Orijinalini görmek için tıklayınız : Clio 1.4 motoru 1.6 ya cevirme
zaferozturhan
03-12-2016, 23:56
Oncelikle herkese merhaba k7j motor kodlu aracim var ve aracima yakin zamanda motor islemine sokucam arastirmalarim sonucu k7m motor kodlu motor ile aracimin ust kapagi emmesi piston caplari piston kollari ayni fakat kranklari farkli soru. Su benim aracimin strok degeri 70mm iken k7m in 80.5 ben bu krankimi k7m krankla degistirdigimde aracim 1.6 litreye ulasir mi bloklarin ayni oldugunu dusunuyorum cunku krank harici butun parcalari birebir ayni
Ucanadamyoktur
04-12-2016, 17:50
Aynı durum toyotanın vvt-i tabanlı motorlarında mevcut 1zzfe (1.8) 3zzfe (1.6) 4zzfe (1.4) pistonlar 79mm fakat piston kolları farklı uzunlukta yani alt ölü nokta üst ölü nokta hesabıyla hacim arttırılıyor benimde aklımda mevcut bende 1.6 vvt-i'ı 1.8e çevirmeyi düşünüyorum ileriki zamanlarda. Yalnız emme manifoldu gaz kelebeği enjektör ve egzantiriklerin boyut ve hacimlerinin aynı olduğundan emin olun. Mesela ben 1.8in emme ve kelebeğini taktım 1.6nın 50mmken 1.8in 63mm.
Bu işlemi bir abimiz polo da yaptı.golf 1.6 16v kol piston krank ile.sonuç çok güzel oldu.hacimler aynı,stroke farkı var polodada.ankarada bunu yapan usta, numarasini paylaşabilirim.
zaferozturhan
04-12-2016, 20:41
Bu işlemi bir abimiz polo da yaptı.golf 1.6 16v kol piston krank ile.sonuç çok güzel oldu.hacimler aynı,stroke farkı var polodada.ankarada bunu yapan usta, numarasini paylaşabilirim.
Iste bizim 1.6 ile piston ve piston kollari birebir ayni krank degisip hacim arttirilabilirse hemen alip takma niyetindeyim
blok yükseklikleri farklı olabilir(kollar aynıysa, stroklunun bloğunun daha uzun olması gerekiyor diye biliyorum)
araç reno olunca bu yolda yanlızsınız maalesef,bilgi bulamazsınız deneme yanılma ile devam edeceksiniz ;)
Iste bizim 1.6 ile piston ve piston kollari birebir ayni krank degisip hacim arttirilabilirse hemen alip takma niyetindeyim
Orjinal servis katalogundan mı kıyasladınız aynı diye ? Eğer bloklar aynı yada en azından yükseklikleri aynı ise krank değişince ya kol kısalıcak ya piston kısalıcak ki toplam boyun artması yüzünden piston bloktan yukarı çıkmasın.
zaferozturhan
06-12-2016, 00:53
Renaultla ugrasmanin zor oldugunun farkindayim ve bu yzuden burdayim bilmedigim eksik kaldigim bilgileri sizden temin etmek icin piston caplari 79.5 mm kol uzunluklarida ayni krank farkli ve blok buyuk ihtimalle ayni kullanilan parcalarin %90 i ayni zaten renault bu cogu aracta ayni malzemeleri kullabiyor balalim yapabilirsek bi citir iyi olucaz
ERkut 205
06-12-2016, 10:40
Bloğunuz aynı ise; kol veya piston boyunuz farklıdır.Dolayısı ile krank değişimi ile iş bitmez. Krank + Kol + piston tabi bu işleri yaparken yatak + conta takımı vs. değişeceksiniz.
Bloğunuz aynı değil ise; Kısaca alt motor alacaksınız. Blok aynı veya değil kısmı dışarıdan benzerlik gösterir fakat blok boyu farkldır. Veya Blok dışarıdan çok benzer ama içerisinde ki yağ ve su kanalları farklı olabilir. Bunu da her iki motorun silindir kapak contalarını kıyaslayarak ta görebilirsiniz.
