PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : K20 N/A ALLMOTOR Önerisi USTALARI BEKLÃYORUM.



BEEPower
14-07-2017, 11:30
Merhaba arkadaşlar . K20 Turbo swap aracımı Heycan Alamadığım için setup Değişikliğine Götürmekteyim . Bunun içinde setup yardımlarınıza ihtiyacım var . Daha önce bu işi yapmış bilen insanların yorumları bekliyorum.
Aracım FD6 Oldugu için Kasa olarak ağırım Aracımı Pist / Cadde /Yakıtsız Olarak kullanmak istiyorum bu yüzden cok hard birşey düşünmüyorum Bütce problemim yok
Düşündüğüm setup
ZRP Stroker ve soft bir egzantrik düşünüyorum
HONDA K20 A STROKER 2.2L N/A | ZRP (https://www.zrp-rods.com/shop/honda-k20-a-stroker-2-2l-na/)

Videodaki gibi Hard kullanıcam Düşük riskli Bir setup icin yardımlarını bekliyorum
FD2R HighWay Pulls - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=GCfRzNWxM7E)


https://i.hizliresim.com/AkzQoL.jpg (https://hizliresim.com/AkzQoL)
https://hizliresim.com/AkzQoL

MertSerhanÖ.
14-07-2017, 11:54
motor içiniz aynımı kalacak?

BEEPower
14-07-2017, 12:11
Efendim lutfen konuyu detayli okuyun . Turbo setup u bozup na yapicam komple. Butce problemi yok fakat daha once yapan ve uzun sure dayanikli olsun istiyorum.

MertSerhanÖ.
14-07-2017, 12:19
ben sizin yerinizde olsam,11.5 piston,toda n2 egzantrik,güzel bir kapak,rbc emme,kpro koyar mutlu mesut hem gündelik gezerim hemde gazlarım.

BEEPower
14-07-2017, 13:00
Emmeskunk2 kpro4 oversize yay sapka k20a kapak mevcut fakat stroker yapsam dediginiz setup gibi gundelik gezemezmiyim

yusufcan_k
14-07-2017, 13:06
setup u bilmem ama araba efsane duruyor maşallah :)

16EC813
14-07-2017, 13:07
maşallah araca çok güzel ,n/a all motorda çok iyi bi seçim allah hayırlısıyla bitirip gazlamak nasip etsin

by_hayali
14-07-2017, 13:35
o zaman benim tavsiyem stroker yerine k24 blok, 11.7+ cr piston, stage2-3 güzel bir egzantrik ile gayet keyifli olur kapağın zaten yaylı şapkalı subaplı emme manifoldunda var anladığım kadarıyla. istersen ilerde daha da hızlandırabilirsin

M U R A T
16-07-2017, 14:19
na olacaksa ve bütçe problemi yoksa 24 blok alıp destrok yapardım ben olsam tabanca gibi

Ahmet.S
16-07-2017, 19:19
4piston,drag cartel yada vs araştırıp hazır motor al bütçe sıkıntısı yoksa genelde dışardan gelenler daha sağlıklı oluyor.

BEEPower
16-07-2017, 19:29
Blogum k20z2 dartonlu 86mm . Degistirmek istemiyorum. Bir arkadasim aklima sc yi soktu. Bu konu hakkindada goruslerinizi bekliyorum

overblack
16-07-2017, 22:38
arka tekerler itmedikçe çokta heyecan duymazsın. sadece uzar gider işte

turboman
16-07-2017, 23:51
Ben k24 blok tak derim hali hazırda arkadaşımın aracı k24 blok kapak k20 kprov3 kasa ise ep3 oldukça tatminkar devir biraz düşer ama tork artışın olur kendi bloğun yedekte durur kapağında doluymuş sc ye ben olsam turbonun zevkini alıp dönüş yapmazdım.

Bulut Y.
17-07-2017, 00:02
Uflemeli olursa iyi olur.

Schumi
17-07-2017, 12:05
Turbo dan neden keyif alamadınız. Sıkıntılar mı çıktı ?

