Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Avans Vurma Sesi İle Alakalı Vw Mk4 BCB



s1nanozk
28-03-2017, 18:23
Arkadaşlar herkese selamlar, forumdan bir arkadaşla da mesajlaşıyorduk onun da Bmw 6 kasa aracı var sanırım. Ses ile alakalı fren basınç hortumu mu dedi yalan olmasın tam hatırlamıyorum kaçak yaptığını bulmuş ve tamiri ardından iki gün tecrübe etme şansı da bulsa sesin gittiğinden bahsetti. Tabi öncesinde motorun bağlantı şemasını indirip parçaların nerede ne var onları bulmuş.

Ben benim aracın motorunun bağlantı şemasını bulamadım, sizlerden fikir almak istedim. Motorlar farklı olsa da kaçak yapabilecek hortumları incelemeye aldım ben de. Motorun detaylı bir fotoğrafını bulamadım lakin sizlere sormak istediğim bir iki yeri var. Şimdi sesin gelme haline bakarsak gaza ani yüklenmelerdeki hafif bir şıkırdama ile geliyor. Aklıma direk boğaz kelebeğine bağlı hortumlar geliyor, şimdi şu işaretlediğim fren hidroliği koyulan kabın arka kısmındaki dairesel parçanın üzerine bağlı bir hortum var ve boğaz kelebeğine bağlanıyor gibime geldi. Acaba tam olarak ismi nedir bu parçanın? Konuyla ilişkisi var mıdır merak ettim açıkçası.

http://i.hizliresim.com/ZZEjvo.jpg (http://hizliresim.com/ZZEjvo)

gökberk
28-03-2017, 18:34
Emme manifoldu da ses yapıyor üstündeki parça kırılınca.

ghibli06
28-03-2017, 18:43
o westinghouse ve de o hortum vakum hortumu...

s1nanozk
28-03-2017, 19:29
o westinghouse ve de o hortum vakum hortumu...

Teşekkür ederim hocam, peki bahsettiğimiz vakum hortumunda bir problem varsa böyle bir ses duyma ihtimali var mıdır acaba? Yani avans sesi diye söylüyoruz ama bu ve benzeri bir ses başka bir şeyden kaynaklanabilir mi?

Cagri89
28-03-2017, 21:32
selamlar konuyu şimdi gördüm. Ben tam bahsettiğim hortumu yazıyım burdanda okuyan arkadaslar belki yönlendirebilir. Avans sıkıntısı yasanan 6 kasa bana ait. Denemediğimiz şey kalmamıştı nerdeyse ayrıca konu açmıştım. Benim araçtaki vakum pompasından 2 adet 1 i kalın 1 i ince hortum çıkıyor. Bunlardan kalın olan fren servısuna baglı. İnce olanında ucu tapalanmıştı. Pdf den baktıgımda ince hortum için egzos flaplarıyla alakalı oldugunu gördüm. Ancak diğer aracımda aynı motor ondan bakınca ince hortum manifoldun içine biyerlere gidiyordu tam bulamadım nereye baglandıgını. Daha sonra bmw nin parça listesinden baktıgımda 6 kasa için o ince hortum ucunda tapa oldugunu gördüm. Sonra bendeki tapayı cıkartıp kontrol ettiğimde sızdırmazlık saglamadıgını anladım. Yani tapalı girişten içeri hava emişi vardı. Tapayı düzelttikten sonra tekrar taktık ve avans sesi ortadan kayboldu. Diğer araçların vakum pompalarındada 2 hortum mu var bilmiorum ama bence bu araçtada hava vakum kaçağı olma ihtimali yüksek.

s1nanozk
29-03-2017, 19:18
selamlar konuyu şimdi gördüm. Ben tam bahsettiğim hortumu yazıyım burdanda okuyan arkadaslar belki yönlendirebilir. Avans sıkıntısı yasanan 6 kasa bana ait. Denemediğimiz şey kalmamıştı nerdeyse ayrıca konu açmıştım. Benim araçtaki vakum pompasından 2 adet 1 i kalın 1 i ince hortum çıkıyor. Bunlardan kalın olan fren servısuna baglı. İnce olanında ucu tapalanmıştı. Pdf den baktıgımda ince hortum için egzos flaplarıyla alakalı oldugunu gördüm. Ancak diğer aracımda aynı motor ondan bakınca ince hortum manifoldun içine biyerlere gidiyordu tam bulamadım nereye baglandıgını. Daha sonra bmw nin parça listesinden baktıgımda 6 kasa için o ince hortum ucunda tapa oldugunu gördüm. Sonra bendeki tapayı cıkartıp kontrol ettiğimde sızdırmazlık saglamadıgını anladım. Yani tapalı girişten içeri hava emişi vardı. Tapayı düzelttikten sonra tekrar taktık ve avans sesi ortadan kayboldu. Diğer araçların vakum pompalarındada 2 hortum mu var bilmiorum ama bence bu araçtada hava vakum kaçağı olma ihtimali yüksek.

