Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor yağı hakkında



rain man
08-01-2017, 11:08
Merhabalar. Alfa romeo 147 1.9 jtd kullanıcısıyım. Büyük Turbo Büyük ic gibi işlemler var. dpf zaten yoktu egr ve kat iptali de mevcut. Kullanıcı kitabında şu ibare yer alıyor:

Synthetic-based engine oils, grade SAE 5W-40
that pass ACEA B3 and API CF specifications
FIAT 9.55535-N2 qualification

Bu bağlamda motul 8100 xcess, liqui moly Top Tec ve Leichtlauf High Tech 5W-40, valvoline SynPower 5W-40 gibi yağlar.

Teknik verilerinde dikkat etmem gereken şeyler nedir? Çıkan güç stok motora göre daha fazla olduğu için Flash pointi daha yüksek olanı mı seçmeliyim? 40 ve 100 derecelerdeki viskoziteleri yüksek mi olmalı düşük mu?

Soruyu sorma sebebim sebebi bilinmeyen şekilde yatak sorunu yaşadım 20 bin km önce. Tek şüpheli kullandığım yağ çıkıyor 5 40 ve tam sentetik olsa da uyumsuz olduğunu öğrendim. Bundan sonra benim için en uygun ürüne karar verip onunla devam etmek istiyorum.


2. Sorum engine flush tarzında eski yağa koy rolantide çalıştır sonra boşalt ve yağı değiş ürünlerini deneyen tavsiye eden var mı?

sekizsilindir
08-01-2017, 13:00
Engine flush tan sonra motor oil saver da öneriliyor, aşağıdaki yazı LM sitesinden alıntıdır. Baharda Engine flush+motor oil saver+ceratec üçlüsünü denemeyi düşünüyorum.

"Son aşamada motor yağına iki katkı maddesi daha eklendi. Bunlardan biri, kurumuş contaları yenileyerek tekrar yumuşak ve kaygan hale getiren LIQUI MOLY Motor Oil Saver’dı. Böylece contalardan yağ kaybı durur ve daha sonra yağ kaybı olması önlenmiş olur."

darkmoon
08-01-2017, 13:19
ben bu ya yaptım çok hard değil würth motor içi temizleme işlem bitimi ceratec kullandım o kadar motor 150 binde.. hatta nasıl yaptığım konuyuda buraya açmışdım.

çok hard bir flush yaparsam bu sefer ustam motor içindeki kemikleşmiş bazı partiküllerin de temizleniceğini ve buralardan conta aralarından falan yağ eksiltme yağ kaçağı yapabiliceğini söyledi..

wolrath
08-01-2017, 13:37
biz gemide devlet vermesine ragmen kullanmadık; ozellıkle 10 yas ve uzerı daha once bu tur ıslemler yapılmamış km-saatli makınelerde hıc onermıyorum agır temızlık maddelerını.
darkmoon un dedıgı gıbı seyler basınıza gelebılır, bız de acı 1 tecrube yasadık benzer sekılde ve hıc kullanmadım, kullandırmadım.
biz de makınecılerın bır lafı vardır. sıstem sıkıntısız calısıyorsa yag-su devam, elleşme :) hehhe

darkmoon
08-01-2017, 14:05
piyasada satılan motor temizliyiciler genelde light ürünler würthünki falan birde luqlly mollynin hard ürünleri var ..

Yaptığım konudan alıntı

https://s32.postimg.org/4qzvor7xx/6e866b83_551e_4f61_a6d1_730f2ac7371f.jpg
https://s32.postimg.org/frv0ts06t/8ae821a8_3133_4488_9a5c_3ad7404a7bd0.jpg


şimdi kalem kalem elinden geldiğince nasıl yaptığımı yazıyım..

ilk würth motor iç temizliyiciyi normal yağa kattık burda önemli olan detaylar var bunlar önemli aslında..

