PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2018 Yeni Infiniti QX50: Dünyada ilk Defa Denen Motoruyla Los Angeles Fuarı’nda!



Tansell
27-11-2017, 10:11
Infiniti'nin orta boyutlu SUV modeli QX50, 2018 kasa yapısını gösterdi. Karoserinde müthiş çalışmalar yapılan bu aracın, bir de dünyada ilk olacak bir özelliği var. İşte detaylar...

https://img.paratic.com/dosya/2017/11/2018-yeni-infiniti-qx50-tasarim-yorumu-ve-motor-verileri-687x400.jpg

Infiniti’nin büyük Amiral SUV modeli QX80‘in çıkışının kesinleşmesinden beri kendinden daha ileri teknolojiye sahip orta model QX50‘nin nasıl olacağı merakı başlamıştı. Aslında bu araç 27 Kasım Los Angeles Otomobil Fuarı için gösterime alınacak olsa da sizler için bazı özelliklerinden bahsedeceğiz.

QX50’i için oluşturulan öncü durumlarından biri teknolojik paket seviyesinin oldukça ileride olmasıdır. Bazı kısımlarda da QX50 dünyanın ilklerini taşıyan özelliklere sahip olacak. Karoseri bakımından Infiniti’nin orta boy SUV alanını temsil edecek olan QX50, Japon ruhunun Avrupai bedene geçişi olarak da görebiliriz.

Her marka gibi Infiniti’de son değişim yüz hatlarını modellerine vermeye başladı.

https://img.paratic.com/dosya/2017/11/2018-yeni-infiniti-qx50-tasarim-yorumu-ve-motor-verileri-on-durus.jpg

Daha kısık ve sinirli bakışların verildiği QX50, ön kısımda etkileyici sunumlar yapıyor. Farlara verilen LED aydınlatmaların üstten dolanarak alt kısımda şekle uyarlanması harika olmuş.

QX50, tamponu ve ızgarası sayesinde daha büyük duruyor.

https://img.paratic.com/dosya/2017/11/2018-yeni-infiniti-qx50-tasarim-yorumu-ve-motor-verileri.-karoseri.jpg

Tek parça halinde gelen tampon, difüzörle birleştirilmesiyle daha iri gözüküyor. Gözlerimizi ızgara kısmına çevirdiğimizde muhteşem seslerin mimarı Q60 S‘in duruşunu görüyoruz.

Eski kasası ile karşılaştırdığımızda her noktanın değişime uğradığını söyleyebiliriz.

https://img.paratic.com/dosya/2017/11/2018-yeni-infiniti-qx50-tasarim-yorumu-ve-motor-verileri-profil.jpg

Infiniti’nin değişmeyen bir şeyi varsa o da FX35-45‘lerden gelen sportif duruşlar. Çamurluk açıları fazla verilen Japon Suv’un, aynı oranda lastik ölçüleri de dikkat çekici duruyor.

Arka kısımda özgün bir tasarım görüyoruz.

https://img.paratic.com/dosya/2017/11/2018-yeni-infiniti-qx50-tasarim-yorumu-ve-motor-verileri-arka-durus-gorunum.jpg

QX50’nin kararlı duruşu altında, arka kısımda göz alıcı grafiklere sahip. Stop farların aksamlara dağılışı ve orta krom şeritle birleşimi harika! Tamponun alt kısmını bütünüyle kaplayan açık renk difüzörü de aynı şekilde tamamlayıcı duruyor.

Infiniti QX50’nin en can alıcı kısmına yeni motor ünitesi diyebilirim.

https://img.paratic.com/dosya/2017/11/2018-yeni-infiniti-qx50-tasarim-yorumu-ve-motor-verileri-cv-turbo-motoru.jpg

Japon temsilcinin bu güzel SUV’a ilk defa kullanılacak olan VC-Turbo ünite yerleştiriliyor. Bahsettiğimiz motorun özelliği değişik sıkıştırma oranlarına sahip. Genel tabir olarak kullanım şartlarına göre VC-Turbo, performans sürüşlerinde sıkıştırma oranı farklı, sakin sürüşlerde farklı olarak tanımlayabiliriz.


https://youtu.be/_-nIExK9tqs

Durum böyle olunca yakıt konusununda oldukça iyileştirilmiş olduğunu görüyoruz. 2.0L ünite 272 hp güç ve 380 nm tork sağlıyor. Peki tork değeri dikkatinizi çekti mi? Ürettiği rakamlar neredeyse dizel bir motor kadar. 0-100 kalkışı 6.5 olarak belirtilen QX50’nin maksimum sürati ise 230 km/h dir. QX50’nin 4×2 versiyonunda yakıt ortalaması 8.7 iken, 4×4 versiyonunda 9.0 litre oluyor. Yani eski nesil QX50’ye göre epey bir yakıt tasarrufu alınmış.

Önümüzdeki günlerde son haliyle Los Angeles’da görmeyi beklediğimiz QX50, sınıfının en başarılı profil çizgisine sahip diyebilirim. Dış yapısında değişik kodlamalarla yapılan görsel farklılıklar markaya yakışır cinsten.

Diğer taraftan dünyada ilk olarak kullanılacak farklı sıkıştırma oranına sahip VC-Turbo motor, CVT ile harika bir uyum içerisinde çalışacaktır. Tüm özellikleri ve donanım bilgileri için Paratic.com’u takip edebilirsiniz…

Alıntı (https://paratic.com/2018-yeni-infiniti-qx50-motoru/)

16EC813
27-11-2017, 11:30
10 yıl sonra emekli olunca alırım bi tane :D

oabayram
27-11-2017, 12:41
Türkiye'de satışı başladıktan 2-3 sene sonra kronik arızaları var bu motorun denilip tutulmayan modeller arasında yerini alır kanımca :)

coolvtec
27-11-2017, 12:46
Mazda cx-3 'ü andırdı bana.

R.S.C
27-11-2017, 16:38
bu saatten sonra içten yanmalı motora yatırım yapanların elinde patlayacak ,

ne yaparsan yap termodinamik yasaları gereği kayıp olacaktır. yaktığın kadar gidemeyecek hiçbir zaman

geçti borun pazarı sür eşşeği niğdeye

Eworen
28-11-2017, 08:36
Ben şimdi anlamadım teknik detayları geçtim;
Ortalama 9.0 lt tüketim mi devrim yoksa 0-100 hızlanması mı ?
Bunlar hiç mercedes bmw ne yapıyor falan bakmışlarmı acaba ?
Mesela GLC 43 AMG 0-100 4.9 sn ortalama tüketim 8.3 lt ?

Ufuk
28-11-2017, 08:53
a250 plastic engine cover - Google-Suche (https://www.google.com.tr/search?safe=off&dcr=0&biw=1366&bih=657&tbm=isch&sa=1&ei=bAcdWpz5GMueaNj5vLAO&q=a250+plastic+engine+cover&oq=a250+plastic+engine+cover&gs_l=psy-ab.3...66769.69688.0.69895.8.6.2.0.0.0.202.759.0j4 j1.5.0....0...1c.1.64.psy-ab..2.0.0....0.iTZwrf7wqj0)

Motor kapağını görünce bir ben mi işkillendim ?