Orijinalini görmek için tıklayınız : Otomobil Üreticileri TR Bayi
Türkiye için konuşalım. Dünya genelinde nasıl bilmiyorum :D
Otomobil üreticileri neden kendileri showroom açmıyor, neden hep distribütörlük veriyor?
Misal; Aston Martin-Borusan Oto. / Ferrari-Fermas / Lamborghini-Doğuş Oto. Örnekler bu şekilde gider.
Açıklaması nedir bu durumun? Merak ettim :)
MetalliHead
21-10-2016, 16:26
Tesla sanırım bayisini kendisi açacaktı. Diğerleri zaten az satılacak biz kendimiz gidersek zarar ederiz diye düşünüyo olabilirler .
individual
21-10-2016, 16:39
Daha kar'lı bir iş.Son kullanıcı ile uğraşmıyor.Distribütör siparişi giriyor fabrikaya parayı peşin veriyor.Fabrika distribütör ve alt bayileri ile çok uğraşmıyor.
En temiz iş.Kendisi burda yer açsa eleman alması yetiştirmesi falan uğraşıyor.
Bunu şey gibi düşünmek lazım distribütör bayi aslında markanın taşeronu gibi oluyor sanırım.
(Tabi bu benim düşüncem)
Fabrika distribütör ve bayiye satıyor toplam adet bayiler sonra ister satar ister tutar.Ana marka fabrika parasını peşin almış oluyor :)
ufuksaracci
21-10-2016, 16:40
Paris'teki showroomları görünce ağzım açık kalmıştı. Önde gelen markaların, içerisinde hem yarış otomobillleri hem de konsept otomobilllerin bulunduğu mini müze tadında yerleri vardı .Keşke böyle oluşumlar olsa burada da . Zaten oralarda amaç satış değil bir nevi gövde gösterisi.
darkmoon
21-10-2016, 16:53
bu şuna benziyor büyük frençayz veren firmalar niye frençayz veriyorda direk kendi açmıyor bütün şubeleri.. mantık aynı..
Kısaca kabaca üretip şubelere yollayıp işin içinden çekilmek ve şubelerin işleyişini uzakdan takip etmek çok pratik rahat kolay hatta biraz işin kolayına kaçmak.. son kullanıcı ile çalışan ile şube giderleri ile falan uğraşmıyorlar..
EserBodrum
21-10-2016, 16:58
Aston Martin Borusan Oto ile yollarını ayırdı diye biliyorum. Yeniköy Motors distribütörlüğünü yapıyor olması gerek.
EK olarak, neden hem standart modeller geliyor ? Avrupada ki diğer modellerden neden gelmiyor yada neden getirttirilemiyor ?
individual
21-10-2016, 17:14
EK olarak, neden hem standart modeller geliyor ? Avrupada ki diğer modellerden neden gelmiyor yada neden getirttirilemiyor ?
Bunda'da açıkcası ben böyle düşünmüyorum.Nerdeyse çoğu model geliyor.Yok yok gibi birşey mesela.
Dream Car Turkey grubun'dada görüyorum çoğu model var mesala.
Örnek olarak ABD mesela VW beetle satışı var ama scircco yok.Bizde mesela ikiside var.
Başka bir örnek leon'da mesela SC sportcoupe modeli geldi 3 kapılı.Toplasan 2 senede 40 tane bile satamadı.Nedeni bizim türkler 3 kapılı araba sevmiyor satamam ikinci eli yok diye düşünüp genç arkadaşlarımız 5 kapılı alıyor.
Leon'Da SC'si artık getirmiyor haklı olarak'da.
Ben zamanında baya bir bakınmıştım bizde yok yok.
Honda'dan örnek vericek arkadaşlar vardır.Honda civic coupe'si yok diyecek.Orda'da şöyle bir olay var honda civic coupe'yi amerika için özel üretiyor resmen.
Bunda'da açıkcası ben böyle düşünmüyorum.Nerdeyse çoğu model geliyor.Yok yok gibi birşey mesela.
Dream Car Turkey grubun'dada görüyorum çoğu model var mesala.
Örnek olarak ABD mesela VW beetle satışı var ama scircco yok.Bizde mesela ikiside var.
Başka bir örnek leon'da mesela SC sportcoupe modeli geldi 3 kapılı.Toplasan 2 senede 40 tane bile satamadı.Nedeni bizim türkler 3 kapılı araba sevmiyor satamam ikinci eli yok diye düşünüp genç arkadaşlarımız 5 kapılı alıyor.
Leon'Da SC'si artık getirmiyor haklı olarak'da.
Ben zamanında baya bir bakınmıştım bizde yok yok.
