Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Focus
MetalliHead
10-04-2018, 20:00
Avrupa'ya 1,0 ve 1,5 litre benzinli , 1,5 ve 2,0 litre dizel sunulacakmış. 8 ileri otomatik opsiyonu da sunulacakmış.
St-Line
https://pbs.twimg.com/media/DaawZtqXkAAIyKQ.jpg
Titanium
https://pbs.twimg.com/media/DaawZtpWkAA1raP.jpg
Vignale
https://pbs.twimg.com/media/DaawZtqX0AAoqaU.jpg
Active
https://pbs.twimg.com/media/DaawZtwXcAA8P-x.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Dr9r655yvfQ
Grimlord
10-04-2018, 20:17
Tamamen düz mantık kuruyorum 1.0 polo highline dsg 105 liraysa 1.0 motor focus en az 150 olur sanırım. Şu rakamlara 3-4 sene önce kimse inanmazdı...
Benzetme timi olarak yeni cikacak ceedle baya aynilar sanki :)
Shadow_Dancer
10-04-2018, 21:01
tarrak gibi..
Aynen Ceedle bildiğin aynı önden. Hb olanın arkada egea. Mişşin komplitıd :D
free-hifi
10-04-2018, 21:47
Sedan yokmu sedan
KemalHDH
11-04-2018, 01:25
Focus olmaktan çıkmış Koreli olmuş bu kasa bence.
Sedan yokmu sedan
https://resmim.net/f/rNQEUR.jpg
https://resmim.net/f/BmtWVD.jpg
https://resmim.net/f/ilBWfp.jpg
gokhankenar
11-04-2018, 06:38
Nerede mk1 focus nerede bu :(
halilcan9455
11-04-2018, 07:38
Dış tasarımı son zamanlarda gördüğüm en iyi tasarımlardan ancak iç tasarımı ancak bu kadar basit durabilirdi.Hyundai,Renault,Ford iç tasarım konusunda rakiplerine kıyasla çok gerideler.
Mk3 ve mk3.5 ile zirve yapmıştı, hatta bana fordu sevdiren ve aldıran kasadır bunlar.
Bunu St line bile zor kurtarmış, 2017 bizim kasa daha da değerlenir şimdi :D
Koreli yorumu çok doğru olmuş dün aynı yorumu ben de yapmıştım ilk gördüğümde.
Ne planlar dönüyordu, dağ fare doğurdu
free-hifi
11-04-2018, 07:55
Yanlış düşünüyor sunuz . Koreli ler ford dan calmis olabilirler :))
Emrecan-R
11-04-2018, 08:04
mk 3.5 çok daha güzel
Yakından görmek lazım , içi yeni fiesta dan daha farklı olmalıydı bence.
Dış tasarım olarak kinetik tasarım felsefesi ilk kez düzgün bir ürün çıkarmış hatlar akıcı SW kasa çok prestijli duruyor.
Çok uzun süreden sonra ford kokpit tasarımını beğenmedim ilk defa kullanışlı geldi. Eğlence-Bilgi sistemi umarım salak donanım&yazılımdan oluşmamıştır.
rahmitanir
11-04-2018, 15:30
mazda 3
10 krktr
Ben bayaa beğendim eğer gerçekte de resimlerdeki gibi kaslı duruyorsa cılız kalmıyorsa tercih edilir iç dizaynda hoş olmuş vites topuzu gitmiş falan.
yandan yeni a serisine benzeten bir ben miyim? :)
mazda 3
10 krktr
Beyaz olanı görünce bende de bu izlenim uyandı. eski maseratiye benzeyen daha bi güzeldi sanki.
Şunu fark ettim ben burnu ince araç seviyorum. Ön teker ile kaput arası dar olacak. civic gibi mesela. Bu değişik olmuş.
Manettino
25-04-2018, 21:43
Şahsi fikrim iç ve dış tasarım olarak diğer araçlardan bi şeyler toplayarak birşeyler yapmaya çalışmışlar ama ellerine yüzlerine bulaşmış asla eski bir focusun yerini tutamaz ama son yıllara yaptığı turbo motorları zaten güzeldi 8 ileri şanzımanla da güzel bir kombinasyon olmuştur diye umuyorum. Genlerinden gelen yol tutuşu mevcutsa, motor şanzıman kombinasyonuyla güzel uyum sağlarsa şu hissiz arabaların arasında belki bi umut öne çıkabilir.
