PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Z16XE Opel Motoru Güçlendirme Hk.



STFR
08-03-2017, 18:50
Herkese merhaba

Z16XE motora sahip 2005 Model astra g aracım var. Bu araç senelerdir garajda yatıyordu şimdi değerlendirmek istiyorum. Dış görünüş olarak OPC ye çevirmiştim fakat araba sportif görününce trafikte kışkırtmalar selektörler çok oluyor. Motor güçsüz olunca da içerleyip sinirleniyordum. Zamanında bir kere daha güçlendirmek istemiştim fakat gaz kelebeği elektronik olduğu için hiçbir şey yapamayacağımı yaparsam bile parçaları yurt dışından toplamam gerektiğini ve bunun bana arabanın fiyatı kadar maliyet açacağını söylediler. Turbo dönüşüm yapmak ta olabilir fakat attığım taş ürküttüğüm kuşa değsin istiyorum. 10 ila 15 bin lira arasında uzun ömürlü bir sistem olur diyorlar. Maksadım aşırı üst güçler değil 150-200hp arası bir güç yeterde artar bana. Atmosferik olarak 150 yeterli gelir. Şu hali inanılmaz hantal ve sinir bozucu. Bu yüzden senelerdir yatıyor zaten. Sormak istediğim ise Kendi parçalarını (gaz kelebeği emme manifoldu vb) kullanarak güçlendirmek mümkün müdür illa marka olarak yenisini mi almamız gerekiyor (z motor için türkiyede parça yok yurtdışı fiyatlarıda 1500 2000€ civarı). Bu arabayı gerçekten seviyorum ve güçlendirmek istiyorum ama sürekli bir engel aksilik çıkıyor. Çıkma olarak turbo parçası toplasam veya aşırı maliyetli olmayan sıfırdan bi sistem toplasam neler yapmam gerekir? Tavsiyeleriniz fikirleriniz benim için çok çok değerli. Yardımlarınızı bekliyorum

erh
08-03-2017, 19:01
Emme manifoldu eksoz headers filtre kiti kapak yazilim ve eksantirikle 150 ye yakin bi guc cikar. Dusunurseniz yardimci olabilirim

STFR
08-03-2017, 19:07
Emme manifoldu eksoz headers filtre kiti kapak yazilim ve eksantirikle 150 ye yakin bi guc cikar. Dusunurseniz yardimci olabilirim

Teşekkür ederim yanıtınız için aracıma atmosferik yazılımlarla uğraşan bir yerde yazılım yaptırdım fakat randıman alamadım açık hava filtresi ve egzozu denedim yine faydası olmadı. Egzantrik için korkum şehir içi de kullanacağım için alt devirlerin çok ölmesi. Emme manifoldu için ise astronomik rakam veriyorlar. Üzerindeki gaz kelebeği ve emme manifoldunu modifiye edebilir miyiz? Taşlama için ise motoru açtırdığında yap diyorlar. Bu yazdıklarınızın hepsi aşağı yukarı ne kadar maliyet tutar ?

erh
08-03-2017, 23:20
Hepsini opelden anlayam bi yere yaptirirsaniz bi sikinti yasamazsiniz.

izmirlicem
09-03-2017, 22:12
Ankarada opel garage hakan abiye danışın bence, isterseniz özelden mesaj atabilirim numarasını

XSi
10-03-2017, 16:07
Insignia 1.6 turbo motoru olur mu?

Cuk oturur, birde standalone beyin, kemiksiz 220-230..

Ben senelerce bindim, araba çok keyifli konforlu ama bu motorla performans aracı olmaz.

samet59
10-03-2017, 20:04
turbo güzel iş ama bence astra ya değmez ki randıman almak ta çok zor. en mantıklı seçenek emme manifoldu onda da iki seçenek var dbilas va mantzel. mantzel daha yaygın dbilas zor ve çok pahalı. 2 egzantrik uygun bi egzantik bulunur yada orjinali kalıp kapak taşlanabilir. 3 düzgün bir ustada yaptırılmış egzoz sistemi katolizörün içini boşalt sona soba borusu tak işi değil. güzel kaliteli bi filtre oda sanayi işi çakma bişey olmamalı araştırıp bulabilirsiniz yeterki soğuk temiz hava çeksin. ince conta takma konusunda çok yorum yapmayacağım. onun dışında en son yazılım neden en son yazılım çünkü tüm yapılan modifiyelerin üzerine güzel bir yazılım yapılırsa alt devirlerde kayıpta olmaz araba sapıtmazda ve uzun ömürlü olur. hatta bu specler lpg de bile verimli kullanılabilinir diye düşünüyorum
işi toparlarsak
Emme manifoldu 1000-1500 tl (mantzel) dbilas karaborsa
egozoz 1500-2000
filtre 100-250
kapak işleme işleyenin insafına kalmış
yazılım 500-1000
toplam 3 ila 6 bin lira arasında güzel yürüyen bi 1.6 atmosferik astra sahibi olabilirsiniz ayrıca bu pedal tepki hızlandırıcı cihazlarını da düşünebilirsiniz bunların üzerine kolay gelsin işe koyulursanız fotoğrafları bekliyorum.

SULTANOGLU
10-03-2017, 21:23
Insignia 1.6 turbo motoru olur mu?

Cuk oturur, birde standalone beyin, kemiksiz 220-230..

Ben senelerce bindim, araba çok keyifli konforlu ama bu motorla performans aracı olmaz.

Ara ara aklıma gelmiyor değil :) evde garajda uzun yıllardan beri yatan emektara swaplasammı diye düşünmüyor değilim :D