Orijinalini görmek için tıklayınız : BMW e34 520i M50 Rolanti Dalgalanması , Geç çalışma , Boğulma ve Stop Etme Problemi .
Selamün Aleyküm Sevgili TT Ailesi ; Sahibi olduğum 91' M50 Vanossuz e34 520i Aracımda bir takım sorunlar baş gösterdi . . .
Sorunlar : 1. Motor ısınınca ilk marşta basmama ,geç çalışma (Aldığımdna beri var ) soğukken problem yok . . .
2. Rolanti dalgalanması ve stop etme benzinde baş gösterdi şuan lpg'de mevcut (Çıkma Orj. beyin taktık ondan sonra)
3. Gaz yememe , boğulma ,çiğ benzin kokusu gelmeye başladı ...(son dönemde) Yüksek devirde toparlıyor , gazdan ayağı çektim mi aynı problem ve boğulma , stop etme . . .
Aracı haftada 1 kullanıyorum zaten , üstte belirtim gibi motor ısınca marş 2-3 anca alıyor aldımdan beri , rolanti dalgalanması eski beyin arıza vermesi sonucu yeni beyin aldık çıkma orj. ondan sonra başladı ,lpg'den benzine geçerken tekleme , sırsma yapıyordu sonra ayar yaptık bu seferde benzinde rolanti dalgalanması ve stop etme başladı derken şuan lpg'dede rolanti dalgalanması, stop etme, gaz yememe , boğulma var . . .
Aracı 2 farklı makineye bağladık ve ikisindede aynı problemleri aldık birazdan son makine bağlandığında verdiği problemleri eklicem ,
ve araç üzerinde deneme yaparken Hava Akış Metresi(debi metre) Fişi çekince rolanti 2-3 saniye kendini topluyor ve dalgalanma , stop etme , boğulma , gaz yemem düzeliyor . . .
Video 1. : Hava Akış Metre Takılıyken : Rolanti Dalgalanması , Gaz Yemem , Boğulma ve Stop etme . . .
https://youtu.be/zYGmuPmLQ4A
Video 2. : Hava akış metre fişi çekince rolanti düzelmesi ve araç pek problem kalmaması . . .
https://youtu.be/WZhB4t_w6-M
Makineye bağladımızda verdiği hatalar . . .
http://fs5.directupload.net/images/user/170829/ac753wok.jpg (http://www.directupload.net)
Makineye bağaldımızda verdiği hatalardan yola çıkarak Usta : Carbon Selonoit Valf(Kanister Valf) dedi fakat şunu fark ettim araçta kanister valf adına hiç bir şey yok araştırdık , Fişi mevcut fakat ne filtresi ne valfi hiç birisi yok :(
Akış metre işine gelincede kimisi bozuk değildir kolay kola bozulmaz v.s dedi kafam karıştı . . .
Tüm Sıkıntılar bizim buralarda BMW 'nin dilinden anlıcak ustaların olmaması . . .
Şimdiden tüm yardım ve yorumlarınız için teşekkürler . . .
ghibli06
29-08-2017, 18:42
akışmetren bozuk, kolay kolay bozulmaz diyen de usta değildir kusura bakmasın... kanisteri iptal etmiş olabilirler mi?
Hocam , kanister adına tek ecu soketi var :( ne valfi nede filtre si mevcut parça olarak iptal edilmiş bilgisayarda hata kodu veriyor ....
Rol anti dengesizliği ve gaz yememe stop etme akış metre mi, fişi çektim su an böyle kullanmam sıkıntı yaratır mı?
Birde bu motor ısınınca geç çalışma krank sensör ünden dediler . . .
turkishpower
29-08-2017, 22:10
takılan çıkma beyin le alakalı olabilir bence
livaneli hocam balikesirde idi yanlış hatırlamıyorsam onunda e34 u vardı.Gorunce usta tavsiyesinde bulunur
ghibli06
30-08-2017, 05:54
Hocam , kanister adına tek ecu soketi var :( ne valfi nede filtre si mevcut parça olarak iptal edilmiş bilgisayarda hata kodu veriyor ....
Rol anti dengesizliği ve gaz yememe stop etme akış metre mi, fişi çektim su an böyle kullanmam sıkıntı yaratır mı?
Birde bu motor ısınınca geç çalışma krank sensör ünden dediler . . .
