Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : M50b30 itb setup



SarpE36
19-12-2018, 21:55
Selamın aleykum arkadaşlar m50b30 makinalı e36 aracım var itb kurmayı planlıyoruz daha önce bunu yapmış tecrübeli arkadaşlar varsa tavsiye almak istiyorum standalone beyin mevcut değil oem 325i’nin beyin ve tesisatını kullanıyoruz su an standalone beyin gerekli mi gerekliyse ne gibi işlemler gerekiyor su an icin öğrenmek istiyorum(elimde m50 icin hazırlanmış itb mevcut, su anda m50b25 manifold kullanıyorum)

Yigit-Y
19-12-2018, 22:16
Foruma hoşgeldiniz öncelikle

Neden turbo değilde itb ?

SarpE36
19-12-2018, 22:20
Aracın setupı tamamen atmosferik besleme üzerine uzun uğraşlar sonucu yapıldı su an icin turbo beslemeye hiç uygun değil turboya dönebilmem için motor evini komple boşaltıp tekrardan doldurmam gerekiyor

Foruma hoşgeldiniz öncelikle

Neden turbo değilde itb ?

turboman
19-12-2018, 22:25
Itb işine girmek bence turbodan daha masraflı
Egzantrik piston kapak polish beyin ıtb hedırs enjektör diye uzar
Stock motora turbo + beyin 0.5 bar yeter bence
Ama turbo için sıkıştırmanız düşük olmalı
Motorunuz orjinal 3000 se olabilir eğer strokırlı ise kapağınız 2 veya 2.5 ise
Sıkıştırmanız yüksek olur buda size turboda sıkıntı olur
Tabi ben atmosferik severim derseniz o başka...

Yigit-Y
19-12-2018, 22:30
Aracın setupı tamamen atmosferik besleme üzerine uzun uğraşlar sonucu yapıldı su an icin turbo beslemeye hiç uygun değil turboya dönebilmem için motor evini komple boşaltıp tekrardan doldurmam gerekiyor

Bolt on turbo bir kaç araca şahit olmuştum gerçekten keyiflilerdi

Birde şu var biraz hard :)


https://www.youtube.com/watch?v=6S3uEEXJcOE&feature=share

Keşke atmo altyapı yerine turbo tercih edilseydi

İtb sancılı bir süreç allah yardımcınız olsun

Zorbey
19-12-2018, 22:34
Aleyküm selam. bu konuyu çok araştırdım. m50 silindir kapağının hava akış hızı ile s50 kapağın hava akış hızı aynı oranda değil. Söylemek istediğim port polish değil.

Yabancı arkadaşlar itb takarken silindir kapağını cnc işlemeye gönderiyor. Şuan ki silindir kapağın muhtemelen 400 numaradır. Takarsın gayet düzgün çalışır ancak tam verim istiyorsan bunu yaptırman gerekiyor.

Aracına beast ems tarzı Türk işi hesaplı beyin takmanı öneririm. Sadece itb için değil, araban orjinal beyine müdahale ile yürür ancak ufak tefek al ver sorunları yaşayabilirsin, her gün aynı yürümeyen bir araca sahip olabilirsin.

Ekstra olarak sıkıştırmayı artırdınız mı ? Egzantrik taktınız mı ?

İtb takmadan ankarada m50b25 motordan 3xx lerde güç aldılar. 06 DTM 50 internette araştırabilirsin. O araç m50b25 manifold ile yürüyordu

0M42
19-12-2018, 22:49
ITB candır tepkisi ve sesi her şeyi unutturur ama itb oldumu devirde dönmek icap eder ki atılan taş ürkütülen kurbağaya değsin.Şayet bu projeyi gerçekleştirirseniz mutlaka buraya video ekleyin.

Bir ekleme yapmak istiyorum yanlış anlaşılmak istemem kimseyi yada ürününü kötülemek tarzımda değildir cürmümde.Fakat daha önce tanındık bilindik kendini kanıtlamış bir otomobil modifiye firması beast ems beyin kullanarak itbli ve strokerli E30 topladı ama bir türlü verim alamadı (sorun mekaniksel değil).Son çare olarak farklı bir beyine geçiş yapacaktı son durumu nedir bilmiyorum.

Bu mesajdan beast ems beyinler kötüdür manası çıkmasın itb zaten herkesin yapabileceği bir şey değil her ürün de her koşulda en iyi şekilde hizmet verecek değil.

SarpE36
19-12-2018, 22:55
Aleyküm selam. bu konuyu çok araştırdım. m50 silindir kapağının hava akış hızı ile s50 kapağın hava akış hızı aynı oranda değil. Söylemek istediğim port polish değil.

Yabancı arkadaşlar itb takarken silindir kapağını cnc işlemeye gönderiyor. Şuan ki silindir kapağın muhtemelen 400 numaradır. Takarsın gayet düzgün çalışır ancak tam verim istiyorsan bunu yaptırman gerekiyor.

