PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 karbüratörlü uno için



mikelazi
06-09-2016, 11:18
araç 1.4 krb.uno orjinal 120binde.üzerinde filtre ve komple 51 düz sondada 51lik açık eksoz var.şuan gayet seri.fakat kafamda 1.6 (tipo,tempra,tofaş)emmesi ve karbüratörü koyma fikri var.uyguluyan veya fikri olan varmı.sizce nasıl bir fark olur.her türlü fikire açıgım.

birde araç 5.viteste 5000 devirde duvar oluyor.1-2-3. viteslerde rahat 6500+ oluyor.4.viteste biraz agırlaşıyor 5 te direk 5000de duvar.filtre ve eksozdan sonra karbüratör ayarı yaptırmadım acaba ondan olabilirmi.birde yakıt filtresi degiştiricem onunda etkisi olabilir die düşünüyorum.araçta hiç lpg kullanılmamış o yüzden yakıt pompasının sorunlu olucagını düşünmüyorum.hep fullenir çeyrek altına düşürülmez araç.

SNCKTR
06-09-2016, 14:07
EFİ sisteme geç abi madem manifold vs alıcan

mikelazi
06-09-2016, 14:56
EFİ sisteme geç abi madem manifold vs alıcan

o tür işlerden pek anlamıyorum.genelde kafa mekanige çalışıyor.daha işin başındayım.çok para gömemem :)

SNCKTR
06-09-2016, 15:13
o tür işlerden pek anlamıyorum.genelde kafa mekanige çalışıyor.daha işin başındayım.çok para gömemem :)

fiatta nasıl bılmıyorum ama senın motora uyacak enjeksıyonlu bır fiatın uzerınden alıcagın

Emme manıfold
Enjektörler
Yakıt rayı
gaz kelebeği

parçaların % 70 almıs olursun geriye standalone ecu kalır :) 5 tede duvar olmaz :D :D

mikelazi
06-09-2016, 15:24
fiatta nasıl bılmıyorum ama senın motora uyacak enjeksıyonlu bır fiatın uzerınden alıcagın

Emme manıfold
Enjektörler
Yakıt rayı
gaz kelebeği

parçaların % 70 almıs olursun geriye standalone ecu kalır :) 5 tede duvar olmaz :D :D

bu 2. unom ilkinde 5.te 5800 çeviriyordum.(200+)1.4tipo emme-51düz-filtre vardı.uno ie idi.

kafamı karıştırıyorsun :) .standalone ecu bile benim parasal limiti aşar.karbüratörlü 1.6 emmesi 200-250tl,karbüratörde o fiyatlarda.
.sonuçta uno ie de alabilirdim.maksadım kafama göre ugraşmak.zaten 850-860kg araba :)

SNCKTR
06-09-2016, 16:03
bu 2. unom ilkinde 5.te 5800 çeviriyordum.(200+)1.4tipo emme-51düz-filtre vardı.uno ie idi.

kafamı karıştırıyorsun :) .standalone ecu bile benim parasal limiti aşar.karbüratörlü 1.6 emmesi 200-250tl,karbüratörde o fiyatlarda.
.sonuçta uno ie de alabilirdim.maksadım kafama göre ugraşmak.zaten 850-860kg araba :)

O zaman karburatörün mantığı büyük olanından koyucan abi :)

mikelazi
06-09-2016, 16:53
O zaman karburatörün mantığı büyük olanından koyucan abi :)

şimdi aynı mantıktayız işte.

uygulayan yapan varmı acep

suk3b3
06-09-2016, 21:58
Şahin desen itine dök de unocu çok yok heralde :)

Zorbey
06-09-2016, 22:11
Düz borudan ziyade headers var mı ?

yalan olmasın eksantrik ve kapak işlenirse çok eğlenceli olur. Şu an için fazla yakıt ve hava ne sağlayabilir ki ? Portları küçük bir araba

