Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 tfsi vs c180 1.6 156
Özgür Güneş
24-01-2018, 00:15
Merhabalar,
Bir arkadasim sifir km 2017 a4 1.4 tfsi 150 stronic(islak) veya 2017 c180 156 9gtronic almayi dusunuyor. İki aracta mevcut aracindan yavas(f20 118i 170). Bu iki arabadan birini alip aldigi gibi yazilim yaptirmayi dusunuyor. Ben 122 lik tsi a yazilim attirip sonra zaten bir fark yok diyerek yazilimi sildirmis biri olarak a4 de de pek bir fark olmayacagini dusunuyorum ve a4 e yazilim yapmis hic kimseyi gorememek bizi tedirgin etti. Ayriyeten 150 lik motorlarin turbolarinin curumu belli gibi yorumlarda okudum. C180 e de yazilim yapan birini goremedim. Realitede bunda da pek guc alinmiyor diye biliyorum. Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum, gozumde aga 156 190 hp olur gibi verilerin hic bir degeri yok, hissiyat, deneme, roll, 0-100, 0-200 farklari gibi bilgiler benim icin daha saglikli olacaktir, tesekkurler.
i-vtec07
24-01-2018, 00:42
İkisi arasında c180 tercih ederdim, daha güzel buluyorum.
1.4 tsı 150 hp yazılım ile 170 hp oluyo diye biliyorum.
İki aracıda kullanmadım ama ikiside yazılımlı olarak muhtemelen a4 daha hızlı olabilir önden çekiş avantajı ile birlikte.
c180de turbo kucuk ust devırlerde öyle beklenen randımanı pek alamazsınız. 1.4 150de benzer. audının bıraz daha ıyı olacağını dusunmekteyım.
Hız bilmem ama yeni c ciddi manada audiden dizayn olarak iyi duruyor .
A5 olsa kesinlikle onu seçerdim ama A4 her kasası gibi yine silik kaldı.
C tercih etmek en mantıklısı her açıdan.
Bu arada 122likten yazılımla nasıl verim alamadınız şaşırdım.
Özgür Güneş
24-01-2018, 12:47
A5 olsa kesinlikle onu seçerdim ama A4 her kasası gibi yine silik kaldı.
C tercih etmek en mantıklısı her açıdan.
Bu arada 122likten yazılımla nasıl verim alamadınız şaşırdım.
Golf 6 1.4 tsi CAXA 122 bendeki, Ankara'da yaptırdım, peak 1.1 i görünce silkeleme yapıyordu, normalde 0.9 ile yürüyordu, stock 0.6, silkelemeden dolayı 3 kere güncellendi yazılım, yine düzelmedi. İlginç bir şekilde bazen iyi bazen kötü yürüyordu. Neyse satıcam arabayı zaten diye bir sildireyim dedim, en ufak bir fark hissetmedim. Şu an satmaktan vazgeçtim zaten arabamı, duruyor yazılımsız, diğer N13 motorlu bmwmi gayet sağlıklı yüklendi.
Ayrıca yazılımsız dynoda aracım 127 hp 198 nm tork çıktı, sonrasında 139 hp 233 nm tork olmuştu, tabi ilk yapılan yazılım ile. Zamanla düşürdü galiba. Sadece 3000-4500 devir arası grafikte değişmişti. O kısım bi dengesiz yürüyordu zaten.
1.4 tsi 150 lik ile de duyduğum kadarıyla ilk zamanlar çoğu yazılımcı bilmeden turbo yemiş, zamanla tecrübe edilmiş elbette, ama çok bir güç çıkmadığı konusunda çok duyum aldım. Bu yüzden bendeki gibi çok fark etmeyeceğini düşünüyorum. 160-180 lik tsilar dışında sağlam güç alınabilecek bir tsi yok bence.
1.4 tsi da güç alamamak bence imkansız kaç tane sahibi olduysam hepside yazılıma çok iyi cevap veren araçlardı.
yeni kasa c180 amg için ise. Yazılım yapılmış birtanesi benim 190 hp lik z4ü baya baya peşliyordu. Ordan kıyas yapmak gerekirse baya güç alınabiliyor yada en azından aldığı gücü 9 ileri şanzımanla iyi yürütüyor
Mehmetmert
24-01-2018, 14:15
Eski tsi 122 ile yeniler cok farkli...
