PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sohc Vtec rölantide çok düşük afr sorunu.



canimrecepcim
16-02-2017, 11:26
Öncelikle merhaba,

Soruna bir türlü çare bulamayınca konu açmaya gerek duydum beyin fırtınasına ihtiyacım var.

Sorun şu ;

Araç rölantide iken afr 10 - 12 arasında zengin bir değerde çalışıyor.Hatta hareket halinde gazı bıraktığımda bile bu değere düşüyor.Sadece eğer gazı bıraktığımda devir 4000 üzeriyse 16 üzeri gösteriyor.Ama altına düştüğünde tekrar aşırı zengine geçiyor.

Bir süre önce sübap ayarı yapıldı ondan öncesinde böyle bir sorun yoktu.Radar Mehmet abim yazılımı yapan ustam.Ellerine sağlık tekrardan ilk afr'nin yazılımdan kaynaklı olduğunu düşünüp yanına gittim denedik vtec açmasında ve yürürken gaza basıldığında afr'nin normal olduğuna kanaat getirdik Allah razı olsun tekrardan ilgilendi.Kelebeklerde veya enjektörlerde sorun olabilir dedi.Sonra emme'nin arkasında klima için bir hortum yeri olduğunu ama arabanın 1.4 olduğu için ( emme ies emmesi ) oraya benden gidebilecek hortum olmadığını gösterdi.Orayı biz kendi çabamızla tıkadık biraz düzelir gibi oldu rölanti devri düştü.Aynı şekilde lpg hortumlarında da aynı kaçak olabilir diye.Lpg hortumlarını çıkarttım zaten kullanmıyordum.Ortaya çıkan boş yere de u şeklinde bir hortum çektim.Aynı sorun devam etmekte.

Yazılımda bir sorun yok olmadığı da kesinleştiğine göre muhtemelen sorunlar ne olabilir nelere bakmam lazım.Zaten çok yakarken boşta ve trafikte beklerken daha da çok yakmak artık canımdan bezdirdi.Yardımcı olanlara şimdiden tekrar teşekkür ederim.

Motor hakkında detayları da vereyim ;

- Vtec üst kapak
- Egzantrik
- Aem cai
- ies emme - vti gaz kelebeği
- p28 beyin
- 421 custom headers

Ers
16-02-2017, 12:38
yazılımdan olmadığına nasıl kanat getirdiniz. direk yazılım gibi geldi bana da.
emmeden delik tıkadık demişsiniz. az düzeldi.
şu geliyor akla bi yerden hava kaçığı var ama o2 sensörün den sonra,
giren havayı okuyor 15 birim yakıtı 1 birim ayarlıyor
ama hava kaçağından 3 birim kaçıyor afr 12 lere düşüp zengin çalışıyor.
yüksek devirde çekilen hava kaçandan fazla olduğu için afr de yanılma fazla olmuyor .
sadece tahmin tabi.

canimrecepcim
16-02-2017, 14:18
yazılımdan olmadığına nasıl kanat getirdiniz. direk yazılım gibi geldi bana da.
emmeden delik tıkadık demişsiniz. az düzeldi.
şu geliyor akla bi yerden hava kaçığı var ama o2 sensörün den sonra,
giren havayı okuyor 15 birim yakıtı 1 birim ayarlıyor
ama hava kaçağından 3 birim kaçıyor afr 12 lere düşüp zengin çalışıyor.
yüksek devirde çekilen hava kaçandan fazla olduğu için afr de yanılma fazla olmuyor .
sadece tahmin tabi.

Alakası var mı bilmiyorum ama o2 sensörü iptal benim yazılımda.

Sizin demek istediğiniz de sanırım şu karışımdaki benzin miktarı artmıyor,hava azaldığı için benzinle oranı zengin gözüküyor.

Yani benzin miktarı aslında normal ama hava gereğinden az girdiği için o miktar hava için benzin fazlaymış gibi gösteriyor.

Ers
16-02-2017, 14:57
aynen öyle , o2 dediğim hava filtresinin girişindeki oksijen sensörü adı başkadır belki. yakıt durumu nasıl fazlamı yakıyor.

edit: oksijen sensörü değilmiş.

Otomobil Teknolojisi : Emiş Havası Sıcaklık Sensoru Nedir Arızaları Nelerdir ? (https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/03/emis-havasi-sicaklik-sensoru-nedir-arizalari.html)

Otomobil Teknolojisi : Debimetre nedir Nasıl Calışır Nerededir Arızası Temizliği Ceşitleri (https://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/03/debimetre-nedir-nasil-calisir-arizalari-nerededir.html)

ioz
17-02-2017, 00:59
FD6 kasa 1.6 Civic'te bir türlü fakirde çalışmasını önleyememiştik. Oksijen sensörü diyen oldu, benzin pompası diyen oldu.. Daha sonra sorunun filtre kazanının görünmeyen bir yerindeki avuç içinden biraz daha küçük bir kırıktan olduğunu tespit ettik. Deliği komple kapattığımız zaman AFR direkt olması gereken değerlere kavuştu.

İki ihtimal var: 1) ya benzin az, hava fazla 2) hava az, benzin fazla

Yakıt sisteminde bir problem olmadığını düşünerek "aracın bir yerlerden fazla hava aldığı" ihtimaline odaklanmanız gerekir diye düşünüyorum. Küçük bir deliği kapattığınızda bile iyileşme olduğunu söylediniz. Benim bahsettiğim durumda rölantide AFR 20-21 arasında seyrediyordu. Durum daha da kötüydü yani. Aracı o şekilde kullanmanız veya denemeniz de tehlikeli çünkü pistonlarda çok fazla yük oluyor, detenasyona uğrayan pistonların her saniye kırılma ihtimali olduğunu unutmayın.

canimrecepcim
18-02-2017, 08:16
FD6 kasa 1.6 Civic'te bir türlü fakirde çalışmasını önleyememiştik. Oksijen sensörü diyen oldu, benzin pompası diyen oldu.. Daha sonra sorunun filtre kazanının görünmeyen bir yerindeki avuç içinden biraz daha küçük bir kırıktan olduğunu tespit ettik. Deliği komple kapattığımız zaman AFR direkt olması gereken değerlere kavuştu.

İki ihtimal var: 1) ya benzin az, hava fazla 2) hava az, benzin fazla

Yakıt sisteminde bir problem olmadığını düşünerek "aracın bir yerlerden fazla hava aldığı" ihtimaline odaklanmanız gerekir diye düşünüyorum. Küçük bir deliği kapattığınızda bile iyileşme olduğunu söylediniz. Benim bahsettiğim durumda rölantide AFR 20-21 arasında seyrediyordu. Durum daha da kötüydü yani. Aracı o şekilde kullanmanız veya denemeniz de tehlikeli çünkü pistonlarda çok fazla yük oluyor, detenasyona uğrayan pistonların her saniye kırılma ihtimali olduğunu unutmayın.

Teşekkürler o ihtimal üzerinde daha fazla yoğunlaşacağım.

ioz
18-02-2017, 20:19
Teşekkürler o ihtimal üzerinde daha fazla yoğunlaşacağım.

Düzeltiyorum, benim durumda aşırı fakirde çalışıyordu. Ama yine belki yol gösterici olabilir.

Mesut AKIN
23-02-2017, 12:47
1.6 emmede EGR var egr yi körledinizmi ?