Yarbay
17-07-2017, 12:07
Blogum k20z2 dartonlu 86mm . Degistirmek istemiyorum. Bir arkadasim aklima sc yi soktu. Bu konu hakkindada goruslerinizi bekliyorum


aslında bizlere tam anlamıyla amaç nedir neden turbodan vazgeçiliyor istenilen/arzulanan nedir daha açıklayıcı olursanız belki daha iyi tavsiyelerde bulunabiliriz.



açıkcası benim aklıma gelen sizin fazlasıyla güç üreten , kontrolu zorlaşan turbo araçtan zevk alamadığınız ve daha dengeli,daha size zevkli bir şekilde hizmet eden N/A motoruna geçiş yapıp devirlerin tadını çıkarmak istediğinizi ve bunu yaparken alt devirleri canlı ateşli istediğinizi düşünüyorum yanlışsam düzeltin?


açıkcası SC'den her türlü uzak durun ne emmeye ne gömmeye derler ya K serisi için aynı anlamı ifade eder, ben olsam sıkıştırması sağlıklıca hesap edilmiş hafif alaşımlı piston/kol kombinasyonuna sahip,krankı hafifletilmiş k24 alırdım.


etrafınızda K24 n/a süren varmıdır bakın buluncada rica edip bir deneyin derim, kpro,orta dereceli egzantrik, cai,catbackli bir +11 sıkıştırma oranına sahip k24 çok ama çok zevkli bir makina olacaktır yakın arkadaşım kanada'da japonya'dan hususi ithal ettiği dc5 itr 220hp k20sini k24 ile değiştirdi yüzünde kocaman bir gülücük ile geziyordu en son gördüğümde, k20 yeteri kadar alt devirleri tq üretemiyor maalesef heleki sizinki gibi kasalara yetersiz.

BEEPower
17-07-2017, 13:03
Turbo dan neden keyif alamadınız. Sıkıntılar mı çıktı ?

Öncelikle Aracı aldigimdan beri böyle bir planım vardı fakat Gerçekleştiremiyordum 1 sene sıkıntısız bindim ama ne trafige nede viraja sert girmeye musait bir setup degil . Ben günlük kullanım istiyorum artık aracımı cok hard olmucak sekilde yakıtsız gezmek istiyorum tüm sorun budur.

BEEPower
17-07-2017, 13:08
aslında bizlere tam anlamıyla amaç nedir neden turbodan vazgeçiliyor istenilen/arzulanan nedir daha açıklayıcı olursanız belki daha iyi tavsiyelerde bulunabiliriz.



açıkcası benim aklıma gelen sizin fazlasıyla güç üreten , kontrolu zorlaşan turbo araçtan zevk alamadığınız ve daha dengeli,daha size zevkli bir şekilde hizmet eden N/A motoruna geçiş yapıp devirlerin tadını çıkarmak istediğinizi ve bunu yaparken alt devirleri canlı ateşli istediğinizi düşünüyorum yanlışsam düzeltin?


açıkcası SC'den her türlü uzak durun ne emmeye ne gömmeye derler ya K serisi için aynı anlamı ifade eder, ben olsam sıkıştırması sağlıklıca hesap edilmiş hafif alaşımlı piston/kol kombinasyonuna sahip,krankı hafifletilmiş k24 alırdım.


etrafınızda K24 n/a süren varmıdır bakın buluncada rica edip bir deneyin derim, kpro,orta dereceli egzantrik, cai,catbackli bir +11 sıkıştırma oranına sahip k24 çok ama çok zevkli bir makina olacaktır yakın arkadaşım kanada'da japonya'dan hususi ithal ettiği dc5 itr 220hp k20sini k24 ile değiştirdi yüzünde kocaman bir gülücük ile geziyordu en son gördüğümde, k20 yeteri kadar alt devirleri tq üretemiyor maalesef heleki sizinki gibi kasalara yetersiz.

yorumunuza bayıldım . Bu önerinizi ustama danışıcam asıl amacım cadde tarzı günlük bir araca binmek fakat diger k serilerindende geri kalmak istemiyorum bu yüzden sizden yardım istedim. turbo aracı bozma sebebim arac ile hiçbir sekilde viraj kasılmıyor. düzde 3-5 defa gazlıyorsun ısınıyor ben kişiligim geregi birazdaha hard kullanım istiyorum iki kullanımda canı cıkan modlaar bana göre degil.