400ML würth kutusundada yazıyor 5 litre yağa kadar yani Litre başına 80mg falan geliyor benim araba 6.5 litre ortalama yağ aldığı için ortalama 120ML daha ihtiyacım vardı bende 200ML lık bir würth daha aldım..

Motor içi temizleyicileri ekledik 12-13 dakka bekledik yağı boşalttık eski filtre kaldı..

Durulama : durulama için en ucuzundan (40 TL) 4 litrelik yağ aldım .. sanırım markası lubricon falandı .. bunuda yağ boşaldıkdan sonra durulama amaçlı yani würthün söktüğü pislikleri ve arta kalan detarjanı falan temizleme amaçlı ekledik ortalama 15-20 dakika çalıştırdık.. bekledik sonra bu yağıda boşalttık.. Eski filtreyi sökdük..

Yeni filtre ve arabanın kendi yağını kattık..

Opsiyonel : bu işlemler bittikden sonra araca luqly molly nin ceratec motor koruyucusunu kattık bu ürün almanya Tüv tarafından onaylı bir ürün zaten luqly molly de dandirik bir firma değil.. bunuda gene aynen litre hesabına göre ekledim.. bir kutu 300ML 5 litre yağa göre diyor yani Litre başına 60 Mg geliyordu 120 MG daha ihtiyaç olduğundan iki tane aldım diğer şişeyide artık göz kararı koyduk 120 mg..

Bu kadar.. faydalı ve temiz bir işlem olduğu kanısındayım .. araba çalışdıkdan sonra sesi azaldı bunu anlayabildim ancak .. şimdilik bu kadar..

rain man
08-01-2017, 14:21
Cevaplar için teşekkürler.

Benzer yorumu 150bin km'ye kadar yağı değişmemiş otomatik sanzumanlar için de önermedikleri için ben de uygulamak istemedim. Her 50 binde bir düzenli olarak yapılmış olan bi işlem olsa bende devam ettirirdim ama mevcut durumda 140 bin kmde bi araçta biriken kalıntıları motor içi sirkülasyona dahil etme riskinden dolayı ben de uzak durdum.

Eskiden mineral bazlı yağlar varken bu katkılar daha revaçta idi çünkü yağlama performanslı durumda yetersizdi. Benim merak ettiğim motul xcess 8100 5 40 gibi bir yağ sonrası ekstra bir katkıya gerek var mı?

Darkmoon üstad dediğini uygulayabilirim bu bağlamda. Hem kir ve pasın oluşması o durulama benzeri işlem ile bayağı yardımcı olabilir.

Yağ konusunda valvoline motul ve lique molly eşdeğerleri içinde hangisi seçilmeli? Kaçak ve sahte üründen nasıl sakınırız?

levent
08-01-2017, 15:25
motul xcess 8100 yerine liquimoly kullan derim.

motul un 300v serisi harici performanslı kullanımda pek de ömürlü değiller, kararıyorlar 5-6 bin km olunca.

viskozite hakkında en detaylı bilgiyi görürse Dou verir, olmadı onun açtığı konulardan aratıp yağ mevzusu ile alakalı baya tartışılan konuyu bulabilir, fikir üretebilirsin :)

darkmoon
08-01-2017, 15:45
bir castrole oldum olası nedense ısınamadım onun dışında zaten diğer markalar dünya devi üst sınıf ürünleride ne kadar kötü olabilirki bence hepsi içerik aynı ise muhteviyath kabları markaları farklı.. burda önemli olan yağın senin arabanın standartlarını desteklemesi.. bence motul 8100 iyi bir yağ .. bir ara türkiyeye rp ürünleri ithal ediliyordu kesildi galiba artık getirtten yok onların ürünleri bence çok iyi özellikle vw grubu için.
levent zaten performans yağlarının ömrü kısadır genelde..

levent
08-01-2017, 15:53
bir castrole oldum olası nedense ısınamadım onun dışında zaten diğer markalar dünya devi üst sınıf ürünleride ne kadar kötü olabilirki bence hepsi içerik aynı ise muhteviyath kabları markaları farklı.. burda önemli olan yağın senin arabanın standartlarını desteklemesi.. bence motul 8100 iyi bir yağ .. bir ara türkiyeye rp ürünleri ithal ediliyordu kesildi galiba artık getirtten yok onların ürünleri bence çok iyi özellikle vw grubu için.
levent zaten performans yağlarının ömrü kısadır genelde..