ECU değişine uyumlu ECU olduğuna emin miyiz???
wideband afr olsaymış keşke, görürdünüzki araba çok zenginde çalışıyor
o yüzden sürekli rölantide dalgalanma düzensizlik ve sıcakken zor çalışma var
zaten kokuda geliyor.
hata kodlarında lambda hatası var niye o ilginizi çekmiyor?
gaz potansı ayarı?
bunlar önemli şeyler
kanisteri boşverin öyle şeyler yapmaz.
siz akış metre soketini çekince ecu normal çalışmasını bırakır ve hazır bir korumalı yazılıma geçer
bu harita aracın bir şekilde gitmesi için önceden hazırlanmış sabit bir değerlere göre düzenlenmiştir
yani yolda kalma servise kadar git gibisinden
motora çoook benzin gidiyor
bunun nedenini araştırın, bunu lambda yapabilir tabiki akışmetrede yapabilir ama hiç biri kesin değil
birde su sıcaklık sensörünü kontrol edin, motor çalışmadan ve ısındıktan sonraki ecu nun gördüğü sıcaklığa bakın
onu değiş bunu değiş yöntemiyle eminim bu arızayı bir gün çözersiniz.
Hocam Ecu , değiştirdikten sonra 4-5 ay kullandım , orj. çıkma ecu aldık BMW parçacısın'dan , ilk taktımızda LPG'den benzine geçerken skıntı vardı ayar yapıldı düzeldi , hatta uzun yol yaptım 1-2 bin km arası hiç bir problem yaşamadım , sadece o lpg ayarından sonra rolanti dalgalanması baş gösterdi o zamanalr araç stop etmiyordu . . .
Sırayla problemleri çözücez inş. yada Balıkesir/Gönen'de ikame ediyorum ... En yakın Bursa daha olması İst. e34 ustasına gidicez :D
1. Gaz pedal potasyo metresi (boğaz kelebeği temizlenicek)
2. Hava Akış metre değişicek ...
3. Krank sensörü (geç çalışma problemi hemen hemen herkezde bu sensör den kaynaklıymış)
ghibli06
30-08-2017, 08:19
wideband afr olsaymış keşke, görürdünüzki araba çok zenginde çalışıyor
o yüzden sürekli rölantide dalgalanma düzensizlik ve sıcakken zor çalışma var
zaten kokuda geliyor.
hata kodlarında lambda hatası var niye o ilginizi çekmiyor?
gaz potansı ayarı?
bunlar önemli şeyler
kanisteri boşverin öyle şeyler yapmaz.
siz akış metre soketini çekince ecu normal çalışmasını bırakır ve hazır bir korumalı yazılıma geçer
bu harita aracın bir şekilde gitmesi için önceden hazırlanmış sabit bir değerlere göre düzenlenmiştir
yani yolda kalma servise kadar git gibisinden
motora çoook benzin gidiyor
bunun nedenini araştırın, bunu lambda yapabilir tabiki akışmetrede yapabilir ama hiç biri kesin değil
birde su sıcaklık sensörünü kontrol edin, motor çalışmadan ve ısındıktan sonraki ecu nun gördüğü sıcaklığa bakın
onu değiş bunu değiş yöntemiyle eminim bu arızayı bir gün çözersiniz.
Hakan hocam genelde M50 motorlarda lambda arızasını, sensör arızalı olduğu için değil de karışım hatalı diye verir... kanisterden yapar mı? bazen evet yapar, eğer orj. de varsa ve de iptal edilmişse sorun olabilir, benim M50 de de vakti zamanında tıkanmıştı ve de motor nefes alır gibi çalışıyordu rölantide... yine de bence arkadaşımızın sorunu akışmetrede, ECU değişmiş, değişirken de belki de yanlış ya da arızalı bir beyni verdiler, tam hatırlamasam da belki kanister cidden yoktur motorunda ama beyin kanisterliden alınmıştır o da arıza kodu veriyordur ama M50 lilerin hepsinde kanister var gibi hatırlıyorum...
Hocam Ecu , değiştirdikten sonra 4-5 ay kullandım , orj. çıkma ecu aldık BMW parçacısın'dan , ilk taktımızda LPG'den benzine geçerken skıntı vardı ayar yapıldı düzeldi , hatta uzun yol yaptım 1-2 bin km arası hiç bir problem yaşamadım , sadece o lpg ayarından sonra rolanti dalgalanması baş gösterdi o zamanalr araç stop etmiyordu . . .
