Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Giulietta Son Susturucu Hk. Yardıma İhtiyacım Var.



umrdmr
08-05-2017, 11:55
Merhabalar.

Kendimi tanıttıktan sonra bu konuyu açmayı uygun buldum. 1.4 multiair 170hp manuel Giu aracım var. Aracımda çift çıkış egzoz var.

Şimdi gelelim soruma. Normalde servis çift çıkışı sadece görüntü olarak yapıyor. Yani aktif değil. Benden önceki araç sahibi bu ikinci egzoz çıkışını aktifleştirmek için kendince bir şey yapmış. Var olan susturucunun yanına ekstradan delik açmışlar. Sonra o deliğe çıkışı monte edip kaynaklamışlar. Türk mucitliği gibi bir şey olmuş. Ben paintte bir şeyler çizerek anlatmaya çalıştım. Komik oldu ama durumu anlatıyor sanırım.:cool:


https://img.donanimhaber.com/upfiles/151251/aa252df2-44c9-434a-8080-60bc9d6dc448.png

Şimdi yapılan bu işlem performansı ve yakıt tüketimini sizce nasıl etkiler ? Sorum budur.

Kendin niye ölçmüyorsun demeyin. Çünkü araç aldığımdan beri böyle. Yani öncesini bilmediğim için popo dyno'su ile ölçüm yapmam çok mümkün gözükmüyor. Belki yakıt tüketimini artırdı belki azalttı belki performansı artırdı düşürdü; bilmiyorum. Ses olarak problem yok gayet iyi.

Sizce yeni bir son susturucu almalı mıyım ?

Araştırdığım kadarıyla çift çıkış egzoz da Giu için en mantıklısı tek susturucu çift çıkış. Çift susturucu çift çıkış performans ve yakıtı kötü etkiliyormuş bu şekilde okudum. Supersprint'in böyle bir susturucusu mevcut. 833 euro fiyatı var. ( Rear exhaust Right - Left for ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 Turbo Multiair (170 Hp) 2010 ->, Rear exhaust Right - Left (http://www.supersprint.com/ww-en/alfa-romeo-giulietta/alfa-romeo-giulietta-14-turbo-multiair-170-hp-2010-/rear-exhaust-right-left-v14.aspx#!/) )


Saygılar.

Grimlord
08-05-2017, 12:13
Anladığım kadarıyla aracınızın egzoz kazanı yassı şekilde değil, normalde soldan tek çıkış var ama bir delik daha açıp bir çıkış almışlar, değil mi? Araya ekstra çekilen boru aracınızı geriye düşürebilir diye düşünüyorum

Misal Astra için yapanlar şu şekilde yapıyorlar :

https://www.picclickimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/xikAAOSwUKxYlCEs/$/NAP-Escape-deportivo-Opel-Astra-K-acero-inox-_1.jpg

Sanırım en verimlisi bu şekilde olur

umrdmr
08-05-2017, 12:24
Anladığım kadarıyla aracınızın egzoz kazanı yassı şekilde değil, normalde soldan tek çıkış var ama bir delik daha açıp bir çıkış almışlar, değil mi? Araya ekstra çekilen boru aracınızı geriye düşürebilir diye düşünüyorum

Misal Astra için yapanlar şu şekilde yapıyorlar :

https://www.picclickimg.com/00/s/NjAwWDYwMA==/z/xikAAOSwUKxYlCEs/$/NAP-Escape-deportivo-Opel-Astra-K-acero-inox-_1.jpg


Sanırım en verimlisi bu şekilde olur



Evet çok doğru şekilde anlamışsınız. Susturucu dikey, ortasını delmişler çıkışı oraya kaynaklamışlar. Haliyle aktif olmuş duman çıkıyor.

Evet bahsettiğim son susturucuda resimde gösterdiğiniz gibi. YAni en verimlisi bu oluyor demiş kullananlar. Her iki çıkışada susturucu takmak verimi düşürdüğünü yazmışlar.

Herkesin kanaati performans ve yakıtı olumsuz etkileyeceği yöndeyse sanırım değiştirmek gerek. Yalnız çok pahalı çift çıkış son susturucular. Supersprint'in fiyatını yukarı yazdım. 3200 liraya denk geliyor.

Forumda geçmişte İskender kendisi susturucu yapıyor denmiş. Acaba onda ne kadardır bu tarz bir susturucu ? Bir de tabi İskender mi Supersprint mi daha verimli olur, ona karar vermek gerek.

Teşekkürler.

MCN21
08-05-2017, 12:38
Fark ediyorsa bile takilacak kadar bir fark yoktur :) dizelde sadece sonda susturucu vardi. Eger ayniysa sona duzgun bir y cift cikis yapilip ortaya bir yerede tup susturucu konabilir.

Mr.K
08-05-2017, 12:46
Dediğiniz durumda backpressure etkilenmiceği için ne yakıta nede başka bişeye etki etmez.Zaten çıkış kısmından almışlar boruyu.
Eğerki filtrezasyondan önce delip yandan(veya içini açıp herneyse) yapsalardı o zaman bir taraf filtre edip çıkıcaktı,diğeri düz boru mantığıyla çıkış sağlicaktı(ki bu gözle görülür düzeyde dengesiz gaz çıkışı demek.

Amaç ekonomi ise jant ve lastik çaplarını düşürebilirsiniz.

Grimlord
08-05-2017, 12:51
Evet çok doğru şekilde anlamışsınız. Susturucu dikey, ortasını delmişler çıkışı oraya kaynaklamışlar. Haliyle aktif olmuş duman çıkıyor.

