Orijinalini görmek için tıklayınız : Plastik Manifold
Arkadaşlar merhaba
Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..
Bu aracın manifoldu plastik.
Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?
Emme manifoldu yapmak/yaptırmak egzoz gibi kolay iş mi sanıyorsunuz?
Arkadaşlar merhaba
Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..
Bu aracın manifoldu plastik.
Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?
Neden yaptiracaksnz ki
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/15/d4/1a/15d41aee235cecb4c095a555c54a0392.jpg
Arkadaşlar merhaba
Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..
Bu aracın manifoldu plastik.
Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?
Aracınızın ihtiyacını karşılayacak şekilde profosyonelce hasaplanıp üretilirse muhakkak 3 - 5 getirisi olur ancak atılan taş ürkütülen kurbağaya değermi bence değmez.
https://e-a.d-cd.net/9123d1as-960.jpg
Motorun örnek fotoğrafı bu.
Arkadaşlar merhaba
Eşimin sıklıkla kullandığı benimde ara sıra kullandığım 2013 1.6 105 hp otomatik Ford Fiesta'mız var. Powershift çift kavrama güzel bir şanzıman. Atak bir araç ağırlık avantajıyla..
Bu aracın manifoldu plastik.
Bu araca özel manifold yaptırsak döküm-çelik vs. herhangi bir avantajı yada olumsuz etkisi olur mu acaba ?
Özel manifold yapmaya gerek yok, Ford Racing Puma ya da standart 1.7 Puma manifoldlarını kullanabilirsiniz.
Racing Puma:
http://www.fordracingpuma.com/Racing_Puma_Owners_Club/Technical_Spec_files/shapeimage_4.png
1.7 Puma:
http://i229.photobucket.com/albums/ee87/Y782LHJ/DSCF1639.jpg
Şöyle alternatifler de var 180 hp'ye kadar destekliyor:
http://i18.photobucket.com/albums/b147/bigal82/PICS%20FOR%202011/track%20puma%202011/P1000512.jpg
LMS180 Inlet System – LMS Shop (http://www.lms-shop.co.uk/product/lms180-inlet-system/)
Eğer plastik olması sorun değilse 125hp Mondeo motorlarından çıkan manifold da kullanılabilir.
Esas öğrenmek istediğim değişikliğin bir avantaji olur mu acaba ?
Onu soruyorsan faydası olur elbet, değer mi? Bence değmez. Ayrıca sensör problemleri de çıkar diye tahmin ediyorum. Yazılım vs yapılmazsa
sansar34
21-12-2016, 11:47
o sert plastıgın içinde ısı yalıtımı var zaten içeri sıcak hava vektıgını dusunuyorsanız metal olacak manıfolt daha cok ısınacaktır yaptınız seyın bır manası kalmayacaktır ugrasmaya degecek bır ıslem degıl he ıtb veyada vis (variable intake system) gibi bir dusunce varsa tabıkıde yaptırdıgınız yada uyguladıgınız manıfoldun devır banıdı ona gore ıyılesme saglar yok 5 hp alırım yok 10 hp alırım gıbı dusuncelerınız varsada paranızı harcamayın boyle ufak zahmetlı ama bır okadarda pahalı ıslemlere.
suratım aynıydı başlığı görünce :D
suratım aynıydı başlığı görünce :D
nasıl aynıydı Suratın?
Ucanadamyoktur
04-01-2017, 20:33
Ben yaptım 1.6 vvt-i corollama 1.8 vvt-i emme manifoldu ve gaz kelebeği taktım. Ne gibi bir faydası oldu derseniz üstleri hız çeviriyor egsoz sistemin komple düz boru olduğu için bir miktar gitmiş olan alt devirlerimin gideninden biraz daha fazlası geldi uzun yolda yakıtım biraz daha düştü ama optimal kullanımlarda basınca daha çok yaktığı su götürmez bir gerçek. Bulabilirseniz aracınızın motorunun üst kapağının aynı yani portların konumlandırılması emme ve kelebek şekli olarak aynı bulabilirseniz karşılatırın baktınız büyüğünü buldunuz aralarında 3 5 mm fark var uğraştığınıza değmez diye düşünüyorum. Şayet benim araştırdığımda eğer öyle 3 5 mm fark olsaydı daha sonralara erteleyebilirdim fakat 1.6 ile 1.8in emme manifoldu ve kelebeği arasında 13 mm fark var o yüzden yaptım. Bulursanız şimdiden hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Ayrıca 1ç8lerin birde döküm manifoldlu olanları var özellikle onu tercih etmedim ısınma olur sebebiyle.
Yaptığım uygulamanın konusu da budur.
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/219993-e11-1-6-vvt-corolla-emme-kelebek-bytme.html#post8185971
Döküm olan manifold bu ;
http://i105.photobucket.com/albums/m209/mui25/DSC00117.jpg (http://s105.photobucket.com/user/mui25/media/DSC00117.jpg.html)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.