Sırayla problemleri çözücez inş. yada Balıkesir/Gönen'de ikame ediyorum ... En yakın Bursa daha olması İst. e34 ustasına gidicez :D
1. Gaz pedal potasyo metresi (boğaz kelebeği temizlenicek)
2. Hava Akış metre değişicek ...
3. Krank sensörü (geç çalışma problemi hemen hemen herkezde bu sensör den kaynaklıymış)
sıcakken geç çalışma krank sensöründen yapabilir doğrudur. (rpm-krank sensörü)
Kaliteli bir BMw ustasıyla çalışana kdr binmey idüşünmüyordum zaten hafta sonu biniyorum oda 1 gün , fakat bayram dolayısıyla 2-3 gün akış metre fişi çekik gezsem bir sakıncası olur mu ? Fiş çekince video oldu gibi rolanti ve boğulmadan eser yok şuan , deneme sürüşü yaptım stop etme , tekleme hiç yok , sadece yakıt artışı olur dediler oda 2-3 günlüğüne etkilemez fakat başka bir sıkıntı oluşturur mu yakıt artması dışında . . .
livaneli
30-08-2017, 13:15
livaneli hocam balikesirde idi yanlış hatırlamıyorsam onunda e34 u vardı.Gorunce usta tavsiyesinde bulunur
Eren Beyciğim, Datça'da yaşıyorum :)
Okan Bey'le daha önce bağlantı kurduk.Şasi nodan bakınca orijinalde kanister valf var görünüyor.Hata kodları onu gösterdiği için ona odaklandık.
Şimdi aklıma geldi.Lpg enjektörlerinden biri de kaçırıyor olabilir.Benzinde çalışırken içeriye gaz da sızdırıyordur. Benzer bir şey yaşamıştım.
Kontrolü çok kolay : Arabayı benzinde çalıştırın, lpg enjektörlerinden motora giden hortumları tek tek çıkarıp gaz geliyor mu kontrol edin.
Başka bir yöntem de gece arabayı benzinde çalışırken stop etmeden bagajdaki tüp vanasını kapatın, sonra stop edin.Sabah kalktığınızda benzinde çalıştırın ,sorun çözülürse bozuk enjektörü değiştirirsiniz.
livaneli
30-08-2017, 13:17
Bir de haftada bir çalıştırıyorsanız ve akünüz zayıfsa üç beş saniye devir dalgalanması normal olmalı.
Eren Beyciğim, Datça'da yaşıyorum :)
Okan Bey'le daha önce bağlantı kurduk.Şasi nodan bakınca orijinalde kanister valf var görünüyor.Hata kodları onu gösterdiği için ona odaklandık.
Şimdi aklıma geldi.Lpg enjektörlerinden biri de kaçırıyor olabilir.Benzinde çalışırken içeriye gaz da sızdırıyordur. Benzer bir şey yaşamıştım.
Kontrolü çok kolay : Arabayı benzinde çalıştırın, lpg enjektörlerinden motora giden hortumları tek tek çıkarıp gaz geliyor mu kontrol edin.
Başka bir yöntem de gece arabayı benzinde çalışırken stop etmeden bagajdaki tüp vanasını kapatın, sonra stop edin.Sabah kalktığınızda benzinde çalıştırın ,sorun çözülürse bozuk enjektörü değiştirirsiniz.
Pardon hocam yanlış kalmış aklımda.Siz zaten reçeteyi vermişsiniz çoktan :)
yilmazcatalbas
31-08-2017, 07:38
Biz de vanoslu olanıyla çok uğraşmıştık bir dönem. Öyle bir durum var ki teker teker düzeltmeden sonuç almak çok zor. Enjektör işine baktıktan sonra akışmetre, lambda ve krank sensörünü değiştirin kelebeği temizletin çözülecektir. Bmw de kronik sorunlar listesi bu çünkü her aldığımız bmw de bunları değiştirmeden keyifle binmek nasip olmadı :D Aracınızda kanister var fakat iptal edilmiş olabilir. Yine de bu sorunlar kanister kaynaklı değil gibi ( kesin bilgi olarak almayın ama aynı sorunları yaşamış biri olarak yazıyorum ) Bir de motorun dışarıdan hava alop almadığını kontrol edin emmenin alt kısmından hava alıyor olabilir. ( Test etmesi çok kolay filtre borusunun girişini elinizle kapatarak az çok anlayabilirsiniz )
Son olarak ustanıza dikkat edin çünkü bmw den anlayan usta bulmak gerçekten zor ve anlıyormuş gibi yapanlarda sizi ince ince soyup soğana çevirebilir
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.