Orijinalini görmek için tıklayınız : E90 ZF şanzıman alt devirlerde sarsıntı
huseyinturk
02-01-2018, 21:23
Aracım düşük devirlerde (1000-2000 arası) rahatsız edici şekilde sarsılıyor, bununla beraber devirde dalgalanma(sadece vitesteyken) yapıyor.
Gazı bırakıp yavaşlarken devir stabil düşmüyor, dalgalana dalgalana düşüyor.
Gazı yedikten sonra yada 2000 üstünde hiç bir sorun yok.
Rölantide yada seyir halinde vites N'de iken herhangi bir devir dalgalanması vs yok.
Şanzıman yağ soğutucu sökülüp contaları değiştirildi, aynı gün aküde değişti ondan sonra başladı bu durum. Bir çok kişi alakası yok sana öyle gelmiştir desede bari belli ediyor sorun kendini, öncesinde olsa kesin fark ederdim.
Direk şanzıman inicek, tirübünden yapıyor dedi bir kaç usta.
Dinlemedim, önce şanzıman yağını(tamamı değişmiyor 6 litre kadarı yenileniyor sadece) ve filtresini değiştirdim sorun bariz şekilde düzeldi, yaklaşık 500 km yaptıktan sonra tekrar başladı.
Yağ değişiminde zfnin talimatlarını harfiyen uyguladık, gerekli adaptasyonu vs yaptık.
Dikkatimizi çeken boşalttığımız yağın ciddi yanık gibi pis kokmasıydı.
Her ne kadar bu işin ustaları şanzıman inicek desede benim içime sinmiyor, mekanik bir problem böyle pat diye meydana gelmez diye düşünüyorum.
Araç 2011 3.20d, ZF'nin 6 ileri şanzımanı var. 192.000 km'de şuan
Bilgi ve tecrübe sahiplerinin cevaplarını bekliyorum, teşekkürler
Sistemdeki yağın tamamı 9 ya da 10 lt olması lazım. Yağ değiştirince düzelip sonrasında tekrarlayınca tamamı değişmediği (değişemiyor biliyorum) için yapılan değişiklik yeterli gelmedi gibi aklıma geldi. Yani tekrar bi 6lt lik değişim yapsanız mantıklı olur gibime geliyor. Zaten bu şekilde uygulayanlar da var bildiğim kadarıyla. Yani 2 aşamalı değişiliklik.
Sanırım -6 ileri- aynı şanzımanı kullanıyoruz. Benim A4. ZF'in kendi yağı çok pahalı. Bir yer bana lt'sine 85 tl dedi. ZF'in Ankara'daki bayisi 65tl dedi.
Siz nerde yaptırdınız? İşçilik yağ fiyatı vs. paylaşabilir misiniz?
Ben de yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum.
i-vtec07
16-01-2018, 09:43
Arkadaşın arabada dalgalanma yoktu ama alt devirde giderken vuruntu vardı, sanzıman alt takozu dedi usta bana pek mantıklı gelmesede yaziyim dedim. 130 kusur bindeydi araç.
Benim 1.20d(177lik) arıcımda da vardı buna benzer bir problem. Bahsettğiniz devirlerde, manuel arabaların durmaya yakın teklemesi tarzı bir hareket yapıyordu. Ben o zaman tork konvertörünü yaptırıp şanzıman yağını değiştirmiştim, düzelmişti.
huseyinturk
16-01-2018, 21:17
Sistemdeki yağın tamamı 9 ya da 10 lt olması lazım. Yağ değiştirince düzelip sonrasında tekrarlayınca tamamı değişmediği (değişemiyor biliyorum) için yapılan değişiklik yeterli gelmedi gibi aklıma geldi. Yani tekrar bi 6lt lik değişim yapsanız mantıklı olur gibime geliyor. Zaten bu şekilde uygulayanlar da var bildiğim kadarıyla. Yani 2 aşamalı değişiliklik.
Sanırım -6 ileri- aynı şanzımanı kullanıyoruz. Benim A4. ZF'in kendi yağı çok pahalı. Bir yer bana lt'sine 85 tl dedi. ZF'in Ankara'daki bayisi 65tl dedi.
Siz nerde yaptırdınız? İşçilik yağ fiyatı vs. paylaşabilir misiniz?
Ben de yakın zamanda değiştirmeyi planlıyorum.
