Orijinalini görmek için tıklayınız : K24 P301 Cylinder Missfire arızası.
Merhaba araç bugün babamdaydı, bir yere gitmiş dönüş için marşa bastığında arıza lambası yanıp sönmeye başlamış, biraz önce eve geldim baktım, P301 kodlu arızayı veriyor, internetten baktım 1. silindir için Cylinder Missfire arızasını veriyor, neden yapar acaba? Ben bobinden şüpheleniyorum ama başka şeylerden ötürü olabilir mi, işin garibi arabayı park etmiş, geldiğinde durduk yere yapmış, arıza kaydınıda sildim ama yine hata verdi.
Araç çalışırken sarsıntılı çalışıyor.
Araç 2004 Honda Accord 2.4
Merhaba araç bugün babamdaydı, bir yere gitmiş dönüşde arıza lambası yanıp sönmeye başlamış, biraz önce eve geldim baktım, P301 kodlu arızayı veriyor, internetten baktım 1. silindir için Cylinder Missfire arızasını veriyor, neden yapar acaba? Ben bobinden şüpheleniyorum ama başka şeylerden ötürü olabilir mi, işin garibi arabayı park etmiş, geldiğinde durduk yere yapmış, arıza kaydınıda sildim ama yine hata verdi.
Araç çalışırken sarsıntılı çalışıyor.
Araç 2004 Honda Accord 2.4
Arac kac km de? Daha once buji hic degisti mi?
Arac kac km de? Daha once buji hic degisti mi?
Bujiler 11-12 bin KM önce falan iridium bujiler ile yenilenmişti, şuan 234.000 küsür kmde.
Talih.b16
03-12-2017, 02:36
Senin araçta birde rolanti problemi vardı galiba.
Bence hepsi aynı arızadan, Honda makinası bukadar sık arıza yapmaz.
Bence çok iyi bir Hondaciya göster arabanı.
Senin araçta birde rolanti problemi vardı galiba.
Bence hepsi aynı arızadan, Honda makinası bukadar sık arıza yapmaz.
Bence çok iyi bir Hondaciya göster arabanı.
Aynen rölantimde dalgalanıyordu aldığımdan beri, makinenin sesi soluğu sıhhati iyi ama, bi yerde bi ibnelik var. :D Yarın düzelmezse pazartesi kaskonun çekicisi ile sağlam bi usta bulup çekecem artık. :)
Bobin olma ihtimali yuksek, hazir bakiyorken dogru bujinin takildigina emin oldun.
Eger bobin buji ikilisinden degilse maf i degisip denemek lazim.
sekizsilindir
03-12-2017, 05:52
Bobin olma ihtimali yuksek, hazir bakiyorken dogru bujinin takildigina emin oldun.
Eger bobin buji ikilisinden degilse maf i degisip denemek lazim.
Dounun dediği gibi,
MAF ı kontak sprey ile güzelce temizleyipte denenebilir, gerekiyorsa yenisi alınır
arıza lambası yanıp sönerse ve arabada titreme tekleme varsa sorun yüzde 99.99 bobindir. almışken 4 ünüde değiştir. kendin de değiştirebilirsin. orjinal alamazsan yek marka 40-50 bin km iş görür
Özgür Güneş
03-12-2017, 12:43
Buji-bobin degisimi gerekiyor.
Bobin olma ihtimali yuksek, hazir bakiyorken dogru bujinin takildigina emin oldun.
Eger bobin buji ikilisinden degilse maf i degisip denemek lazim.
Dounun dediği gibi,
MAF ı kontak sprey ile güzelce temizleyipte denenebilir, gerekiyorsa yenisi alınır
Bujiler doğru takılmıştı ondan eminim de, alt devirlerde tekliyor ama üst devirlerde tekleme azalıyor, maf ın bobinin ateşlemesini kesme gibi bir etkisi var mı?
arıza lambası yanıp sönerse ve arabada titreme tekleme varsa sorun yüzde 99.99 bobindir. almışken 4 ünüde değiştir. kendin de değiştirebilirsin. orjinal alamazsan yek marka 40-50 bin km iş görür
Buji-bobin degisimi gerekiyor.