Honda'dan örnek vericek arkadaşlar vardır.Honda civic coupe'si yok diyecek.Orda'da şöyle bir olay var honda civic coupe'yi amerika için özel üretiyor resmen.
Toyotalar eksik. Mazdalar eksik. Hyundailer eksik. Nissanlar eksik.
Hatta şöyle söyleyeyim, sadece almanların bütün araçları satılıyor.
Üstelik, sadece ezik pazarlar için üretilen(türkiye,çin vb) özel araçları da bulmak mümkün. E180 gibi mesela. 1.6 5 serisi gibi. Ya da 1.4 tsi scirocco gibi. 2.0 tdiı gelmiyor örneğin, gelse açık söyleyeyim 2.0 tdi manuel şirokko binerim. Ama yok.
suprolla
21-10-2016, 17:41
Toyotalar eksik. Mazdalar eksik. Hyundailer eksik. Nissanlar eksik.
Hatta şöyle söyleyeyim, sadece almanların bütün araçları satılıyor.
Üstelik, sadece ezik pazarlar için üretilen(türkiye,çin vb) özel araçları da bulmak mümkün. E180 gibi mesela. 1.6 5 serisi gibi. Ya da 1.4 tsi scirocco gibi. 2.0 tdiı gelmiyor örneğin, gelse açık söyleyeyim 2.0 tdi manuel şirokko binerim. Ama yok.
o iş bizim vergilendirme sistememizinden dolayı..1.4 ve 2.0 arasında %50 gibi ötv farkı var. Aldıktan sonrada bitmiyor ki MTV fiyatında da misli misli çakıyorlar :) böyle olunca kutu kola hacmindeki araçlar geliyor sadece. (yakıt fiyatları var bide)
Donanimlar icin soyleyeyim, tabi bunlar kendi tahminlerimdir:
Avrupa pazarindaki cok buyuk rekabet var. Ayrica arac fiyatlari bize gore ucuz oldugundan, adamlar bizim gibi arabaya cok kiymet vermiyor, hatta yeni araba almis birisini gorunce gorgusuze bak diyorlar :D Biz de ise her sene yeni kasasini almazsa olecek hastaligi var.
Baska bir tuketici dusunce yapisi olarak, yabancilar eger ihtiyaclarini ne karsiliyorlarsa onu aliyorlar. Ayrica arac vergisi ve sigortasi aracin boyutuna, emisyonuna ve yakitina bagli olarak degiskenlik gosterdiginden tercihleri de ona gore oluyor. Dun mesela yasli bir teyzeyi EP2 civic surerken gordum, bize gore sasirtici ama onlara gore cok normal.
Donanim olarakta TR'de her markanin asagi yukari kitlesi oldugundan ve ne ciksa alacak olduklarindan dolayi adamlar kasmiyor. Donanimsiz araci donanimli fiyatina satip daha fazla kar elde etmek varken niye daha az kar etsin ki? Eninde sonunda her turlu satacak o araba, TR'ye gelen klimasiz golfleri dusunun. :)
Misal Hyundai i10'u ele alalim. Dunyada i10 sadece Turkiye'de uretiliyor ve tum dunyaya ihrac ediliyor. Yani ingilteredeki de, hindistandaki de, malezyada ki i10 da turk montaji. Lastik hava bilgilerinin oldugu etikete bakarsaniz hepsinde Hyundai Assan yazar. Neyse uzatmayayim, Hyundai Ingilterede ki musterisine 6 hava yastigi, Start-Stop, Isitmali deri koltuk, isitmali direksiyon, deri direksiyon ve vites topuzu, sunroof, digital klima, bluetooth, cruise control opsiyonlarini sunarken Turk musterisine (TR'de uretilmesine ragmen) 2 hava yastikli ve yukaridaki hic bir opsiyon olmayan fix modelini sunuyor. Cunku gelismis ulkelerde rekabet fazla ve tuketici parasini akilli harciyor. Piyasada tutunmak icin musterileri bir sekilde tavlamak lazim.
Belki yaniliyorumdur ama ben suna da inaniyorum, TR'de markalar gercekten kendi aralarinda bi cesit anlasmaya variyorlar. Ayni siniftaki araclarin (yurtidisinda daha cesitlisi varken) hepsinin asagi yukari ayni donanimda olmasinin baska aciklamasi yok bana gore.
darkmoon
21-10-2016, 17:55
o iş çok farklı ..
o iş coğrafi ve ülkenin genel tüketim alışkanlıkları ilede alakası var.. türkiye genel olarak sedan araç ve sw ülkesi.. son zamanlarda bu doblo kangoo falan üretimleri ile ticari araçlardada yükseliş olsada satışlar belli.
