Orijinalini görmek için tıklayınız : Kompresyon testi hakkında
Bugün e36 m52 aracıma kompresyon testi yaptık.
Servis kitapçığında sıkıştırma oranı 10.2:1.
1. silindir 10,7
2. silindir 12,7
3. silindir 11
4. silindir 10,2
5. silindir 12
6. silindir 11,3
Sonuçlar yukarıda ki şekildeki gibi. Nasıl yorumlanır ? Aracın üzerinden yeşil 325 enjektörleri çıktı, arabanın performansı 2.0 gibi değil. Sizce yukarıdaki değerlere bakarsak motor ne durumdadır ?
Kompresyon başka,sıkıştırma başka.
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-and-teknik-bilgiler/137659-motor-rma-oran-ile-kompresyon-testi-aras-ndaki-fark.html
Kompresyon başka,sıkıştırma başka.
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-and-teknik-bilgiler/137659-motor-rma-oran-ile-kompresyon-testi-aras-ndaki-fark.html
Biliyorum. Benim orada verdiğim değeri yabancı forumlarda çarparak oem kaç psi çıkması gerektiğini yazıyor.
"Compression ratio for the M52 engine is 10.2:1
Compression test pressure should nominally be 14.7 x 10.2 = 149.9 psi"
Söylemek istediğim şey buradan motorun hakkında ne konuşabiliriz ?
ercan26esk
07-10-2017, 21:39
Biliyorum. Benim orada verdiğim değeri yabancı forumlarda çarparak oem kaç psi çıkması gerektiğini yazıyor.
"Compression ratio for the M52 engine is 10.2:1
Compression test pressure should nominally be 14.7 x 10.2 = 149.9 psi"
Söylemek istediğim şey buradan motorun hakkında ne konuşabiliriz ?
bence çok kötü değil ortalamın üzerinde diye düşünüyorum...
Hakan Girginer
07-10-2017, 23:33
Bugün e36 m52 aracıma kompresyon testi yaptık.
Servis kitapçığında sıkıştırma oranı 10.2:1.
1. silindir 10,7
2. silindir 12,7
3. silindir 11
4. silindir 10,2
5. silindir 12
6. silindir 11,3
Sonuçlar yukarıda ki şekildeki gibi. Nasıl yorumlanır ? Aracın üzerinden yeşil 325 enjektörleri çıktı, arabanın performansı 2.0 gibi değil. Sizce yukarıdaki değerlere bakarsak motor ne durumdadır ?
Bu rakamlar tek başlarına pek bir şey ifade etmiyor.
* Motor sıcak mıydı, soğuk mu? (Testin soğuk ya da sıcak motorda yapılması sonuçları değiştirir; sıcak motorda piston ve segmanlar genleşmiş olur.)
* Gaz kelebeği her defasında sonuna kadar açık mı idi? (Gaz sonuna kadar açık değilse motora yeteli hava girmez, bu da test sonuçlarını etkiler)
* Her silindirin testinde motor eşit sayıda mı devir döndü? (8 devir dönmesi lazım)
* Akü ne durumda? (Voltajı düşen bir akü çok yanıltıcı değerlere neden olur)
Ayrıca,
* Değerlerin düşük ya da eşit çıkmadığı durumlarda bir de ıslak test yapılır - Silindirlerin içine 2 çay kaşığı kadar motor yağı dökülür, motora (bujiler sökükken) 5-10 saniye kadar boşta marşa basılıp yağın silindir duvarlarına yayılması sağlanıp test baştan yapılır. Değerler yükselirse segmanlar kaçırıyordur.
* Kompresyon testinden önce sübap temizliği (mesela carbon clean) akıllıca olur, o sayede sübapların üzerinde birikip tamamen kapanmalarını önleme ihtimali olan birikintilerden kurtulunur.
Şunları da eklemek lazım:
* Kompresyon testinde mutlak değerlerden çok aradaki farklar önemlidir. Bunun nedeni de, her test cihazının mükemmel bir kalibrasyonu olmadığı gerçeğidir.
* Bir motorun ne kadar sağlıklı olduğunun asıl göstergesi, kompresyon testinden ziyade leak down testidir. O sayede silindirin neyi na kadar tutup, ne kadarını nereden kaçırdığını anında görebilirsiniz.
Ancak, verilen değerleri PSI cinsinden okursak, 4. silindir 148, 2 de 185 veriyor. Arada %20 far var. Bence bu fark çok yüksek.