Şu arabalara 100 üstü verenleri verecek kişileri ben anlamıyorum
Şu arabalara 100 üstü verenleri verecek kişileri ben anlamıyorum
Ben 100 veririm ama 100'e vermezler :)
Ford'da yavaş yavaş sorunlu çift kavrama şanzımanlardan uzaklaşıyor. Makyaj ile Connect ve Courier'den kaldırdılar, yeni Fiesta ile sadece tork konvertörlü şanzımanı satışa sundular yeni Focus ile de muhtemelen çift kavramalı şanzıman satışa sunulmayacak. Bunun yerine 8 ileri tork konvertörlü şanzıman satışa sunulacak ki artık nerede yolda kalacağım ne kadar masraf çıkaracak korkusu olmadan araca binilebilecek.
Yine de otomatik vites seçeneğinde bir saçmalık yapmışlar. 1.5 turbo motor 182 hp olarak düz vitesle satışa sunulurken, otomatik vites ile gücü 150 hp'ye düşürülmüş. Tork konvertörlü şanzımanın motorun gücü ve torku ile bir derdi olamayacağına göre bu hamlenin kötü bir satış stratejisinden başka birşey olmadığını söyleyebiliriz.
MetalliHead
26-04-2018, 17:29
Şahsi fikrim iç ve dış tasarım olarak diğer araçlardan bi şeyler toplayarak birşeyler yapmaya çalışmışlar ama ellerine yüzlerine bulaşmış asla eski bir focusun yerini tutamaz ama son yıllara yaptığı turbo motorları zaten güzeldi 8 ileri şanzımanla da güzel bir kombinasyon olmuştur diye umuyorum. Genlerinden gelen yol tutuşu mevcutsa, motor şanzıman kombinasyonuyla güzel uyum sağlarsa şu hissiz arabaların arasında belki bi umut öne çıkabilir.
arka bağımsız süspansiyon olmayacak diye okumuştum ama ne kadar doğrudur bilemem
Manettino
26-04-2018, 22:05
arka bağımsız süspansiyon olmayacak diye okumuştum ama ne kadar doğrudur bilemem
Üzücü bir haber ama bunca zamandır süren bu gelenekleşmiş karakterin bozulacağını düşünmüyorum.
Ford'da yavaş yavaş sorunlu çift kavrama şanzımanlardan uzaklaşıyor. Makyaj ile Connect ve Courier'den kaldırdılar, yeni Fiesta ile sadece tork konvertörlü şanzımanı satışa sundular yeni Focus ile de muhtemelen çift kavramalı şanzıman satışa sunulmayacak. Bunun yerine 8 ileri tork konvertörlü şanzıman satışa sunulacak ki artık nerede yolda kalacağım ne kadar masraf çıkaracak korkusu olmadan araca binilebilecek.
Yine de otomatik vites seçeneğinde bir saçmalık yapmışlar. 1.5 turbo motor 182 hp olarak düz vitesle satışa sunulurken, otomatik vites ile gücü 150 hp'ye düşürülmüş. Tork konvertörlü şanzımanın motorun gücü ve torku ile bir derdi olamayacağına göre bu hamlenin kötü bir satış stratejisinden başka birşey olmadığını söyleyebiliriz.
Tork konvertörlü selectshift adında olansa yeni makyajlı Tourneo customlara koydukları şanzıman galiba. 170 HP 405 torka sahip 2 tonluk araçta kullanıldığına göre 182 hpyi kaldırır diye düşünüyorum. Ama Tourneo customda 6 ileri olması lazım
Tork konvertörlü selectshift adında olansa yeni makyajlı Tourneo customlara koydukları şanzıman galiba. 170 HP 405 torka sahip 2 tonluk araçta kullanıldığına göre 182 hpyi kaldırır diye düşünüyorum. Ama Tourneo customda 6 ileri olması lazım
Mustang ve Camaro'da kullanılan 10 ileri tork konvertörlü şanzımanın 8 ileri haline getirilmiş bir versiyonu. Turneo Custom'da kullanılan 6 ileri ise aynı değildir. Zaten o şanzıman Camaro ve Mustang'a dayanıyorsa Focus'un 182 hp'lik 1.5 motoruna dayanamama gibi bir durumunun olmaması gerekiyor.
8.000rpm
30-04-2018, 13:38
Quickshift focus sedan 1,5 dizeli sıfırdan 30.000 km'ye kadar kullandım çok keyif almıştım
Ama bu yeni nesil şanzımanlar ya bir pdk gibi olmalı , ya da hiç ısrar etmeyip bmw nasıl döndüyse tork konvertöre geri dönülmeli.
Neredeyse 50 senedir otomatik şanzıman üretiliyor , belki daha da fazla..
bu kadar şanzımandan korkulan bir dönem herhalde hiç olmamıştır..