0M42
07-09-2016, 00:38
1.6 motorlarla 1.4 motorlarda aynı karbüratör var zaten jet ölçüleri farklıdır emmelerinde farklı olacağını sanmıyorum weber 32/36 al bir tane sade ve çok verimli bir karbüratördür ancak manifolduna birebir uymaz flanş yaptırman gerekir taunuslardan çıkar jet ölçülerini veririm sana arabanın karakterini değiştirir şüphen olmasın.Yada çok ekstrem bir şey istiyorsan 4 boğaz racing karbüratörlerine yönel itb tadında olur.

mikelazi
07-09-2016, 08:12
Düz borudan ziyade headers var mı ?

yalan olmasın eksantrik ve kapak işlenirse çok eğlenceli olur. Şu an için fazla yakıt ve hava ne sağlayabilir ki ? Portları küçük bir araba

header yok.zaten size danışmıştım sonradan vazgeçtim.yalnız düz boruyu manifoldun 4-2-1 oldugu yerden degil.4ün 2 ye baglandıgı yerden std. boru çapının 1kalın boru ile 2ye devam edip 2nin birleştigi yerden 51 olarak devam ettik.sona kadar düz sonda 51lik susturucu var.

çok farketti.:) şöyle örnek vereyim.5. vites 1500 devirde çıkamadıgı yokuşları çok rahat tırmanıyor.(175-55r15 lastiklerle)

mikelazi
07-09-2016, 08:28
1.6 motorlarla 1.4 motorlarda aynı karbüratör var zaten jet ölçüleri farklıdır emmelerinde farklı olacağını sanmıyorum weber 32/36 al bir tane sade ve çok verimli bir karbüratördür ancak manifolduna birebir uymaz flanş yaptırman gerekir taunuslardan çıkar jet ölçülerini veririm sana arabanın karakterini değiştirir şüphen olmasın.Yada çok ekstrem bir şey istiyorsan 4 boğaz racing karbüratörlerine yönel itb tadında olur.

1.4ie uno ile tipo arasında 6-7hp fark var.bu farkında emme ve egzantrik farkından oldugu söyleniyordu.bu yüzden 99 senesinde ie unoma 1.4 tipo emmesi koymuştum.ama aradaki fark neydi hiç hatırlamıyorum.emme sesi bariz degişmişti hatırladıgım :) ona dayanarak 1.6nın emmesi daha farklıdır die düşündüm.veya elimdekini söküp içini biraz traşlıyayım veya üst kapak portlarına uygun hale getireyim diyorum.

araç günlük kullanılıyor.fakat kesinlikle trafige girmiyor diye bilirim.dur kalkı fazla yok yani.ekstrem bir amacım yok.farklı yürüsün bana yeter.taunus derken eski 2.0 ların karbüratöründenmi bahsediyorsunuz.nerden bulabilirim.fiyatları ne dolaylardadır.anladıgım bu karbüratör işi bana yeterli olur gibi.yakıtı çok arttırırmı :)

dediginiz bunlarmı???


Loading site please wait... (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-ford-tanus-331619309/detay)
Loading site please wait... (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-32-36-cift-bogaz-weber-performans-karburatoru-283540539/detay)

0M42
07-09-2016, 19:51
6-7 hp lik farkı sadece karbüratör jetlerini değiştirerek te elde edersin karbüratörlü aracın güzelliği bunlar güç almak kolay.Bahsettiğim karbüratör eklediğin linklerdekiler evet sadece uygun bir flanş yaptırman gerekir sade ve verimli her parçasını kolaylıkla bulabilirsin kelebekler kademeli çalışır bir seviyeye kadar 32mm. boğazdan besler bir seviyeden sonra 36 mm. lik boğaz açılmaya başlar.Bir tık üzeri weber 38/38 dgas dır 2.8 granadalardan çıkar iki kelebek aynı anda çalışır bulunması biraz zordur değerli bir karbüratördür ancak çıkmacılar dolaşılırsa temiz bir şey bulunabilir doğal olarak sesi daha güzeldir daha yukarısı dereceli olmadıktan sonra senin motorun için gereksiz olur.