300v nin motorsikletteki ömrü 2500km diye biliyorum mesela o konuda hemfikiriz ancak xcess xclean gibi modeller normal gündelik kullanım amacıyla üretilmiş yağlar abi sonuçta temelde. hani sınıflandırırsak

1 ekonomi
2 eko ağırlıklı orta
3 perf ağırlıklı orta
4 performans odaklı

dersek 3. sıraya gelir yani castrol edge , mobil 1 gibi yağlarla kıstas alıyorum.

ben de 5w40 kullanıyorum mesela motul xcess 6000 km de karardı, mobil super3000 9000 km de aynı kıvama geldi dizel Corolla'da..
ki babam kullanırken pek ısınmasına fırsat olmuyor iş ev arasında, ben de ısıtıp gazlarım yani yalan yok. uzun yolda da 2500-3000 devir aralığı tempo ile gidilir.. :) ve kullandığım mevsimler şubat - temmuz arasıydı iki yağı da, hani aynı süre zarfında aynı mevsimleri aynı kullanım koşullarını yaşadılar..

darkmoon
08-01-2017, 16:13
Arabada yıllarca ben pennzoil kullandım çokda memnundum zeytinburnun orda resmi bir bayisi vardı orda yağ değişimide yapıyorlardı .. sonra kayboldu türkiye piyasasından bir ara alıcakdım sahte mahte deyince vazgeçdim mobile döndüm..
şu anda mobilciyim..

motorda fiks motul kullanıyorum motul olmassa ipone da kullanıyorum bunların dışına çıkmıyorum.

rain man
08-01-2017, 17:06
Türkiye'de pennzoil yok diye biliyorum. Joyride diye bi 458 videosu sonrası bi heves reklama kanıp aradım da bulamadım.

Motul xcess 8100ten hangisi daha iyi peki?

Lique moly'nin hangisi top Tec var bir de Leichtlauf High Tech var. Karşılaması gereken iki kriteri de karşılıyor ikisi de.

Dou
08-01-2017, 19:33
Pennzoil = Shell.

Kuzey Amerika'da ağır vasıta ürünleri hariç tüm Shell yağlar Pennzoil markası olarak satılır.

Kısaca kullanım kılavuzunda araban için ACEA B3 ve API CF (dizel) sertifikası olması gerektiğinden bahsetmiş.

5w40 viskozitesinde bu sertifikalara sahip her yağı güvenle kullanabilirsin. İlla Motul vs. aramana gerek yok.

Liqui Moly'i ben pek beğenmiyorum. Bir problem yaratmaz normal kullanıcı için, fakat detaylarını biraz araştırdığınız zaman katkı maddelerinin o kadar da iyi olmadığını görüyorsunuz. Valvoline ise iyi markadır, katkı maddeleri alışagelmişin dışında sodyum bazlıdır. Özellikle yüksek km motorlar için ürettikleri yağlar çok başarılıdır. Fakat dediğim gibi sizin markadan önce kullanım kılavuzunda yazan sertifikalara sahip yağı bulabilmeniz önemli.

Arabayı normale göre biraz daha fazla sıkıştırıyorsanız, HTHS oranı yüksek yağı tercih etmelisiniz. Zaten HTHS oranı 3.5 ve üzeri olduğu için ACEA B3 sertifikası istenmektedir. Flash point yüksek olmasına gerek yok, zira hiç bir zaman o dereceleri görmez motor yağı.