Bu ne illetmiş arkadaş.
Kulak sürekli şanzımanda aha şimdi bişey oldu aha şimdi olacak diye ömür mü geçer..
Mustang ve Camaro'da kullanılan 10 ileri tork konvertörlü şanzımanın 8 ileri haline getirilmiş bir versiyonu. Turneo Custom'da kullanılan 6 ileri ise aynı değildir. Zaten o şanzıman Camaro ve Mustang'a dayanıyorsa Focus'un 182 hp'lik 1.5 motoruna dayanamama gibi bir durumunun olmaması gerekiyor.
Olabilir. peki yeni customda kullanılan şanzıman ne acaba? kullanım açısından nasıl bilginiz var mı?
arka bağımsız süspansiyon olmayacak diye okumuştum ama ne kadar doğrudur bilemem
1.5 Dizel ve 1.0 Benzinli motorlarda torsiyon, 2.0 Dizel ve 1,5 Benzinlilerde bağımsız süspansiyon kullanılacak diye tanıtıldı.
Tork konvertörlü selectshift adında olansa yeni makyajlı Tourneo customlara koydukları şanzıman galiba. 170 HP 405 torka sahip 2 tonluk araçta kullanıldığına göre 182 hpyi kaldırır diye düşünüyorum. Ama Tourneo customda 6 ileri olması lazım
Mustang ve Camaro'da kullanılan 10 ileri tork konvertörlü şanzımanın 8 ileri haline getirilmiş bir versiyonu. Turneo Custom'da kullanılan 6 ileri ise aynı değildir. Zaten o şanzıman Camaro ve Mustang'a dayanıyorsa Focus'un 182 hp'lik 1.5 motoruna dayanamama gibi bir durumunun olmaması gerekiyor.
Tam olarak öyle değil, Ford Ve GM 10 ve 9 ileri şanzımanları geliştirdiler ortak olarak. 10 ileri şanzımanlar Arkadan itiş ve uzunlamasına yerleştirilmiş 4 çeker sistemler için geliştirildi. Mustang, F-150, Expadidion ve Navigator gibi modellerde kullanılıyor, 10R80 ve 10R100 modelleri olacak tork seviyesine göre.
Önden çekiş ve yanlamasına yerleştirilmiş 4 çeker sistemler için geliştirilen 9 ileri şanzımanlar ise Ford tarafından dayanıklılığı arttırmak amacıyla 8 ileri olarak revize edildi. Bunlarda da 8F35 ve 8F57 olarak farklı 2 tip bulunuyor, Focus, Edge gibi modellerde de bu transaxle şanzımanlar kullanılacak.
Model kodlarındaki 80, 35 gibi rakamlar da konverter çıkış torkunu temsil ediyor, yani Mustang'de kullanılan 10R80 şanzımanı 800lb/ft tork dayanımına sahip yaklaşık 1084 Nm ediyor. Kalkış anında tork konvertörünün motor torkunu yaklaşık 1.8 katına kadar çıkarabileceğini hesaplarsanız dayanımları konusunda aşağı yukarı bir fikre sahip olabilirsiniz.
Quickshift focus sedan 1,5 dizeli sıfırdan 30.000 km'ye kadar kullandım çok keyif almıştım
Ama bu yeni nesil şanzımanlar ya bir pdk gibi olmalı , ya da hiç ısrar etmeyip bmw nasıl döndüyse tork konvertöre geri dönülmeli.
Neredeyse 50 senedir otomatik şanzıman üretiliyor , belki daha da fazla..
bu kadar şanzımandan korkulan bir dönem herhalde hiç olmamıştır..
Bu ne illetmiş arkadaş.
Kulak sürekli şanzımanda aha şimdi bişey oldu aha şimdi olacak diye ömür mü geçer..
1.5 Dizel Focus ve diğer yağlı tip kavramaya sahip Powershift şanzımanlar Getrag üretimi DCT450, aslında gayet kaliteli şanzımanlar diyebilriiz, tork dayanımı biraz daha yüksek olan DCT470 modeli Mitsubishi EVO X'larda da kullanılıyor.
Üreticiler maliyeti yüksek olmasına rağmen artık yavaş yavaş tork konvertörlü otomatik şanzımanlara geri dönüş yapmaya başladılar, daha sorunsuz daha konforlu ve daha uzun ömürlü oldukları için tercih ediliyorlar.
Olabilir. peki yeni customda kullanılan şanzıman ne acaba? kullanım açısından nasıl bilginiz var mı?
Transit Custom eski nesil 6F55 şanzımanı kullanıyor.
