PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : K24A3 Accord Rölantide Dalgalanma



300E
14-11-2017, 16:57
Merhaba abilerim kardeşlerim, 20 bin km dir bu problem ile başbaşayım, ve artık cidden canımı sıkmaya başladı, aracım rölantide çalışırken dalgalanma yapıyor, o arada map değerleri 2.7 lerde 4 lere fırlıyor, devir 450 lere kadar düşüyor, bazen kalkarken yemiyor stop ediyor, bende devir düşünce direksiyonu oynatıyorum topluyor, sonra tekrar. OBD den arıza kodlarına baktığımda sadece P0133 arıza kodu veriyor, oda oksijen sensörü yavaş çalışıyor hatası, normal vakitte arıza ışığı yakmıyor, sadece 40 yılda bi yakıyor. Oksijen sensörünü ilk aldığımda arıza ışığndan dolayı, denso marka ile değiştirmiştim.

Dalgalanma hem benzinde hemde LPG de var, araç ısınana kadar hiçbir problem yok ısındıktan sonra yapıyor, araç hem benzinde hemde lpg de rölantide çok zengin çalışıyor, AFR saati ile ölçemedim ama eksoz emisyon muayenesinden zor geçtim o derece. Sanayide bir ustaya götürdüm, hallettim dedi ama sonra farkettim ki geçmedi, 10 bin bakımında tekrar götürdüm, anlık bakıp hani yokki falan diyor, bindiğim aracı bana öğretiyor. :)

Bazen yol yaptım biraz diyelim mesela, durdum trafik lambasında d de bekliyorum, bi müddet rölanti sabit ama yaklaşık bi 15-20 saniye sonra dalgalanmaya başlıyor, aşağıya videosunu ekliyorum, forumda çok B motor K motor toplayan var, onlardan yardım bekliyorum. :D

Usta olarakta Ankara'da nokta atışı sağlam bir usta K motor ile içli dışlı olan, her zerresine kadar bilen bir usta varmı? Hem mekanik hemde yazılımsal olarak.

Problem videosu:


https://www.youtube.com/watch?v=NRvYnL5YmFg

OBD den alabildiğim LOG ları incelemek isteyen olursa, alır koyarım buraya.

Redfish16V
14-11-2017, 17:25
yakıtın nasıl artış varmı ? maf rölantide 2.7 2.5 gezer gaz verdikçe artar arada 4.7leri görmeside normal bence.. bar honda ya uğrayabilirsin sana yardımcı olabilir..

300E
14-11-2017, 17:40
yakıtın nasıl artış varmı ? maf rölantide 2.7 2.5 gezer gaz verdikçe artar arada 4.7leri görmeside normal bence.. bar honda ya uğrayabilirsin sana yardımcı olabilir..

LPG de ideal, 12-14 litre arası yakıyorum, ama benzinde 10 km gideyim mesela, ibrede gözle görülür düşüş oluyor. :)

EREN34
14-11-2017, 18:11
Muhtemel bir yerden hava alıyordur. Hava aldığında direk devir yükselir diye düşünmeyin.

K20 motor hakkında 3-5 civatasını sıkmak dışında bir tecrübem yok ancak aynı olayı Renault motoru ile yaşadım. Ben elektronik bir arıza diye kaca yorarken emme manifold contasından çıkmıştı

Grimlord
14-11-2017, 18:13
Aynı sıkıntıyı ben de Renaultta yaşadım, benim de boğaz kelebeğindeki contayı değiştirince düzelmişti. Bence hava alabilecek her yere baktırın, misal manifold, boğaz kelebeği gibi

300E
14-11-2017, 18:44
Muhtemel bir yerden hava alıyordur. Hava aldığında direk devir yükselir diye düşünmeyin.

K20 motor hakkında 3-5 civatasını sıkmak dışında bir tecrübem yok ancak aynı olayı Renault motoru ile yaşadım. Ben elektronik bir arıza diye kaca yorarken emme manifold contasından çıkmıştı


Aynı sıkıntıyı ben de Renaultta yaşadım, benim de boğaz kelebeğindeki contayı değiştirince düzelmişti. Bence hava alabilecek her yere baktırın, misal manifold, boğaz kelebeği gibi

Peki bunu nasıl anlayabilirim, balata spreyi alsam, hava alacağını düşündüğüm yerlere sıksam, devir yükselirse hava alıyordur dimi?

