Orijinalini görmek için tıklayınız : Kafayı yiyecem !! stop etme sorunu 1.6 tdi
Benzer sorundan milyarlar harcdandi eski arabama... Stop etme yoktu ama benzer hatayi aldik.. Meger kasnak ayar vidasi gevsekmis! Bundan olacagini sanmiyorum ama yine de bilgi olsun diye yazmak istedim. Rolantide sallanma yapiyordu, ibre cok inip cikmiyordu. normal giderken ise bir sorun olmuyordu... Bildigin sallantiydi hafif. Yani lpgli arabalarda ki gibi devir oynamasi yada titreme degildi...
Benzer sorundan milyarlar harcdandi eski arabama... Stop etme yoktu ama benzer hatayi aldik.. Meger kasnak ayar vidasi gevsekmis! Bundan olacagini sanmiyorum ama yine de bilgi olsun diye yazmak istedim. Rolantide sallanma yapiyordu, ibre cok inip cikmiyordu. normal giderken ise bir sorun olmuyordu... Bildigin sallantiydi hafif. Yani lpgli arabalarda ki gibi devir oynamasi yada titreme degildi...
Hocam aracın triger kayışı orginal fabrikasyon değişmedi ki hiç ? bende ibrede sorun yok inip çıkma yapmıyor
Bende bundan oldugunu sanmiyorum ama konu aramalarda cam shaft sensor diye cikarsa belki baskasina yardimci olur diye eklemek istedim her halukarda... Umarim cozersin bosu bosuna sensor vs degistirmeye gerek kalmadan... Kolay gelsin
sekizsilindir
12-09-2017, 20:19
Araç ne? Bazı yeni nesil araclarda çift oluyormuş bu sensör biri emmeye biri eksoza bakıyormuş.. obd den aldığın veriyi değerlendirmek lazım.. kaç para bu cam shaft sensör.. yenile gitsin
hddsheriff
12-09-2017, 21:00
sensör değiştiğinde vag com üzerinden kalibrasyon yapıldı mı ?
sensör değiştiğinde vag com üzerinden kalibrasyon yapıldı mı ?
Sensör değiştiğinde kalibrasyon mu yapılacaktı ki ?
Beyler bu hataya neden olan şeyleri yazmışlar , iyide kardeşim nerden bilecem bunlardan hangisi , en boktan arızalar böyle arızalar işte ne olduğu nereden olduğu belli olmayan arızalar yüzünden dakka başı sensör mü değiştirecem
Common Causes of P0016
To sum things up, the common causes for code P0016 are as follows:
A faulty cam or crank sensor
The cam or crank circuit is open or shorted
The timing belt/chain is out of time
The cam or crank tone ring is slipped/broken
A problem in the VVT system
The PCM is faulty
Mehmet Gazihan
12-09-2017, 21:55
Krank devir sensörü bu motorun aynı zamanda arka Krank keçesi. Montajı çok hassas senteye kitlemek gerektirir. Montaj hatası aranabilir, sente kontrol edilmeli. Osilaskopla sensör sinyali kontrol edilmeli. En basitinden en zoruna adım adım timing komponentleri kontrol edilmeli. En son kontrol ünitesi denenir
Krank devir sensörü bu motorun aynı zamanda arka Krank keçesi. Montajı çok hassas senteye kitlemek gerektirir. Montaj hatası aranabilir, sente kontrol edilmeli. Osilaskopla sensör sinyali kontrol edilmeli. En basitinden en zoruna adım adım timing komponentleri kontrol edilmeli. En son kontrol ünitesi denenir
osilaskop ile kim ölçecek onu hocam ankarada ? o kadar ehil bir usta yok maalesef
Benim tahminim krank devir sensörü arızası değildi , onu değiştirmekte çok zor zaten ama ustam değiştirdi ve vidası ile sıktı sensörün ucunu sokup vidası ile sabitledi , montaj hatası olmaz , çok boktan biryerde zaten , benim korkum kam mili sensörünü değiştirdikten sonra da devam ederse bu problem o zaman camdan aşağı atarım herhalde kendimi
http://s3.amazonaws.com/findthepartv32/ImageData/269/IMG_0310193006.JPG
tdipower a uğramanızı tavsiye ederim.
