Orijinalini görmek için tıklayınız : Araçta Yatak Sesi Yardım Arkadaşlar
Merhaba arkadaşlar.
En sonunda patladım. Ne güzel 2000 model Focus vardı yarım motor yaptım ona sonra sattım. Vtec2 aldım 4 bin lira harcadım 2 ay sonra sattım. Sonra yine Focus 1 aldım. Ooooo iyi bunun kmsi 130 binde dedik hasar kaydı yok dedik ve patladık.
Epttden gelen son 2 muayeneye göre kmsi orjinal görünüyor en son bakıma serviste girmiş saef malzemeler değişmiş araç güven veriyordu ama öyle değilmiş.
Aslında 4 ay önce alırken ustam hafiften sesi duyar gibi oldu sonra yok birşey yanılmışım dedi. Lakin şuan anlıyoruz ki yanılmamış. Onada çok kızamıyorum insan yanılabilir net bir ses yoktu çünkü.
Şuan 2500 devirde başlayıp 4000 devirden sonra kesen bi tıırrrrr diye ses var fakat tak tak diye vurma sesi yok.
Ustaeller Ford Özel servisine de götürdüm onlarda yatak sesi dedi. Başka ustata da götürdüm o da aynısını söyledi ve herkes motor yapmalıyız diyor.
Ustanın biri yağı değiştirsi Restore motor onarıcı koydu hiçbirşey farketmedi.
Bu şekilde satmaya kalksam söylemeden olmaz ama bu sederde çok ucuza gidecektir.
Başka ne yapılır arkadaşlar?
Eski arabaya tövbe edecem en sonunda gidip linea 301 falan alacam ulan aldığım her araba yüzünden ustalarla akraba olduk
Yataklar ile yağ pompasını değiştirsen ? Krank'da bir hasar yoktur diye tahmin ediyorum. Aynı şekil hondada ince bir yatak sesi vardı avans'ını biraz kıstılar sesi kesmişti ve baya bir süre problemsiz kullanmıştım avans verince yatak sesi yapıyordu.
Yataklar ile yağ pompasını değiştirsen ? Krank'da bir hasar yoktur diye tahmin ediyorum. Aynı şekil hondada ince bir yatak sesi vardı avans'ını biraz kıstılar sesi kesmişti ve baya bir süre problemsiz kullanmıştım avans verince yatak sesi yapıyordu.
Valla bilmiyorum. Motor açılıp bakılacak değil mi kranka?
Belki krank düzgündür bilmiyorum.
Kompresör ölçtürdüm 4 silindirde 14 bar vurdu bilmiyorum birşey ifade eder mi?
Bide arkadaşlar motor yapılsa parçalar ortalama ne kadar tutar?
Aynısı eski otomobilimde başıma geldi.
Bahsettiğiniz devir aralarında aynı ses geliyordu,fakat yağ lambasıda yanıyordu.
Sonuç olarak yağ pompası arızalı cıktı,(sene 2011)
Yatakları biraz hasar görmüştü,krankta hiçbirşey yoktu.Yağ pompası 360 tl tutmuştu.Yataklarıda uygun bir rakama almıştım.300 tl de işçilik vermiştim.Trigerde değişti bu arada,biraz tanıdık işi oldu.Sorun çözülmüştü.Motoru bence önce bir alttan açıp bakın.İnşallah krankta zarar yoktur.
Bide arkadaşlar motor yapılsa parçalar ortalama ne kadar tutar?
sadece yataksa alttan açıp halledilir.
Peki arkadaşlar bu şekilde kullanmak krankı bozar mı?
ghibli06
15-01-2019, 11:22
Peki arkadaşlar bu şekilde kullanmak krankı bozar mı?
tabii ki bozar, alttan açıp yatakların durumuna bakmak lazım...
maalesef eskidikçe hep bir yerden patlak veriyor dertler...en iyisi en yenisi diye boşuna dememiş büyükler ..umarım en az masrafla çözersiniz.
tabii ki bozar, alttan açıp yatakların durumuna bakmak lazım...
O zaman hocam en kısa zamanda yaptırmalıyım bari krankı kurtaralım.
Teşekkürler.
maalesef eskidikçe hep bir yerden patlak veriyor dertler...en iyisi en yenisi diye boşuna büyükler ..umarım en az masrafla çözersiniz.
Teşekkürler.
yilmazcatalbas
15-01-2019, 14:07
Aynı durumu 1.6 ies'te yaşamıştık alttan açıp 630 liraya kurtarmıştık siz de çok km yapmadan alttan açtırıp baktırın eğer alttan kurtarırsa masrafınız 1000 TL'yi geçmez diye düşünüyorum.
ghibli06
15-01-2019, 14:18
Aynı durumu 1.6 ies'te yaşamıştık alttan açıp 630 liraya kurtarmıştık siz de çok km yapmadan alttan açtırıp baktırın eğer alttan kurtarırsa masrafınız 1000 TL'yi geçmez diye düşünüyorum.
aynen, kulak duymaya başladığı anda alttan açılsa büyük masrafın önüne rahatça geçilir aslında, ama ustalarımız yok katkı yok kalın yağ vs diye umursamıyor, olan araç sahibine oluyor sonrasında...
yilmazcatalbas
15-01-2019, 14:33
aynen, kulak duymaya başladığı anda alttan açılsa büyük masrafın önüne rahatça geçilir aslında, ama ustalarımız yok katkı yok kalın yağ vs diye umursamıyor, olan araç sahibine oluyor sonrasında...
