PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yay kestirmek !



baretta
27-12-2008, 23:51
Arkadaşlar aracımda 3,5 cm lik yay var ama biraz daha düşürmem lazım...Şöyle bir sorunum var ki Tr'de 5cm lik polo 6n2 için yay bulamıyorum... Ve kestirmekten başka yolum kalmadı gibi... Sizce ne yapmalıyım ) Kestirsem ne gibi sorunlarla karşılaşırım yoksa kestirmesem de 3,5 olarak devam mı etsem ?

bora1311
27-12-2008, 23:54
kesinlikle kestirmeyin derim...

StyL0
27-12-2008, 23:55
Bence 3,5 Olarak Devam Et Derim Kestirmek Sağlıklı Olmuyo Bi Süre Sonra Kestirince Alttan Sesler Gelmeye Başlıyo vs. Bi Çok Sorun Daha Tavsiyem Sana 3,5 Devam Et..

baretta
27-12-2008, 23:59
Aslında bende pek kestirme taraftarı değilim hatta kestirenlere laf ediyordum ama ne bileyim işte oyle bir girdiler aklıma... :S:S

brv
28-12-2008, 01:56
nama git 5cm yay amortisör yaptır araban çok güzel gözüksün ama konforuna veda et et...zıp zıp zıp dolaşırsın benim gibi :)

staskan
28-12-2008, 02:57
kestirme kesinlikle 3.5 yeter illa alçaltacam diyorsan ziplamaya merhaba demek zorundasın :D

ef186
28-12-2008, 03:31
amortisör ve yay gibi aracı taşıyan ! Viraj ve yol kabiliyeti için Candan da önemli olan parşalar üzerinde yapılan mühendislik çalışmalarını göz önüne alarak şahsi fikrim olarak kesinlikle ama kesinlikle İyice araştırmadan '' Abi bak yaptılar fena sert oldu acayip tutuyo '' gibi terim tavsiyelere inanmayın ve bu tipte tavsiyeler vermeyin arkadaşlar...

Bakınız
Amortisör denilen o ince metalin üretiminden tutun üretim öncesi aşamaları bile aylar alır ve kilogram değil miligramlar hesaplanır yol şartları hesaplanır pist ise pist şartları hesaplanır ardından testler yapılır tekrar düzeltmeler yapılır (her aracın aynı kasaya sahip olsa bile farklı üretimleri vardır motor yada donanım ağırlık dağılımından dolayı)yol hava ağırlık şartlarında yapılan testlerden sonra bir ortalamada üretilir bu ürünler(Coil over lerde dahil belirgin bir aralık gözetir ) amortisör kadar yayda önemlidir ve yay denilen kıvrık metalin kaldırıcağı agırlık ,Hangi kıvrımında nekadar direnç göstericeği vb. şeyler ciddi mühendislik işidir .
Ne sanayi yapımı amortisör nede KEsme Isıtma yada bilmediğim diğer yöntemler hepsini itina ile çöpe atın unutun aklınıza bile getirmeyin ....

Bu bir fiber ustasının aerodinamik ile ilgili hiçbirşey bilmeden bir rüzgar testine tabi tutulmamış el işçiliği ile yapılmış görüntüsü hoş bir kanadı arabanızın yol tutuşu ile bağdaştırması ile aynıdır .
Sert ama tutunmayan yada alçak ama kabiliyetini kaybetmiş arabalar sizlerin canını yakar .
aracınıza zarar verir ...

benim fikrim budur .

Oytun
28-12-2008, 03:57
anıl sendemi

STP
28-12-2008, 04:00
benımkılerde kesık delı yol tutuyo :D

Maxiboost
28-12-2008, 04:04
Kendi aracımızda kesik yay kullanıyoruz ama ben genede paranız varsa coilover tavsiye ederim.Kesik yayda henüz problem yaşamadık ama yaşamıyacağız anlamına da gelmez.Eğer işi bilmeyen biri kesebilirse sonucu kötü olabilir Allah korusun.

allah korusun işi bilmeyen birisi keserse yay mundar olur... makası sert vurur falan allah düşmanıma vermesin..

Oytun
28-12-2008, 04:05
allah korusun işi bilmeyen birisi keserse yay mundar olur... makası sert vurur falan allah düşmanıma vermesin..