En iyisi, testi yukarıda anlattığım koşullarda tekrarlamak.
Bu arada, sıkıştırma oranı 9.5:1 olan sağlıklı bir motorun kompresyon testi 13.75 Bar civarında olur. Silindirler arası fark da belki 0.1 Bar olur.
Bu rakamlar tek başlarına pek bir şey ifade etmiyor.
* Motor sıcak mıydı, soğuk mu? (Testin soğuk ya da sıcak motorda yapılması sonuçları değiştirir; sıcak motorda piston ve segmanlar genleşmiş olur.)
* Gaz kelebeği her defasında sonuna kadar açık mı idi? (Gaz sonuna kadar açık değilse motora yeteli hava girmez, bu da test sonuçlarını etkiler)
* Her silindirin testinde motor eşit sayıda mı devir döndü? (8 devir dönmesi lazım)
* Akü ne durumda? (Voltajı düşen bir akü çok yanıltıcı değerlere neden olur)
Ayrıca,
* Değerlerin düşük ya da eşit çıkmadığı durumlarda bir de ıslak test yapılır - Silindirlerin içine 2 çay kaşığı kadar motor yağı dökülür, motora (bujiler sökükken) 5-10 saniye kadar boşta marşa basılıp yağın silindir duvarlarına yayılması sağlanıp test baştan yapılır. Değerler yükselirse segmanlar kaçırıyordur.
* Kompresyon testinden önce sübap temizliği (mesela carbon clean) akıllıca olur, o sayede sübapların üzerinde birikip tamamen kapanmalarını önleme ihtimali olan birikintilerden kurtulunur.
Şunları da eklemek lazım:
* Kompresyon testinde mutlak değerlerden çok aradaki farklar önemlidir. Bunun nedeni de, her test cihazının mükemmel bir kalibrasyonu olmadığı gerçeğidir.
* Bir motorun ne kadar sağlıklı olduğunun asıl göstergesi, kompresyon testinden ziyade leak down testidir. O sayede silindirin neyi na kadar tutup, ne kadarını nereden kaçırdığını anında görebilirsiniz.
Ancak, verilen değerleri PSI cinsinden okursak, 4. silindir 148, 2 de 185 veriyor. Arada %20 far var. Bence bu fark çok yüksek.
En iyisi, testi yukarıda anlattığım koşullarda tekrarlamak.
Bu arada, sıkıştırma oranı 9.5:1 olan sağlıklı bir motorun kompresyon testi 13.75 Bar civarında olur. Silindirler arası fark da belki 0.1 Bar olur.
Öncelikle üşenmeyip yazdığınız için teşekkür ederim. Bir sorum daha olacak mahsuru yoksa. Benim sorunum aracımın egzozundan mavi duman atması. Araç rampa aşağı kompresyon a girdiğinde sorun yok ancak sonrasında düzlüğe geldiğimde gaza basınca mavi duman atıyor. Sonrasında bu duman kesiliyor. Araç aktif kullanılıyor. Sabah duman yok, rampa olmayan yollarda hiçbir sorun yok. Yağ eksiltme yok denecek kadar az.
Ustalar hemen motor yapalım, 10k borcun olur gibi düşüncedeler
Seyfettin777
08-10-2017, 16:33
Yokuşu kompresyonda indikten sonra gaza basıldığında gelen yağ dumanı supap lastiklerinden kaynaklanıyor.
Siz yokuşu gaz vermeden inerken araç ateşleme yapmıyor, bu esnada lastiklerin kaçırdığı yağ yanma odasına giriyor.Yokuş bittiğinde siz gaza basınca yakıtla beraber, lastiklerden sızan yağ da yandığı için araç duman atıyor.
ercan26esk
08-10-2017, 18:03
leak down testini ben yapan hiç görmedim şahit olan var mı yapılırken ???
Hakan Girginer
08-10-2017, 20:46
leak down testini ben yapan hiç görmedim şahit olan var mı yapılırken ???
Ben tork anahtarı, DMM, gas analyzer, loctite, refraktometre vs kullanan görmedim, ama kullanmak lazım işte...
leak down testini ben yapan hiç görmedim şahit olan var mı yapılırken ???
Ayhan Yildirim - Ayhan Yildirim hat ein neues Foto... | Facebook (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154557213889773&set=a.10150587786144773.392857.532689772&type=3&theater) yılladır kullanııyorum leak testı zahmetli olduğu için kompresör testi ne bakıyolar, leak testi genelde arıza bulmak için kullanıyoruz.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.