlıyor. Bunda fil kulağı büyüklüğündeki yan aynaların etkisi olsa da kapı izolasyonu ve fitillerdeki problem (kalitesizliği mi yoksa mühendislik hatası mı ne desem bilemedim) eklenince rüzgar sesini vs geçtim, bacaklarınızın dizden aşağısı üşümeye başlıyor. Özellikle kış aylarında şu Uludağ'da giyilen kürklü dizaltı kar çizmelerinden giymenizi öneririm. Evet o kadar rüzgar alıyor kapı altlarından. Arka koltukta oturanların ise kapı tarafındaki kolları felç olmaya yakın üşüyor. Ben böyle rüzgar alan başka bir araba görmedim.
E doğal olarak kapı fitillerine işlem yaptık. İçlerine hortum soktuk. 3 er sıra hortum vardı.. "O kadar mı yahu?" Evet o kadardı..
Motor sesi çok gelmiyor aracın içine gerçi lastik sesi ve rüzgar sesinden dolayı duymuyor da olabilirdim.

Performans,
Motor biraz hantal. 1700kg biraz ağır geliyor 350nm tork bir anda vermiyor size çünkü. 5000 devire kadar doldurarak gidiyor turbo. 180km den sonra tedirgin oluyorsunuz bunda aracın yüksek oluşunun da etkisi var tabi. Öyle çok ekşın yapılacak bir araba değil. Yoğunluk trafikte yukarıdan bakıp daralmazsınız, tın tın giden 60 yaş emekli arabasıdır.

Kış aylarında özellikle kar üzerinde mü-kem-mel.. Ne kayma ne bırakma ne patinaj hiç birşey yok. Yarım metre karda keçi gibi. Buzlu ve yokuşta asfaltta gidiyor gibi çıktım. Çok çok başarılı Awd kutusu..

Bu arada arabayı aldıktan 2-3 ay sonra far içlerinde buharlanma olduğunu farkettim. İki farı da komple garantiden değiştirttim. Değiştirme mevzusu da ayrı bir aksiyondu. Honda tr deki mühendis değiştirmiyorum normal bişey bu dedikten sonra üzerine yürümem ve hemen farların değişmesi vsvs. Saçma sapan.

Gelelim meşhur turbo hortumu mevzusuna.

Evet benim başıma da geldi turbo hortumunun çıkması, hem de 2 kez.
Sebep? Hortum kısa çünkü. Intercooler dan turboya giden hortumu yapan mühendis samurayın saki içmekten kafası güzelmiş herhalde. Aklıma başka bir şey gelmiyor.. Hortumun kısa olması sebepli motor salınımlarında gevşiyor ve atıyor kendini kelepçeden. Öte yandan turbo tarafında hortumun geçtiği boğazda da bir yiv, çıkıntı,kelepçe emniyeti, vs ne diyorsanız. Yok. Dümdüz boru çıkmış, turbo hortumunu oraya geçirmişler, üstüne de teneke su hortumu kelepçesi ile bağlamışlar. O hortumun çıkmaması imkansız zaten. Neyse, özel hortum ürettirdik.. Çünkü Honda tr de aynı hortum var. Kısa. Bir anlamı yok tekrar onu takmanın. Daha etli, daha uzun, dıştan bezli vs. İş makinalarınla hortum yapan bir fabrika bulduk siparişle hortum yaptırdık. Onu taktık. 6 ay gitti o da.. Yine aynı şey.. Yolda giderken fıssss.. Hortum çıktı.
En son İngiltere'den yeni nesil hortum setleri geldi vs dediler, onu taktırmıştım garantiden tabi. 2015 model olan tüm CRV lerinizi kaçınılmaz sonudur. Çıkmadıysa bu güne kadar, şans. Mutlaka çıkacak!

2016 modellerin hortum setleri değişmiş, turbo ların ağızları düzeltilmiş servisin bana söylemesi bu yönde. Kendim görmedim. Ama ciddi bir problem bu. 2016 modellerde olan bir şanzıman sorunundan bahsediliyor ancak ben yaşamadım bunu. O yüzden kulaktan kulağa olacak bu durum, ayrıntı bilgiye gerek yok, zira doğruluğunu teyid edemiyorum.

Sonuç olarak 1 yıl kullandım ve sattım. Kimseye alın ya da almayın demiyorum. Ama ben memnun kalmadım.