:hahaha::hahaha:

ef186
28-12-2008, 04:05
benımkılerde kesık delı yol tutuyo :D

Mesajıma alıntı
Bknız Yukardaki Okkuz :D

ef186
28-12-2008, 04:06
allah korusun işi bilmeyen birisi keserse yay mundar olur... makası sert vurur falan allah düşmanıma vermesin..

Mesajımdan alıntı
Bakınız Yukardaki Ren geyiği :D

STP
28-12-2008, 04:11
ama kesık benımkılr yalan deıl :D

ef186
28-12-2008, 04:15
ama kesık benımkılr yalan deıl :D

ii işte Okkux Sun oda yalan deeel :D ıuehhuıehueıpeşlm

imhotep
28-12-2008, 08:15
Benim onlerde kesikmis herhangi bir sorun yasamadim:D

Evrenoz
28-12-2008, 09:41
Yay kesme işleminin yanlışlığından bahsetmek için öncelikle yayın yapısını göz önüne getirmemiz gerekir.

Yay altı düz ( yani zemine konduğu zaman dik durabilen ), yukarı doğru sarmal olarak yükselen bir malzemedir.

Yayın altından veyaz üstünden kestiğimizde düz bölüm haliyle ortadan kaybolacak, en alt nokta yukarıya doğru sarmal olarak çıkan kısım olacaktır. Bu işlem sonunda da yay yere dik olarak konduğunda sadece 2-3 mm lik bir alan yere değecek ve yerde dik olarak duramayacaktır.

Bu yayı amortisör üzerine koyduğumuzda gerek amortisörün baskısı, gerek araç ağırlığı ile alt kısım yerine oturmuş olarak görülecektir.,

Bir viraja girildiğinde ne olur hepimizin maulumu, sağ viraja girildiğinde sol taraf yatarken sağ taraf havaya kalkar. Sağ amortisörün üzerindeki yük boşalır. Bu aşamada kesik olmayan bir yayın alt yüzeyi amortisöre tam temas ederken kesik olan bir yayın sadece üst paragrafta açıkladığım 2-3 mm lik bölümü amortisör üzerine temas eder.

Tehlikenin farkında olmamak işten değil..2-3 mm üzerinde şansa gitmek.. O 2-3 mm nin 3 cm kayması (üzerine yük bindiğinde atması vs ) yayın alt kısmının yerinden cıkması veya kayması demek..Sonucu ise herkesin malumu..



Bu tehlike bir yana,

Yaylar belirli salınımlar gerçekleştirsin, ön takıma ve şaseye bu salınımlar ile min zarar versin, max konfor getirsin amacı ile belirli bakla sayı ve aralığında üretilmiştir. Bu baklaları azaltmak öncelikle salınım sayısını azaltır ve sertleştirir. Bunun sonucunda ise ani ve sert yük ön takımın üzerine 1 kerede yüklenir. Sık ve sert darbeler alan ön takıma uzun vadede ne olacağı *****.


Amortisör sertleştirmeye gelince, % kavramını oldum olası anlayamamışımdır. % 0 neye tekabül eder, % 100 neye tekabül eder. Sanırım % 0 orjinal amortisörün sertliğine, % 100 de hiç salınım yapmayan düz bir metal gibi duran bir amortisöre tekabül ediyor. Amortisör nasıl sertleştiriliyor, bildiğim kadarıyla içerisine konan yağ ile. Bahsettiğim 2 % kavramını baştan sonra kapsayan ( yani % 0 için orjinal yağ, %100 için üretilmiş katı madde kıvamında bir yağ ) bir yağ türü olmadığından % kavramıda sadece amortisörcünün dilinde varoluyor, teknik olarak bir geçerliliği olmuyor.Ayrıca şunuda belirtmek isterim ki üzerinde gittiğimiz lastiklerden sonra en önemli ekipman olan amortisör yay sistemine asla sanayideki ali-velinin bıçağını, çekicini değdirtmem.. Allah korusun amortisörü sertleştirmek için deldikleri yere koydukları tıpa/kapak vs çıkarsa neler olur.. Çıkmayacağının %100 garantisi varmı... Maalesef yok..



Yay ısıtma uygulamasındansa hiç bahsetmiyorum, suyunu aldıktan sonra tekrar ısıtılan metallerın kırılganlığının arttığı bilinen bir fizik kanunu.

http://www.caralem.com/forum/newreply.php?do=newreply&p=397

Daha önce yazdığım bir yazıda yay kesmenin yanlışlığını yukarıda yazdığım şekilde açıklamaya çalışmıştım...Güzel görüntü önemlidir, ama insan hayatını tehlikeye atmaya değecek önemde hiçbir güzel görüntü yoktur..