Aracına beast ems tarzı Türk işi hesaplı beyin takmanı öneririm. Sadece itb için değil, araban orjinal beyine müdahale ile yürür ancak ufak tefek al ver sorunları yaşayabilirsin, her gün aynı yürümeyen bir araca sahip olabilirsin.

Ekstra olarak sıkıştırmayı artırdınız mı ? Egzantrik taktınız mı ?

İtb takmadan ankarada m50b25 motordan 3xx lerde güç aldılar. 06 DTM 50 internette araştırabilirsin. O araç m50b25 manifold ile yürüyordu
Emme 240 derece 9.7 mm lift
Egsoz 228 derece 8.8 mm lift
Ekzantirikler var(m50b25 non vanos)
Piston olarak 86.4 mm (s50b32) var
Sıkıştırma hayli yüksek itb işlemi yalnızca standalone beyin ile itb işlemi yapmak yeterli olur mu yoksa kapağa kesinlikle işlem yapılması mi gerekiyor yapılması gerekiyorsa nasıl bir işlem tam olarak öğrenebilir miyim?

Yigit-Y
19-12-2018, 23:00
Bolt on üstüne

M50 M52 S50 Turbo Kit İlan No: 620896616 M50 M52 S50 Turbo Kit - Yedek Parca ve Aksesuarlar sahibinden.com'da - 620896616 (https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-aksesuar-tuning-m50-m52-s50-turbo-kit-620896616/detay)

Esnaf spec miss gibi olur :)

Bu aralar aklımı kurcalıyor birtane m50 turbo filan mı yapsam diye :)

İtb sc de olursa ses mesr eder ama turbo başka birşey

Yigit-Y
19-12-2018, 23:06
https://www.youtube.com/watch?v=5UaDugAy3sA&feature=share

Bu da itb belki fikir verir

0M42
19-12-2018, 23:20
itb ile turbo çok alakasız şeyler sc de dahil.. itb atmosferik olacaksa mantıklı olur ha yaparsan olur mu? evet olur ama mantıksız bir işlem, gereksiz bir harcama olur.Aşırı beslemeli bir araca itb yaparsanız veriminide alamazsınız sesinide.

Yigit-Y
19-12-2018, 23:44
https://www.youtube.com/watch?v=7EhBujMjQ4w&feature=share

İtb sc atmonun sonudur değişik bir dünyadır

Ama aşırı saçma bir maliyet turbolamak daha ucuz ve daha hızlı bir sonuç verir

Ama itb sc ile turbo iki ayrı dünya ikisininde güzellikleri var

Ben turbo ya oy atardım

Zamanında k20 ile atmo sevişmiştim ama turbo yapsaydım keşke derdim hep :)

Tercih meselesi bu

SarpE36
19-12-2018, 23:44
itb ile turbo çok alakasız şeyler sc de dahil.. itb atmosferik olacaksa mantıklı olur ha yaparsan olur mu? evet olur ama mantıksız bir işlem, gereksiz bir harcama olur.Aşırı beslemeli bir araca itb yaparsanız veriminide alamazsınız sesinide.
Projemiz atmosferik araca itb yapmak neden mantıksız bulduğunuzu öğrenebilir miyiz?

0M42
19-12-2018, 23:52
Yapmak istediğiniz mantıklı olan, ben turbo ile itb nin birleştirilmesi mantıksız dedim.

Yigit-Y
19-12-2018, 23:55
Yapmak istediğiniz mantıklı olan, ben turbo ile itb nin birleştirilmesi mantıksız dedim.

Öyle birşeyi kimse önerme di ki zaten

İtb yerine keşke turbo tercih edilseydi denildi zaten

Sen yanlış anladın sanırım

0M42
20-12-2018, 00:00
Evet şimdi bir kez daha konuyu gözden geçirdim yanlış anlamışım kusura bakmayın. :o

Yigit-Y
20-12-2018, 00:04
standalone beyin bence daha iyi olacaktır.

Eğer başarırsanız kesinlikle proje araçlar bölümüne detaylı konu bekleriz

Bu devirde proje araç yapmak gerçekten zor allah iyi ustalarla çalışma fırsatı versin

Özellikle itb çok ilgi çekici olacak

Başarılar

Zorbey
20-12-2018, 11:40
Emme 240 derece 9.7 mm lift
Egsoz 228 derece 8.8 mm lift
Ekzantirikler var(m50b25 non vanos)
Piston olarak 86.4 mm (s50b32) var
Sıkıştırma hayli yüksek itb işlemi yalnızca standalone beyin ile itb işlemi yapmak yeterli olur mu yoksa kapağa kesinlikle işlem yapılması mi gerekiyor yapılması gerekiyorsa nasıl bir işlem tam olarak öğrenebilir miyim?