mikelazi
08-09-2016, 08:41
dedigin gibi 6-7hp bile bana yeterli sonuçta araç 850kg.sadece jet kit ilemi 6hp den bahsediyoruz :) dün senin yazdıklarından sonra biraz araştırma yaptım.bu 1.6 jetleri bayagı işime geldi.bunu nerden buluruz.ölçüleri nedir???

araçta zaten karbüratör ayarı yapılıcak,daha önceden bu jetleri alsam karbüratörcü halledebilirmi.

0M42
08-09-2016, 09:46
Jet almana gerek yok weber in güzelliği bunlar tüm ölçüde jetlerini karbüratörcülerde rahatlıkla bulabilirsin ama bilgisayar ile ayar yapan bir karbüratörcü bulmalısın maksimum performans istediğini söylersen yardımcı olur fakat orijinal karbüratörü tatmin etmeyebilir seni karbüratör upgrade i tavsiye ederim.Dükkanın ismini hatırlamıyorum ama bostancı sanayide var bir karbüratörcü zaten meşhurdur bir iki yere sorarsan mutlaka yerini bulursun ali usta sana yardımcı olur aracını bitirene kadar abi bak çok yakar, köpek gibi içer, yakıt dayanmaz diye diye başını ağrıtabilir bilgin olsun :)

mikelazi
08-09-2016, 10:53
Jet almana gerek yok weber in güzelliği bunlar tüm ölçüde jetlerini karbüratörcülerde rahatlıkla bulabilirsin ama bilgisayar ile ayar yapan bir karbüratörcü bulmalısın maksimum performans istediğini söylersen yardımcı olur fakat orijinal karbüratörü tatmin etmeyebilir seni karbüratör upgrade i tavsiye ederim.Dükkanın ismini hatırlamıyorum ama bostancı sanayide var bir karbüratörcü zaten meşhurdur bir iki yere sorarsan mutlaka yerini bulursun ali usta sana yardımcı olur aracını bitirene kadar abi bak çok yakar, köpek gibi içer, yakıt dayanmaz diye diye başını ağrıtabilir bilgin olsun :)

ali dedigin eskiden ikiler hondanın yani,peugeotcu harunun karşı sag çaprazındaki yermi.işin kötüsü araç sakaryada karbüratörcümüzde akyazıda gayet iyi oldugu söyleniyor racing motorcular bile ona gidiyor deniyor.ama illa ali diyorsa,sorun yok aracı burayada getirtirim.bu arada 35krş yakıyordu eksozdan önce.şimdi normal kullanımda dahada düşer gibi.ama bu karbüratör ayarından sonra yakıt sence ne olur.

0M42
08-09-2016, 12:04
Ali usta şart değil tabi varsa iyi bir karbüratörcün oda olur bildiğin ustadan şaşmamak daha iyidir en azından nazın geçer.Karbüratör yükseltme uygulamalarında normal kullanımda yakıt çok artmaz ancak dip gazlarda güç de gelir yakıtta artar karbüratörlü motorlarda dip gaz ve yakıt tüketim oranı enjeksiyonlulara nazaran biraz saçmadır ama her zamanda dip gaz da gidilmez zaten o yüzden bir sorun yaşayacağını sanmam.Karbüratörü büyütülmüş bir motorun emiş sesi ve gaz tepkisi de çok farklı güzel olur.

mikelazi
08-09-2016, 13:18
Ali usta şart değil tabi varsa iyi bir karbüratörcün oda olur bildiğin ustadan şaşmamak daha iyidir en azından nazın geçer.Karbüratör yükseltme uygulamalarında normal kullanımda yakıt çok artmaz ancak dip gazlarda güç de gelir yakıtta artar karbüratörlü motorlarda dip gaz ve yakıt tüketim oranı enjeksiyonlulara nazaran biraz saçmadır ama her zamanda dip gaz da gidilmez zaten o yüzden bir sorun yaşayacağını sanmam.Karbüratörü büyütülmüş bir motorun emiş sesi ve gaz tepkisi de çok farklı güzel olur.

