PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratörlü araç için lpg ustası tavsiye



kadireren
26-09-2017, 20:07
Aracıma sıfır lovato beyin taktırdım 2 depo kullandıktan sonra gittiğimde ayar yapmadıklarını vs yalanlar ile kibarca gönderdi 1-2 yere daha gittiğimde birisi aracımdaki mikserin alttan olduğundan ayar tutmadığını söylemişti üstten olacakmış(yaklaşık 15 yıldır aynı mikser ile kullandık) bir diğeri karbüratörlü araca ayar yapmadıklarını söyledi yeni nesilde pc bağlayıp kolayca ayar yapmaya alışmışlar

Sorunum sabah soğukken araç lpg ile çok zor çalışıyor bazende çalışmıyor benzinde sorun yok çalışıyor veya vurdurup çalıştırdığımda 1km gidip stop edeyim 2.ye sorunsuz çalışıyor ama ilkte yani akşam çekip ertesi gün bastığımda almıyor , Ankarada karbüratörlü lpg ayarından anlayan iyi bir usta lazım mümkünse alttan mikseri bilen suçu ona atmayacak bunlarda bu kadar olur gibi sözler kullanmayacak usta lazım tavsiyeniz var mıdır ?

turboman
26-09-2017, 20:41
Mikser gaz kelebeğine ne kadar yakın olursa o kadar randumanlı çalışır yani alttan olması gibi
Ayarınıda gogleden araştırarak kendin bile yapabilirsin

kadioglu
26-09-2017, 23:01
Karbüratörlü araçların lpg olayı çok basittir. Kendin yapabilirsin.
Öncelikle : Anlattıklarına göre aracın gazı çok açık. Soğukken lpg beyni (Aslında beyin değil de öyle derler) sıvı haldeki yakıtı gaz haline rahat dönüştüremediği için, motoru boğar. Bu yüzden sabahları benzinde çalıştırsan hem çok daha sağlıklı olur hem de toplamda yakıtın düşer.
Ayara gelecek olursak : İlk olarak beynin üzerinde sarı, pirinç küçük bir vida var. Onu tam olarak sıkmalısın. Sonra beynin gövdesinde plastik, hava ayar vidası var. Kısa büyük bir şey. Onu biraz sıkarak ya da gevşeterek, rolantinin en yüksek olduğu noktaya getirmelisin. Onu da ayarladıktan sonra, karbüratöre giden hortumun üzerindeki gaz ayar vidasını epey bir sıkıp, sonrasında da gaz verip bırakarak, aracın rahat gaz yediği noktaya kadar tekrar açman gerekiyor. Bunları yaptıktan sonra, rölantin yüksekse, karbüratördeki rölanti ayar vidasından ayarlanır. Tüpün hava ayar vidasından rölanti ayarlarsan, randımanlı çalışmaz. Ayarlar bittikten sonra, motoru stop edip, gaza hiç dokunmadan tekrar marş yaptığında rahat çalışıyorsa, ayarın hemen hemen tamam demektir. Sonrasında binip denediğinde eğer gaz yemesi sağlıklı değilse gaz ayarını yarım tur daha açtınmı kitap gibi olur. Bu ayarla ben slx tede taunusta da 100 kilometrede 7-7,5 litre gaz yakıyordum. Çok soğuk havalarda bile rahat çalışıyordu.
Not : Bu ayarları araç sıcakken yapmalısın. En azından tüp beynini ısıtacak kadar sıcak olmalı.

kadireren
27-09-2017, 00:10
Mikser gaz kelebeğine ne kadar yakın olursa o kadar randumanlı çalışır yani alttan olması gibi
Ayarınıda gogleden araştırarak kendin bile yapabilirsin

Daha önce denemiştim beceremedim ama karbüratör hava alıyordu beyinde eskiydi şuan ikiside değişti ustaya göstermeden deneme yapabilirim açıklamaya göre