ZF'nin 1'er litrelik satılan yağını ben aradım bulamadım. İnternet üzerinden yabancı bir sitede buldum 75 dolardı 1 litresi. Castrol dexron 6 yağ aldım 85 liradan yine 1'er litrelik. Aynı yağ 45ede satılıyor internette. Aracımda vites geçiş sıkıntısı yoktu ama yağ değişince daha hissedilmez oldu yağ değişimini tavsiye ederim o yüzden.
Arızalı türbün yağı tekrar bozarmış, tekrar başlama sebebi o. Yani tekrar değiştirsem yine aynı şey olucak o yüzden indiricez şanzımanı.
Yağ değişiminde yağ filtresini(kartelle beraber bu parça) değiştirmekte gerekiyor ZF'nin sitesinde değişimin nasıl yapılacağı anlatılıyor.
Yağ+ filtre 780 liraya geldi, işçilik için birşey diyemem ama ne alırlar bilmem.
Benim 1.20d(177lik) arıcımda da vardı buna benzer bir problem. Bahsettğiniz devirlerde, manuel arabaların durmaya yakın teklemesi tarzı bir hareket yapıyordu. Ben o zaman tork konvertörünü yaptırıp şanzıman yağını değiştirmiştim, düzelmişti.
Bana gözüken yolda o ama dizelde tamir randıman vermez dedi bir usta, şanzımanın komple elden geçmesi gerektiğini söyledi birde. 8-10 bin gibi bir masraf demek bu da.
Tamir işlemini nerde yaptırdınız?
ZF'nin 1'er litrelik satılan yağını ben aradım bulamadım. İnternet üzerinden yabancı bir sitede buldum 75 dolardı 1 litresi. Castrol dexron 6 yağ aldım 85 liradan yine 1'er litrelik. Aynı yağ 45ede satılıyor internette. Aracımda vites geçiş sıkıntısı yoktu ama yağ değişince daha hissedilmez oldu yağ değişimini tavsiye ederim o yüzden.
Arızalı türbün yağı tekrar bozarmış, tekrar başlama sebebi o. Yani tekrar değiştirsem yine aynı şey olucak o yüzden indiricez şanzımanı.
Yağ değişiminde yağ filtresini(kartelle beraber bu parça) değiştirmekte gerekiyor ZF'nin sitesinde değişimin nasıl yapılacağı anlatılıyor.
Yağ+ filtre 780 liraya geldi, işçilik için birşey diyemem ama ne alırlar bilmem.
Genel bilgi mahiyetinde aktarıyorum. Forumda baya ZF kullanan vardır.
ZF'in Ankara'da 3 bayisi görünüyor sitelerinde. Sadece 1'inden binek vasıtalar için şanzıman yağı satıldığını öğrenebildim.
ZF 6 ileri için lt.si 65 tl, değişimde 7-8 lt alıyor, sizin de dediğiniz gibi filtresi yağ karterine bitişik old.dan karterle birlikte (aslında karter) değiştiriliyor dedi. Karter fiyatı da 225 tl dedi.
Ben ankarada yılmaz tork konvertöre yaptırmıştım. Buarada vuruntu varsa düzelmeyebilir, tork konvertöründen sonra. Bende çok hafif vuruntu vardı. O da adaptasyonla geçmişti. Bir de şaft askısı vb. elemanlardan emin olmadan böyle büyük masrafa girmemek lazım.
huseyinturk
18-01-2018, 20:51
Tavsiye üzerine bu gün ikitellide Yeşil Şanzıman Özkan ustaya gittim görüştüm,
Aracı test ettik şanzımanın içini dağıtmamız gerekmediğini sebepleriyle anlattı kullanırken aracın tepkilerine göre.
Türbün tamiri yapılıp yağ filtre değişicek, 2000 gibi bir rakam söyledi.
Dükkanda castrol afişleri var, kapı önünde boş 1er litrelik castrol yağ şişeleri vardı ama ne yağ koyucaz dediğimde ZF şanzımanlarda ZF'nin kendi yağı dışında yağ kullanmıyoruz sorun yaşıyoruz dedi.
İşimi ayarlayıp bırakıcam aracı.
Onur Fatih
18-01-2018, 21:35
177 lik 320d de bende aynı problemi yaşıyorum. Rolanti devrinden 2000 devire kadar dalgalanma mevcut.
Aracı sürenin anlayacağı bir gelgit var o devir aralığında onun dışında ne vites geçişlerinde ne başka bi şekilde sorun yok.
