Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava Filtresi Teknik Danışma



MertSerhanÖ.
01-09-2017, 02:23
hep diyorum ki kendime "oğlum şu kadar araştırma,al birini tak işte kafanı karıştırma"ama yok illa kafamı allak bullak edicem.

Şimdi konuya gelelim.Clio Rs 172 aracım var.Filtre kitim vardı fakat akü ve farın arkasında kaldığı için aküyü bagaja taşıdım.E tabi boruda düz değildi en iyisi aküyü arkaya alıp hem hava aldırabilecek yeri attırmak hemde dümdüz boru yapmaktı.

Şimdi gelelim olaya.

İlk sorum şu;
Kelebeğim 65 mm.şuanki borularım 70 mmydi.Yeni filtre borusunu 76 mm ye geçsem,boğazda 65 e daralırken lag durumu olurmu?Yani lag derken şunu demek istiyorum hava daralırken sıkışma yaşarmı?Yoksa gayette güzel mi olur?

ikinci sorumsa şu;
Filtre olarak ne takmalıyım?
hks mantar,yani sünger daha çok hava çekmezmi?Bir kaç konu okuduğumda cotton filtrelerin flowunun daha iyi olduğu söylenmiş.
Ya hks takıcam yada aem dryflow uzun tip.

Ne yapmalıyım şu hastalıklı çaresize bi akıl verin :D teşekkürler:)

arm
01-09-2017, 02:42
İstediğinizi takın performans açısından değişme olmayacaktır,sesi değişecektir.Motorunuzun yapısına bakmadım ama eğer filtreyi motordan uzak noktadan alırsanız sıcaklıktan doğan farkı güç olarak elde edebilirsiniz.
Oem hava filtreleri eksik hava çekmiyor sadece bunu modlayarak belki daha soğuk bir hava akışı sağlamanız mümkün olabilir.İlk sorunuza teknik bir cevap illa ki gelir ama benim fikrim boru aşırı uzun değilse bir sorun olmaz.

MertSerhanÖ.
01-09-2017, 12:30
İstediğinizi takın performans açısından değişme olmayacaktır,sesi değişecektir.Motorunuzun yapısına bakmadım ama eğer filtreyi motordan uzak noktadan alırsanız sıcaklıktan doğan farkı güç olarak elde edebilirsiniz.
Oem hava filtreleri eksik hava çekmiyor sadece bunu modlayarak belki daha soğuk bir hava akışı sağlamanız mümkün olabilir.İlk sorunuza teknik bir cevap illa ki gelir ama benim fikrim boru aşırı uzun değilse bir sorun olmaz.

motor ile filtre arasına kalkan yapılacak.Aslında oem filtre kutusu içine green kutu içi koysam daha iyi güç elde edicem ama okadarda 3 5 beygirinde değilim işin.Birazcıkta güzel dursun istiyorum:).

MertSerhanÖ.
01-09-2017, 14:07
vay arkadaş techturkeye noldu böyle ya.Magazin sitesi olmuş iyice.Eskiden böyle bir konu açılsa sayfalarca teknik bilgi paylaşılırdı.Üzücü..

YAS
01-09-2017, 14:28
vay arkadaş techturkeye noldu böyle ya.Magazin sitesi olmuş iyice.Eskiden böyle bir konu açılsa sayfalarca teknik bilgi paylaşılırdı.Üzücü..

Çoğu kişi oemci,cilacı olduğu için böyle sorunlar yasanıyor malesef

MertSerhanÖ.
01-09-2017, 15:34
Çoğu kişi oemci,cilacı olduğu için böyle sorunlar yasanıyor malesef

hakkaten ya.Bi instagram konusunun kaç sayfa olduğuna bak bide benim konuya ahahahhaha.Sinirlerim bozuldu

Rew
03-09-2017, 00:42
Usta gerçekten techturkey eskisi gibi değil o tadı vermiyo sanki. Neyse. Sorduğun soruya bende bi yorum yapmak istedim. Bende senin gibi acayip takıntılıyım. Bence daralması zarar yerine yarar sağlayacaktır. Hondalarda kullanılan big tube delinen filtre kitleride bi anda daralıyo. Bunlar hissedilecek farklar değil belki ama inan seni çok iyi anlıyorum. Takıntılıyız.

Miata91
03-09-2017, 21:48
Birkac video izlemiştim bu konu hakkında. Oem hava girişlerinin gayet yeterli olduğunu dyno da kanıtlamışlardı. Ancak tabii ses ve güzellik konusunda aftermarket daha güzel uygulamalarımız oluyor. Daralma konusunda bıraz basınç artabilir mantıken ancak hava çekişinin kısıtlı olması bunu bi dezavantaja veya avantaja çevireceğini düşünmüyorum. Boruyu normal uzunlukta tutarsanız veya kıvrımlı bırakırsanız da neden sorun olsun ki çoook uzun olmadıgı sürece? Bakınız Offraod araçları şnorkel ile gayet güzel yürüyüp gidiyor. Sorun yaratacağını hiç sanmıyorum. Boruların boyutunu sanırım 65mm civarı tutsanız aklınızda soru işareti kalmaz. Aksi takdirde kafanızda hep bir soru işareti olacağı için ikisiyle de bir dynoya girip bakın derim :) Ben öyle yapardım.

Ertekin
03-09-2017, 22:23
İlk sistemle yapmayı düşündüğün sistem arasında çok farkedeceğin bir değişim olmaz.

CLIORS
03-09-2017, 22:24
Itg maxogen al devam et. Bu arada herkesin bayramini kutlarim

gökberk
04-09-2017, 02:37
Mantıken giriş daralacağı için akış hızı artacak.
Benim önerim kaput altı sıcaklığını olabildiğince az çekmen.
(İster kaputu kaldır, ister yalıtımlı soğuk oda yap vs vs)

MertSerhanÖ.
05-09-2017, 03:05
herkese teşekkür ederim cevapları ve önerileri için.
filtre olayının yüzde 80 i bitti gibi.
filtre olarak hks kullandım.boruların çapını arttırmadım 70 olarak devam ettim.filtre borusunu ısı yalıtım malzemesi ile sardım.
sol sisi söküp woofer portu taktım.akordiyon boruyu filtrenin ucuna uzattım.Deneme yapacağım zaman filtreyi söküp akordiyon boruyu filtre borusuna takacağım.Şimdi yapacağım şey filtreyi case içine almak ve motordan gelecek sıcak havadan korumak.
http://i66.tinypic.com/286uzhg.jpg
http://i63.tinypic.com/2vv6n0j.jpg
http://i63.tinypic.com/210at87.jpg
http://i65.tinypic.com/30ku3nk.jpg

dkaya87
05-09-2017, 07:25
yalıtımı daha şık yapabilirsen görsel açıdan çok güzel duracaktır.

MertSerhanÖ.
05-09-2017, 08:25
yalıtımı daha şık yapabilirsen görsel açıdan çok güzel duracaktır.

dün arkadaşın ardiyede bulduk hemen yapalım dursun dedik.amyant sargı bezi alıp onla sarıcam:)

wekoo
05-09-2017, 09:50
alt tarafına ince aliminyum tabakalar var sobaların arkasına koyulan onlardan alıp yağabilirsiniz hem maliyet acısından ucuza mal olur hemde güzel ısı yalıtımı olur ilk önca kartondan bir kalıp alın daha sonra işlemi yapmanız daha kolar olucaktır umarım güzel neticeler alırsınz kolay gelsin

MertSerhanÖ.
06-09-2017, 03:22
bugün rs için yapılmış bir case aldım.detaylı fotoğrafları paylaşıcam:)