EREN34
14-11-2017, 20:37
Peki bunu nasıl anlayabilirim, balata spreyi alsam, hava alacağını düşündüğüm yerlere sıksam, devir yükselirse hava alıyordur dimi?

Aynen. Ufak ufak inceden su dökseniz de olur. Aşırı hava almadığı için dökülen su da çok nüfus etmez içeri. su dökerken nerede araba aksırıp ıksırırsa oradan hava alıyor demektir. Genelde emme yada kelebek contadan çıkar

MBuğra
14-11-2017, 21:00
K24lerde de, K20ler gibi gaz kelebegini hava filtre kutusuna baglayan kivrimli bir boru var. Asagidaki foto da kare icine aldim. Bu boru bakimda sokup cikarta cikarta, ki genelde bi kac vida acmaya usenen hunerli ustalarimiz sayesinde arka kivrim yerlerinden gun geliyor yariliyor. Hatta bizimkisi hala yarik, selobantla tutturuyorum :D

https://i.hizliresim.com/2EW9nL.jpg


Bi ikincisi LPG'li K'lar da LPG'den dolayi subaplar bir zamandan sonra sikilasiyor. Bu da rolanti duzensizligine, hatta isiklarda durdugunda filan istop etmeye dahi yol acabiliyor. Iyi bir usta da guzel bir subap ayari yapilmasi lazim.

Asagi yukari 12 senedir LPG'li K20 CR-V kullaniyoruz, baya tecrube ettim bu sorunlari. Ufak tefek nuans noktalarini ogrendikten sonra basit ve sorunsuz motorlardir :)

onur_si
14-11-2017, 22:39
ilk iş olarak 1 nolu oksijen sensorunun fisini çek arıza ışıgın yanacaktır fakat çekiş ve rolanti düzelirse sorun sensorden olabilir. daha önce başıma gelmişti, bazen sensör iyi okuyamıyor ama arıza ışığı da yakmıyor

forwett
15-11-2017, 00:14
Arkadaşların dedikleri işe yaramaz ise sorun şu olabilir. Aracın lpg ayarında bir sıkıntı olabilir. Buda zamanla benzin haritasını bozuyor. Yüksek ltft değerlerine yol açıyor. Yaşadığınız sıkıntıyı kendi aracımda bire bir yaşadım. Tavsiye 200 km kadar aracı sadece benzinde kullanmanız ya da serviste benzin haritanızı resetlemeniz. Sorununuz eğer bu şekilde düzelirse güzel bir lpg ayarı sıkıntınızı çözecektir.

300E
15-11-2017, 00:37
Aynen. Ufak ufak inceden su dökseniz de olur. Aşırı hava almadığı için dökülen su da çok nüfus etmez içeri. su dökerken nerede araba aksırıp ıksırırsa oradan hava alıyor demektir. Genelde emme yada kelebek contadan çıkar

İlk fırsatta deneyeceğim teşekkür ederim. :)


K24lerde de, K20ler gibi gaz kelebegini hava filtre kutusuna baglayan kivrimli bir boru var. Asagidaki foto da kare icine aldim. Bu boru bakimda sokup cikarta cikarta, ki genelde bi kac vida acmaya usenen hunerli ustalarimiz sayesinde arka kivrim yerlerinden gun geliyor yariliyor. Hatta bizimkisi hala yarik, selobantla tutturuyorum :D


Bi ikincisi LPG'li K'lar da LPG'den dolayi subaplar bir zamandan sonra sikilasiyor. Bu da rolanti duzensizligine, hatta isiklarda durdugunda filan istop etmeye dahi yol acabiliyor. Iyi bir usta da guzel bir subap ayari yapilmasi lazim.