Şanzıman karteli ve yağını 7/8 ay önce değiştirdim fakat yine de düzelmedi.(Maliyet yanlış hatırlamıyorsam 800tl civarı idi. zf nin yağı)
Yaptırma niyetim var ama buralarda güvenip arabamı bırakacağım bir tane bmw ustası yok.Şanzımanı söktürmekte istemiyorum çünkü
yaptıralım derken dahada bozmayalım istiyorum.
serhadocak
18-01-2018, 22:55
Bu şekilde kullanırsanız komple revizyon ister şamzımanınız. Sadece türbini söktürün yol yakınken, gönderin Ankarada Yılmaz Tornaya revize etsinler, yeni yağ ve yeni filtre ile devam edin yoksa komple şanzımanı bitirirsiniz...
huseyinturk
19-01-2018, 21:45
177 lik 320d de bende aynı problemi yaşıyorum. Rolanti devrinden 2000 devire kadar dalgalanma mevcut.
Aracı sürenin anlayacağı bir gelgit var o devir aralığında onun dışında ne vites geçişlerinde ne başka bi şekilde sorun yok.
Şanzıman karteli ve yağını 7/8 ay önce değiştirdim fakat yine de düzelmedi.(Maliyet yanlış hatırlamıyorsam 800tl civarı idi. zf nin yağı)
Yaptırma niyetim var ama buralarda güvenip arabamı bırakacağım bir tane bmw ustası yok.Şanzımanı söktürmekte istemiyorum çünkü
yaptıralım derken dahada bozmayalım istiyorum.
Bendeki sorunla aynı sorun zamanla biraz daha artıyor. Bostancıda Satılmış usta diye birine ulaştım ben, baya yaptıran memnun kalan var. İkitellide benim götürdüğüm ustada güven verdi. Şanzıman inicek ama dağatılmayacak, istanbula gemeyi düşünürsen yönlendiririm.
huseyinturk
19-01-2018, 21:46
Bu şekilde kullanırsanız komple revizyon ister şamzımanınız. Sadece türbini söktürün yol yakınken, gönderin Ankarada Yılmaz Tornaya revize etsinler, yeni yağ ve yeni filtre ile devam edin yoksa komple şanzımanı bitirirsiniz...
Komple revizyon değilde türbünde onarımı zor hasar olabilir dedi usta. Çok vakit geçirmeden yaptırıcam, revizeyide sökme takmayıda aynı yer yapsın sonra sıkıntı olunca o ona atıcak suçu o ona
huseyinturk
25-01-2018, 20:35
Aracı bıraktım ertesi gün teslim aldım, gece 3e kadar çalışıp bitirmiş usta sağolsun.
Şu an sorun yok, tirübün tamir edildi( daha hızlı çıkarmak için elinde hazır olan sağlam tirübünü kullandı usta), yağ komple değişti ZF'nin kendi yağıyla, filtre yeniydi zaten.
Aracın vites değiştirdiğini devir ve sesi dışında anlamak çok zor, vites geçişleri çok iyi oldu.
Dalgalanma gitti şimdilik bir sorun yok
serhadocak
25-01-2018, 20:40
Gözünüz aydın...
Onur Fatih
26-01-2018, 01:18
Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Maliyet ne tuttu yaklaşık olarak bilgi verir misiniz
Hadi bunu yaptırdık diyelim bir de zincir değişme işi var bizim. 210k km de 177lik dizel zincirden ses falan gelmiyor ama,
Koptuğuna dair rivayetler dönüyor bu da korkutuyor beni ister istemez. Facede 280/300k kmde kullanıcıları var ve değişim yapmamışlar bi sorun yok diyorlar.
Konu hakkında bilgisi olan var mı?
huseyinturk
26-01-2018, 06:58
Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Maliyet ne tuttu yaklaşık olarak bilgi verir misiniz
Hadi bunu yaptırdık diyelim bir de zincir değişme işi var bizim. 210k km de 177lik dizel zincirden ses falan gelmiyor ama,
Koptuğuna dair rivayetler dönüyor bu da korkutuyor beni ister istemez. Facede 280/300k kmde kullanıcıları var ve değişim yapmamışlar bi sorun yok diyorlar.
Konu hakkında bilgisi olan var mı?
2000 civarı çıkıyor masraf. Zincirden ses gelmiyosa değiştirilmez diye biliyorum ben
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.