Son olarak, motor temizleme katkısı kullanmayın. Bunun yerine yağınızı bir kaç kere erken değiştirin (10 bin km de bir değişiyorsanız 5 bine indirin 3-4 kez). Çok daha iyi sonuç alırsınız.

rain man
08-01-2017, 19:52
Pennzoil = Shell.

Kuzey Amerika'da ağır vasıta ürünleri hariç tüm Shell yağlar Pennzoil markası olarak satılır.

Kısaca kullanım kılavuzunda araban için ACEA B3 ve API CF (dizel) sertifikası olması gerektiğinden bahsetmiş.

5w40 viskozitesinde bu sertifikalara sahip her yağı güvenle kullanabilirsin. İlla Motul vs. aramana gerek yok.

Liqui Moly'i ben pek beğenmiyorum. Bir problem yaratmaz normal kullanıcı için, fakat detaylarını biraz araştırdığınız zaman katkı maddelerinin o kadar da iyi olmadığını görüyorsunuz. Valvoline ise iyi markadır, katkı maddeleri alışagelmişin dışında sodyum bazlıdır. Özellikle yüksek km motorlar için ürettikleri yağlar çok başarılıdır. Fakat dediğim gibi sizin markadan önce kullanım kılavuzunda yazan sertifikalara sahip yağı bulabilmeniz önemli.

Arabayı normale göre biraz daha fazla sıkıştırıyorsanız, HTHS oranı yüksek yağı tercih etmelisiniz. Zaten HTHS oranı 3.5 ve üzeri olduğu için ACEA B3 sertifikası istenmektedir. Flash point yüksek olmasına gerek yok, zira hiç bir zaman o dereceleri görmez motor yağı.

Son olarak, motor temizleme katkısı kullanmayın. Bunun yerine yağınızı bir kaç kere erken değiştirin (10 bin km de bir değişiyorsanız 5 bine indirin 3-4 kez). Çok daha iyi sonuç alırsınız.

Bilgilendirmeler için teşekkürler. Gerekli sertifikayı sağlayan yağı aldıktan sonra sorun yok o zaman.

Peki yazın tavsiye edilenden kalın, kışın daha ince yağ kullanma miti artık geçerli mi :) Yani güncel veya güncele yakın motorlar için. Yağ eksiltme vs herhangi bir sorunum yok hiç de olmadı çıkan yağda. O yüzden bu zamana kadar girişmedim ancak örnek vereyim 5w 40 tavsiye edilen yağ yerine mesela kışın 0w 40 kullanmanın faydasını görür mü motor?

Dou
08-01-2017, 19:57
Tamamen sana kalmış. ACEA B3 vs API CF sertifikası varsa 0w40'da kullanabilirsin.

Fakat 5w40 Türkiye şartlarında yaz kış kullanılabilir. Problem yaratmaz. Ben burda -15 derecelerde 5w30 kullanıyorum örneğin.

Kaliteli 5w tam sentetik yağlar -30 derecelere kadar güvenle kullanılır.

rain man
08-01-2017, 20:02
Tamamen sana kalmış. ACEA B3 vs API CF sertifikası varsa 0w40'da kullanabilirsin.

Fakat 5w40 Türkiye şartlarında yaz kış kullanılabilir. Problem yaratmaz. Ben burda -15 derecelerde 5w30 kullanıyorum örneğin.

Kaliteli 5w tam sentetik yağlar -30 derecelere kadar güvenle kullanılır.

Anlıyorum. Burada yer yer -15 'e kadar düşüyor sıcaklık. Sabah ilk çalıştırma ve devamında daha rahat çalışabilmesi için kışın 0w60, yazın 5w40 ya da 10w60 değerlere sahip yağı kullanmam API CF ve ACEA B3'ü desteklediği sürece mümkün? Çok teşekkür ederim. Benim için önemli bilgilendirmelerdi :)

Dou
08-01-2017, 20:04
Gereğinden kalın yağa gerek yok. 0w40 - 5w40 aralığında kalmak lazım.

w60 viskozite orjinal yatak boşluklarına kalın gelebilir.

