PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Plastik Manifold



207_TR
20-12-2016, 21:38
Arkadaşlar merhaba

Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..

Bu aracın manifoldu plastik.

Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?

Y.Emre
20-12-2016, 21:46
Emme manifoldu yapmak/yaptırmak egzoz gibi kolay iş mi sanıyorsunuz?

suk3b3
20-12-2016, 21:47
Arkadaşlar merhaba

Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..

Bu aracın manifoldu plastik.

Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?

Neden yaptiracaksnz ki

Sert@ç
20-12-2016, 21:53
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/15/d4/1a/15d41aee235cecb4c095a555c54a0392.jpg

0M42
20-12-2016, 22:56
Arkadaşlar merhaba

Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..

Bu aracın manifoldu plastik.

Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?

Aracınızın ihtiyacını karşılayacak şekilde profosyonelce hasaplanıp üretilirse muhakkak 3 - 5 getirisi olur ancak atılan taş ürkütülen kurbağaya değermi bence değmez.

207_TR
20-12-2016, 23:30
https://e-a.d-cd.net/9123d1as-960.jpg

Motorun örnek fotoğrafı bu.

OmerRS
20-12-2016, 23:40
Arkadaşlar merhaba

Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..

Bu aracın manifoldu plastik.

Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?

Özel manifold yapmaya gerek yok, Ford Racing Puma ya da standart 1.7 Puma manifoldlarını kullanabilirsiniz.

Racing Puma:

http://www.fordracingpuma.com/Racing_Puma_Owners_Club/Technical_Spec_files/shapeimage_4.png

1.7 Puma:

http://i229.photobucket.com/albums/ee87/Y782LHJ/DSCF1639.jpg

Şöyle alternatifler de var 180 hp'ye kadar destekliyor:

http://i18.photobucket.com/albums/b147/bigal82/PICS%20FOR%202011/track%20puma%202011/P1000512.jpg

LMS180 Inlet System – LMS Shop (http://www.lms-shop.co.uk/product/lms180-inlet-system/)

Eğer plastik olması sorun değilse 125hp Mondeo motorlarından çıkan manifold da kullanılabilir.

207_TR
21-12-2016, 08:26
Esas öğrenmek istediğim değişikliğin bir avantaji olur mu acaba ?

Y.Emre
21-12-2016, 09:29
Onu soruyorsan faydası olur elbet, değer mi? Bence değmez. Ayrıca sensör problemleri de çıkar diye tahmin ediyorum. Yazılım vs yapılmazsa

sansar34
21-12-2016, 11:47
o sert plastıgın içinde ısı yalıtımı var zaten içeri sıcak hava vektıgını dusunuyorsanız metal olacak manıfolt daha cok ısınacaktır yaptınız seyın bır manası kalmayacaktır ugrasmaya degecek bır ıslem degıl he ıtb veyada vis (variable intake system) gibi bir dusunce varsa tabıkıde yaptırdıgınız yada uyguladıgınız manıfoldun devır banıdı ona gore ıyılesme saglar yok 5 hp alırım yok 10 hp alırım gıbı dusuncelerınız varsada paranızı harcamayın boyle ufak zahmetlı ama bır okadarda pahalı ıslemlere.

Rtzon59
25-12-2016, 05:03
suratım aynıydı başlığı görünce :D

207_TR
25-12-2016, 21:10
suratım aynıydı başlığı görünce :D

nasıl aynıydı Suratın?

Ucanadamyoktur
04-01-2017, 20:33
Ben yaptım 1.6 vvt-i corollama 1.8 vvt-i emme manifoldu ve gaz kelebeği taktım. Ne gibi bir faydası oldu derseniz üstleri hız çeviriyor egsoz sistemin komple düz boru olduğu için bir miktar gitmiş olan alt devirlerimin gideninden biraz daha fazlası geldi uzun yolda yakıtım biraz daha düştü ama optimal kullanımlarda basınca daha çok yaktığı su götürmez bir gerçek. Bulabilirseniz aracınızın motorunun üst kapağının aynı yani portların konumlandırılması emme ve kelebek şekli olarak aynı bulabilirseniz karşılatırın baktınız büyüğünü buldunuz aralarında 3 5 mm fark var uğraştığınıza değmez diye düşünüyorum. Şayet benim araştırdığımda eğer öyle 3 5 mm fark olsaydı daha sonralara erteleyebilirdim fakat 1.6 ile 1.8in emme manifoldu ve kelebeği arasında 13 mm fark var o yüzden yaptım. Bulursanız şimdiden hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Ayrıca 1ç8lerin birde döküm manifoldlu olanları var özellikle onu tercih etmedim ısınma olur sebebiyle.

Yaptığım uygulamanın konusu da budur.

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/219993-e11-1-6-vvt-corolla-emme-kelebek-bytme.html#post8185971

Döküm olan manifold bu ;

http://i105.photobucket.com/albums/m209/mui25/DSC00117.jpg (http://s105.photobucket.com/user/mui25/media/DSC00117.jpg.html)