PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 otomobilde farklı turbo basınçları



bomonti
10-10-2017, 00:33
Bizim focus 3 115 in ne dpf si biter ne map'ı ne maf'ı...

3 hafta önce 95.xxx km devirmemiz üzerine sağlıklı mı yürüyoruz testi yapmak istedik, aynı motor&şanzımana sahip focus 3,5 ile 3-4 sefer rolling denemeleri yaptık. Diğer otomobil forum üyemiz dqn nin. Oda 14.xxx km de idi sanırım...

Dediğim gibi 3-4 sefer denedik ve farka ağzımız açık kaldı :) Aynı motor şanzımana sahip diğer otomobil 2+ direk fark ile el sallayıp gitti :heyoo::hahaha: Km ve lastik taban genişliği sebebiyle bir fark olacağını zaten tahmin ediyorduk ama 2+ direk biraz fazla oldu :) hala kızgınım :D

Bunun üzerine 2 otomobili de ELM327 ye bağlayarak uzuun uzun gazladık, focus 3,5 1.6 peak, 1.5 cont yürüyor !!! Bizim emektar focus 3 ise çok kısa 1.6 yapıp 1.4 cont yürüyor ? Haydaaa...

Neyse, bunun üzerine bilindik bir turbocuya gittim ve turbo da bir sıkıntı olmadığını emme manifoldundan kaçırdığı söylenildi ayrıca dpf dolduysa ondan da basınç basamıyor olabilir denildi... Tamirci daha iyi anlar denildi ve arkadaşımın referansı ile bir tamirciye gittim oda emmeden kaçırıyor dedi... Belli bir fiyat veremedi bile fakat 500+ tarzı geveledi. Daha sonra da kişisel ilişkilerim iyi olan bir tamirciye gittim, onlar da bunun birşeyi yok abi vs dediler.. Haydaaa (2)

Bu konuyla ilgili 4 sorum olacak;

1- Ecu basıncı emme manifoldundan mı okuyor ?
2- Sizce problem nerede 0,1 cont. ciddi güç ve tork demek zira yazılım yapsak ancak 0,1-0,2 açılacak ...
3- 2 otomobilin haritasının farklı olabileceğini düşündük ancak bir üstteki soru bu tezimizi çürütür nitelikte... Zaten araştırmalarım üzerine kontrol üniteleri turboları ıvırları zıvırları her şey aynı tek fark enjektörlerinin parça kodları örn. biri 0001 ise diğeri 0002... Enjektör ile basıncın bir alakası olabilir mi?
4- Dpf veya egr sebebiyle mi basıncım düşüyor?

Çok konuştum ya :)

Edit: Enjektör arızası sebebiyle garantiden enjektörler değişmişti... Acep yazılımsal bir dallamalık mı yapıldı serviste :)

Gokmen Erbas
10-10-2017, 00:56
basinc sonradan 1,4’e sabitleniyor. yani 1,5 barda wg acik. bu tamamen yazilimsal gibi geldi bana. normali budur belki araclari tanimiyorum makyaj farki mi var? teknik veriler ayni mi?. turbo/vnt eskise veya kacak olsa alt devirde dolmaz ve islik sesi duyarsiniz. kacak olan yerden disari yag sizar. dpf tikansa 1,5 gormez, gorse de 1,4’e indirip sabitlemez. egrnin alakasi yok zaten cont 1,4 olmasi ile..

Sert@ç
10-10-2017, 01:01
Map sensörünü balata spreyi ile temizleyin bakalım basıncı doğru ölçüyor mu ?

bomonti
10-10-2017, 01:07
basinc sonradan 1,4’e sabitleniyor. yani 1,5 barda wg acik. bu tamamen yazilimsal gibi geldi bana. normali budur belki araclari tanimiyorum makyaj farki mi var? teknik veriler ayni mi?. turbo/vnt eskise veya kacak olsa alt devirde dolmaz ve islik sesi duyarsiniz. kacak olan yerden disari yag sizar. dpf tikansa 1,5 gormez, gorse de 1,4’e indirip sabitlemez. egrnin alakasi yok zaten cont 1,4 olmasi ile..

Hayır hocam bilakis benim ff3 alt devirde yani örnek veriyorum 2. vites 40 veya 35 te bastığımızda burun çıkartıyor. Turbo da sıkıntı olmadığı kesin ve net diyebiliriz sanırım. Makyaj ile olan değişiklik sadece süspansiyon+yalıtım ve direksiyon turuymuş bir de enjektör. Onun dışında 0-100 yakıt değerleri her şey aynı.

Bayramda biraz süratli sayılabilcek seyahatler yaptık, intercooler borusu ve hava filtresinden turboya giden boruda terlemeden hallice yağ vardı... Ona da normal denildi zaten.

bomonti
10-10-2017, 01:11
Map sensörünü balata spreyi ile temizleyin bakalım basıncı doğru ölçüyor mu ?

Map ve maf 10 Ağustos'ta temizlendi tam 2 ay olmuş, 2 ayda da map kirlenmez heralde :)

http://www.techturkey.com/forum/dizel/227813-focus-3-dizel-115-hp-performans-kl.html

oss
10-10-2017, 04:57
Turbonuzun egr ile olan bağlantılarına bakmaniz birinci adım ikinci adım maf in fişini çekin öyle bir log veya ölçü alın 3. Adim map sensörünu balata spreyi değil IPA ile temizleyin sonuçlara göre hareket edelim .

dqn
12-10-2017, 09:44
Benim araba fazla basıyordur belki :D

Merakla bekliyorum inşallah büyük bir problem yoktur.

drago
12-10-2017, 09:50
Şaka gibi gelecek ama mazot kalitesi de oynatır farkı

Y.Emre
12-10-2017, 10:01
bakımlar ne durumda? filtreler ciddi manada etkileyebilir. Özellikle gözden kaçtıysa mazot filtresi.