hddsheriff
12-09-2017, 22:36
Sensör değiştiğinde kalibrasyon mu yapılacaktı ki ?
sağlam olması açısından yapılırsa daha iyi olur. Ayrıca kuzenimin vtec2 sinde sensör arızası sorunu vardı günlerce uğraştık o sensör bu valf derken vtec bilmem ne sensörünün soketine yağ bulaşmış o yüzden okuma hatası veriyormuş. Balata spreyi ile temizleyip taktık yaklaşık 1 sene oldu taha tık demedi araba.
Arkadaşlar sorun hala çözülmedi geçenlerde triger ve devirdaim komple değişti ancak sorun devam ediyor , değişmeden önce de vardı , sente atlaması filanda yok , çok dikkatli takıldı... 1 aydan fazla bir süredir yapmıyordu ancak dün yine yaptı bu sabahta yaptı ! aslında aracın stop etmesinin sebebi aracı korumaya alması ... Krank devir sensörünü değiştirmiştim ancak ondan değilmiş ki yine yapmaya devam ediyor , Kam mili sensörünü de mi değiştirmeliyim acaba ? çünki ikisi birbirine bağıntılı korelasyonlu şekilde çalışıyor , ancak sensör arıza değil gibi geliyor bana ,,, bu sensör arızası olsa implausible signal diye verdirir sensör hatalarını genelikle , bu başka mekanik bir problemden dolayı oluşan ve sensörlerin bu mekanik arızadan dolayı korelasyonunu o anlık kaybedip ECU'nun da aracı korumaya alıp stop ettirmesi , yani sorun bence sensörlerde değil ! Ayrıca bazen araç zor çalışıyor , bazen hemen marş alıp çalışırken bazen anlık olarak zor çalıştığınıda hissediyorum
Şu linkte detaylıca anlatmış ;
https://i.hizliresim.com/V3PWzV.jpg
Rosstech'in sitesinde de şöyle açıklamış ;
https://i.hizliresim.com/2Enzqv.jpg
başka bir sitede de şöyle açıklanmış ;
A faulty cam or crank sensor
The cam or crank circuit is open or shorted
The timing belt/chain is out of time
The cam or crank tone ring is slipped/broken ( tone ring dediği nedir anlamadım )
A problem in the VVT system
The PCM is faulty
Yardımlarınızı bekliyorum
İbrahim33
19-10-2017, 17:34
İyi bir pompacıya gidin bence.
İyi bir pompacıya gidin bence.
Pompa mı ? pompa ne alaka hocam
İbrahim33
19-10-2017, 17:52
Zor çalışma ve stop etme dizel araçta pompaya işaret edebilir.
Hocam verilen hataya göre pompa olması mümkün değil
bazı yeni araçların bu exantrik sensör ayar ve kalibrasyonlarında gariplikler olabiliyor
titiz, bilerek ayar yapılması gereken ve orjinal aparat kullanılması gereken araçlar var
bir örnek vereyim, sanırım araba opel idi
aynı buna benzer bir saçmalık vardı, daha önce 2-3 kere exantrik sensörleri değişmiş
bilirsiniz sanayide aynı filmi tekrar tekrar yaşamaya meraklı dolu usta var
akü biter akü değişir, 1 hafta sonra gene biter tekrar değişir, sonra tekrar tekrar tekrar amk kimse kaçak varmı bakmaz.
klima gazı mesela oooo bayılırlar zırt pırt gaz basmaya. neyse bu da o hesap.
sonra exantriklerin sensör taraflarında dönebilen kafalar varmış ama öyle istediğin şekilde ayar yapılan değil! (sıkı geçme gibi)
hani birşeyle zorlarsan dönüyor, mesela exantriği sabitle o kafayı ayarlı pense ile sık ve çevir gibi, üzerinde işaret vs yok
e haliyle ayar kaçıyor ve gelsin hatalar.
sonra ne oldu unuttum, doğru yeri bayaa tutturmaya çalışıldı ama olmadı sanırım bilmiyorum
Bu tarz olaylar insanı çileden çıkarır bizzat biliyorum. Benimde her zaman olmayan nadiren rölantide yukarı aşağı oynama problemim vardı. Gaza basıp çekince düzeliyordu. Bank 1 Bank 2 sensörlerine bakıldı bir şey çıkmadı. Katalitik söküldü yine işe yaramadı. Bir süredir yapmıyor fakat her an yapabilir endişesindeyim.