Sizin parçalar ile setup uygun duruyor. Benim söylediğim işlem birazcık maliyetli. İstanbulda maxflow veya ppr bu işlemi yapıyor diye biliyorum. YouTube (https://youtu.be/wMKe4GbGYJs)

dragstar
20-12-2018, 12:52
m3 itb si takılabilir

SarpE36
20-12-2018, 13:27
Sizin parçalar ile setup uygun duruyor. Benim söylediğim işlem birazcık maliyetli. İstanbulda maxflow veya ppr bu işlemi yapıyor diye biliyorum. YouTube (https://youtu.be/wMKe4GbGYJs)
Soylediginiz işlem nedir tam olarak kesinlikle yapılması gerekiyor mu biraz araştırdım da kesinlikle yapılması gereken bir sey değil gibi durmuyor

Zorbey
20-12-2018, 18:04
Silindir kapağına port polish yapılıyor. Bu işlem yapılırken silindirlere daha çok hava giriyor. Ancak bu havanın içeriye hızlı bir şekilde girmesi gerekiyor. Bu işlemle motor daha çok performans veriyor. 286lık ile 321 lik m3 silindir kapakları itb ye göre tasarlanıyor. m50 ve m52'den daha çok devir dönüyor. Bu silindir kapağı işlemesi olmadan da güç alırsınız. Ama benim söylediğim şekilde profesyonel şekilde kapak işlenirse alacağınız güç artacaktır.

Bu işlem Türkçe'de nasıl söyleniyor bilmiyorum ancak İngilizce'de high velocity porting olarak geçiyor.

Yukarıda yazdığım bilgiler yabancı forum sitelerinden geliyor. Ben usta değilim ancak yapılan işler , dyno sonuçları ortada. Belirtmek istedim :)

Schumi
21-12-2018, 22:32
Emme 240 derece 9.7 mm lift
Egsoz 228 derece 8.8 mm lift
Ekzantirikler var(m50b25 non vanos)
Piston olarak 86.4 mm (s50b32) var
Sıkıştırma hayli yüksek itb işlemi yalnızca standalone beyin ile itb işlemi yapmak yeterli olur mu yoksa kapağa kesinlikle işlem yapılması mi gerekiyor yapılması gerekiyorsa nasıl bir işlem tam olarak öğrenebilir miyim?

Egzantrik derecelerin biraz düşük geldi bana. Ayrıca bu motorda kullandığınız 3.2 M3 pistonları sıkıştırmanız kaç oldu hesabı var mı ? Eğer 11 ve üstü ise zaten turboyu unutun. Kalın conta ile felan anca olur. 12 ve üstü CR ise atmosferikte güzel olucaktır. Evet tam verim için kapağın CNC ile güzel bir işlenmesi lazım ama yarış motoru yapmıyorsanız %100 verimi kovalamak büyük maliyet demektir. Beyin olarakda önce yazılımınızı kim yapacak ise ona danışın.

mturan
22-12-2018, 17:14
Biraz maliyetli ama ben böyle bir itb projesine girsem ar-ge'si yapılmış hazır kit alıp takardım.
ITB'nin olayı performansdan çok önden gelen ciğer sesi zaten, 15-20hp civarında da katkısı olup canlandırıyor. Baby m3 hissi verir.

itb: RHD Engineering | BMW M50/52 (& S50-S52 USA) ITB Kit (e36) (http://racehead.com.au/products-page/throttle-body-kits/bmw-m50-52-itb-kit/)
beyin: RHD Engineering | EMU Stand Alone ECU (http://racehead.com.au/products-page/ecus-and-electronics/emu-stand-alone-ecu/)

sansar34
24-12-2018, 20:51
öncelikle proje olarak insallah emeginizin karşılıgını almak nasıp olur. allah kolaylık versın

ıtb projelerdeki amaç silindir içerisine alınan hava kutlesiini fazla mıktarda almak ve daha cokta soguk hava kutlesını cogaltmak onun dısında gerıye kalan ses hazzı baska bısey değıl.
şimdi işin mantık boyutuna gelecek olursa onceden teknolojı bu kadar detaylı ışlem ve işleme yetisi yoktu.

tr de ve dunyada bilinen bazı kapak işleme cnc makınalrı var örenek olarak rottler marka kapak işleme cnc var hem silindir yana odası genışletme ve dimple gibi işlemleri uygularayak standart emme manıfoldunu manifolda giden hava akış kanallarını mantıklı bır sekılde bır setupta buluşturursanız f/p ve belkide sizin yapacagınız ıtb den daha fazla verim alabilirniz diye dusunuyorum.

tabııkıde bu saaten sonra tercıh zevk meselesı paranız ve ustalarınızın el ışçılıklerı konuşur

Dctrlprn
24-12-2018, 21:35
m3 itb si takılabilir

YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=tM1L0V7-LLs)

YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=35VHdRRgBTU)

Açıkcası benimde hep kafamı kurcalıyor. Bu şekilde olamaz mı ?

snngngr
01-02-2019, 14:36
bir kaç aydır üzerinde çalıştığım bir proje bu. bittiğinde konu açacağım.dyno verisini paylaşırım
m52 stroker.vems beyin,m3 piston,3.0 krank kol,m3 headers,m3 itb,catcams egzantrik,enjektör,benzin pompası ve regülatör

bu paraya turbo yapardın diyenler çok oldu ben n/a seviyorum.zevkler renkler hesabı