Asagi yukari 12 senedir LPG'li K20 CR-V kullaniyoruz, baya tecrube ettim bu sorunlari. Ufak tefek nuans noktalarini ogrendikten sonra basit ve sorunsuz motorlardir :)

Yarın kontrol edeyim hemen boruyu, subap ayarı 2 defa yaptırdık yine düzelmedi :(


ilk iş olarak 1 nolu oksijen sensorunun fisini çek arıza ışıgın yanacaktır fakat çekiş ve rolanti düzelirse sorun sensorden olabilir. daha önce başıma gelmişti, bazen sensör iyi okuyamıyor ama arıza ışığı da yakmıyor

Yarın bunuda deneyeyim, sensörün soketi nerede tam olarak, bizde motora yakın olan 1 numaralı sensörü değiştirmiştik zaten. :)


Arkadaşların dedikleri işe yaramaz ise sorun şu olabilir. Aracın lpg ayarında bir sıkıntı olabilir. Buda zamanla benzin haritasını bozuyor. Yüksek ltft değerlerine yol açıyor. Yaşadığınız sıkıntıyı kendi aracımda bire bir yaşadım. Tavsiye 200 km kadar aracı sadece benzinde kullanmanız ya da serviste benzin haritanızı resetlemeniz. Sorununuz eğer bu şekilde düzelirse güzel bir lpg ayarı sıkıntınızı çözecektir.

Bunu daha önce de duydum ama ***** akaryakıt fiyatları cesaret edemedim bi türlü, LPG ayarı dalgalanma olduğu için benzinde referans alıp yapamadık bi türlü, üzerinde Teleflex var onuda malesef tek bir yer yapabiliyor. :(

drago
15-11-2017, 07:08
Vtec 2 kasaların yazlık ve kışlık supap ayarına girmesi gerekiyor. Bence k24 vtecimizin de sorunu bu olabilir.

300E
15-11-2017, 15:40
Vtec 2 kasaların yazlık ve kışlık supap ayarına girmesi gerekiyor. Bence k24 vtecimizin de sorunu bu olabilir.

Sübap ayarı 2 defa yapıldı ama çözüm olmadı :/ Tabi, doğru mu yanlış mı yaptı ustacıklarımız bilemiyorum.

GökhanO
15-11-2017, 15:50
bence kacak var bi yerden hava alıyor araba hortumları ve boruları bir kontrol eder misin ?

300E
15-11-2017, 21:27
bence kacak var bi yerden hava alıyor araba hortumları ve boruları bir kontrol eder misin ?

Bugün kontrol edemedim, arabaya binmeye fırsatım olmadı ama, yarın kontrol edeceğim hemen.

KaraniC
14-12-2017, 17:27
sorununuz çözüme kavuştu mu bilemiyorum lakin ankara yeni başkent sanayide Hondacı Mehmet usta nokta atış yapacaktır

HardCore
15-12-2017, 10:16
Gaz kelebeğini mi temizlediniz? IAC Valfine pislik kaçmış olabilir veya o bölgede bir conta eskimiştir ve hava alıyordur...

300E
15-12-2017, 13:13
Halen ilgilenme fırsatım olmadı, bu aralar biraz yoğunum, ilk fırsatta sanayiye gidip konuyu güncellicem.

0M42
16-12-2017, 00:11
Rölanti dalgalanmasının başlıca nedeni vakum kaçağıdır tabir yerindeyse iğne ucu kadar bir yerden vakum kaçağı olsa dalgalanma yapar ayrıca sıcak motorda daha çok yapar.

0M42
16-12-2017, 00:13
Vtec 2 kasaların yazlık ve kışlık supap ayarına girmesi gerekiyor. Bence k24 vtecimizin de sorunu bu olabilir.

Muhteşem ustalarımızın tespitlerine benziyor yazlık ve kışlık he :D

300E
16-12-2017, 02:35
Rölanti dalgalanmasının başlıca nedeni vakum kaçağıdır tabir yerindeyse iğne ucu kadar bir yerden vakum kaçağı olsa dalgalanma yapar ayrıca sıcak motorda daha çok yapar.

Aynen ısındıkça artıyor hocam.

drago
16-12-2017, 07:56
Muhteşem ustalarımızın tespitlerine benziyor yazlık ve kışlık he :D

Bilemiyorum Honda’dan anlıyorsan sen söyle;

ama bir yerlerde rakamları da yazıyordu kışın emme tarafı şu kadar, eksoz tarafı bu kadar olarak ayarlanmalı yazın ise şöyle olmalı gibisinden.

Zamanında subap ayarı yapılmış bir vtec 2 nin emsallerine göre daha sağlıklı yürüdüğünü de gördüm.

Dou
16-12-2017, 09:47
Bilemiyorum Honda’dan anlıyorsan sen söyle;

ama bir yerlerde rakamları da yazıyordu kışın emme tarafı şu kadar, eksoz tarafı bu kadar olarak ayarlanmalı yazın ise şöyle olmalı gibisinden.