zaten araç günluk sabit devirlerde kullanılıyor.anca hafta sonları benim elime geçerse gazlıyorum.

hayırlısı bakalım.yapıcaz bişeyler.sonuçları burda yazarım.
hazır seni yakalamışım sorayım 1.6 piston nasıl olur sence veya olurmu :)

dostum verdigin bilgiler ve yardımların için teşekkürler.

0M42
08-09-2016, 13:22
Rica ederim abi piston konusunda bir şey söyleyemicem Tofaş konusunda deneyimli arkadaşlar var onlar daha net kesin şeyler söylerler.

İzzet Göçmen
09-09-2016, 11:08
Kendi aracımdı Hiçbir ekstra yoktu sadece lpg mikseri vardır,Bu ilk halınde iken di sonra biraz daha oynama yaparak 3 te 155 görmüştüm,Konusmalar için özür dilerim :D


https://www.youtube.com/watch?v=0Lpzf78aqnU

mikelazi
09-09-2016, 12:44
ie ile yaptıgım hızlar.üzerindeki ebat 185-55r14 tü.
1de 55
2de 85
3te 130
4te 170
hepsi 6500 devirdeki hızlar.
5. vites 5800 üzerini görmedim.o devirde göstergede 200+
şimdi sıra karbüratörlüde.
3 te okadar zorlamanın pek bir anlamı yok aracı.daha önce bu videoyu pugteam de izlemiştim izzet ;)

İzzet Göçmen
09-09-2016, 15:20
ie ile yaptıgım hızlar.üzerindeki ebat 185-55r14 tü.
1de 55
2de 85
3te 130
4te 170
hepsi 6500 devirdeki hızlar.
5. vites 5800 üzerini görmedim.o devirde göstergede 200+
şimdi sıra karbüratörlüde.
3 te okadar zorlamanın pek bir anlamı yok aracı.daha önce bu videoyu pugteam de izlemiştim izzet ;)



En son acil isim vardı kütahyadan manisaya yetismem lazımdı yerle bir unoyla 180 190 gelmiştim 5 te yürütmüstüm arabayı devirdaim pompası ötmeye baslamıstı gidiyordu meret abi yapcagın sey buji,Cift karburatör,Heardes,Acık hava filtresi,Düz boru ve egsoz suanlık bunlar kapak taslama sonra gir derim

mikelazi
09-09-2016, 17:14
bagzı şeyler yazıldıgı gibi kolay olmuyor :)

genede eyvallah

İzzet Göçmen
11-09-2016, 07:47
bagzı şeyler yazıldıgı gibi kolay olmuyor :)

genede eyvallah

Valla oluyor abi :) Heardes el yapımı uno için 350 lira mı ne sormustum tipo kep istiyorsan ayarlamaya calısırım,Karburatörde bulmaya calısırım

SpeedlinE™
12-09-2016, 07:22
fiat coupe/tempra/tipo 2.0 16v olanın karbüratörü takılabilir mi? dereceli egzantrik(bunun hakkında pek fikrim yok uno için)uygulunabilir mi?bizde uno sahibiyiz,gerçi 276bindeyiz ilk sahibiyiz(205den beri lpg li)ondan hız konusunda yorum yapamam :D Bu arada aracı gruptan biliyorum rengi,duruşu cidden kaliteli,Allah nazarlardan saklasın

mikelazi
16-09-2016, 09:25
Valla oluyor abi :) Heardes el yapımı uno için 350 lira mı ne sormustum tipo kep istiyorsan ayarlamaya calısırım,Karburatörde bulmaya calısırım

header yok.zaten size danışmıştım sonradan vazgeçtim.yalnız düz boruyu manifoldun 4-2-1 oldugu yerden degil.4ün 2 ye baglandıgı yerden std. boru çapının 1kalın boru ile 2ye devam edip 2nin birleştigi yerden 51 olarak devam ettik.sona kadar düz sonda 51lik susturuc

daha önce yazdım şuanki std. manifoldu daha iyi.kep karbüratör bulmadan daha zor iş.onu aracı alırken halletmiştik çok şükür.şuan filtre-düz boru yeterli tek eksik karbüratör ayarı.birdeneme videosu çektik.