Çok ekstra bir durum olabilir.Peugeot 205 1.6 GTI ve 1.9 GTI blokları aynılar. bahsettiğiniz durum gibi birinde krank stroke 78mm , diğerinde ise krank stroke 88mm aradaki krank stroke farkını peugeot bloğun altına bir malzeme yapmış, alt kartel sacı ile blok arasındadır. Buradan bloğun boyu yani alttan stroke kısmı uzatılmış. Fakat gene iç kısımda farklılıklar var. Sekman kanal yapısı piston tepesi vs. farklı. Onun için böyle bir işlemde sadece krank değişimi yeterli olmuyor. Krank + yatak + Piston + sekman takımı.
Sizin eniyi ihtimalle Blok boyunuz her iki motorda aynı ise, Krank + Kol + Piston + Sekman + Yatak takımı + Takım conta değişecek.
speedy34
06-12-2016, 14:34
1.4 den 1.6 ya çevirebildiniz mi?
zaferozturhan
06-12-2016, 23:27
1.4 piston x strok = 75.8x 77 mm
1.6 pistonx strok = 79.5 x 80.5 mm
Yani bu durumda kapagi taslayip piston buyutme karari almis bulubmaktayim rabbim utandirmasin insaalah
Google da "stroker calculete " diye aratırsanız. Çok rahat ulaşırsınız. Bu dedıklerınız eger blok yukseklıklerı aynı ise yapılır. wikipediadan baktıgıma gore k7j k7m k4m ...vs vs motorlar gundelık motorları. F serileri performasa yonelıkmiş ögrenmiş oldum. Yukarda yazmıs oldugunuzu uygulmazsınız. Kpaktan alırsanız hararet riskiniz artar. Siz aynı zamanda çap da arttırmak ıstıyorsunuz. bu durumda blok catlama ihtimalide yukselicek. Umaraım arastırıp bılınclı yapıyorsunuzdur. 77 mm gömlek max 78.5 olur. Basarılar diyim. Allahtan bakkalda parcası var. Alıcagın 10 hpye o kadar riske girilmez.
ehveniser1903
07-12-2016, 22:41
zamanında ft clio varken yazıp senden cila tavsiyesi almıstım hocam ;
simdi hacim büyütüyorsun helal olsun :) ciladan nereye
zaferozturhan
07-12-2016, 23:30
Valla hocam arac degismeyince bizde yukleme asamasina gecelim dedik rabbim utandirmazsa citirdan biseyler yapicaz bakalim evladiyelik oldu arac zaten
İşinize karışmayayım ama o dedıklerını yaparsan cok cok sıkıntı yasarsın. Trafige gıremezsınız. Bunları dusunurken rektefıyecıye danısdınız mı ? Yoksa tamamen sızın dusuncenız mı?
Ucanadamyoktur
09-12-2016, 00:50
4 mm civarında honlama yapılacak anladığım kadarıyla bu biraz tehlikeli durmuyor mu ? Riskli bir işe girişiyorsunuz gibi geldi iyi araştırıp yaptırın düşüncesindeyim. Ayrıca bloklarda pek aynı durmuyor malesef verdiğiniz değerlere bakınca.
İşinize karışmayayım ama o dedıklerını yaparsan cok cok sıkıntı yasarsın. Trafige gıremezsınız. Bunları dusunurken rektefıyecıye danısdınız mı ? Yoksa tamamen sızın dusuncenız mı?
Blok değişmedikçe trafiğe de girer kadınlar hamamına da
aykutsafakyaman
09-12-2016, 09:09
Orjinal servis katalogundan mı kıyasladınız aynı diye ? Eğer bloklar aynı yada en azından yükseklikleri aynı ise krank değişince ya kol kısalıcak ya piston kısalıcak ki toplam boyun artması yüzünden piston bloktan yukarı çıkmasın.
Aynı şeyi ben sorucaktım. Sıkıştırma ne olucak bu aşamada ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.