Zamanında subap ayarı yapılmış bir vtec 2 nin emsallerine göre daha sağlıklı yürüdüğünü de gördüm.

Yaz kış subap ayarı yoktur. Günlük insan gibi kullanılan araçta 6 ayda 100 bin km yapmıyorsanız subap ayarı gerekmez. Eğer gerekiyorsa problemi başka yerde aramak lazım.

300E
21-03-2018, 19:39
Merhaba arkadaşlar, problemin kaynağını bulduk, dün subap ayarı ve gaz kelebeği adaptasyonu yapıldı ama fayda etmedi, aracın hava yakıt karışımı çok dengesizdi, kimi zaman aşırı zengin, kimi zaman aşırı fakire kaçıyordu rölantide, problemin ön oksijen sensöründen kaynaklı olduğunu tespit ettik, 2016 da aracı alır almaz arıza ışığı yakıyo diye denso marka marka alıp taktırmıştım, sanırım çakma mal verdiler bize, başka araçtan sensör söküp denedik oldu, şimdi sensörün fişi çekik gayet stabil rölanti, şimdi oksijen sensörü alacağım ama 1550 TL fiyatı var, bakalım nasıl yapacağız. :)

Birde benim araça 2 tane oksijen sensörü var, motora yakın olan arızalanmış, sensör alana kadar böyle kullansam ne gibi bir problem oluşur araçta?

Dou
21-03-2018, 23:57
Merhaba arkadaşlar, problemin kaynağını bulduk, dün subap ayarı ve gaz kelebeği adaptasyonu yapıldı ama fayda etmedi, aracın hava yakıt karışımı çok dengesizdi, kimi zaman aşırı zengin, kimi zaman aşırı fakire kaçıyordu rölantide, problemin ön oksijen sensöründen kaynaklı olduğunu tespit ettik, 2016 da aracı alır almaz arıza ışığı yakıyo diye denso marka marka alıp taktırmıştım, sanırım çakma mal verdiler bize, başka araçtan sensör söküp denedik oldu, şimdi sensörün fişi çekik gayet stabil rölanti, şimdi oksijen sensörü alacağım ama 1550 TL fiyatı var, bakalım nasıl yapacağız. :)

Birde benim araça 2 tane oksijen sensörü var, motora yakın olan arızalanmış, sensör alana kadar böyle kullansam ne gibi bir problem oluşur araçta?

Araç sensörden okumayacağı için open loopta gezer. Yakıt biraz artabilir.

Bunun dışında Denso'nun O2 sensörleri iyidir, problem olmaması lazım. Genelde günlük kullanılan araçlarda 150 bin km den sonra verimsiz çalışmaya başlıyor arıza lambası yakmasa da. Araç yağ yakıyor mu?

Bu arada Honda'da Denso kullanıyor. Bayiden alıp fazla para vermeye gerek yok.

300E
22-03-2018, 18:15
Araç sensörden okumayacağı için open loopta gezer. Yakıt biraz artabilir.

Bunun dışında Denso'nun O2 sensörleri iyidir, problem olmaması lazım. Genelde günlük kullanılan araçlarda 150 bin km den sonra verimsiz çalışmaya başlıyor arıza lambası yakmasa da. Araç yağ yakıyor mu?

Bu arada Honda'da Denso kullanıyor. Bayiden alıp fazla para vermeye gerek yok.

Üzerinde denso var, aldığımızda taktırmıştım Ankarada bir parçacıdan almıştım 350 TL ye, onu taktığımızdan beri araç sapıtıyordu, çakma falan olma ihtimali var mı acaba, şimdi arıza tespiti için gittiğimiz usta ille orjinal olması lazım dedi bana biraz mantıksız geldi ama, birde oksijen sensörünün girdiği yerde flanş var 6-7 cm uzunluğunda sensör onun için giriyor, önceki arıza ışığını söndürmek için veya kat arızalı olduğu için takılmış olabilir dedi usta.