Mr.K
17-07-2017, 13:18
Turboyu degistirip beygirden dusup,
cooler a water spray ekleyip
Yag sogutucusunu revize etseniz vs

Hem setup inizi bozmamis olursunuz hem daha dusuk jp sahip olursunuz + olarak kilit alabilirsiniz madem cok viraj kasan veya seven birisiniz. Attan inip essege binmek her zaman zevk vermez,essegin gozleri her ne kadar guzel olsa da :)

Patisever
17-07-2017, 13:21
sorunsuz bineceksen 179a yada toda n2 az hard derseniz 2.2 drag cartel egzantrık bunları yine safe olarak toda contayla besleyebilirsiniz daha sert isterseniz 11.5 pistonlu yapabilirsiniz iyi bir emme ile toda headers vs kalıte parçalar ile seside muzaam olur gidişide kasa ağir olduğu için 2.2 drag egzantrık bu payı azda olsa tölere eder ama asıl iş setup parca bütünlüğünü verimli hale getirecek tunerde bitiyor

not:yakıtsız demişsiniz dragcartel 2.2 egzantrık toda conta oem piston devam derim işin içine cr girince yakıt şart oluyor ülkemizde zaten modifiye sektöründe kısıtılıyız bu gerek parça gerekse tune ve özellıkle kalıte yakıt konusunda

Schumi
17-07-2017, 13:46
Turboyu degistirip beygirden dusup,
cooler a water spray ekleyip
Yag sogutucusunu revize etseniz vs

Hem setup inizi bozmamis olursunuz hem daha dusuk jp sahip olursunuz + olarak kilit alabilirsiniz madem cok viraj kasan veya seven birisiniz. Attan inip essege binmek her zaman zevk vermez,essegin gozleri her ne kadar guzel olsa da :)

Tam bunu yazıcaktım. Yani sonuçta yeni Seat Leon Cupra ve FK2 TypeR gibi araçların basit işlemler ile 400 hp civarında sorunsuz gazladığını düşünürsek fazla hard setup yüzünden siz drag aracına benzer güç eğrisine sahip araç ile keyif alamayabilirsiniz. Küçük turbo ve ve tam gereği kadar litrede intercooler ile LAG olayını kaldırıp methanol dahi kullanmadan su basarak yakıtsız çok keyifli araç olacaktır. Ama 250 hp üstü ne olursa olsun düzgün çalışan bir kilit şart. Yoksa devir dönen K20-K24 ile de vtec açınca yada güç eğrisine yaklaşınca araç gene virajda kafayı açabilir. K20-K24 devir dönen bir setup'un ömrü turbo olandan daha uzun olmayacaktır.

Edit: Büyük sedan araçlar için maalesef atmosferik çok verimsiz. K30 bile olsa atmosferik araç hafif olunca keyifli oluyor. Arka kapısı ve arka koltuğu sedan bir araçta atmosferik sadece ses ve devir dönme hissi ile mest eder. Harcanan para kadar hızlı olmaz benim görüşüm.

BEEPower
17-07-2017, 16:52
Turboyu degistirip beygirden dusup,
cooler a water spray ekleyip
Yag sogutucusunu revize etseniz vs

Hem setup inizi bozmamis olursunuz hem daha dusuk jp sahip olursunuz + olarak kilit alabilirsiniz madem cok viraj kasan veya seven birisiniz. Attan inip essege binmek her zaman zevk vermez,essegin gozleri her ne kadar guzel olsa da :)

Arabanın setupda mfactory set komple sanzuman + 100de100 kilit var zaten fakat gtx 3076r gen2 ile benim istedigm günlük kullanıma uygun degil. ben gazı hissetmek istiyorum dediginiz işi yaparsam manifold dahil bi ton ıvır zıvır ile ugrasıcam . + olarak ben daha fazla ugraşmak istemiyorum. kuru düzen atmo yada sc işimi görür diye düşünüyorum . fikir için teşekkürler yardımlarınızı bekliyorum

