Orijinalini görmek için tıklayınız : AUDI A5 2.0 TFSI Quattro yapılması gerekenler
ouzhanuglu
14-07-2017, 01:09
merhaba arkadaşlar, aracım AUDI A5 2.0 TFSI Quattro 211 hp aracımı 140 bin km de aldım 150 binde ustanın bilgisizliği dahilinde bi şanzıman yağı problemi yaşadım değişmez ömürlük bunlar dedi halbuki 50-60 bin km de değişiyormuş en son 90binde değişmiş neyseki sorun halledildi ancak hala içimde bir korku var aldı alalı 20bin km oldu şanzıman yağı harıcında araba hiç bi sıkıntı vermedi en fazla hava filtresi tıkandı zengin yakıt karışımı uyarısı verdi. Velhasılıkelam, aracım şuan 160 bin km de ve benim bunda baktırmam yada değiştirtmem gereken bi yer var mı? ustalara ayrı sizlere ayrı soruyorum yine bi sıkıntı çıksın istemiyorum
ve şu aralar bi modifiye merakı saldı. izmir otolab bosh servisinde bujileri (sanırırım bosh) platin buji taktılar k&n kutu içi hava filtresi aldım onu taktılar yakıtta biraz artış oldu ama stronicte ivmelenme mutiş iyileşti araba yığılıp kalmıyor.
toplamak gerekirse aracım 160 bin km de ve baktırmam değiştirtmem gereken bir yeri yada şurası şöyle olmuştur değiştirtsen iyi olur dediğiniz bir yeri varsa cevaplarınızı bekliyorum.
ayrıca bildiğiniz gibi bu tür araçlar yağ yakan araçlar bu konuda tavsiyeleriniz varsa, modifiye konusunda tavsiyeleriniz varsa hepsine açığım.
teşekkürler.
Benzin pompasının içindeki fincan(cam follower) denen parçayı değiştirmeniz gerekebilir.2.0tfsi'larda sıkça görülen bir sorundur fincan sorunu.
Pcv valfi iptalide zira gerekir.(bunun için aftermarket kitler mevcut).
Birde emme manifoldunda runner flap'ler var. Onlarında delete kitleri satılmakta, temin edebilirseniz güzel olur.
Tüm bunların üstüne 2.0tfsi önü oldukça açık bir motor. Çok güzel projeler var yapılmış. Hazır reçeteler var. Üzerinde çokça uğraşan teorik ve pratik bilgi sahibi olan çok kişi var.
Şu konuya göz atabilirsiniz.
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/112097-2-0-tfsi-tune-onerileri-tecrubeler-40.html
Levent Y.
14-07-2017, 09:04
Hayirli olsun. Sizin aracinizin motoru ile diger tfsi lar ayni degil. Sizin benzin pompaniz bosch o yuzden yukaridaki yazan bilgi yanlis. Cam follower yok aracinizda. Sanzimani komple servis urunleri ile sifirlamak 12.500 tl civari, bunun icin de kavrama seti, mekatronik beyni, ikili sensor, yag ve iscilikte var. Daha once sanziman yenilenmediyse km bazli olarak sirayla tum bu parcalarda sikinti oluyor. Ayni arac bende de var 125 binde bu saydiklarimi degistirmem gerekti. Bunun disinda orjinal turbosu ile pompa benzini 290-300 hp alinabiliyor, bunun icin komple egzoz , cooler, dv, filtre, sanziman ve beyin yaZilimi gerekli. Daha fazlasi icin k04 turbo lazim, onlada 350 hp lere kadar guc aliniyo. Bu arada, araciniz yag yakiyorsa ve bu sekilde guclendirirseniz yag yakma orani da artacaktir. Araci alirken kompresyon oranlarina baktirdiniz mi ?
Hayirli olsun. Sizin aracinizin motoru ile diger tfsi lar ayni degil. Sizin benzin pompaniz bosch o yuzden yukaridaki yazan bilgi yanlis. Cam follower yok aracinizda.
+1
Kn yerine yağsız bir filtre tercih edin maf sensörü için.
Oem bujiniz ne ise onu kullanın.
