Orijinalini görmek için tıklayınız : Problemi bulamıyoruz 2.vites tekleme
Öncelikle herkeze merhaba aracımda sebebini çözemediğimiz bi sıkıntı var.Aracı genelde sakin kullanırım 2 veya 2,5bin devirde vites değiştiririm.Aracı böyle kullandığım zamanlarda 2 viteste çok tekleme yapıyor araç yığılıp 1. vitese geçiyor. Ama aracı biraz sıkıştırıyım 4 veya 5bin devirde vites attırıyım performans düzeliyor 2.vitesde fırlıyor araç.Bujiler,Oksijen sensörleri,hava filtresi,baskı balata yeni, motor yağı motul 10w-60 oda yeni değişti. Aracım 2006 alfa gt 2.0jts selespeed
Birkan61
24-02-2017, 12:29
bujilerin aracına uygun olandan takıldığından emin miyiz?
Eminsek ateşleme bobinini değiştirerek başlamalıyız
streetracer_nos
24-02-2017, 13:26
ateşleme bobini +1
bujilerin aracına uygun olandan takıldığından emin miyiz?
Eminsek ateşleme bobinini değiştirerek başlamalıyız
Alfa romeoların buji konusunda hassas olduğunu forumlardan okumuştum o yüzden orjinal ngk platium serisi buji aldım.Ateşleme bobini ise geçen ay 1.silindir hatası vermişti kesik kesik hızlanıyordu araç onu değiştirdim problem düzelmişti.Şuan 3 tanesi eski bobin onuda yakın zamanda değiştiririm.Çözüm için başka alternatifler var mı bobinden başka?
2 den 3 e , aynı şeyi yapıyor ise ateşleme , bobindi buji di. eğer sadece 2 de ise şanzıman a yönelin.
Ayna mahrutide bi problem olabilir.
rain man
24-02-2017, 15:29
Merhaba. Izmirde iseniz bi alfa romeo servisine gidip sorunu bulabilirsiniz
Ata Can Aytaç 05358545539 bi görüşün durumu.
Amatör olarak görüş belirteyim sadece ikide yapması şanzuman ile ilgili gibi duruyor. Ateşlemeyi de atlamamakta fayda var bence.
sportwagon
24-02-2017, 16:30
ateşleme bobini +1
eski gt sahibi olarak ilk bakacağınız yer olmalı diyebilirim , ikinci olarak motor ici ve eksoz sistemi kurum birikimi aynı sorunu yaşatır.
ulasoztas1
24-02-2017, 16:36
öncelikli bakılması gereken arkadaşların da dediği gibi buji/buji kablosu, bobin.
Sadece 2. viteste mi yapıyor peki?
Aracın performansı azaldığı zamanlar rolantide ufak ufak titriyor araç koltuktan bunu hissedebiliyorum.Bu yüzden şanzımandan olduğunu düşünmüyorum.Ek olarak düşük hızlarda olduğu için 2.viteste daha çok hissediyorum sanırsam genel olarak düşüyor performans.Ama biraz seri kullanıyım araba 2ye geçtiğinde direk öne atılıyor gitmek istiyor.Egzosdan olacağını düşünüp son susturucuyu sıfırladım orjinaliyle yine aynı.Hep yüksek devir kullanırsam ocağa incir ağacı diker :)
Dip not olarak performans düştüğü zamanlarda araç hafif titreyerek marş alıyor.
..rolantide titreme atesleme sistemini gosterir..buji bobin...gazliyorum duzeliyor diyorsun..motor dip gazda sensorleri kaale almaz sadece debimetreyi okur..lambda kapali konuma gecer..ben lambdadan suphelendim..lambda sensorunun fisini cek oyle kullan..hararet 90 na gelinceye kadar bekle fan acinca sorunlarin hepsi gecmisse lambda gidiktir..arac safe modu okudugu icin sorunsuz gidecektir..alt devirlerde zengin karisim olur tek sikintisi odur..
..rolantide titreme atesleme sistemini gosterir..buji bobin...gazliyorum duzeliyor diyorsun..motor dip gazda sensorleri kaale almaz sadece debimetreyi okur..lambda kapali konuma gecer..ben lambdadan suphelendim..lambda sensorunun fisini cek oyle kullan..hararet 90 na gelinceye kadar bekle fan acinca sorunlarin hepsi gecmisse lambda gidiktir..arac safe modu okudugu icin sorunsuz gidecektir..alt devirlerde zengin karisim olur tek sikintisi odur..
Şöyle anlatıyım , aracı biraz seri kullanıyorum ufak titremeler kesiliyor ondan sonra sakin kullansamda performans normale dönüyor 2.viteste bayılmıyor araç.Lambda sensörlerini multiecuscan programıyla test ettim bugün hassas şekilde çalışıyorlar.Ama dediğinizi deneyeceğim ama 3 adet lambda sensörü var hangisini sökmeliyim.
Peki multiscan ile reset attinmi..benzinde kullandinmi..lpg varmi..
Peki multiscan ile reset attinmi..benzinde kullandinmi..lpg varmi..
Yok hocam reset atmadım.Araç Direk enjeksiyonlu lpg bulunmuyor.
Büyük ihtimal bobinlerden kaynaklı.Bugün biraz inceledim 3.silindirin bobinin tepesi şişmiş.Yakın zamanda sıfırlıyacağım hepsini hepinizin değerli yorumları için teşekkürler.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.