Bana da aynı önerileri sundular ama ne koyarsan koy deforme olmuş bir metalin onarılmasının mümkün olmayacağını düşündüğümden hiç o toplara girmedik hemen müdahale ettik tertemiz oldu.
Bence o katkıları kalın yağı falan öneren öneren ustadaki asıl amaç motoru komple sardırıp güzel pozisyonda yakalamak :D
ghibli06
15-01-2019, 14:44
Bana da aynı önerileri sundular ama ne koyarsan koy deforme olmuş bir metalin onarılmasının mümkün olmayacağını düşündüğümden hiç o toplara girmedik hemen müdahale ettik tertemiz oldu.
Bence o katkıları kalın yağı falan öneren öneren ustadaki asıl amaç motoru komple sardırıp güzel pozisyonda yakalamak :D
yatak sonuçta sarf malzemesi, balata gibi düşünmek lazım, diski bile kurtarmak için ballata değiştiren milletiz ama yatak dedin mi korkuyoruz...
hddsheriff
15-01-2019, 14:48
Bana da aynı önerileri sundular ama ne koyarsan koy deforme olmuş bir metalin onarılmasının mümkün olmayacağını düşündüğümden hiç o toplara girmedik hemen müdahale ettik tertemiz oldu.
Bence o katkıları kalın yağı falan öneren öneren ustadaki asıl amaç motoru komple sardırıp güzel pozisyonda yakalamak :D
Senin usta yatakları karıştırmış :D
Merhaba arkadaşlar.
En sonunda patladım. Ne güzel 2000 model Focus vardı yarım motor yaptım ona sonra sattım. Vtec2 aldım 4 bin lira harcadım 2 ay sonra sattım. Sonra yine Focus 1 aldım. Ooooo iyi bunun kmsi 130 binde dedik hasar kaydı yok dedik ve patladık.
Epttden gelen son 2 muayeneye göre kmsi orjinal görünüyor en son bakıma serviste girmiş saef malzemeler değişmiş araç güven veriyordu ama öyle değilmiş.
Aslında 4 ay önce alırken ustam hafiften sesi duyar gibi oldu sonra yok birşey yanılmışım dedi. Lakin şuan anlıyoruz ki yanılmamış. Onada çok kızamıyorum insan yanılabilir net bir ses yoktu çünkü.
Şuan 2500 devirde başlayıp 4000 devirden sonra kesen bi tıırrrrr diye ses var fakat tak tak diye vurma sesi yok.
Ustaeller Ford Özel servisine de götürdüm onlarda yatak sesi dedi. Başka ustata da götürdüm o da aynısını söyledi ve herkes motor yapmalıyız diyor.
Ustanın biri yağı değiştirsi Restore motor onarıcı koydu hiçbirşey farketmedi.
Bu şekilde satmaya kalksam söylemeden olmaz ama bu sederde çok ucuza gidecektir.
Başka ne yapılır arkadaşlar?
Eski arabaya tövbe edecem en sonunda gidip linea 301 falan alacam ulan aldığım her araba yüzünden ustalarla akraba olduk
Eski arabadaki asil sıkıntı geçmişini bilemiyorsun bilinçsiz ellerde adam akilli bakim görmeyen araçlarda illaki bir sorun çıkıyor. bizim burda 800.000 kmde ilk sahibinde 1.9jtd doblo var şıkır şıkır ne duman atma nede olumsuz bir ses var araçta.
Eski arabadaki asil sıkıntı geçmişini bilemiyorsun bilinçsiz ellerde adam akilli bakim görmeyen araçlarda illaki bir sorun çıkıyor. bizim burda 800.000 kmde ilk sahibinde 1.9jtd doblo var şıkır şıkır ne duman atma nede olumsuz bir ses var araçta.
Hey maşallah 800 bin biz 135 binde motor yaptık gerçi kadranda yazan o gerçeği Allah bilir.
Evet arkadaşlar aracı teslim aldım.
Krankı kurtardık.
Yatak takımı, piston segman takımı, subaplar, conta takımı değişti. Rektefiye ve işçilik hepsine toplam 4.000 TL ödedim.
Yalnız bi sorun var araba bi çok iyi yürüyor bi yürümüyor sanki arkadan halatla biri tutuyor gibi arabayı.
Bazen ilk çalıştırmada benzinde stop ediyor rölanti dalgalanıyor.
Lpgde daha rahat nefes alıyor.
Usta boğaz kelebeği değişecek dedi. Bulmuş çıkma bir tane yarın gidip değiştirecem.
Nasıl bir parçaysa sıfır parça hiçbir yerde bulamadım.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.