Yazılımdan önce r8 bobini takın.K04'e geçmeyecekseniz
,pist, roll kovalamayacaksanız oem 3.0 tdi intercoolerı bolt on oturuyor. Oem 6lt iken 3.0 tdi intercooleri 8 litre. 700 tl gibi bir rakama bitiyor.
ouzhanuglu
14-07-2017, 12:11
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
Hayirli olsun. Sizin aracinizin motoru ile diger tfsi lar ayni degil. Sizin benzin pompaniz bosch o yuzden yukaridaki yazan bilgi yanlis. Cam follower yok aracinizda. Sanzimani komple servis urunleri ile sifirlamak 12.500 tl civari, bunun icin de kavrama seti, mekatronik beyni, ikili sensor, yag ve iscilikte var. Daha once sanziman yenilenmediyse km bazli olarak sirayla tum bu parcalarda sikinti oluyor. Ayni arac bende de var 125 binde bu saydiklarimi degistirmem gerekti. Bunun disinda orjinal turbosu ile pompa benzini 290-300 hp alinabiliyor, bunun icin komple egzoz , cooler, dv, filtre, sanziman ve beyin yaZilimi gerekli. Daha fazlasi icin k04 turbo lazim, onlada 350 hp lere kadar guc aliniyo. Bu arada, araciniz yag yakiyorsa ve bu sekilde guclendirirseniz yag yakma orani da artacaktir. Araci alirken kompresyon oranlarina baktirdiniz mi ?
sanırım şanzıman tamamen yenilenmedi. aldığımda oto rapora soktum ancak kompresyon ile ilgili bi fikrim yok turboda yağlanma var dediklerini hatırlıyorum. egzoz falan yapmayı düşünmüyorum ancak dv ve intercooleri değiştirsem ve ilk aşama bir yazılım arttırsam yeterli olur mu ? çok hızlı gitsin falan derdim yok sadece optimum düzeyde alınabilecek performansın peşindeyim :)
+1
Kn yerine yağsız bir filtre tercih edin maf sensörü için.
Oem bujiniz ne ise onu kullanın.
Yazılımdan önce r8 bobini takın.K04'e geçmeyecekseniz
,pist, roll kovalamayacaksanız oem 3.0 tdi intercoolerı bolt on oturuyor. Oem 6lt iken 3.0 tdi intercooleri 8 litre. 700 tl gibi bir rakama bitiyor.
oem buhilerimde boshtu. bobinlerin biri arıza yaptığında hepsi kırmızı performans bobini değişti. dediğiniz intercoolerada bakacağım teşekkürler :)
ouzhanuglu
14-07-2017, 12:38
Benzin pompasının içindeki fincan(cam follower) denen parçayı değiştirmeniz gerekebilir.2.0tfsi'larda sıkça görülen bir sorundur fincan sorunu.
Pcv valfi iptalide zira gerekir.(bunun için aftermarket kitler mevcut).
Birde emme manifoldunda runner flap'ler var. Onlarında delete kitleri satılmakta, temin edebilirseniz güzel olur.
Tüm bunların üstüne 2.0tfsi önü oldukça açık bir motor. Çok güzel projeler var yapılmış. Hazır reçeteler var. Üzerinde çokça uğraşan teorik ve pratik bilgi sahibi olan çok kişi var.
Şu konuya göz atabilirsiniz.
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/112097-2-0-tfsi-tune-onerileri-tecrubeler-40.html
teşekkürler
BurakCengizhanoğlu
14-07-2017, 13:13
Ben de aynı araçtan almayı düşünüyorum.Tek korkum şanzımanı.Biraz daha şanzımanla ilgili bilgi ve deneyim paylaşabilecek var mıdır?
ouzhanuglu
14-07-2017, 13:23
Ben de aynı araçtan almayı düşünüyorum.Tek korkum şanzımanı.Biraz daha şanzımanla ilgili bilgi ve deneyim paylaşabilecek var mıdır?
valla ben şanzıman yağının 50-60 bin kmde değişeceğini acı bi gerçekle öğrendim oluşan hasarda şanzıman uyarı veriyordu yağı sulanmış mekanızmayı bozmuş gibisinden bişey demişlerdi yetkili serviste 6bin tl tutmuştu indirim yaptılar 4500 tlye hallettik bunun haricinde freni bıraktıktan sonra parka takmak gerekiyor yoka parktan çıkarırken sıkıntı oluyor ben 20bin kmde başka bi problem yaşamadım muhtemelen daha uzun binenler daha iyi bilgiler verecektirler ama ben memnunum vites geçişlerini hissetmeme falan çok iyi.
