PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nissan Primera GT P11 SR20DE Soğuk hava girişi [ Atmosferik Turbo :) ]



buraqGT
27-10-2016, 08:40
Öncelikle selamlar herkese.
Çoktandır aklımda olan ve türlü gereksiz bahanelerle erteleyip durduğum soğuk hava girişini sonunda yapmaya karar verdim.

Gırgırına "İLK ATMOSFERİK TURBO" (!) gerçekte ise "HAVA YOLU" adını verdiğim projemin tüm tasarım, imalat ve montajını da kendim üstlendim.
Öncelikle yer kazanmak açısından aküyü bagaja taşıdım. Yaklaşık üç haftadır herhangi bir sıkıntı çıkarmadı.

http://i.hizliresim.com/rE7Pz7.jpg

http://i.hizliresim.com/E3ZXQq.jpg

Tasarım ve üretimin ardından montaj için aracı iki takoz üzerine çıkarmak yeterli oldu.

http://i.hizliresim.com/7A4Rr5.jpg

Sonuçlar bana göre şöyle:

Sağlamlık: Dört dörtlük. Ses, gıcırdama, tıkırtı vs. yok.

http://i.hizliresim.com/PQgXj5.jpg

http://i.hizliresim.com/yVXbkj.jpg

Görsellik: Boya işçiliğim biraz kötüymüş :) Hem her şeyi kendim yapmak istediğim için, hem de daha fazla bekleyip zaman kaybetmek istemediğim için elektrostatik boyaya vermedim, fırça ile bir kat antipas ve üzerine yağlı boya şeklinde boyadım.

http://i.hizliresim.com/A3pBjL.jpg

Verimlilik: Daha çok yol yapamadım ve şu anki yorumum fena olmadığı yönünde. Öyle çok mucizevi değil.. Yakıt değişmedi. Tepkilerinde rahatlama var. İvmelenme daha belirgin... Hiçbir işe yaramadı denmez tabi ama hedef turbo olunca cold air intake de bi yere kadar :D
Bu arada fotoğraflarda fazla görülemeyen bir kelebek sistemi var.

http://i.hizliresim.com/dXmz2X.jpg

Kutunun sağ tarafına, basit bir menteşe mantığıyla yaptım. Gelen fazla havanın (örneğin aşırı hızlarda) basıncıyla açılıyor ve sürekli hava sirkülasyonu sağlıyor. Böylece içeri giren fazla hava kutuda birikmek/bekleyerek ısınmak yerine tahliye olacak ve kutuya sürekli soğuk hava beslenecek. Ayrıca araca karşı baskı da oluşmayacak. Durgun trafikte ise hava basıncı olmadığı için kapalı konumda duruyor. Böylece filtre sadece aşağıdaki soğuk havayı çekiyor.

Bu işe girmemin asıl nedeni daha fazla soğuk hava ve güçtü. Bunun yanında aracım gereğinden biraz fazla yakıyordu. Ama yanlış anlaşılma olmasın sakın, esas derdim gereksiz yakıt fazlalığı değil gereksiz güç kaybıydı.

Kıymetli yorum ve tavsiyelerinizi beklerim.

buraqGT
27-10-2016, 08:43
..........

mikelazi
27-10-2016, 09:39
dostum kusuruma bakma ne yaptıgını tam anlıyamadım.
açık filtreye kutu yapıp dışardan soguk havamı sevketmeye çalışıyorsun.

buraqGT
27-10-2016, 09:42
dostum kusuruma bakma ne yaptıgını tam anlıyamadım.
açık filtreye kutu yapıp dışardan soguk havamı sevketmeye çalışıyorsun.

aynen. bu arada açık hava filtrem yıllardır var; ama sıcak havada çalışıyordu.

mikelazi
27-10-2016, 09:53
inş.faydasını görürsün.

meganes
27-10-2016, 09:57
hayaller turbo hayatlar cai :)

buraqGT
27-10-2016, 10:01
hayaller turbo hayatlar cai :)

aynen öyle :D

Ertekin
27-10-2016, 11:30
Güle güle kullan. Kendin yapman daha da güzel. Performans beklentini karşılar umarım

mikelazi
27-10-2016, 13:40
ben oem kutusunun soguk hava girişini genişletiyorum ve önünü açıyorum.filtrem std.karton her 5000de degişirim.