Karbüratörlü araçların lpg olayı çok basittir. Kendin yapabilirsin.
Öncelikle : Anlattıklarına göre aracın gazı çok açık. Soğukken lpg beyni (Aslında beyin değil de öyle derler) sıvı haldeki yakıtı gaz haline rahat dönüştüremediği için, motoru boğar. Bu yüzden sabahları benzinde çalıştırsan hem çok daha sağlıklı olur hem de toplamda yakıtın düşer.
Ayara gelecek olursak : İlk olarak beynin üzerinde sarı, pirinç küçük bir vida var. Onu tam olarak sıkmalısın. Sonra beynin gövdesinde plastik, hava ayar vidası var. Kısa büyük bir şey. Onu biraz sıkarak ya da gevşeterek, rolantinin en yüksek olduğu noktaya getirmelisin. Onu da ayarladıktan sonra, karbüratöre giden hortumun üzerindeki gaz ayar vidasını epey bir sıkıp, sonrasında da gaz verip bırakarak, aracın rahat gaz yediği noktaya kadar tekrar açman gerekiyor. Bunları yaptıktan sonra, rölantin yüksekse, karbüratördeki rölanti ayar vidasından ayarlanır. Tüpün hava ayar vidasından rölanti ayarlarsan, randımanlı çalışmaz. Ayarlar bittikten sonra, motoru stop edip, gaza hiç dokunmadan tekrar marş yaptığında rahat çalışıyorsa, ayarın hemen hemen tamam demektir. Sonrasında binip denediğinde eğer gaz yemesi sağlıklı değilse gaz ayarını yarım tur daha açtınmı kitap gibi olur. Bu ayarla ben slx tede taunusta da 100 kilometrede 7-7,5 litre gaz yakıyordum. Çok soğuk havalarda bile rahat çalışıyordu.
Not : Bu ayarları araç sıcakken yapmalısın. En azından tüp beynini ısıtacak kadar sıcak olmalı.

Aslı regülatör ama beyin demek ağız alışkanlığı olmuş , daha önce eski regülatör ile denediğimde becerememiştim o zaman karbüratör alt takozundan da hava alıyomuş şuan için ikiside sıfır ustaya göstermeden tekrar deneyim anlattığın şekilde umarım başarırım yakıttan yana şuan için litre değil de alışkanlık km/kuruş hesabında biraz fazla 30krş larda
Tek takıldığım nokta regülatördeki sarı pirinç rolanti vidasını başta sıkacam o şekilde kalcak sanırım daha sonra ona hiç ellemeyeceğim , birde daha önceki ustalara geç çalışmadan bahsettiğimde regülatör üzerindeki kesiciye ayar yapmışlardı kontak açıldığında regülatöre giren gazı açmasının zamanını ayarlıyormuş o sanırım ilk marşa etki etmez çünkü diğer seferlerde sorun olmuyor

Teşekkür ederim abi bilgiler için en kısa zamanda deneyip durumu tekrar yazarım

kadioglu
27-09-2017, 07:59
Regülatörde ki gaz kesici, araba çalışmazsa, yanlış hatırlamıyorsam 5 saniyede kesiyor gazı. Yaptığın ayarlarla o beş saniye içerisinde karbüratöre gönderdiği gaz miktarını da değiştirmiş oluyorsun.
Kolay gelsin :)

kadireren
27-09-2017, 15:07
Regülatörde ki gaz kesici, araba çalışmazsa, yanlış hatırlamıyorsam 5 saniyede kesiyor gazı. Yaptığın ayarlarla o beş saniye içerisinde karbüratöre gönderdiği gaz miktarını da değiştirmiş oluyorsun.
Kolay gelsin :)

Abi bugün aracı ısıttım hararet 90 derecede fan kapatınca ayarı ile biraz oynadım , pirinç vidayı tamamen sıkıp regülatördeki plastik ayar ile oynadım gazın açık olduğunu düşündüğüm için onu biraz sıktım ve rolanti hareket etmeye başlayınca az açarak rolantiye baktım açtıkca yükseliyodu benzinde rolanti ayarı düzgün olduğundan onu açıp karbüratörden kısmak istemedim benzinde bu sefer düşük kalacaktı tekrar kısarak motoru dinledim eskisine göre 1,1.5 tur sıktım araca giden borudaki vanayı dip gaz yaparak ayarlamıştık onu sıfırdan yapmak yerine yakıtı fazla olduğundan sadece yarım tur sıktım

Denemek için 1 - 2 viteste biraz yüklendim devir çevirirken sıkma veya boğulma olmadı 5000dd kadar çevirdim. Stop edip tekrar çalıştırmak isteyince gaza basmama rağmen zorlandı regülatördeki pirinç vidayı 1 tur açtım çalıştı ancak yine kolay almıyordu yarım tur daha açtım rolanti hafif yükseldiğinden regülatördeki plastik vidayı çeyrek tur sıktım rolanti 0.9dd çalışmaya başladı eskiden olan rolantide sallanmada kesilmişti bu şekilde bıraktım yarın sabah çalışmasına ve biraz gezip yoldaki performansına bakacağım