Kusura bakmayın, mesajlarımı sildiğim için adınız aklıma gelmedi Çağrı bey :) Ben de bilmiyorum açıkçası hangisi vakum hortumu ya da iki tane mi diye. Şimdi bir de hortumu bulsam nasıl anlıyacağım kaçak olup olmadığını, o da düşündürüyor.

Cagri89
29-03-2017, 21:00
Kusura bakmayın, mesajlarımı sildiğim için adınız aklıma gelmedi Çağrı bey :) Ben de bilmiyorum açıkçası hangisi vakum hortumu ya da iki tane mi diye. Şimdi bir de hortumu bulsam nasıl anlıyacağım kaçak olup olmadığını, o da düşündürüyor.

Bende tamamen şans eseri buldum kaçağı. Aslında bikaç yöntem var youtube da ilgili videolar var referans olabilir. Emme manifoldundan duman makinası işe duman veriolar, yada genelde servisler köpüklü su ile test ediolar. Ben bole bişi denemedim açıkçası ama bi servise kaçak testi yaptırmak istiorum derseniz heöen halledilebilir. İnş sizinde basit bi hava kaçağıdır kolayca çözersiniz

Sezgin
30-03-2017, 08:09
Cagri89

Merhaba aynı soruyu Pm ile Sinan'a da sormuştum birde buradan açık olarak size sorayım,

Bu avans sesi diye tabir ettiğimiz olayı nasıl anlarız ? Benim aracım F30 40.000 km' de ortalama 20.000'den beri ilk gaza yüklendiğim de direksiyonun tam arka hizasında (kaputun altından) bı şırıltı geliyor. Şöyle tarif edeyim iki tane zarı alıp fincanın içine koymuşsun da atmak için sallarsın ya o esnada gelen ses gibi. Bu avans sesi midir ? Yoksa ilk yuklenmelerde rutin bir şey midir ? Keza avans sesi olsa dahi ne gibi zararı vardır ?

Cagri89
30-03-2017, 21:52
Cagri89

Merhaba aynı soruyu Pm ile Sinan'a da sormuştum birde buradan açık olarak size sorayım,

Bu avans sesi diye tabir ettiğimiz olayı nasıl anlarız ? Benim aracım F30 40.000 km' de ortalama 20.000'den beri ilk gaza yüklendiğim de direksiyonun tam arka hizasında (kaputun altından) bı şırıltı geliyor. Şöyle tarif edeyim iki tane zarı alıp fincanın içine koymuşsun da atmak için sallarsın ya o esnada gelen ses gibi. Bu avans sesi midir ? Yoksa ilk yuklenmelerde rutin bir şey midir ? Keza avans sesi olsa dahi ne gibi zararı vardır ?

Selamlar. Bende avans sesiyle benim araçta olanlardan sonra tanıştım. Bahsettiğiniz gibi düşük devirlerde ilk yüklenmelerde gelen şırıltı sesi avans sesi. Tabi araçta başka bi sorum yoksa ki o kmde araçta olacagını sanmam. Asıl sebplerinden en yüksek ihtimal kirli yakıt diyorlar ama farklı sebepleride olabilir ben baya ugrastım bunkonuyla ilgili. Avansın sebebide erken ateşleme diye biliyorum yani piston yukarı cıkarken meydana gelen zamansız oatlama pistonu tekrar aşağı itmeye çalışıyor. Gelen şırıltı seside o patlamanın sesi. Zarar olarak en son gittiğim serviste ne kadar avans vurdugunun önemli oldugunu solediler anlık bu şekilde az ses cıkarıyorsa cok sorun olmuyormuş. Ama bunun kesin cevabı için kimse bişi diyemez sonucta normal bi olay değil. Ben motoru bile indirdim bi sürü ugrastım en son olayı ufak bi plastik hortumun hava kaçağından olduğunu buldum. Biraz sıkıntılı bi iş sebebini bulmak biraz meşekkatli.

s1nanozk
19-05-2017, 18:14
Arkadaşlar tam emin olmamakla birlikte, ısıya dayanıklı silikon ile fotoğrafta görünen yeri ısıya dayanıklı silikon ile inceden sarmaladım. Emin olmamak diyorum çünkü şüphelendiğim bir yerdi ve bu kısmı elimle motorun düşük devirde ani gaz vermemdeki sarsıntısını mütakip hafiften sarstığımda tık tık ses geliyordu. Şimdi sonuç olarak iki gündür arabayı kullanıyorum da tecrübe etme imkanım oldu. %100 diyemesem de ses bariz bir şekilde epey bir azaldı. Şöyle ki zaten yüksek vites düşük devir(1000-1500 d/d) şeklinde arabaya yüklenince oluşan ses her araçta var diye tahmin ediyorum ama özellikle rampada bizim sorunlu olan 1500-2000 d/d aralığındaki şıkırdama sesi yok oldu gibi bişey. Biraz olsun keyfim yerine geldi, sizlerle de paylaşmak istedim.

https://i.hizliresim.com/nR8Yol.jpg (https://hizliresim.com/nR8Yol)

https://i.hizliresim.com/vb1Y76.jpg (https://hizliresim.com/vb1Y76)