Benim naçizane tavsiyem şu olabilir. Yukarıdaki obd raporlarında "possible causes" kısmında "camshaft adjuster" uyarısı verilmiş. Kam mili sensörü bana daha yakın çözümmüş gibi geldi. Bu tabi okuduklarımdan çıkardığım varsayım. Çünkü bilirsiniz yeni nesil araçlarda problemin çözümü bazen zincirleme ilerler. Asıl kafa karıştırıcı nokta 1 ay problem çıkarmadan nasıl devam ettiği? :confused:
Bu tarz olaylar insanı çileden çıkarır bizzat biliyorum. Benimde her zaman olmayan nadiren rölantide yukarı aşağı oynama problemim vardı. Gaza basıp çekince düzeliyordu. Bank 1 Bank 2 sensörlerine bakıldı bir şey çıkmadı. Katalitik söküldü yine işe yaramadı. Bir süredir yapmıyor fakat her an yapabilir endişesindeyim.
Benim naçizane tavsiyem şu olabilir. Yukarıdaki obd raporlarında "possible causes" kısmında "camshaft adjuster" uyarısı verilmiş. Kam mili sensörü bana daha yakın çözümmüş gibi geldi. Bu tabi okuduklarımdan çıkardığım varsayım. Çünkü bilirsiniz yeni nesil araçlarda problemin çözümü bazen zincirleme ilerler. Asıl kafa karıştırıcı nokta 1 ay problem çıkarmadan nasıl devam ettiği? :confused:
Hocam cam shaft adjuster derken sensörü bhsetmiyor orda google'a yazınca bi dişli çıkıyor , bu dişlinin neresi bozulabilir ki peki ? dişlerinden biri kırık olsa trigerı değiştirirken kesin görürdük ,
camshaft adjuster - Google'da Ara (https://www.google.com.tr/search?tbm=isch&sa=1&q=camshaft+adjuster&oq=camhaft+adjuster&gs_l=psy-ab.3.2.0i13k1l3j0i13i30k1j0i13i5i30k1l3.45158.5366 8.0.58538.16.16.0.0.0.0.157.1907.0j13.13.0....0... 1.1.64.psy-ab..3.12.1762...0j0i67k1j0i5i30k1j0i30k1j0i24k1j0i 13i10k1.0.nWRuqG5uEKg)
Hocam cam shaft adjuster derken sensörü bhsetmiyor orda google'a yazınca bi dişli çıkıyor , bu dişlinin neresi bozulabilir ki peki ? dişlerinden biri kırık olsa trigerı değiştirirken kesin görürdük ,
camshaft adjuster - Google'da Ara (https://www.google.com.tr/search?tbm=isch&sa=1&q=camshaft+adjuster&oq=camhaft+adjuster&gs_l=psy-ab.3.2.0i13k1l3j0i13i30k1j0i13i5i30k1l3.45158.5366 8.0.58538.16.16.0.0.0.0.157.1907.0j13.13.0....0... 1.1.64.psy-ab..3.12.1762...0j0i67k1j0i5i30k1j0i30k1j0i24k1j0i 13i10k1.0.nWRuqG5uEKg)
--
Evet haklısınız. Bu durumda tam olarak kontrol edildiği varsayılarak mekanik kısmının dışında gözüküyor. Bunu daha önce yaşamış veya bu konuda daha bilgili birinin cevaplaması lazım. Servise gidip tek tek mıncıklatmak daha sinir bozucu ve maliyetli durum. Umarım anlayan birisi veya daha önce yaşamış biri çıkar.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.