Fiat vw olsun diğer markalar olsun coğrafi lokasyona göre ve o ülkedeki insanların yaşam tarzı tüketim gelir standartları vergilendirmeler göre araç yolluyorlar ..
basitçe fiat vw nin brezilya güney amerika daki modellerine bakın fiatın italyada avrupada bile satmadığı araçlar var..
fiat da yeni kasa palio var, strada ve toro var ki toroya harika bir pick up belki 2017 de fiat satar tr de. doblonun 4x4 outdoor jipimsi versiyonu var .. vw de polonun sedanı var voyage diye, scenic tarzı bir modeli var space fox, jetta nın pick up var saveiro diye, up diye a segmenti bir modeli var seat mii ile skoda citigo il eaynı platform galiba..
Bunun dışında Türkiye araba markası olarak çok şanslı bir ülke çünkü bu kadar marka çeşitliliğinin olduğu bir ülke dünyada hiç bir yerde yoktur
vw bile seat skoda vw audi dört markasını aynı ülkede kaç ülkede satıyordur sınırlıdır bence yada türkiye tektir..
bizde rus markası ladada var gazda var iran markası ikco da var, hint markası mahandra da var tata da var, acurasıda var lexusude var,Hennessey de var paganisi de var çin malı cherrysi gelly side var , çek markası skodasıda var ... varda var ...
dünyada bu kadar marka rengine çeşitliliğine marka çeşidine sahip nadir şanslı ülkelerden birisiyizdir..
individual
21-10-2016, 17:56
Toyotalar eksik. Mazdalar eksik. Hyundailer eksik. Nissanlar eksik.
Hatta şöyle söyleyeyim, sadece almanların bütün araçları satılıyor.
Üstelik, sadece ezik pazarlar için üretilen(türkiye,çin vb) özel araçları da bulmak mümkün. E180 gibi mesela. 1.6 5 serisi gibi. Ya da 1.4 tsi scirocco gibi. 2.0 tdiı gelmiyor örneğin, gelse açık söyleyeyim 2.0 tdi manuel şirokko binerim. Ama yok.
2.0 motorlar vergi diliminden dolayi gelmiyor.
2.0tdi scirocco getirseler bile emin olun 10tane zor satarlar.
Onun icinde dogus getirmiyor hakli olarak.
Japon araclarda hangi modeller eksik.
2.000cc ustu ise zaten vergiden hakli olarak getirmiyor.Cunku bizim millet japon az yakar diye gidip aliyor.
Zamaninda honda civic typer ve honda s2000 satildi.Honda turkiye getirmeye bilirdi.Ama getirdiler.
Cogu model var acikcasi.Mini coopers 2.000cc geliyor ve getiriyor borusan ama bagzi ulkelerde yok.
darkmoon
21-10-2016, 18:01
donanım olayı çok farklı .. bizde paket mantığı var.. boş orta dolu paket.. bazı firmalarda ara paketlerde oluyor zır boş bom boş paket boş paket orta dolu gırtlak dolu paket gibi ..
donanım hastasıyımdır dolu aracada bayılsamda bazen gerçekden bazı donanımlar bana bile gereksiz saçma geliyor adam 5 yıl aracını sürüyor bak şunu biliyorsun dimi diyorsun adam aa öyle bir şeymi varmış diyor..
Arkadaşda ds5 var masajlı koltukları var kaç defa kullandım dedim ne biliyim 3 senede 4-5 defa kullanmışımdır diyor..
ufuksaracci
21-10-2016, 18:53
Şu japonların kei araçları gelse ne güzel olmaz mı ?
initial-D
21-10-2016, 19:05
sadece otomobilde değil tüm dünya markaları böyle yapıyor.yada çok o ülkeye kendi gidiyor ama bayilik veriyor.daha az iş yükü oluyor üzerlerinde ve muhtemelen daha karlı oluyor
darkmoon
21-10-2016, 19:12
Şu japonların kei araçları gelse ne güzel olmaz mı ?
daihatsu matiz geldi de kaç tane sattı .. bende çok severim cubic araçlarıda pek Türk kültürüne uygun değil.. bizlik araçlar değiller..
Ama bende türkiyeye daha fazla cabrio satılması taraftarıyım heleki spor değil aile tipi 4 kişininde binebiliceği rahat geniş büyük cabriolar.. neticede akdeniz ülkesiyiz büyük bir kısmımızda iklim fazlasıyla sıcak..
ufuksaracci
21-10-2016, 19:30
darkmoon matiz de çok şekil otomobil aslında. Arkadaşımda vardı yakıt hariç çok memnundu çokta ilgi çekiyordu.
serkanokan
21-10-2016, 19:39
İngilterede F30 316d var. Türkiye'ye gelse satış rakamlarını tahmin etmek bile istemiyorum.
kalipson
21-10-2016, 19:42
İngilterede F30 316d var. Türkiye'ye gelse satış rakamlarını tahmin etmek bile istemiyorum.
