PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault 19 güçlendirme hk.



mellihturan
22-10-2017, 09:01
Arkadaşlar merhaba.
1997 model 1.4i tek nokta enjeksiyonlu 80 hp bi aracım var. Aracın performansını arttırmak istiyorum fakat yapılabilecek işlemleri çok bilmiyorum. 1000-1500 tl gibi bütçe ile araçtan 20 veya 30 hp güç alabilir miyim?

Yardımlarınızı bekliyorum

İbrahim33
22-10-2017, 09:28
turbo dizel olsa olurdu :)

mechanic
22-10-2017, 09:50
merhaba.
arabayi satip uzerine 1500 koyup illa r19 bineceksen 1.8 olanlari alabilirsin.

eksoz felan diyecekler, yiyecegin cezalar da 1000-1500 u bulur

mellihturan
22-10-2017, 10:32
yok egzoz dusunmuyorum zaten. hava filtresi filan veya subap buyultme ne kadar etkili olur ne kadar fiyat gerekir merak ettiklerim bunlar

sekizsilindir
22-10-2017, 11:31
1000-1500 tl gibi bütçe ile araçtan 20 veya 30 hp güç alabilir miyim



Alamazsınız.

Forumda çok konu var, ne nedir? nasıl yapılır vs. Önce bilgi olarak yüklenmeni tavsiye ederim.
Burdan başlayabilirsiniz.
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/

Vexx
22-10-2017, 20:34
1.4 atmosferik araçtan 1000-1500tl harcanıp tatmin edici fark yaratan bir değişim almak mümkün değil maalesef. Eskiden hatırlarım 106 lara 306 gtilara bir ton para dökülür 30-40bg anca alınırdı. Aşırı besleme araçlarda sadece yazılımla büyük farklar elde ediliyor. Bana kalırsa paranız cebinizde kalsın. Yahut egzoz ve filtre ile seste değişim yakalayıp psikolojik tatmine ulaşabilirsiniz.

mellihturan
22-10-2017, 21:22
anladim. benzinde kullanmak en iyisi gibi gozukuyor. fikirleriniz icin cok tesekkur ederim

aykutsafakyaman
22-10-2017, 21:36
Blok ayniysa baska renaultlarin ust kapaklari denenebilir ama ne kadar verimli olur muamma acikcasi.

mellihturan
22-10-2017, 22:09
Blok ayniysa baska renaultlarin ust kapaklari denenebilir ama ne kadar verimli olur muamma acikcasi.

ust kapak degistirmenin faydasi nedir. sikistirma oranini dusurmek icin mi?

Grimlord
22-10-2017, 22:23
Benim ustada 1.6 olanı vardı, beyaz kafa denilen rs şanzumanı falan takmıştı. Motorda da kapak taşlama filtre egzoz falan vardı heralde. Eskisinden iyidir ama ne kadar tatmin eder bilemedim.

aykutsafakyaman
22-10-2017, 22:58
ust kapak degistirmenin faydasi nedir. sikistirma oranini dusurmek icin mi?

Hacim degisir enjeksiyon sistemi degistirilir. Tabi bunlar uyarsa hepsi bi ihtimal. Forumda flash icin benzer bi islem yapildi. 1.7 arac 1.8 rsi kapak uygulandi he tabi suan baya ugrasildi itb vs gibi eklentiler var.

Vexx
22-10-2017, 23:12
Yineliyorum.
90'ların sonu, 2000'lerin başında "çaresizlikten" yapılan işlemleri 2017 yılında yapmaya kalkıyorsunuz. Artık uygulamasıyla, tecrübesiyle birçok usta yetişti bu konuda. Çıkma ufak bir turboyla fark yaratmak mümkün. Benim tavsiyem biraz daha birikimle efektif sonuçlar almanız yönünde. Elinizde k20 vtec yok sonuç olarak. Bu tarz araçlarla fantezi yaratmak mümkün.

Maxi
23-10-2017, 08:32
o paraya anca 3-5hp falan alırsınız, değmez.
atmosferik arabada güç alabilmek için saçma sapan paralar harcamak lazım
o yüzden neredeyse artık her araç turbo

-amaç motora giren havayı arttırabilmek
yakıtı arttırmak kolay ama benzinde çok yakıt=çok güç değil.
giren havayı arttırmadan yakıtı aç, sadece fazla benzin yakarsın gücün artmaz
atmosferik arabanın motoru atmosfer basıncında çalışıyor yani 1 bar (100kpa)
giren havayı 1/2 veya 2 katına çıkaracaksın + ona göre yakıtıda fazla gönderirsen güç gelir.

atmoda şöyle şeyler yaparsın
agresif dereceli exantrik, sıkıştırma oranını arttırma, port polish, açık ve soğuk hava firtresi falan filan
herşeyi yazmadım daha bir sürü iş var, pistonlarıda büyütelim araba olsun 1.8
bütün bunları yapacaksın belki 15 bin belki 20 bin tl para gidecek al sana 20-30hp!
e bu sefer motorun ömrü kısalacak düzgün iş yapılmazsa sorunlar çıkacak, bir süre sonra yağ yakmalar başlayacak
ohooo

mellihturan
23-10-2017, 11:16
o paraya anca 3-5hp falan alırsınız, değmez.
atmosferik arabada güç alabilmek için saçma sapan paralar harcamak lazım
o yüzden neredeyse artık her araç turbo

-amaç motora giren havayı arttırabilmek
yakıtı arttırmak kolay ama benzinde çok yakıt=çok güç değil.
giren havayı arttırmadan yakıtı aç, sadece fazla benzin yakarsın gücün artmaz
atmosferik arabanın motoru atmosfer basıncında çalışıyor yani 1 bar (100kpa)
giren havayı 1/2 veya 2 katına çıkaracaksın + ona göre yakıtıda fazla gönderirsen güç gelir.

atmoda şöyle şeyler yaparsın
agresif dereceli exantrik, sıkıştırma oranını arttırma, port polish, açık ve soğuk hava firtresi falan filan
herşeyi yazmadım daha bir sürü iş var, pistonlarıda büyütelim araba olsun 1.8
bütün bunları yapacaksın belki 15 bin belki 20 bin tl para gidecek al sana 20-30hp!
e bu sefer motorun ömrü kısalacak düzgün iş yapılmazsa sorunlar çıkacak, bir süre sonra yağ yakmalar başlayacak
ohooo

en iyisi model yukseltmek o halde. cok tesekkurler bilgiler icin

said_
23-10-2017, 20:39
atmosferik arabada motora çok para harcamak yerine iyi bir süspansiyon fren ve lastik ile yol tutuşunu arttırıp keyifli bir sürüş yakalanabilir?