Alt devirlerde patırdama tekleme var, üst devirlerde azalıyor, normal bir arıza olunca sabit yanıyordu ama bu sefer yanıp yanıp sönüyor, bobin sanırım yüksek ihtimalle.
Şimdi yarın arabayı sanayiye yürütüpmü götüreyim, yoksa kaskodan çekici hakkımımı kullanıyım ? Birde ne marka almalı, orjinalinin tanesi 650TL sanırım serviste. :(
R8 bobin mi taksak napsak :hihih:
Redfish16V
03-12-2017, 20:24
bobini kesinlikle oem almalısın..çok para ama maalesef alman lazım :) Aynı sorunu tsportda yaşadım 4 bobin aldım 2.88 dolar kuruyla 1000 küsür tlye :) Lakin resmen arada dağlar kadar fark olmuştu.Oem buji oem bobin ikilisi yapıp devam etmen lazım.aynı yerde mafıda temizletirsin :)
bobini kesinlikle oem almalısın..çok para ama maalesef alman lazım :) Aynı sorunu tsportda yaşadım 4 bobin aldım 2.88 dolar kuruyla 1000 küsür tlye :) Lakin resmen arada dağlar kadar fark olmuştu.Oem buji oem bobin ikilisi yapıp devam etmen lazım.aynı yerde mafıda temizletirsin :)
Kanka 650x4 aklım ermiyor hesap yapmaya. :D
bobin orjinali denso 200-250 civarıydı enson, mesafe yakınsa çok zorlamadan sanayiye kadar gider. eğer tek alacaksan pc ye bağlatıp hangi bobin olduğuna bakarsın onu değişirsin.
bobin orjinali denso 200-250 civarıydı enson, mesafe yakınsa çok zorlamadan sanayiye kadar gider. eğer tek alacaksan pc ye bağlatıp hangi bobin olduğuna bakarsın onu değişirsin.
Tek değiştirsem bir problem olur mu peki, dördünü birden değiştirmem daha mı mantıklı olur yoksa, bu arada 1. silindir hata veriyor sadece, obden çıkan oydu. :)
eğer bobinler daha önce aynı anda değiştiyse yaklaşık aynı zamanda bozulmaya başlar :) bence 4 ünü de değiş makina kendine gelsin
ayni sorun ariza gecen hafta basima geldi (2.0 accord ) , ariza isigi yakip sarsintili calisiyordu , direk pc ye baglagop bobin dediler bobin degisti ama duzelmedi , 1. silindire giden enjektor tkanmis 4 u temizlendi tikaniklik gitti sorun kalmadi
ayni sorun ariza gecen hafta basima geldi (2.0 accord ) , ariza isigi yakip sarsintili calisiyordu , direk pc ye baglagop bobin dediler bobin degisti ama duzelmedi , 1. silindire giden enjektor tkanmis 4 u temizlendi tikaniklik gitti sorun kalmadi
bunu nasıl anlayabiliriz hocam, nihayetinde 1. silindirde tekleme arızası var diyor
Özgür Güneş
04-12-2017, 07:56
Ben pistte yedim buji-bobin, alt devirlerde tekleye tekleye Ankara’ya kadar kan ter icinde geldim, degistirdim hepsini, sikinti yok. Dediginiz gibi sadece alt devirlerde acayip bir titreme oluyor, 3-4 bin devir araliginda motora yuklenmeden gaza az az basarak surerseniz sikinti olmaz.