Evet bahsettiğim son susturucuda resimde gösterdiğiniz gibi. YAni en verimlisi bu oluyor demiş kullananlar. Her iki çıkışada susturucu takmak verimi düşürdüğünü yazmışlar.

Herkesin kanaati performans ve yakıtı olumsuz etkileyeceği yöndeyse sanırım değiştirmek gerek. Yalnız çok pahalı çift çıkış son susturucular. Supersprint'in fiyatını yukarı yazdım. 3200 liraya denk geliyor.

Forumda geçmişte İskender kendisi susturucu yapıyor denmiş. Acaba onda ne kadardır bu tarz bir susturucu ? Bir de tabi İskender mi Supersprint mi daha verimli olur, ona karar vermek gerek.

Teşekkürler.

Ankara'da bu işi yapacak egzozcular var aslında, Koç egzoz yapar diye düşünüyorum bu tarz bir sistemi. SS markası güzel ama bence o fiyatın belkide 4te birine yaptırabilirsiniz.

umrdmr
08-05-2017, 13:28
Dediğiniz durumda backpressure etkilenmiceği için ne yakıta nede başka bişeye etki etmez.Zaten çıkış kısmından almışlar boruyu.
Eğerki filtrezasyondan önce delip yandan(veya içini açıp herneyse) yapsalardı o zaman bir taraf filtre edip çıkıcaktı,diğeri düz boru mantığıyla çıkış sağlicaktı(ki bu gözle görülür düzeyde dengesiz gaz çıkışı demek.

Amaç ekonomi ise jant ve lastik çaplarını düşürebilirsiniz.



Hocam çıkıştan sonra ikiye bölmemişler susturucunun üzerini delmişler.

Şu anda dengesiz bir gaz çıkışı mevcut zaten. Sonradan açılan (sağ) egsoz ucundan daha az duman çıkıyor. Yani amacım bizzat ekonomi diyemem, fakat daha verimli çalışsın isterim tabiki.

umrdmr
08-05-2017, 13:29
Hocam zaten daha uygun fiyatlı bir şey bulamazsam girişmem. Supersprint için 3200 diyorlar. :)

umrdmr
08-05-2017, 13:31
Ciddi anlamda bir katkı yapacağına emin olmadan 3200 lira sadece bir susturucuya vermem zaten. Koç egzoz kendisi susturucu yapıyor mu ? Gitsem yardımcı olurlar mı ?

Mr.K
08-05-2017, 14:20
Hocam çıkıştan sonra ikiye bölmemişler susturucunun üzerini delmişler.

Şu anda dengesiz bir gaz çıkışı mevcut zaten. Sonradan açılan (sağ) egsoz ucundan daha az duman çıkıyor. Yani amacım bizzat ekonomi diyemem, fakat daha verimli çalışsın isterim tabiki.

yok demek istediğim düzensiz olsa zaten daha fazla çıkardı sonradan yapılandan ,daha az değil :)

Grimlord
08-05-2017, 14:30
Ciddi anlamda bir katkı yapacağına emin olmadan 3200 lira sadece bir susturucuya vermem zaten. Koç egzoz kendisi susturucu yapıyor mu ? Gitsem yardımcı olurlar mı ?

Bence gitmenizde fayda var, kendisi de yapıyor diye biliyorum. En azından bi fiyat veya fikir alırsınız.

umrdmr
08-05-2017, 15:05
Mr.K Grimlord

Ankara Koç egzoz'a gidip bir konuşayım. Bakalım onlar ne diyor.

umrdmr
09-05-2017, 10:15
Bu arada supersprint ve Koç egzoz dışında tavsiyesi olan var mıdır ?

Supersprint gerçekten çok pahalı 3200 liraya adamlar lpg dönüşüm kiti veriyor. Gerçekten o kadar maliyeti yüksek bir şey mi bu susturucular :)

brs852
09-05-2017, 16:11
Marka egzoz getirirsen fiyatlar her zaman yüksektir ama iyi egzozcular bu egzozların bire bir aynısını komple yaparlar baştan sona kadar sistemine göre 1000 liradan 3000 liraya kadar çıkar marka egzozdan çok ama çok daha iyi olur

onn_dear
09-05-2017, 16:18
yakıtı falan etkileyeceğini sanmıyorum ama en basit çözüm eski haline getirmek. Eklenen ucu kesip körleyin eskisi gibi olur, tek çıkış doğru yerden verir.

umrdmr
10-05-2017, 13:31
KEsinliklle en hesaplı yöntem bu. Koç egzoz ile konuşayım. Onlar bakalım ne fiyat verecek. Bir de ses olayı iyi gibi.

Aracın içinden hiç bir şey duyulmuyor gerçi. Birgün aracı servise bıraktım, orda ustalar test ederken dışarıdan dinledim. Aracın sesi çok hoşuma gitmişti. :)

umrdmr
10-05-2017, 13:32
Koç egzoz tavsiye eder misiniz ?

Veya Ankara'da kime gideyim ? Ya da Aracı hiç göstermeden sadece resimler ile durumu anlatsak İskender usta bize susturucu yapıp yollar mı ?

Ne yapayım :)

Edit: Forumun bildirim sistemi çok kötür yahu. 3-4 forumda üyeliğim var bu kadar kötüsünü görmedim. Ya da henüz alışamadım bilmiyorum. Bu iki mesajı bildirim ile görmedim mesela.