Audi 180-85hp sorunsuz biner
Hybrid yaparsa 240hp sorunsuz biner :)
B8de boyle gidiyor tsi 150 hybrid
Instagram (https://instagram.com/p/BcE0JzInxXh/)
Özgür Güneş
24-01-2018, 17:56
Eski tsi 122 ile yeniler cok farkli...
Audi 180-85hp sorunsuz biner
Hybrid yaparsa 240hp sorunsuz biner :)
B8de boyle gidiyor tsi 150 hybrid
Instagram (https://instagram.com/p/BcE0JzInxXh/)
Naptin aga sen ya :D biz arabaya sonradan dp bile takamayiz :D sifir araba neticede, bir sey oldugunda garantiye girebilmeli.
Mehmetmert
24-01-2018, 19:01
Naptin aga sen ya :D biz arabaya sonradan dp bile takamayiz :D sifir araba neticede, bir sey oldugunda garantiye girebilmeli.
Ben sadecde bir fark olmadi demenizden dolayi oyle dedim :)
Mercedes yazilimla ne oluyor hicbir fikrim yok bu arada
Drive Fast
25-01-2018, 03:12
Uzn zamandır mercedes benz club turkey forumunu takip ediyorum, forumun sahibi mercedesler hakkında belkide türkiyenin en bilgili tecrübeli insanlarından biridir, yanlış olmasın bundan 2 veya 3 sene önce konu açmıştı konuda e180 e test amaçlı yazılım yaptıklarını anlatıyordu yazılımdan 2 hafta sonra silindirlere kamera ile baktıklarında içerde yağ olduğunu görmüşlerdi ve her c180 e180 yazılım tartışmasında üstüne basa basa bu motorun yazılıma uygun olmadığını söylüyordu bence bu konu araştırılmalı c180 alınacaksa
Mr.Bilal
25-01-2018, 07:50
Golf 6 1.4 tsi CAXA 122 bendeki, Ankara'da yaptırdım, peak 1.1 i görünce silkeleme yapıyordu, normalde 0.9 ile yürüyordu, stock 0.6, silkelemeden dolayı 3 kere güncellendi yazılım, yine düzelmedi. İlginç bir şekilde bazen iyi bazen kötü yürüyordu. Neyse satıcam arabayı zaten diye bir sildireyim dedim, en ufak bir fark hissetmedim. Şu an satmaktan vazgeçtim zaten arabamı, duruyor yazılımsız, diğer N13 motorlu bmwmi gayet sağlıklı yüklendi.
Ayrıca yazılımsız dynoda aracım 127 hp 198 nm tork çıktı, sonrasında 139 hp 233 nm tork olmuştu, tabi ilk yapılan yazılım ile. Zamanla düşürdü galiba. Sadece 3000-4500 devir arası grafikte değişmişti. O kısım bi dengesiz yürüyordu zaten.
1.4 tsi 150 lik ile de duyduğum kadarıyla ilk zamanlar çoğu yazılımcı bilmeden turbo yemiş, zamanla tecrübe edilmiş elbette, ama çok bir güç çıkmadığı konusunda çok duyum aldım. Bu yüzden bendeki gibi çok fark etmeyeceğini düşünüyorum. 160-180 lik tsilar dışında sağlam güç alınabilecek bir tsi yok bence.
Yazılımı yaptırdığınız yer yapamamış olabilir yada sizin aracınızda sorun olabilir. Sizin bir fark hissetmedim demeniz sadece başarısızlığı kabullenmeyip kendinizi kandırmak gibi birşey olmuş :) Bence bir kez daha araştırın derim
c180 lerde yazılımla 170-190 hp arası güçler aldığını söyleyenler var.
Bir arkadaşım yazılım artı Turbo büyütme yaptı güç olarak ne elde etti bilmiyorum ama 3.20 leri geride bırakıyor kalkışlarda.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.