Yanda bakıma gelen başka accordun sensörü takılıp denendi bizim araca o şekilde tespit edilip teşhis koyuldu, bu arada benim araba 2 ayda bir falan oksijen sensöründen arıza lambası yakıyordu ama sadece yavaş çalışıyor hatası alıyordum, acaba oradaki flanştan dolayı olabilir mi? Yani oradaki flanş mı aracı şaşırtıyordu, yoksa cidden sensör mü problemli, çünkü araca 26 bin km dir biniyoruz ve 26 bin km dir bu problem var, alır almaz arıza lambası yakıyo diye değiştirtmiştik sensörü.

Dou
22-03-2018, 18:35
Flanş birinci sensörün girdiği yerde mi? Yoksa ikinci sensörün olduğu yerde mi var?

Eğer birinci sensöre takmışlarsa flanştan ötürü olma ihtimali yüksek. Normalde flanş olmaması lazım birinci sensörde.

Genelde flanş ikinci sensöre (emisyonu kontrol eden) takılır katalitik söküldüyse arıza lambası yakmaması için. Onun arıza lambası yakması aracın gidişini etkilememesi lazım eğer katalitik gerçekten tıkanmamışsa.

Bir de doğru parçayı aldığınızdan emin olun bazen parçacılar elinden mal çıksın diye yanlış parçayı verebiliyor. Denso'nun web sitesinden parça numarasına bakmak lazım almadan önce.

300E
22-03-2018, 21:51
Flanş birinci sensörün girdiği yerde mi? Yoksa ikinci sensörün olduğu yerde mi var?

Eğer birinci sensöre takmışlarsa flanştan ötürü olma ihtimali yüksek. Normalde flanş olmaması lazım birinci sensörde.

Genelde flanş ikinci sensöre (emisyonu kontrol eden) takılır katalitik söküldüyse arıza lambası yakmaması için. Onun arıza lambası yakması aracın gidişini etkilememesi lazım eğer katalitik gerçekten tıkanmamışsa.

Bir de doğru parçayı aldığınızdan emin olun bazen parçacılar elinden mal çıksın diye yanlış parçayı verebiliyor. Denso'nun web sitesinden parça numarasına bakmak lazım almadan önce.

Birinci sensörün girdiği yerde var hocam motora yakın olan sensörde, ikinci sensörde var mı hiç dikkat etmedim, sensörü aldığımızda takan lavukta hiç uyarmadı bizi valla, 26 bin km arabaya keyifsiz keyifsin bindik hep, ben bi densonun sitesine de bakayım ne verecek. Aracın gidişinde bir problem göremiyorum bu arada, 231 hp CLK 320 vs ile falan denk gidiyorum, 2.0 accordlara 3-5 boy fark atıyorum, Yakıtımda uygun 12-13 litrelerde geziyordum şehir içi LPG.

Dou
22-03-2018, 23:54
Çok ilginçmiş, genelde 1. sensöre koyulmaz flanş. Fotoğraf var mı peki?

Bence sensör almadan önce o flanşı mutlaka sökün.

Birinci sensör çalışmadığı zaman gidişini etkilemez zaten araç gazlarken de sensörden değil beyindeki değerleri okur. Sakin kullanımda sensörden okur.

300E
23-03-2018, 20:20
Çok ilginçmiş, genelde 1. sensöre koyulmaz flanş. Fotoğraf var mı peki?

Bence sensör almadan önce o flanşı mutlaka sökün.

Birinci sensör çalışmadığı zaman gidişini etkilemez zaten araç gazlarken de sensörden değil beyindeki değerleri okur. Sakin kullanımda sensörden okur.

Fotoğraf yok ama arabayı kaldırınca çekerim abi, zaten sıkıntımda rölantide vardı, arabanın gidişinde bir problem yok, rölantide arabayı bi fakire çekiyo bi zengine, öyle olunca da rölanti 400 lere kadar düşüyo, sonra arabayı zengine çekiyo rölantiyi yükseltiyo, sonra tekrar fakire çekip düşürüyo, üstündeki sensör arabayı şaşırtıyor, bozuk mu yoksa flanş yüzünden mi şaşırtıyor sensör bilemedim, usta yanda bakıma gelen K20 motorlu accordun sensörü denedi araç sabit çalıştı sensör de bozuk sanırım ama flanşın da etkisi büyük sanırım.

Performans ve yakıt olarak memnunum araçtan, tek sıkıntım rölantide beklerken stop edecek dereceye gelene kadar yavaşca devir düşüp tekrar artmasıydı.