fiat uno 1.4S - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=wQepmOiUN5U)


https://www.youtube.com/watch?v=wQepmOiUN5U

mikelazi
16-09-2016, 09:26
fiat coupe/tempra/tipo 2.0 16v olanın karbüratörü takılabilir mi? dereceli egzantrik(bunun hakkında pek fikrim yok uno için)uygulunabilir mi?bizde uno sahibiyiz,gerçi 276bindeyiz ilk sahibiyiz(205den beri lpg li)ondan hız konusunda yorum yapamam :D Bu arada aracı gruptan biliyorum rengi,duruşu cidden kaliteli,Allah nazarlardan saklasın

konuyu okursan bagzı arkadaşlar yeterli bilgileri vermiş.2.0 16v ile bir alakası yok 1.4 motorun :)

hangi gruptan

meganes
16-09-2016, 12:03
araç üst hızlarda duvar olmuş,bazı tıkanıklıklar var

mikelazi
16-09-2016, 12:34
araç üst hızlarda duvar olmuş,bazı tıkanıklıklar var

açıcaz o tıkanıkları mustafa.sonuçta 1.4 70hp ;) araçta iki kişiyiz lastik çapıda std. dan %2 buyuk

karbüratör ayarı,buji,buji kabloları degişicek sonra devam.

SpeedlinE™
16-09-2016, 13:24
Buji ngk iridium ve kablosuda ngk kablo mu olacak acaba? Bu arada bilgi için teşekkürler :)

meganes
16-09-2016, 13:57
lastikle ayarla ve tek kişi ile çok daha iyi olur abi maşallah :)

mikelazi
16-09-2016, 14:17
lastikle ayarla ve tek kişi ile çok daha iyi olur abi maşallah :)

kendi çapımızda gücümüzün yettigince ugraşıyoruz işte.lastikleri yeni, degişme şansım yok.aklımdakileri yaptıktan sonra aracı boşaltıp tekrar bu tarz tek kişi video çekicem.maksat farkı görelim.

iyi dileklerin için teşekkürler dostum.daha iyileri senin olsun.

İzzet Göçmen
17-09-2016, 19:25
aracın 4 ü ve 5 i duvar zaten 4 -5 kısalsa cok güzel olurda kim yapıcak :D

SpeedlinE™
18-09-2016, 15:17
peki ya bu araç için atmosferik neler yapılabilir? ne kadar güç elde edilir?

meganes
18-09-2016, 17:19
facebookta birisi vardı hatırlayamadım,uno ile 106 gti geçiyodu okişiye ulaşılıp birşeyler öğrenilebilir belki :)

SpeedlinE™
18-09-2016, 19:25
aynen hatırladım Abdurrahman bey idi sanırım.Ona mesajdan bi sorayım

mikelazi
19-09-2016, 07:52
pek tiyo vermiyor o arkadaş.tekrar denicez muhabbeti olmuştu oda yok şimdilik.nos basıyor falan denmişti.
unoyu 1.6cc ye getirmek çok kolay.sonra 1.6 üzerinde çalışılsa üzerindeki şanzımanla ve o kilo ile saglam atarlı olur.

anladıgım piston karbüratör kapak eksoz var o araçta.

bymurat___61
19-09-2016, 12:43
Uzerındekı sanzuman ve kılosuyla 110 hp bir güçle bırlıkte guzel bır tork grafıgı cıkartılırsa zok zevklı olur. Ama enjeksyoyonsuz bnım fıkrım oldukça zor. Ama vites kutularıda cok narın.

