PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E39 5.23 m52b25



Orhun1907fb
05-08-2017, 01:01
Araci yeni aldim.Forumda bir kac arastirma yapip genelde kat iptali yapildigini okudum ancak kat iptalini duz boru cekerek yaptirdim acaba hatami yaptim.Arac 3 bin devire kadar sanki egzozu patlakmis gibi.Duz boru yerine susturucumu takmaliyim ,acikcasi ziriltida pek hosuma gitmedi biraz daha temiz bir ses istiyorum.Son susturucuda ariyorum.Bulabilirsem 2.el ss magna yada remus bulamazsam replika varex.

Ve bu arac hakkinda birsey daha sorucam.192 lik 25lerle beygir haric verileri ayni.Komple 5.25ler gibi cift giris cift cikisami cevirsem daha performansli olur.

Bu egzoz olayi haricinde 25 emme ve kelebek yapabilirim.Baska hic bir modifikasyon yapmayi dusunmuyorum.

300E
05-08-2017, 02:07
Atmosferik arabada düz boru yapmak en büyük hata, back pressure düşeceği için araç güçten düşer, yapacağınız tek şey, katalizörü boşalttırıp, kaliteli son susturucu takmak olacaktı, hata etmişsiniz. 170 HP arabadan, 20 HP çaldınız. :D

Orhun1907fb
05-08-2017, 02:16
Kesinlikle bir yanlış yaptığımı düşünüyordum zaten. :D alt devirler çok salaklaştı.


Katı boşaltma back pressure u tekrar eski seviyesine getirirmi?

qulozet
05-08-2017, 09:13
Aracınız hayırlı olsun. Bir ara ben de bakıyordum 5.23 lere, sizin aracınız nubuk rekaro koltuklu olan araçtı. En son Ankara'da ilanda görmüştüm. O ise aracın konusunu da görmek güzel olurdu.

Motor içi detaylarını pek bilmiyorum ama şurdaki linklerde 5.25 ve 5.23 borexstroke bilgisi verilmiş. Aynı gözüküyor.

BMW 5.23 : 1996 BMW 523i Automatic E39 specifications, information, data, photos 219010 (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=219010)

BMW 5.25 : 2002 BMW 525i E39 specifications, information, data, photos 104159 (http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=104159)

Çevirmek için 5.25 egzantrik mi gerekir, kelebek ve emme değişimi ve ardından yazılım mı gerekir; sitedeki BMW ile uğraşan arkadaşlar en doğru bilgiyi verir.

0M42
06-08-2017, 00:24
Atmosferik arabada düz boru yapmak en büyük hata, back pressure düşeceği için araç güçten düşer, yapacağınız tek şey, katalizörü boşalttırıp, kaliteli son susturucu takmak olacaktı, hata etmişsiniz. 170 HP arabadan, 20 HP çaldınız. :D

Bunu neye göre yazdınız? Eski aracımda orta ve son susturucuları free flow ile değiştirince alt/üst devirlerde bariz bir canlanma olmuştu

arm
06-08-2017, 01:01
Bunu neye göre yazdınız? Eski aracımda orta ve son susturucuları free flow ile değiştirince alt/üst devirlerde bariz bir canlanma olmuştu

Her araba için aynı şeyi söylemek doğru olmaz.

0M42
06-08-2017, 01:04
Her araba için aynı şeyi söylemek doğru olmaz.

Bende onu kastettim zaten.

drago
06-08-2017, 10:42
2.4 v6 A6 da katlardan birini söktüm, aracın kaderi olumlu yönde değişmişti. Her araçta aynı olmuyor konusuna ben de katılıyorum

Sert@ç
06-08-2017, 10:54
300E düz boru yapılmasından bahsetmiş
Sadece kat iptali geri kalan standart problem olmayabilir ancak düz boru alt devirleri çok öldürüyor

Grimlord
06-08-2017, 11:25
Benim aracımda da komple düz boru ve kumandalı egzoz var
Alt devirler baya ölü, bu yüzden orta susturucu yaptırmayı düşünüyorum

0M42
06-08-2017, 11:57
300E düz boru yapılmasından bahsetmiş
Sadece kat iptali geri kalan standart problem olmayabilir ancak düz boru alt devirleri çok öldürüyor

Back pressure yi konuşuyorsak düz boru ile free flow arasında ne fark var?

Drive Fast
06-08-2017, 13:30
Back pressure yi konuşuyorsak düz boru ile free flow arasında ne fark var?

Zaten freeflow alt devirleri öldürmeden üst devirlerde ses almak için takılmiyormu

300E
06-08-2017, 16:48
Aynen ben düz boru yapılmasından bahsettim.

Sert@ç
06-08-2017, 19:25
Back pressure yi konuşuyorsak düz boru ile free flow arasında ne fark var?
Free flow
http://www.team-bhp.com/forum/iipcache/2888.jpg

düz boru
https://thekevinchen.files.wordpress.com/2012/02/tumblr_lusd1th5ad1r4oqb4o1_1280.jpg



buda fabrikasyon egzoz
https://www.cartechbooks.com/media/wysiwyg/6_37.jpg

0M42
06-08-2017, 19:59
Free flow susturucu bu değildir herşeyden önce "free flow" un kelime manasını araştırın.

Susturucuyu kaldırır dürbün edasıyla bakarsın direk olarak karşısını görebiliyorsan buna "free flow exhaust" derler.


Zaten freeflow alt devirleri öldürmeden üst devirlerde ses almak için takılmiyormu

Free flow lar genelde sona takılır orta susturucu ile back pressure dengelenir eğer ses yüksek geliyorsa sona free flow koyarsın back pressur u arttırmadan sesi düşürmüş olursun.

0M42
06-08-2017, 20:04
düz boru
https://thekevinchen.files.wordpress.com/2012/02/tumblr_lusd1th5ad1r4oqb4o1_1280.jpg


Ayrıca düz boru aydınlatman için çok teşekkür ederim sayende bilgi sahibi olmuş oldum ;)

Orhun1907fb
09-08-2017, 10:56
Suan ortak karar duz borunun yerine susturucu taktirmam gerektigi yonunde dimi ��

h.guroglu
10-08-2017, 08:57
bmw de ortayı sökmek çok büyük bir hata geri basıncı seven bir araçtır kat iptali ve spor bir son susturucu gayet yeterli olacaktır orta susturucular her şekilde kalmalı bmw de

Orhun1907fb
14-08-2017, 20:19
Susturucu duruyor ama dediğim gibi katın yerine susturucu taktırmadım,düz boru çektirdim.

Aynı hacimde 22beygirlil farkın sebebini bilen yokmu acaba?

tuzemen
15-08-2017, 12:47
Susturucu duruyor ama dediğim gibi katın yerine susturucu taktırmadım,düz boru çektirdim.

Aynı hacimde 22beygirlil farkın sebebini bilen yokmu acaba?

m52b25 ile m50b25 in bariz farkları m52 alüminyum blok diğeri demir blok. 22 hp farkın asıl sebebi olarak m50 de o yıllardaki emisyon kısıtlamalarının esnek olmasından ötürü büyük emme manifoldu diye tahmin ediyorum.

Oguzhan.Ozturk
23-08-2017, 10:23
Bmw'de kat harici iptal etmek arabayı hep geriye çekiyor. Eğer son susturucu istiyorsanız elimde iskender yapımı Çift giriş Çift çıkış krom egzoz var, hem performans alırsınız hem ses ( supersprint e yakın )

Orhun1907fb
23-08-2017, 12:04
Girişim tek olduğu icin tek giriş çift çıkış arıyorum.