Ucanadamyoktur
27-10-2016, 13:40
Güle güle kullanın mutlaka faydası olur fakat küçük bir kutu yapılacağına ve yol o kadar uzatılacağına daha kısa yol yapsaydınız daha büyük fayda görürdünüz diye düşünüyorum. O kutu biraz büyütüp ardından far bölgesinden girecek olan havayı engellememenizi öneririm şu anda sizin yaptığınız kutu filtre sadece içindeki açık filtre ama kutu filtreye çevirdiğiniz için açık filtre amacından sapmış oluyor biraz. motorlar filtre arasına bir duvar çekerek filtrenin önünü açarak daha fazla fayda sağlayabileceğiniz kanısındayım. Ama işçiliğiniz harika olmuş elinize sağlık güzel olmuş :)

CRX
27-10-2016, 13:52
kutu kısmı bana ufak geldi, aynı mantıkla emmeden gelen plastik boruyu metal yapıp izole etseniz, borunun uc kısmını da motordan ayıran basit bir araya metal levha tarzı bişey koysanız daha etkili olurdu, emeğinize sağlık

buraqGT
27-10-2016, 14:19
Güle güle kullanın mutlaka faydası olur fakat küçük bir kutu yapılacağına ve yol o kadar uzatılacağına daha kısa yol yapsaydınız daha büyük fayda görürdünüz diye düşünüyorum. O kutu biraz büyütüp ardından far bölgesinden girecek olan havayı engellememenizi öneririm şu anda sizin yaptığınız kutu filtre sadece içindeki açık filtre ama kutu filtreye çevirdiğiniz için açık filtre amacından sapmış oluyor biraz. motorlar filtre arasına bir duvar çekerek filtrenin önünü açarak daha fazla fayda sağlayabileceğiniz kanısındayım. Ama işçiliğiniz harika olmuş elinize sağlık güzel olmuş :)

Daha kestirme bir yol bulamadım :o kutuyu da geniş yapmadım ki içeride fazladan hava kalmasın, sadece filtrenin kullanacağı kadar soğuk hava bulunsun.

Ucanadamyoktur
28-10-2016, 17:34
Daha kestirme bir yol bulamadım :o kutuyu da geniş yapmadım ki içeride fazladan hava kalmasın, sadece filtrenin kullanacağı kadar soğuk hava bulunsun.

Anladım olsun uğraşmışsınız o kadar. Yorumlarınızı bekliyorum benimde cai yapma düşüncem mevcut tepkileri merak ediyorum açıkçası :)

buraqGT
29-10-2016, 13:01
Anladım olsun uğraşmışsınız o kadar. Yorumlarınızı bekliyorum benimde cai yapma düşüncem mevcut tepkileri merak ediyorum açıkçası :)

Yakıtta beklediğim tarzda bir iyileşme yapmadı açıkçası. Hatta en az %5 gibi artış oldu. Şehir dışı 10.1lt olan tüketimim 10.7ye yükseldi (170-180km hızlarda) ve hep aynı. Ama şöyle enteresan bi güzelliği oldu, daha önce şehir içi 13-14lt.lere çıkan tüketim şu an 11.0lt.ye düştü. Yani bence kaydadeğer bi faydası var. Ve şehir dışı yüksek hızlarda artan yakıt, bana göre performansta da artış demek... Ayrıca motorun özellikle sıkıştırma anlarındaki tepkileri şu an daha iyi. Bizim Nissanlar sıcağı pek sevmez, fark edilir bi atiklik oldu yani. Hantallığı bi hayli azaldı... Gerisi de turbo artık :D