EREN34
08-01-2017, 21:41
piyasada satılan motor temizliyiciler genelde light ürünler würthünki falan birde luqlly mollynin hard ürünleri var ..

Yaptığım konudan alıntı


şimdi kalem kalem elinden geldiğince nasıl yaptığımı yazıyım..

ilk würth motor iç temizliyiciyi normal yağa kattık burda önemli olan detaylar var bunlar önemli aslında..

400ML würth kutusundada yazıyor 5 litre yağa kadar yani Litre başına 80mg falan geliyor benim araba 6.5 litre ortalama yağ aldığı için ortalama 120ML daha ihtiyacım vardı bende 200ML lık bir würth daha aldım..

Motor içi temizleyicileri ekledik 12-13 dakka bekledik yağı boşalttık eski filtre kaldı..

Durulama : durulama için en ucuzundan (40 TL) 4 litrelik yağ aldım .. sanırım markası lubricon falandı .. bunuda yağ boşaldıkdan sonra durulama amaçlı yani würthün söktüğü pislikleri ve arta kalan detarjanı falan temizleme amaçlı ekledik ortalama 15-20 dakika çalıştırdık.. bekledik sonra bu yağıda boşalttık.. Eski filtreyi sökdük..

Yeni filtre ve arabanın kendi yağını kattık..

Opsiyonel : bu işlemler bittikden sonra araca luqly molly nin ceratec motor koruyucusunu kattık bu ürün almanya Tüv tarafından onaylı bir ürün zaten luqly molly de dandirik bir firma değil.. bunuda gene aynen litre hesabına göre ekledim.. bir kutu 300ML 5 litre yağa göre diyor yani Litre başına 60 Mg geliyordu 120 MG daha ihtiyaç olduğundan iki tane aldım diğer şişeyide artık göz kararı koyduk 120 mg..

Bu kadar.. faydalı ve temiz bir işlem olduğu kanısındayım .. araba çalışdıkdan sonra sesi azaldı bunu anlayabildim ancak .. şimdilik bu kadar..

Katkıyı eski filtre ve yağ ile kullandın.
Sonra yağı yeniledin, eski filtre ile çalıştırıp durulama yaptın (12-13 dk)
En son yağı ve filtreyi değiştirdin.

Doğru mu anlamışım?

Durulama yağı ne durumda çıktı?

darkmoon
09-01-2017, 01:49
Katkıyı eski filtre ve yağ ile kullandın.
Sonra yağı yeniledin, eski filtre ile çalıştırıp durulama yaptın (12-13 dk)
En son yağı ve filtreyi değiştirdin.

Doğru mu anlamışım?

Durulama yağı ne durumda çıktı?

aynen bazıları eski yağı döküp gene dandirik bir yağ ile würthü temizlik yapmış ardından durulamaya geçmiş ama würthün açıklamasında değişim öncesi mevcut yağa katın yazıyordu o yüzden ben o ara basamağı atlamadım..

direk mevcut yağa attım sonra durulama aşamasına geçdim.. durulama yağı temiz çıkdı zaten pis çıksaydı bir tur daha durulama yapıcakdık Allah dan çıkmadı fazla yağ almamışdım o ucuz yağı bulana kadarda çok aradım her yer satmıyor maslakda :)) eski sanayide bir yer satıyordu ordan almışdım.. :)

sekizsilindir
09-01-2017, 03:31
Adamlar çok iddialı yazmışlar, lakin 20 ps artış olayında sallamış olma ihtimali yüksek. PS için değilde 100k civarında motorun sağlıklı olan ömrüne ömür katmak için denenebilir mi?
Bir arabanın gucunu 20 PS artırmak ister misiniz? | LIQUI MOLY (http://www.liquimoly.com.tr/bir-arabanin-gucunu-20-ps-artirmak-ister-misiniz/)