Gunesinoglu
28-12-2008, 10:17
yay kestirince güzel bir görüntü ortaya çıkıyo ama aracın aerodinamiği kaybo4luyo .. Bugüne kadar hiç denemedim

eser
28-12-2008, 10:19
denemeden,okuyarak kulak dolma hiçbişey öğrenilmez sadece böleymiş denir!

benimde arabamın yayları kesikti hatta amortisörleride kesikti 2.5 bakla yayım vardı ve amortisörlerim hep tutuodu yaylarımı hiç boşluğu yoktu yani kadar da amortisörüm kısaydı

Baran^
28-12-2008, 11:19
3.5luklar senı tatmın etmiyorsa pololar için KW nin coiloverı olması lazım araştırmanı tavsiye ederim,yay kesmek pek doğru değil hernekadar kolayca sonuca ulaşılan ucuz bir yöntem olsada.

baretta
28-12-2008, 11:25
anıl sendemi

Yok yok yaptırmam Oytun abi...

Merak ettim bir sorayım dedim ortalıkta bir sürü var ya hani... Ama boyle birşey yaptırmyacagımı yaptırmamam gerektigini iyice anladım..

Çok sağolun arkadaşlar yorumlarınız için...

gorke
28-12-2008, 11:32
problem yaşamadım demek nasıl birşey. ille boşluk olup yayın atmasımı gerekiyo? yay kestirdiğinizde yere daha yakın olucaksınız ama yay sertliğiniz değişmeyecek. yol tutuş berbat olucak, çamurluğa sürtüceksiniz esnemelerden hatta. aracın anotomisi tamamen saçmalıcak. yay kestirmek en büyük saçmalık hatta bazen amortisörün tablasından aşağı indirip yayın oturmasını sağlıyor bazı kendini amortisörcü sananlar. o zaman coilover üreten şirketler biton testlere boşuna para ödüyolar. tüv sertifikasını boşuna alıyolar. 3.5luk yayla idare edebiliyorsanız devam edin yok illa bişey yapmak istiyorum diyosanızda coilover almanız en sağlıklısı olacaktır.

ugursenkal
28-12-2008, 11:33
bencede elindekiyle yetinmelisin bak benim resme bırak kesmeyi orjiniyle ilerliyorum :)

ufuck
28-12-2008, 11:41
kesik yay çok güsell... :D:D:D benımkılerde kesiktii + amort. ama :(

nicomedia
28-12-2008, 11:47
sayın ef 186 ya caaanı gönülden gatılıyom :D

Oz`
28-12-2008, 14:57
yay kestirilmez! ozaman amortisor al ölümle oynamayın !

mrtngn
28-12-2008, 18:11
http://www.x-tremetuning.com/shop/index.php?target=categories&category_id=333

bu siteye bakabilirsin woglant'ın türkiye distribitörlüğünü yapıyorlar..mail le veya telefonla arayıp sorabilirsin..varmı yokmu getirtilebilir mi diye ??? ;)

baretta
28-12-2008, 18:18
http://www.x-tremetuning.com/shop/index.php?target=categories&category_id=333

bu siteye bakabilirsin woglant'ın türkiye distribitörlüğünü yapıyorlar..mail le veya telefonla arayıp sorabilirsin..varmı yokmu getirtilebilir mi diye ??? ;)

teşekkür ettim :)

deniz
28-12-2008, 19:32
bendede 3.5 luk var yetmedı 1 bakla kestırdım hıc bır sorunla karsılasmadım..
etrafımdada cokarkadas yaptı daha bır sorun yasayan gormedım...
kestırmek tehlıkelı derler yıllardır ama : )

3rk4n
28-12-2008, 19:35
Bir zaman bi palioda yay kestirdik daha sonra yayları bakmak için söktüğümüzde bişi yoktu 2 ye bölünmüş demir parçaları vardı ve araç pimpon topu gibi sıçrıyordu süratli giderken cok tehlikeli ve bundan dolayı amortisor ve ekipmanlarını değiştirmek zorunda kaldık.

batonsi
28-12-2008, 19:43
aracım honda civic 93 eg di.bende kestirip amortisörleri sertleştirmiştim. hiç bir sorun yaşamadım.ama huzursuzdum.bide ısıtma yöntemi var ama onu hiç kimse tavsiye etmiyo. bence 3.5 luk iyidir devam etmek lazım.