BEEPower
17-07-2017, 16:53
sorunsuz bineceksen 179a yada toda n2 az hard derseniz 2.2 drag cartel egzantrık bunları yine safe olarak toda contayla besleyebilirsiniz daha sert isterseniz 11.5 pistonlu yapabilirsiniz iyi bir emme ile toda headers vs kalıte parçalar ile seside muzaam olur gidişide kasa ağir olduğu için 2.2 drag egzantrık bu payı azda olsa tölere eder ama asıl iş setup parca bütünlüğünü verimli hale getirecek tunerde bitiyor

not:yakıtsız demişsiniz dragcartel 2.2 egzantrık toda conta oem piston devam derim işin içine cr girince yakıt şart oluyor ülkemizde zaten modifiye sektöründe kısıtılıyız bu gerek parça gerekse tune ve özellıkle kalıte yakıt konusunda

carsambaya kadar yazılan herşeyi note ediyorum . en güzel fikiri alip yapıcam. cok teşekkür ederim.

HardCore
23-07-2017, 12:04
k20a head
toda ince conta
drag cartel stage 2 cams
rrc emme ve enjektörler
72mm throttle body
ssr headers, 3inch borular
kpro, cai, egzoz

HardCore
23-07-2017, 12:06
benzer setup


https://www.youtube.com/watch?v=qP1rtlQILxg

Mehmet Gazihan
23-07-2017, 12:26
Arabanın setupda mfactory set komple sanzuman + 100de100 kilit var zaten fakat gtx 3076r gen2 ile benim istedigm günlük kullanıma uygun degil. ben gazı hissetmek istiyorum dediginiz işi yaparsam manifold dahil bi ton ıvır zıvır ile ugrasıcam . + olarak ben daha fazla ugraşmak istemiyorum. kuru düzen atmo yada sc işimi görür diye düşünüyorum . fikir için teşekkürler yardımlarınızı bekliyorum

Gtx28gen2 ye düş, iyi bi boost map le aniden basınç yükseltmeden düşük basınçla atmosferik gibi gezersin.. Herşey ayar kayar işi.. Traction Controlünde devredyse virajlarda hiç sorun yaşamazsın..

levent
23-07-2017, 14:07
BEEPower %100 kilit demişsin diye dikkatimi çekti, ön çekerde direksiyon kıramazsın o kilitle direk aks keser. O işte bi yanlışlık var :)

Ers
23-07-2017, 16:03
En mantıklısı Gazihan'ın söylediği gibi turbo küçültmek , dene olamdı atmosferik all motora dönersin.

BEEPower
23-07-2017, 23:41
kıramıyorum. zaten :) klit mfactory 100de100

Dou
24-07-2017, 04:10
TR'de turbo EP3 den inip burada n/a 2008 Civic SI (k20z3) ya binmiş biri olarak net söyleyebilirim ki, turbodan sonra yapılı dahi olsa gaz tepkisi haricinde atmosferiğin torksuzluğu zevksiz gelecektir. Benim görüşüm FA/FD/FG şasinin en keyifli karma kullanım düşük basınç root tipi SC ile oluyor. Piste çıkılacaksa mutlaka aftercooler almak gerekir. Hem atmosferik gibi devirlenir, gaz tepkisi atmosferik gibi kalır, hem de tork konusunda problem yaşamazsın. Düşük basınçta da yakıt mevzusuna girmene gerek kalmaz.