1.5 Dizel ve 1.0 Benzinli motorlarda torsiyon, 2.0 Dizel ve 1,5 Benzinlilerde bağımsız süspansiyon kullanılacak diye tanıtıldı.
Tam olarak öyle değil, Ford Ve GM 10 ve 9 ileri şanzımanları geliştirdiler ortak olarak. 10 ileri şanzımanlar Arkadan itiş ve uzunlamasına yerleştirilmiş 4 çeker sistemler için geliştirildi. Mustang, F-150, Expadidion ve Navigator gibi modellerde kullanılıyor, 10R80 ve 10R100 modelleri olacak tork seviyesine göre.
Önden çekiş ve yanlamasına yerleştirilmiş 4 çeker sistemler için geliştirilen 9 ileri şanzımanlar ise Ford tarafından dayanıklılığı arttırmak amacıyla 8 ileri olarak revize edildi. Bunlarda da 8F35 ve 8F57 olarak farklı 2 tip bulunuyor, Focus, Edge gibi modellerde de bu transaxle şanzımanlar kullanılacak.
Model kodlarındaki 80, 35 gibi rakamlar da konverter çıkış torkunu temsil ediyor, yani Mustang'de kullanılan 10R80 şanzımanı 800lb/ft tork dayanımına sahip yaklaşık 1084 Nm ediyor. Kalkış anında tork konvertörünün motor torkunu yaklaşık 1.8 katına kadar çıkarabileceğini hesaplarsanız dayanımları konusunda aşağı yukarı bir fikre sahip olabilirsiniz.
1.5 Dizel Focus ve diğer yağlı tip kavramaya sahip Powershift şanzımanlar Getrag üretimi DCT450, aslında gayet kaliteli şanzımanlar diyebilriiz, tork dayanımı biraz daha yüksek olan DCT470 modeli Mitsubishi EVO X'larda da kullanılıyor.
Üreticiler maliyeti yüksek olmasına rağmen artık yavaş yavaş tork konvertörlü otomatik şanzımanlara geri dönüş yapmaya başladılar, daha sorunsuz daha konforlu ve daha uzun ömürlü oldukları için tercih ediliyorlar.
Verdiğiniz bilgilere göre yanlış hesaplama yapmadıysam 8F35 kodlu şanzıman 1.5 182 hp'lik motoru ucu ucuna kurtarıyor. O olmasa bile ellerinde daha dayanıklı şanzımanlarda var. Sizce 182 hp motoru otomatik şanzıman ile sunmamalarının sebebi ne olabilir?
Verdiğiniz bilgilere göre yanlış hesaplama yapmadıysam 8F35 kodlu şanzıman 1.5 182 hp'lik motoru ucu ucuna kurtarıyor. O olmasa bile ellerinde daha dayanıklı şanzımanlarda var. Sizce 182 hp motoru otomatik şanzıman ile sunmamalarının sebebi ne olabilir?
Bu rakamlar üzerinden yapılan hesaplamalar yukarıda da belirttiğim gibi aşağı yukarı bir sonuç veriyor, kullanılan tork konvertörünün şanzımana iletilen torku ne kadar arttırdığına göre de değişebilir. Örneğin Taurus SHO 2 tona yakın 4 çeker bir araç ve 480 Nm 3.5 Ecoboost motora sahip 6F55 şanzıman kullanıyor.
182 PS olan modelde otomatik şanzıman kullanmamalarının sebebini açıkçası bende şaşırtıcı buldum, sebebi pazarlama amaçlı olabilir.
Bu arada biraz araştırdım, Avrupa'da 8F24 ve 8F40 kodlu şanzımanlar da kullanılacakmış, yeni emisyon standartlarını karşılamak için mümkün olduğunca az güç kaybına sebep olan şanzımanları kullanmak istiyor olabilirler.
8.000rpm
30-04-2018, 16:36
1.5 Dizel Focus ve diğer yağlı tip kavramaya sahip Powershift şanzımanlar Getrag üretimi DCT450, aslında gayet kaliteli şanzımanlar diyebilriiz, tork dayanımı biraz daha yüksek olan DCT470 modeli Mitsubishi EVO X'larda da kullanılıyor.
Üreticiler maliyeti yüksek olmasına rağmen artık yavaş yavaş tork konvertörlü otomatik şanzımanlara geri dönüş yapmaya başladılar, daha sorunsuz daha konforlu ve daha uzun ömürlü oldukları için tercih ediliyorlar.
quick demişim , pardon powershift olacak..
hakikaten çok beğenmiştim fakat focusu
sırf bu sebeple powershift'li fiesta'lar bence günümüzde çok güzel bir seçenek kendi sınıfı içinde
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.