Umarım yönlendirmelerin sonucu güzel bi ayar olacak abi :)

kadioglu
28-09-2017, 07:43
Haydi inşallah :)

oguzhan89
28-09-2017, 19:11
Ankara'da Murat usta var ona gidip küçük bir bütçeyle blos mikser taktırıp bütün sorunlardan kurtulabilirsin

kadireren
29-09-2017, 14:00
Haydi inşallah :)

Abi dün soğuk çalıştırmada ilkinde almadı 2.de tam alır gibi oldu 3.de kontağı açıp az bekledim regülatördeki kesici çıt edince 2-3sn sayıp bastım çalıştı gaz ayarı güzel eskisi gibi çekiş sorunum yok yakıtı ölçemedim çalışmadığımdan işim olmazsa kullanmıyorum aracı sanırım gaz ayarından sonra boğulma sorunu kalmadı ama kesici biraz geç açıyor bugün ilk marşı kontak açıp bekleyip basacam alırsa kesici ayarını öğrenip yapcam :)


Ankara'da Murat usta var ona gidip küçük bir bütçeyle blos mikser taktırıp bütün sorunlardan kurtulabilirsin

Blos mikseri duymuştum ama ilk zamanlar yüksek fiyatlar isteniyordu , fiyatı konusunda bilginiz varmı ? aracımdaki mikser plastik ve eski olduğundan değiştirmeyi düşünüyordum ama alttan mikser piyasada olmadığından kalmıştı

kadioglu
29-09-2017, 19:20
Abi dün soğuk çalıştırmada ilkinde almadı 2.de tam alır gibi oldu 3.de kontağı açıp az bekledim regülatördeki kesici çıt edince 2-3sn sayıp bastım çalıştı gaz ayarı güzel eskisi gibi çekiş sorunum yok yakıtı ölçemedim çalışmadığımdan işim olmazsa kullanmıyorum aracı sanırım gaz ayarından sonra boğulma sorunu kalmadı ama kesici biraz geç açıyor bugün ilk marşı kontak açıp bekleyip basacam alırsa kesici ayarını öğrenip yapcam :)


Deneye yanıla öğrenip gidiyorsun işte :)

Zorbey
29-09-2017, 19:42
İşin içinden çıkamazsan ivedikte eymen otogaz var. Halden anlayan, kibirli olmayan iyi bir insan. Ben durumumu anlattım, lpg beyni değişti, ayarını yaptı. Saat gibiydi ben satarken :D

kadireren
29-09-2017, 23:16
Deneye yanıla öğrenip gidiyorsun işte :)

Öyle olacak gibi abi teşekkür ederim tekrardan hem usta derdinden kurtuldum hemde birşey daha öğrenmiş oldum :)


İşin içinden çıkamazsan ivedikte eymen otogaz var. Halden anlayan, kibirli olmayan iyi bir insan. Ben durumumu anlattım, lpg beyni değişti, ayarını yaptı. Saat gibiydi ben satarken :D

Bilgisayar ile egzoz emisyonuna göre mi ayarlıyor yoksa kulak ile mi :) eğer biraz daha uğraş ile çözemezsem gideyim hemde mikser bulabilirim belki kendisinde teşekkür ederim tavsiye için :)

Zorbey
01-10-2017, 00:20
Bilgisayar ile egzoz emisyonuna göre mi ayarlıyor yoksa kulak ile mi :) eğer biraz daha uğraş ile çözemezsem gideyim hemde mikser bulabilirim belki kendisinde teşekkür ederim tavsiye için :)
Karbüratörlü arabaya bilgisayarla ayar olmuyor. Ben nereye ayarlatsam araba çekmiyor. :D Kulak ayarı yapıyor :D

kadireren
01-10-2017, 13:00
Karbüratörlü arabaya bilgisayarla ayar olmuyor. Ben nereye ayarlatsam araba çekmiyor. :D Kulak ayarı yapıyor :D

Bende onun için sormuştum ayara gittiğimde egzoz tıkalı dedi değiştirdim egzoz emisyon değerine göre ayarladı araba 1. viteste yürümedi zengin gözükünce araba anca olması gerektiği hale geliyor en son kalktı alttan mikser olduğundan ayar tutmuyo değişcek dedi :D

Gidip direk göstermek kolayda benim sorunumu orada ustaya gösteremem adam 2 oynayacak parasını alıp yollayacak ertesi gün bakcam yine yok sil baştan :) ben kendim az daha uğraşayım en azından gaz ayarını bozarsam onu yapmış olur boşa para vermemiş olurum :D