Bu arada diğer başlıkta yol tutuşundan şikayet ettiğin için bir iki şey eklemeyi uygun gördüm. FD kasanın arka süspansiyon torsiyon olmadığı için doğru setup ile çok iyi yol tutar hale getirilebilir. En azından kafadan kayma ciddi derecede azaltılabilir. Setup'ını bozmadan önce kendi aracımla uzun dönem pist tecrübemin sonuçlarını paylaşmak isterim,

Araçta coilover varsa önleri yumuşak, arkaları sert ayarda denemek lazım. Kaput içini görmedim ama aftermarket ön kule gergisi varsa çıkartman yararlı olur, gösterişten başka bir işe yaramaz ve kafadan kaymayı arttıracaktır fwd de. Ben SI'da en iyi tutunmayı öndeki viraj demirini komple söküp, arkaya ayarlanabilir 24 mm viraj demiri alarak, öne kamber civatasıyla 2 derece negatif kamber vererek, arka -1.4/1.5 negatif kamber, ön 0.2 toe out, arka 0 toe (biraz sakat aslında, arka taraf limitte ani tepkiler verebilir, bu yüzden 0.2 toe in ile başlanabilir), ön 35 psi arka 30-31 psi (bunu direkt baz almamak lazım, lastikten lastiğe ve kamber açısına göre optimum değer değişir) sağlayabildim. İçteki tekerleğin sarmasını ön viraj demirini sökerek ya da daha ince takarak azaltıp (buradaki amaç virajda çekişin olduğu iç lastiğin yerden kesilmesini mümkün olduğunca engellemek), arka viraj demirini kalınlaştırarak şasinin direksiyon hareketlerine verdiği tepkiyi hızlandırabilir/arttırabilirsin. Normalde FD2 type-r dahil tüm 8. jenerasyon sedan Civiclerin ön kamber fabrikadan 0 derece ile geliyor ve ayarlanamıyor, arka ise -1/-1.5 civarı geliyor ve alçalttıkça daha da artıyor. Bu yüzden süspansiyon setupında kamber ayarı opsiyonu yoksa, öne mutlaka kamber civatası, arkaya da ayarlanabilir kamber kolu almak gerekiyor.

Düzgün kamber ve toe ayarıyla ve viraj demiri değişiklikleriyle aracın önden kayması baya azalıyor, hatta lift off oversteere hazırlıklı olmak lazım, aslında baya eğlenceli fakat viraja limit girdiğinde ani dalgınlık durumunda spin atmak söz konusu olabiliyor. :) Özellikle 1.5 way lsd varsa alışana kadar baya dikkatli olmak lazım. Fakat ne yaptığını biliyorsan araba ciddi derecede dengeli hale geliyor. Eğer autocross yapmıyorsan ön viraj demirinin olması sana pek bir şey kazandırmayacaktır. En iyisi askı rotlarını geçici olarak söküp denemek, 20 dakikanı almaz.

Dipnot: Arkaya 22+ mm üzeri viraj demiri alırsan mutlaka aftermarket kalın askı rotları ile (ben Moog marka kullandım), reinforcement braketle beraber alıp lower LCA'ya çift tarafından civatalayıp, hatta üzerine kenar birleşim yerinden kaynatman lazım, yoksa muhtemelen bir iki pist gününde bağlantı noktasından kırarsın (kırdım, çok kıran da gördüm, ordan biliyorum). Muhtemelen senin aracın orjinali FD6 olduğu için arkada eğer hala orjinali duruyorsa 11 mm viraj demiri vardır, ve kalın viraj demiri çok ciddi fark yaratacaktır. Progress 22 ya da 24 mm öneririm, her ne kadar bushingleri dayanıksız olsada yerine alternatif bulunabilir. Ben uğraşmak istemiyorum, hem braket hem delme biçme istemiyorum dersen OEM alternatif olarak 2014+ SI 20mm arka viraj demiri takabilirsin, direk uyuyor fakat 24mm kadar iyi olmayacaktır.

Braketin resmi (ikinci bir delik açıp çift civata ile yerleştirmen lazım)

http://www.redshiftmotorsports.com/media/SwayBracketInstalled.JPG

Lastik konusunda ise eğer jantların 17 ise 235/40/r17 denemeni öneririm. 235/45/17 çukurda manevra yaparken vs. sürtüyor, hemde fena. Eğer jantların 18 ise, tecrübem yok. Sadece 17 ile kullandım.

