Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Egzantrik dişlisi triger'i nasıl kopartır gelin görelim. Araç:Clio 1.6 16V Motor:K4M



KÖROĞLU
15-02-2017, 15:34
Geçen bir konu Clio sport stop etme diye bir konu aşmıştım.

Ertesi gün araç sanayiye gitti rolanti valfi değiştiği anda boşta çalışırken triger koptu diye haberi geldi.

Neyse söküldü bakıldı kapak egz. dişli yuvaları bozulduğu için çıkma dolu kapak alındı, egzantrik dişlileri alındı.

Mevzu şu ben bu arabayla yeri geldi kesiciye kadar devir döndüm bişey olmadı.

Fotolara geçelim. Ustanın anlattığı ve benim anladığım kadarıyla triger kendinden kopmamış.

Egzantrik dişlisinin dışında bir sac parça var (anladığım kadarıyla) o parça da dişliye puntolu durumda.

Dişlilerden 1 tanesinin dışındaki parça sen kop gir trigerin arasına ve kopart.

İyi tarafımdan bakıyorum yolda olsa muhtemelen komple motoru yenilemek zorunda kalacaktım.

Bu işin toplam maliyeti 2600 TL cik oldu arkadaşlar 15.02.2017 itibariyle. Bilgilendirme amaçlı yazdım.

Sağlam ve saç parçası kopan dişli.
http://i.hizliresim.com/Wglg4Q.jpg (http://hizliresim.com/Wglg4Q)

Dış saç parçası duran dişli.
http://i.hizliresim.com/r6q6jP.jpg (http://hizliresim.com/r6q6jP)

Dış saç parçası kopup trigeri koparan dişli.
http://i.hizliresim.com/WglgVQ.jpg (http://hizliresim.com/WglgVQ)

Ma lum bu motor renault ve dacia grubunda oldukça yaygın. Yakın zamanda böyle bir düşüncesi olan varsa dişlileri de değiştirsin muhakkak.

2 tanesi 200 TL civarında.

Ayrıca usta şunu söyledi bu dişliler yerine dışında sac olmayan dişliler üretilmiş biz ondan taktık dedi.

Sanıyorum ki dediği malzeme şu.

http://gercekotomotiv.com.tr/image/cache/catalog/urunler/IMG_1846%20(Copy)-500x500.JPG

KÖROĞLU
15-02-2017, 15:44
Mesajı düzenlerken Türkçeyi katlettiğim için kusura bakmayın arkadaşlar.

Kısaca özet geçeyim.
Motor üzerindeki egzantrik dişlisinin dışındaki parça kopuyor, triger ile dişli arasına giriyor ve kayışı kopartıyor.
Sonrasında kapak sökülüyor ve rektefiyeciye gidiyor. O da diyor ki bu adam olmaz dolu bir kapak alınıyor.
Toplanırken de egzantriklerin hatalı olan (usta beyanıdır anlamam egzantrikten) modeli yerine yeni tip olanı takılıyor.

Bu tip konularda şansım iyidir hep bana denk gelir nedense,bu da öyle oldu.
Böyle bir motora sahip aracı olanlar varsa triger değiştirirken bu dişlileri de kontrol etsinler çok pahalı değiller zaten.

orka
16-02-2017, 10:08
geçmiş olsun

bason
16-02-2017, 10:16
Aynısını geçen sene 1.4 16v clio ile yaşadım... :) Geçmiş olsun... Benimde biraz daha az bi rakama çıkmıştı...

Ertekin
16-02-2017, 10:17
Güzel bir bilgilendirme olmuş. bu motora sahip arkadaşlar değerlendirecektir. Sanada çok geçmiş olsun kardeşim, iyiki devir dönerken başına gelmedi de bukadarıyla atlatıldı.

KÖROĞLU
16-02-2017, 11:13
geçmiş olsun
Teşekkür ederim.


Aynısını geçen sene 1.4 16v clio ile yaşadım... :) Geçmiş olsun... Benimde biraz daha az bi rakama çıkmıştı...
Sana da geçmiş olsun. Usta 3-4 araçta daha karşılaştım dedi bu durumla.
Üretici de farkına varıp parçayı revize ederek üretmiş. Bu tür iyileştirmeler yapılıyor.


Güzel bir bilgilendirme olmuş. bu motora sahip arkadaşlar değerlendirecektir.
Sanada çok geçmiş olsun kardeşim, iyiki devir dönerken başına gelmedi de bukadarıyla atlatıldı.

Evet 1 kişiye bile faydam olsa ne mutlu. Normalde bu işin maliyeti ödediğime oranla daha düşük.
Aynen araba bozulmasa o akşam gölcüğe gidecektim kızımı almaya, allah korusun yolda olsa bu soğukta çok sıkıntı olurdu.
O yüzden gidene acımıyorum, şükür durduğu yerde oldu.