Geçen akrabamda vardı R ye gecmıyo gel bak dedı 40 km yol giititm baktım. Vites secicileri cıkmıs. Neyse taktık hallettık. Onun haricinde kullanması zevklı arac ama
cidden bınebılmek için arabadan ıyı anlamak gerekıyor.

MAsşallah hızlanması felanda gayet iyi.

mikelazi
19-09-2016, 13:48
aynen şuanki hali yüyüyeni yol tutuşu frenleri gayet keyifli.

ama yinede boş durmuyoruz.ufak ufak bişeyler yapıyoruz.karbüratör ayarından sonra şimdilik gideri bizim için yeterli.

SpeedlinE™
19-09-2016, 22:27
Filtre 51 düz boru headers(yaptırılabilir sanırım dimi?) keyifli hale gelir mi? Araç bi süre sonra rektefiye isteyecektir.İlk hali kadar performanslı olmayacağı için bunları düşündüm de.

Zorbey
20-09-2016, 06:17
O arabayla hız yapmayın. Yol tutuşu yok denecek kadar azdır

mikelazi
20-09-2016, 08:16
Filtre 51 düz boru headers(yaptırılabilir sanırım dimi?) keyifli hale gelir mi? Araç bi süre sonra rektefiye isteyecektir.İlk hali kadar performanslı olmayacağı için bunları düşündüm de.

bence filtre-düz boru yeterli olur peşinede karbüratör ayarı mis.

header işi için iyi usta şart.yoksa sürekli manifold contası yakarsın.iyi usta iyi para demek :)

mikelazi
20-09-2016, 08:46
O arabayla hız yapmayın. Yol tutuşu yok denecek kadar azdır

spor yayı ülkemizde yok.daha önceki unomda kingdragon yay vardı.bunda anca 0 aldıgım std.yayları 1 bakla kestirdim.amortisörleride milden 2,5cm kısalttırdım.üzerindede 175-55r15 (11,5kg)jant lastik(continental pc) var.şimdilik gördügümüz en yüksek hız 170+ bir sıkıntı yok gayet stabil.tabi kesinlikle spor yay gibi olmaz.ama deyim yerindeyse top gibi oldu.belki ileride önlere custom coil yaptırabilirim.bu arada kule gergiside arıyorum.ülkemizde oda zor gibi. custom yaptırcaz galiba.özellikle buyuk janttan dolayı frenler çok iyi.özellikle yüksek hızda.
bundan önce şahin vardı üzerinde 195-50r15 ve kule gergisi vardı.gerisi hep std.tı.şahinden hem fren hemde yol tutuş olarak kat kat iyi :)

bu arada yol tutuş içinde her türlü fikire açıgım :)

Zorbey
20-09-2016, 11:07
Önlere coilover 2 kule gergisi ve güzel bir lastik iyi yol tutuşu sağlar

mikelazi
20-09-2016, 13:57
kule gergisi bulsam çok iii olucak :)

SpeedlinE™
10-12-2016, 18:50
51lik düz boruda ki ses çok cırtlak değil dimi Gökhan abi.

Bu arada forumdan biri deli metin performance aracını almış(doğan slx) mesaj attım whatsapptan numarasını bulup 5500tl turbo dedi(180hp dedi de tık diye emin olunamaz herhalde öyle değerden) ful dolu atmosferik yazdı(buna da 130hp dedi) 4500tl. yaklaşık 100hp içinse atmosferik olarak 2500tl dedi. 4500lük ile 2500 farkı nedir bilemiyorum

meganes
10-12-2016, 21:46
bence delimetin iyi işler çıkartıyo krank piston egzantrik emme vs tofaş serilerine bayağı prça üretiyo tofaş serisi aracım olsa delimetin ile arayı sıkı tutarım