Çok uzun ve teknik olduysa kusurabakma. Biraz karışık yazdım ama çok detay var. TR'de FD kasada bu kadar ciddi bir setup görünce paylaşmak istedim. Umarım yararı olur. Uzun lafın kısası turboda atmosferik gibi gaz tepkisi elde etmek zor, özellikle ufak bir turbo değilse. Anlattığın kadarıyla senin için en uygunu sc gibi duruyor. Düzgün süspansiyon ve rot ayarıyla da birleştirirsen hem gider hem hayvan gibi yol tutar, düzgün lastik kullanmak şartıyla.

Son olarak, aracın güzel duruyor, kazasız belasız. FA/FD kasaların tadı başkadır. Ben aracımı yüksek hacimli rwd/awd'ye geçmek için sattım ama eşime günlük kullanım için otomatik Acura CSX (k20z2) aldım, hala kopamadım yani :)

kanashibari
24-07-2017, 09:11
stok ve bir tık fazlası isteniyorsa zaten fd kasa kullanıyorsunuz. Hali hazırda jdm modeli baz alınabilir benim tavsiyem.
fd2+r da bildiğim 11.7 piston stg1 tadında jdm egzantriği ve şanzımanda orj lsd ve 5.1 final var dişliler de 3-4-5 de close ratio oranlaması var 8600 falan da orj de çevirebiliyor. fakat sizin fd6 dan 100 kg daha hafif belki de 110 civarı.
bu setup üstünde daha düzgün bir egzantrik ve biraz hafifletme başarılı olabilir. tabiki yol tutuş fd2+r kadar olabilmesi için dou nun yazdığı uygulamalarda fd6 ya şart.

BEEPower
24-07-2017, 14:01
TR'de turbo EP3 den inip burada n/a 2008 Civic SI (k20z3) ya binmiş biri olarak net söyleyebilirim ki, turbodan sonra yapılı dahi olsa gaz tepkisi haricinde atmosferiğin torksuzluğu zevksiz gelecektir. Benim görüşüm FA/FD/FG şasinin en keyifli karma kullanım düşük basınç root tipi SC ile oluyor. Piste çıkılacaksa mutlaka aftercooler almak gerekir. Hem atmosferik gibi devirlenir, gaz tepkisi atmosferik gibi kalır, hem de tork konusunda problem yaşamazsın. Düşük basınçta da yakıt mevzusuna girmene gerek kalmaz.

Bu arada diğer başlıkta yol tutuşundan şikayet ettiğin için bir iki şey eklemeyi uygun gördüm. FD kasanın arka süspansiyon torsiyon olmadığı için doğru setup ile çok iyi yol tutar hale getirilebilir. En azından kafadan kayma ciddi derecede azaltılabilir. Setup'ını bozmadan önce kendi aracımla uzun dönem pist tecrübemin sonuçlarını paylaşmak isterim,

Araçta coilover varsa önleri yumuşak, arkaları sert ayarda denemek lazım. Kaput içini görmedim ama aftermarket ön kule gergisi varsa çıkartman yararlı olur, gösterişten başka bir işe yaramaz ve kafadan kaymayı arttıracaktır fwd de. Ben SI'da en iyi tutunmayı öndeki viraj demirini komple söküp, arkaya ayarlanabilir 24 mm viraj demiri alarak, öne kamber civatasıyla 2 derece negatif kamber vererek, arka -1.4/1.5 negatif kamber, ön 0.2 toe out, arka 0 toe (biraz sakat aslında, arka taraf limitte ani tepkiler verebilir, bu yüzden 0.2 toe in ile başlanabilir), ön 35 psi arka 30-31 psi (bunu direkt baz almamak lazım, lastikten lastiğe ve kamber açısına göre optimum değer değişir) sağlayabildim. İçteki tekerleğin sarmasını ön viraj demirini sökerek ya da daha ince takarak azaltıp (buradaki amaç virajda çekişin olduğu iç lastiğin yerden kesilmesini mümkün olduğunca engellemek), arka viraj demirini kalınlaştırarak şasinin direksiyon hareketlerine verdiği tepkiyi hızlandırabilir/arttırabilirsin. Normalde FD2 type-r dahil tüm 8. jenerasyon sedan Civiclerin ön kamber fabrikadan 0 derece ile geliyor ve ayarlanamıyor, arka ise -1/-1.5 civarı geliyor ve alçalttıkça daha da artıyor. Bu yüzden süspansiyon setupında kamber ayarı opsiyonu yoksa, öne mutlaka kamber civatası, arkaya da ayarlanabilir kamber kolu almak gerekiyor.