Skyhawk34
04-12-2017, 08:02
Bobin yazmaya gelmiştim ama benden önce siz bile yazmışsınız. Tabbi kide kesinlikle budur diyemem aşama aşama bakılmadıkça ama bobin aklıma ilk gelenlerden oldu
Ne olur ne olmaz diye şuan çekici çağırdım, durumlardan haberdar edicem. :)
Yardım eden, yorum yazan herkese teşekkür ederim, kaskodan çağırdım çekciyi, sanayiye gittik, usta bobinlerin vidalarını söküp tek tek kaldırdı, sadece 1. silindirde tepki vermedi, japon malı sıfır tek bobin aldım taktım, problem giderildi.
Üzerinden TEC yazılı bi bobin çıktı, ne malı çözemedim sanırım daha önce değişmiş, kalitesiz kullanılmış. :)
Yolunu yordamını öğrendim, tekrar başıma gelirse kendim tercübe eder problemi çözerim.
Hazır konu açılmışken ve bilgili insanlar toplanmışken sorayım, geçtiğimiz aylarda farları söktüm tamponu söktüm, farların silikonlarını yeniledim, tamponunda ayarını yaptım, far ayarım bozuldu, far ayarını nasıl yapabilirim? Farlar yükseklik ayarlı xenon ama eminim normal araç düz iken bir ayarı vardır mutlaka, sağ çok yüksek duruyo şuan sola göre.
EDİT: Far ayarını da yapmayı buldum, tekrar emeği geçen herkese teşekkürler, üstümden büyük bir yük kalktı. :)
https://www.youtube.com/watch?v=kAE2ZUMHhOQ
Yardım eden, yorum yazan herkese teşekkür ederim, kaskodan çağırdım çekciyi, sanayiye gittik, usta bobinlerin vidalarını söküp tek tek kaldırdı, sadece 1. silindirde tepki vermedi, japon malı sıfır tek bobin aldım taktım, problem giderildi.
Üzerinden TEC yazılı bi bobin çıktı, ne malı çözemedim sanırım daha önce değişmiş, kalitesiz kullanılmış. :)
Yolunu yordamını öğrendim, tekrar başıma gelirse kendim tercübe eder problemi çözerim.
Hazır konu açılmışken ve bilgili insanlar toplanmışken sorayım, geçtiğimiz aylarda farları söktüm tamponu söktüm, farların silikonlarını yeniledim, tamponunda ayarını yaptım, far ayarım bozuldu, far ayarını nasıl yapabilirim? Farlar yükseklik ayarlı xenon ama eminim normal araç düz iken bir ayarı vardır mutlaka, sağ çok yüksek duruyo şuan sola göre.
EDİT: Far ayarını da yapmayı buldum, tekrar emeği geçen herkese teşekkürler, üstümden büyük bir yük kalktı. :)
https://www.youtube.com/watch?v=kAE2ZUMHhOQ
2.4 lerde otomatik far yükseklik ayarını yapan bir sensör var. sol arka tekerin olduğu aksta arabanın yüksekliğine göre far motorlarına sinyal gönderiyor. o parça bozulunca yanlış etki yapıp ayarlı olan farlarının ayarını bozabilir. soketini sök gitsin ben hiç işe yaradığını görmedim :D
2.4 lerde otomatik far yükseklik ayarını yapan bir sensör var. sol arka tekerin olduğu aksta arabanın yüksekliğine göre far motorlarına sinyal gönderiyor. o parça bozulunca yanlış etki yapıp ayarlı olan farlarının ayarını bozabilir. soketini sök gitsin ben hiç işe yaradığını görmedim :D
Evet biliyorum o parçayı, far ayarlayım iyiydi de farları sökünce bozuldu, yöntemi buldum ayarlarım akşam, aydınlatma iyi ama biri yukarı biri aşağı durunca sinirlerim bozuluyor. :D Bizim arabaların bmw mercedes gibi kontağı açınca sağ sol yaptığını görmedim hiç farların. :D 2001 W210 um vardı, xenonlar açıkken kontağı açınca hemen ayarlıyordu. :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.