Ayrıca yakıt kalitesi de etkileyebilir aradaki farkı fakat yakıt kaynaklı vuruntu vs olup basınç kısarmı bilmiyorum ( sanmıyorum)

M U R A T
12-10-2017, 10:36
mazot filtresi değişiminde yan sanayi kullanılmış olabilir mi

mikelazi
12-10-2017, 12:30
peak 1.5 basan aracımın
emme-cooler-araborularını temizlettim
peak 1.4e düştü.burdada konusunu açmıştım.
2 hafta sonra yeniden peak 1.5 olmuştu.


2 tane aynı araç biri yazılımlı,diğeri stock
ikiside peak 1.5 basıyor.ama arada dağlar kadar fark var.
bununda konusunu açmıştım basınç artırmadan güç alınırmı diye,cvp çıkmamıştı. :)

Maxi
12-10-2017, 13:30
peak 1.5 basan aracımın
emme-cooler-araborularını temizlettim
peak 1.4e düştü.burdada konusunu açmıştım.
2 hafta sonra yeniden peak 1.5 olmuştu.


2 tane aynı araç biri yazılımlı,diğeri stock
ikiside peak 1.5 basıyor.ama arada dağlar kadar fark var.
bununda konusunu açmıştım basınç artırmadan güç alınırmı diye,cvp çıkmamıştı. :)

ben bu soruyu görmemişim
evet turbo basıncını arttırmadan güç alınabilir.
tabi burada adı geçen GÜÇ göreceli bir kavram, ne kadar güç? hangi arabada?

mikelazi
12-10-2017, 13:43
ben bu soruyu görmemişim
evet turbo basıncını arttırmadan güç alınabilir.
tabi burada adı geçen GÜÇ göreceli bir kavram, ne kadar güç? hangi arabada?

1.1crdi egr-kat iptal yazılım dynamics 108hp cont 1.2-1.3civarıydı.peak 1.5
gene aynı araba zır stok.mazotu koy bin şekliydi.eksper dynosunda 69hp çıkmıştı(aslen 75hp) onunda peak basınç 1.5 ti.

Mehmet Gazihan
12-10-2017, 13:52
artık araclarda 10-15 adet boost map var. farklı koşullarda , farklı işletme prosedürleri çalışır. EGT-ECT-EMP gibi değer kritikleşmeye başladığında basınç değişir. Sistem müdahale eder.

biri birini tutmuyor un en basit açıklaması bu . DPF kül oranı farkı bile farklı basıncda çalışmaya yeter

bomonti
12-10-2017, 15:11
Kısaca bir özet geçeyim, araç 2 ay önce bakımdan çıktı ve bütün bakımları yetkili serviste yapılır. Dolayısıyla kullanılan bütün parçalar orjinal olması gerek :). Bakımdan önce Aytemizin mazotunu kullanıyordum %7 indirim aldığım için, bakım sonrası sürekli vpower nitro+ kullanıyorum. M U R A T

Şu aralar yoğun olmam sebebiyle uğraşamıyorum ama ilk adım olarak söylediklerinizi uygulayacağım oss

Mehmet Gazihan Siz ne yapmamı önerirsiniz, arabanın hızlı veya yavaş gitmesi çokta mühim değil aslında ama ortada bir arıza olduğu aşikar ve çözüme ulaşmalı diye düşünüyorum.

oss
12-10-2017, 15:19
bide sunu söyleyeyim mk3 ile mk3.5 arasında beyin yazılım ağırlık farkı olabilir bunlarıda göz önüne almanız sizin için daha iyi olacaktır.

Mehmet Gazihan
12-10-2017, 15:20
Mehmet Gazihan Siz ne yapmamı önerirsiniz, arabanın hızlı veya yavaş gitmesi çokta mühim değil aslında ama ortada bir arıza olduğu aşikar ve çözüme ulaşmalı diye düşünüyorum.

0.1-0.2 bar basınc farkı 2+ direk lik güç farkı oluşturmaz.

Bence DPF den kurtulun.. dolu ve sıkıştırıyor motoru. EGT korumasına takılıyor olabilirsiniz. iki aracın enjeksiyon miktarları kontrol edildiğinde aradaki fark bariz görülecektir.

bomonti
12-10-2017, 15:27
oss yazılımı bilemeyeceğim ama beyin turbo herşey aynı üstelik mk3,5 15-20 kg kadar ağır (sedan olduğu için)
Mehmet Gazihan Dpf'den kurtulursak mecburen yazılım gerekecek değil mi? Öyle olmuşken güç almaya yönelik yazılım yapayım bari?

oss
12-10-2017, 15:42
0.1-0.2 bar basınc farkı 2+ direk lik güç farkı oluşturmaz.

Bence DPF den kurtulun.. dolu ve sıkıştırıyor motoru. EGT korumasına takılıyor olabilirsiniz. iki aracın enjeksiyon miktarları kontrol edildiğinde aradaki fark bariz görülecektir.

araba arıza verir yazılımsal destek alması gerekiyor

Mehmet Gazihan
12-10-2017, 16:11
Evet DPF iptalinin yazılımdan ayarlanması lazım.

Açmışken performans odaklı bikaç dokunuşta mümkün elbette.

Sadık Özyer
12-10-2017, 18:48
Aracın gidişini sadece basınçla ilişkilendirmeyin. Araçta wg yerine vnt ver yani n75 valfinde sorun olması muhtemel , Emmenizde kaçak olabilir. Mazot filtresi en önemlisi çok çabuk tıkanıyor araba eşşekoğlu eşşek oluyor. KM de çok önemli. DPF nin durumuda tabi..