Düzgün kamber ve toe ayarıyla ve viraj demiri değişiklikleriyle aracın önden kayması baya azalıyor, hatta lift off oversteere hazırlıklı olmak lazım, aslında baya eğlenceli fakat viraja limit girdiğinde ani dalgınlık durumunda spin atmak söz konusu olabiliyor. :) Özellikle 1.5 way lsd varsa alışana kadar baya dikkatli olmak lazım. Fakat ne yaptığını biliyorsan araba ciddi derecede dengeli hale geliyor. Eğer autocross yapmıyorsan ön viraj demirinin olması sana pek bir şey kazandırmayacaktır. En iyisi askı rotlarını geçici olarak söküp denemek, 20 dakikanı almaz.

Dipnot: Arkaya 22+ mm üzeri viraj demiri alırsan mutlaka aftermarket kalın askı rotları ile (ben Moog marka kullandım), reinforcement braketle beraber alıp lower LCA'ya çift tarafından civatalayıp, hatta üzerine kenar birleşim yerinden kaynatman lazım, yoksa muhtemelen bir iki pist gününde bağlantı noktasından kırarsın (kırdım, çok kıran da gördüm, ordan biliyorum). Muhtemelen senin aracın orjinali FD6 olduğu için arkada eğer hala orjinali duruyorsa 11 mm viraj demiri vardır, ve kalın viraj demiri çok ciddi fark yaratacaktır. Progress 22 ya da 24 mm öneririm, her ne kadar bushingleri dayanıksız olsada yerine alternatif bulunabilir. Ben uğraşmak istemiyorum, hem braket hem delme biçme istemiyorum dersen OEM alternatif olarak 2014+ SI 20mm arka viraj demiri takabilirsin, direk uyuyor fakat 24mm kadar iyi olmayacaktır.

Braketin resmi (ikinci bir delik açıp çift civata ile yerleştirmen lazım)

http://www.redshiftmotorsports.com/media/SwayBracketInstalled.JPG

Lastik konusunda ise eğer jantların 17 ise 235/40/r17 denemeni öneririm. 235/45/17 çukurda manevra yaparken vs. sürtüyor, hemde fena. Eğer jantların 18 ise, tecrübem yok. Sadece 17 ile kullandım.

Çok uzun ve teknik olduysa kusurabakma. Biraz karışık yazdım ama çok detay var. TR'de FD kasada bu kadar ciddi bir setup görünce paylaşmak istedim. Umarım yararı olur. Uzun lafın kısası turboda atmosferik gibi gaz tepkisi elde etmek zor, özellikle ufak bir turbo değilse. Anlattığın kadarıyla senin için en uygunu sc gibi duruyor. Düzgün süspansiyon ve rot ayarıyla da birleştirirsen hem gider hem hayvan gibi yol tutar, düzgün lastik kullanmak şartıyla.

Son olarak, aracın güzel duruyor, kazasız belasız. FA/FD kasaların tadı başkadır. Ben aracımı yüksek hacimli rwd/awd'ye geçmek için sattım ama eşime günlük kullanım için otomatik Acura CSX (k20z2) aldım, hala kopamadım yani :)

öncelikle tecrubeleriniz ve fikirleriniz beni mutlu etti. benim araba konusunda önem verdigim 2 husus 1.si yoltutma 2. frenleme 3.sü motor gücü. bu bilgiler doğrultusunda ortaya güzel birşeyler cikarip sizinle paylaşacağım.