Manueli de var. İlla ki otomatik alacaksın diye zora koşan distribütör de yok. ;)
Nightfish
21-10-2016, 19:44
Toyotalar eksik. Mazdalar eksik. Hyundailer eksik. Nissanlar eksik.
Hatta şöyle söyleyeyim, sadece almanların bütün araçları satılıyor.
Üstelik, sadece ezik pazarlar için üretilen(türkiye,çin vb) özel araçları da bulmak mümkün. E180 gibi mesela. 1.6 5 serisi gibi. Ya da 1.4 tsi scirocco gibi. 2.0 tdiı gelmiyor örneğin, gelse açık söyleyeyim 2.0 tdi manuel şirokko binerim. Ama yok.
Bayi savunmak vs gibi olmasın. Bir çok ülke gezdim. Dubai de bile 1.6 520i ve E 180 bulmak mümkün. Ha kim kullanıyor konusuna girmeyim ama aynı araç oralarda da satılıyor.
Konu başlığına gelince, gerçekten kısa ve net olarak 'Milletin ağız kokusunu çekmemek için' bayi açmıyorlar. Hangi ülke olursa olsun 'Senin yetkilin kim' gibi bir algı mevcut. Asıl üretici bayi açsa insanlar başka bayiye gitmez. Bu durumda üreticinin her şehre bayi açması gerek ki bu da büyük bir sermaye ve yönetim masrafı demek. Bayilik daha rahat, daha ucuz.
darkmoon
21-10-2016, 20:18
Manueli de var. İlla ki otomatik alacaksın diye zora koşan distribütör de yok. ;)
Avrupa dada yakında komple manuel üretimi kalkar .. opsiyona bile koymazlar.. ferrari kaldırmış diğerleride onu takip eder..
onursumer
21-10-2016, 20:31
Misal Hyundai i10'u ele alalim. Dunyada i10 sadece Turkiye'de uretiliyor ve tum dunyaya ihrac ediliyor. Yani ingilteredeki de, hindistandaki de, malezyada ki i10 da turk montaji. Lastik hava bilgilerinin oldugu etikete bakarsaniz hepsinde Hyundai Assan yazar. Neyse uzatmayayim, Hyundai Ingilterede ki musterisine 6 hava yastigi, Start-Stop, Isitmali deri koltuk, isitmali direksiyon, deri direksiyon ve vites topuzu, sunroof, digital klima, bluetooth, cruise control opsiyonlarini sunarken Turk musterisine (TR'de uretilmesine ragmen) 2 hava yastikli ve yukaridaki hic bir opsiyon olmayan fix modelini sunuyor. Cunku gelismis ulkelerde rekabet fazla ve tuketici parasini akilli harciyor. Piyasada tutunmak icin musterileri bir sekilde tavlamak lazim.
i10 da makyajla saydığın ozellikler geldi , resmen adamlar biz bunu herturlu satarız makyajda elimizde yenilik olsun diye koymamışlar :D
İngilterede F30 316d var. Türkiye'ye gelse satış rakamlarını tahmin etmek bile istemiyorum.
2 litre o motor
BMW 3 Series (F30/F31) - Wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(F30/F31))
i10 da makyajla saydığın ozellikler geldi , resmen adamlar biz bunu herturlu satarız makyajda elimizde yenilik olsun diye koymamışlar :D
Biliyorum abi geldi de, yani benim gibi 2015 modelini almis adama yazik degil mi? 1 yil gecmeden araba resmen eskidi. Hadi onu gectim, su an bile benim dedigim paketli 1.2 Elite'in 49bin etkiket fiyati varken, makyajli nasil olacak merak ediyorum
Türkiye'de yaşarken Manuel vites ne demek ya gereksiz hamallık diyen ablam, polonya'da yaşamaya başlayınca acilen manuel vites öğrenmeye başlamam lazım dedi.(Tr'de şirket aracı 2.0 tdi dsg passattı polonyada da 2.0 tdi dsg passatı var)
Avrupada arabalar hala toplu taşımanın olmadığı noktalar için bir noktadan bir noktaya ulaşım aracı olduğundan manuel vites avrupada bizim kadar çabuk tükenmez. Çünkü bizde komşular ne der, o kadar para verdik bir de debriyaja mı basacağız takıntısı olduğundan otomatik vitesler revaçta.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.