Zorbey
01-10-2017, 19:55
Bende onun için sormuştum ayara gittiğimde egzoz tıkalı dedi değiştirdim egzoz emisyon değerine göre ayarladı araba 1. viteste yürümedi zengin gözükünce araba anca olması gerektiği hale geliyor en son kalktı alttan mikser olduğundan ayar tutmuyo değişcek dedi :D

Gidip direk göstermek kolayda benim sorunumu orada ustaya gösteremem adam 2 oynayacak parasını alıp yollayacak ertesi gün bakcam yine yok sil baştan :) ben kendim az daha uğraşayım en azından gaz ayarını bozarsam onu yapmış olur boşa para vermemiş olurum :D

sen oraya git siyah e36 bmw ile gelen arkadaşım önerdi de. Elinden geleni yapar

korki
02-10-2017, 09:16
Aynı sorunları benzin de yapıyor mu? Sabah çalışmama veya hiç çalışmama problemini?

kadireren
02-10-2017, 13:13
Aynı sorunları benzin de yapıyor mu? Sabah çalışmama veya hiç çalışmama problemini?

Yok benzinde direk çalışıyor bendinden gaza geçincede sorun yok veya gazda vurdurup çalıştırayım stop edip tekrar basayım yine sorunsuz çalışıyor ilk marşı gazda çalışmıyo sadece

kadireren
03-10-2017, 19:28
kadioglu Zorbey

Sorunu kısmen çözdüm , aracın yıllardır otomatik jiklesi diyaframın yırtık olmasından dolayı çalışmıyorudu ayrıca otomatik jikle ve rolantiyi etkilediğini öğrendiğim emme manifoldundaki 2 müşürden birinin hortum girişi kırılmıştı. Geçen gün sanayiye indiğimde umutsuz şekilde diyaframı sordum ellerinde varmış müşür ile birlikte aldım taktım.
Çalışmayacağını düşünerek marşa bastım çalışmadı , regülatördeki pirinç vidayı biraz açtım 2. marşta aldı rolanti yüksekti ısınınca 1300dd gördü karbüratörden düşüremedim ayar vidası etkilemiyordu otomatik jikle parçasındaki ayar gözüme ilişti oradan deviri düşürtüğümde karbüratördeki ayar vidasıda işe yaramaya başladı şuan ilk veya 2.marşta alıyor ufak bi ayar lazım onuda beyindeki pirinç vidayı az daha açarsam düzeleceğini düşünüyorum

Yorum yazıp yardımını esirgemeyen herkese teşekkür ederim , başına benzer sorun gelen olursa mesajlar faydalı olacaktır :)

kadioglu
03-10-2017, 23:14
Hava filtresi hortumu haricinde hava aldığı yer olursa lpg çok etkilenir demeyi unutmuşum :)
Hayırlı olsun kardeş. Dediğim gibi deneye yanıla öğreniyor insan. Ben ustalara kızıyorum biraz. Beyin ameliyatı değil sonuçta. Çok zor bir şey değil bu ayarlar. Ama nedense pek kafa yormak istemiyorlar galiba.

kadireren
03-10-2017, 23:24
Hava filtresi hortumu haricinde hava aldığı yer olursa lpg çok etkilenir demeyi unutmuşum :)
Hayırlı olsun kardeş. Dediğim gibi deneye yanıla öğreniyor insan. Ben ustalara kızıyorum biraz. Beyin ameliyatı değil sonuçta. Çok zor bir şey değil bu ayarlar. Ama nedense pek kafa yormak istemiyorlar galiba.

Teşekkür ederim abi ,hava alan alt takoz vardı onuda değiştirmiştim kendim , bu dediğim müşüre gelen hortum vakum yapıyor farkı görmek için araç çalışırken hortumu çektiğimde güçlü bir şekilde vakum yaptığını gördüm ayrıca çektiğimde motor rolantisi düşüp sarsıntılı çalışıyordu

Ustalar her aracı aynı görerek sadece soruna odaklanıyorlar ben takıntılı olmama rağmen bazı şeyleri geciktiriyorum müşür gibi ustalarda soruna biraz geniş olarak baksalar sorun olmayacak 2-3 gazcı gezdim alt takozun hava aldığını söylemediler bakmadılar bile tofaştan anlayan bir abime rica ettim çekişi kötü olduğundan o baktığında söylemişti