BEEPower
24-07-2017, 14:03
kesinlikle kararım.

prooyhonto stage2 egzantrk
ferrea yay sapka subap oversize
11.7 piston
monley kol
emme kelebek headers kpro. daha sonrasında üstüne sc koyup devam edecegim. ve Dounun dedigi yoltutus için gerekli eklemeleri yapacagım

Yarbay
24-07-2017, 16:39
Son olarak, aracın güzel duruyor, kazasız belasız. FA/FD kasaların tadı başkadır. Ben aracımı yüksek hacimli rwd/awd'ye geçmek için sattım ama eşime günlük kullanım için otomatik Acura CSX (k20z2) aldım, hala kopamadım yani :)



Cayuga'damı sürüyorsun mike? yazın gelecektim çocuktan dolayı yalan oldu yeminle timbitlerin tadı damağımda yanında double double olacak ah içim gitti :(



merak ettim neymiş bu rwd,awd?

Dou
24-07-2017, 17:15
Cayuga'damı sürüyorsun mike? yazın gelecektim çocuktan dolayı yalan oldu yeminle timbitlerin tadı damağımda yanında double double olacak ah içim gitti :(



merak ettim neymiş bu rwd,awd?

Evet Cayuga'da ciktim. 200-300 hp araba icin en uygun pist Cayuga. Fiyatlari da nispeten uygun. $100 dolara saat 15:00 ile 21:00 arasi sinirsiz. Tabi 6 saat kesintisiz gazlama gibi bir durum olmuyor, denersen ya sen yamuluyorsun, ya da araba kiriliyor :D

Daha guclu bir araba alinca Mosport ve Calabogie'ye cikmayi dusunuyorum. Fakat onlar hem bana daha uzak, hem de halka acik gunleri bulmak sorun.

Araba konusunda henuz karar vermedim, acelem de yok. Gocmenlik kartimin gelmesini bekliyorum. Fakat fwd spor arac olmayacagi kesin, 8 sene oldu artik yeterince fwd ile ugrastim :)

Yarbay
24-07-2017, 20:08
Evet Cayuga'da ciktim. 200-300 hp araba icin en uygun pist Cayuga. Fiyatlari da nispeten uygun. $100 dolara saat 15:00 ile 21:00 arasi sinirsiz. Tabi 6 saat kesintisiz gazlama gibi bir durum olmuyor, denersen ya sen yamuluyorsun, ya da araba kiriliyor :D

Daha guclu bir araba alinca Mosport ve Calabogie'ye cikmayi dusunuyorum. Fakat onlar hem bana daha uzak, hem de halka acik gunleri bulmak sorun.

Araba konusunda henuz karar vermedim, acelem de yok. Gocmenlik kartimin gelmesini bekliyorum. Fakat fwd spor arac olmayacagi kesin, 8 sene oldu artik yeterince fwd ile ugrastim :)


Nissan 350z ile 370z hem cok uygun hem oldukca masrafsiz hem cok guzel daily driver hem konforlu trim parcalari kaliteli hemde yol tutusu cok guzel.

Gerektiginde sokakta sokak dilinden anlayan gerektiginde pistde canavara donusebilen dengeli guzel makine bence torontodaki fiyatlari goz onunde bulundurulursa f/p 10 numara bir arac

Jeandan-R
27-07-2017, 22:11
Sürüş kalitesini, düzde hızlı gitmekle karıştırmayan insanları görmek çok güzel. Umarım projenizde başarılı olursunuz. BS fn2 bu bağlamda en beğendim araç, onun setup'ı sizin aracınıza da çok güzel olur. Şimdiden iyi çalışmalar.

Schumi
27-07-2017, 22:44
kesinlikle kararım.

prooyhonto stage2 egzantrk
ferrea yay sapka subap oversize
11.7 piston
monley kol
emme kelebek headers kpro. daha sonrasında üstüne sc koyup devam edecegim. ve Dounun dedigi yoltutus için gerekli eklemeleri yapacagım

11.7 üstüne SC yaparsan water/methanol kit kullanman gerekir. Sanırım pompa benzini dışında birşey kullanmak istemiyorum demiştin. Gerçi water/meth den birşey olmaz olsa iyi olur.