EREN34
09-01-2017, 05:54
aynen bazıları eski yağı döküp gene dandirik bir yağ ile würthü temizlik yapmış ardından durulamaya geçmiş ama würthün açıklamasında değişim öncesi mevcut yağa katın yazıyordu o yüzden ben o ara basamağı atlamadım..

direk mevcut yağa attım sonra durulama aşamasına geçdim.. durulama yağı temiz çıkdı zaten pis çıksaydı bir tur daha durulama yapıcakdık Allah dan çıkmadı fazla yağ almamışdım o ucuz yağı bulana kadarda çok aradım her yer satmıyor maslakda :)) eski sanayide bir yer satıyordu ordan almışdım.. :)


Demek ki tüm pislik eski yağ ile çıktı arabadan (yada insan öyle olduğuna inanmak istiyor :) )

Çok sağol bilgilendirme için. Benimde aklımda olan ama araştırmaya zaman ayıramadığım bir detaydı. İyi oldu

darkmoon
09-01-2017, 14:05
Demek ki tüm pislik eski yağ ile çıktı arabadan (yada insan öyle olduğuna inanmak istiyor :) )

Çok sağol bilgilendirme için. Benimde aklımda olan ama araştırmaya zaman ayıramadığım bir detaydı. İyi oldu

ustamda aynısını dedi ilk yağla çoğu pislik v.b gitmişdir dedi daha durulama yağını dökmeden bu yağ yüksek ihtimal tertemiz çıkar dedi çıkıcak kalıntılarda bizim gözümüzle göremiyceğimiz kadar olur yağın içine karışır dedi .. dediği gibide oldu .. :)

çok sık olmasada arada yapmak lazım sallıyorum 50 binde bir .. zararı olduğunu düşünmüyorum kullanılan malzemeler çünkü würth loquy molly gibi dünya devleri öyle pazardaki ne üdüğü belirsiz merdiven altı markalar değil..
neticede almanlar ve ürünlerinin hepsinde tüv onayı var.. adamlarda arge var mühendislik var.. en fazla ne olur olsa olsa faydasıda olmaz yaptığım masrafla kalırım giden paramız oldu derim ama sanmıyorum faydası illaki vardır..

mikelazi
09-01-2017, 14:45
motul x-cess kullanıyorum.bu yagı seçmemdeki neden %100 sentetik ve hths degeri 3.7 her 7binde filtreyle birlikte degişirim.kesinlikle katkı kullanmam.

ilerliyen zamanda x-clean a geçiş yapıcam(hths 3.6)

EREN34
09-01-2017, 15:33
ustamda aynısını dedi ilk yağla çoğu pislik v.b gitmişdir dedi daha durulama yağını dökmeden bu yağ yüksek ihtimal tertemiz çıkar dedi çıkıcak kalıntılarda bizim gözümüzle göremiyceğimiz kadar olur yağın içine karışır dedi .. dediği gibide oldu .. :)

çok sık olmasada arada yapmak lazım sallıyorum 50 binde bir .. zararı olduğunu düşünmüyorum kullanılan malzemeler çünkü würth loquy molly gibi dünya devleri öyle pazardaki ne üdüğü belirsiz merdiven altı markalar değil..
neticede almanlar ve ürünlerinin hepsinde tüv onayı var.. adamlarda arge var mühendislik var.. en fazla ne olur olsa olsa faydasıda olmaz yaptığım masrafla kalırım giden paramız oldu derim ama sanmıyorum faydası illaki vardır..

Benim aklıma baya yattığından detay aldım abi. Eski işyerimde eski br skoda kamyonet vardı. Ona bazı bakımlarda ustanın tavsiyesi ise 10 numara yağ koyup 10 dk çalıştırıp yağı boşaltırdık. Kırmızı koyduğumuz ağ simsiyah zift gibi çıkardı

Tabi aradan yıllar geçti, biz bilinçlendik, motor teknolojileri gelişti, 10 no yağ olmaz ama temizlenmeli diye düşünmüyor değildim.

İyi denk geldi :)