Levent Y.
14-07-2017, 16:06
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
O zaman sadece yazilim yapin derim. Cunku dv ve cooler egzoz olmadan tamamen gereksiz olur. Fiyat performans acisindan ilk etapta en mantiklisi yazilim.
Ben de aynı araçtan almayı düşünüyorum.Tek korkum şanzımanı.Biraz daha şanzımanla ilgili bilgi ve deneyim paylaşabilecek var mıdır?
Dedigim gibi yuksek km araclarda sanzimani bu sekilde komple yenilemek gerekiyor. Kronik yag yakma sikintisi var. Seri kullanimda sehir ici 14-15 yakiyor. Bir de kronik gaz kelebekleri bozuluyor, onlarada dikkat edin derim
Downpipe ve yazılım olmazsa araçtaki değişimi anlayamazsınız kısacası gitmeyen araba yoktur katalizörlü downpipesız araç vardır. :)
ouzhanuglu
15-07-2017, 11:06
Downpipe ve yazılım olmazsa araçtaki değişimi anlayamazsınız kısacası gitmeyen araba yoktur katalizörlü downpipesız araç vardır. :)
downpipe için kesmek biçmek gerekiyor mu? bide butür modifiyeleri yapınca muayeneden geçer mi?
downpipe için kesmek biçmek gerekiyor mu? bide butür modifiyeleri yapınca muayeneden geçer mi?
Eğer muayene yakınsa egzoz işini muayene sonrasına bırakmak mantıklı kafa rahat olur araç stok iken muayeneye girer çıktıktan sonra yapılır güzelde olur. Kesme biçme eğer komple egzoz yapılırsa olmaz ki konple yapılırsa ses ve güç daha fazla alınır.
GÜNCEL
2012 öncesi bir A5 2.0 tfsi quattro alma arefesindeyim.
Anladığım kadarıyla quattroların 6 ileri şanzımanı veya yürüyeni pek sorun çıkarmıyor.
Fakat motor kesin yağ yakıyor/yakacak.
Şimdi 4-5 bin kmde bir 1lt yağ eklemek bana koymaz açıkçası, takip eder tamamlarım dert değil.
Ama bazıları bir depoda 1lt yağ demiş, o da beni korkutuyor. Sorularım şunlar:
Gerçekten bu kadar fazla yağ yakacak mı?
Alırken nelere dikkat etmeliyim?
En kötü senaryoda bana masrafı ne çıkacaktır?
aybarsdnr
07-05-2018, 23:43
GÜNCEL
2012 öncesi bir A5 2.0 tfsi quattro alma arefesindeyim.
Anladığım kadarıyla quattroların 6 ileri şanzımanı veya yürüyeni pek sorun çıkarmıyor.
Fakat motor kesin yağ yakıyor/yakacak.
Şimdi 4-5 bin kmde bir 1lt yağ eklemek bana koymaz açıkçası, takip eder tamamlarım dert değil.
Ama bazıları bir depoda 1lt yağ demiş, o da beni korkutuyor. Sorularım şunlar:
Gerçekten bu kadar fazla yağ yakacak mı?
Alırken nelere dikkat etmeliyim?
En kötü senaryoda bana masrafı ne çıkacaktır?
Hocam, a5 lerde benim bildiğim yağ çubuğu yok. elektronik olarak ekrandan takip edebilirsin. Zaten 1 lt eksilttiği zaman uyarı veriyor.
1000 km de 1 lt normal denir ama o zamanla 500 km de 1 vs diye azalıyor ve müdahele etmek şart oluyor. 4-5 bin km kabul edilebilir bir seviye bu araçlar için.
Alırken S e alıp veya manuel de düşük viteste devirlenip aynadan kara duman atıyor mu bakın. hatta rölantide egzozun önüne 10 sn beyaz bir peçete tutun (çok ilkel gelebilir ama gerçekten böyle) eğer peçete kararmışsa tehlike yakındır.
En kötü senaryoda komple motor takmak gerekir(kurlar değişiyor ama 45000 tl civarı diye biliyorum en son). en iyi senaryoda ise 9000-10000 tl harcanır (kendi güvendiğiniz serviste).
Eğer aracı alacağınız kişi size 1000 km de 1 lt yakıyor derse o aracı baştan eleyin. çünkü ihale size kalacak
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.