PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Her kafadan bir ses ? Downpipe ve astra j 1.4t yazılım- az yakma



tr_select
27-02-2019, 20:11
Merhabalar.
Kafamda deli soru işaretleri var.
Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.


Aracı ilk aldığımda üzerinde downpipe vardı ve egzoz sistemi orjinaldi.
Oksijen sensörü hatadı alıyordum, haliyle araç zengin çalışıyordu.

Biraz araştırdım ve konum bir oksijen sensörün sabit değere çekileceğini öğrendim yazılımla.
Neyse bir yerle konuşup anlaştım. Konum bir sabit değere çekildi fakat araca otomatik yazılımı yüklendiğinden dolayı elektronik el freni hatası aldım.
Haliyle aracı bokladılar ve sinirlenip orjinale çevirip yazılımı, katalizörü geri taktım.
(Yazılım Almanyadan geldi ve otomatik için olduğunu ben çok sonralardan öğrendim. Neyse bu ünlü firma konusunu açmiyim hiç. Zaten fazla ukâladı:confused: )

Downpipe varken ve oksijen sensörüm sabit değerdeyken (belki iptal edilmiştir. Yazılımcılar ne diyor bilmiyorum)
Köprü trafiğinde 8 yakan araç 6 yakar oldu. (Yol bilgisayarı)

Benim derdim uçup kaçmak değil. Elimde downpipe mevcut. Bugün muayane işinide hallettim.
Şimdi downpipe takıp yazılımla aracın sensör değerini sabite çekmeye DEĞER Mİ ?

Yoksa hiç kurcalama, böyle kullan mı diyorsunuz.
Bu konuyu eminim tecrübe edeniniz çok vardır.
Gözlemlediğim yakıt değişimi psikolojik mi yoksa sakin kullanımda böyle bir fark oluşuyor mu ciddi ciddi.
Ayrıca alt devirler ölüp, üstler canlanacak mı?
Ah kafamda deli sorular.

onursumer
27-02-2019, 20:24
kat takınca alt devirlerde tork artıyor ister istemez günlük kullanımda gaza daha az bastığından yakıtın düşüyor

dp yazılım yapmak tamamen senin keyfine kalmış dp den sonra yazılım yapsanda illaki altlarda tork biraz eksiliyor

turboman
27-02-2019, 22:24
Ben dp yi takacak konuma gelmem için büyük turbo takıp basınç açarsam takarım. Yoksa sadece yazılım yapacaksam gerek duymam stock+soft yazılım yaparım yeterli olur diye düşünüyorum.

Özgür Güneş
28-02-2019, 23:41
Düşüncem şu, uğraşılacak iş değil. 2 kere cat iptali yaptım farklı arabalarımda ve ikisi de stock araçlardı. İlki dizel arabamdı euro 4 motor, katalizörün içini boşalttırdım sadece, arabanın alt ve üst devirleri acayip rahatladı. Yakıt sadece kışın 0.2-0.3 litre arttı. Diğer arabam benzin turbo idi, sportcat vardı. Alt devirler ve üst devirler acayip canlanmıştı. Çok daha rahat yürütüyordu araba kendini. Ben anlamıyorum, downpipe yapınca alt üst nasıl ölüyor? Bi bildiğim ama deneyimlemediğim durum orta susturucu iptalinde yaşanan alt devir cansızlığı.

tr_select
01-03-2019, 00:15
Düşüncem şu, uğraşılacak iş değil. 2 kere cat iptali yaptım farklı arabalarımda ve ikisi de stock araçlardı. İlki dizel arabamdı euro 4 motor, katalizörün içini boşalttırdım sadece, arabanın alt ve üst devirleri acayip rahatladı. Yakıt sadece kışın 0.2-0.3 litre arttı. Diğer arabam benzin turbo idi, sportcat vardı. Alt devirler ve üst devirler acayip canlanmıştı. Çok daha rahat yürütüyordu araba kendini. Ben anlamıyorum, downpipe yapınca alt üst nasıl ölüyor? Bi bildiğim ama deneyimlemediğim durum orta susturucu iptalinde yaşanan alt devir cansızlığı.

Downpipe takmak sorun değil. Yazılımcılar çok ucuk paralar istiyor. 2 sene önce en kralı 500-600 diyorsu.
Benim maaşım iki katı olmadı ki, yazışımcılar şimdi nasıl 1000-1400 ister.
Açıkcası bu parayı vermek koyuyor bana.

tr_select
01-03-2019, 00:16
Hani değeceğini bilsem gider yarın taktırırım. Ama taktırmaktan ziyade yazılım işte... o kısım da var.

turboman
01-03-2019, 08:44
Düşüncem şu, uğraşılacak iş değil. 2 kere cat iptali yaptım farklı arabalarımda ve ikisi de stock araçlardı. İlki dizel arabamdı euro 4 motor, katalizörün içini boşalttırdım sadece, arabanın alt ve üst devirleri acayip rahatladı. Yakıt sadece kışın 0.2-0.3 litre arttı. Diğer arabam benzin turbo idi, sportcat vardı. Alt devirler ve üst devirler acayip canlanmıştı. Çok daha rahat yürütüyordu araba kendini. Ben anlamıyorum, downpipe yapınca alt üst nasıl ölüyor? Bi bildiğim ama deneyimlemediğim durum orta susturucu iptalinde yaşanan alt devir cansızlığı.
Turbo araçlarda eksozu nekadar boşaltırsan o kadar iyidir atmosferik araba değilki bu ama şöyle birşey var araba stock ise gerek yok diye düşünüyorum ben sadece

Özgür Güneş
01-03-2019, 15:06
tr_select şu an downpipe ı sadece taktırma maliyeti 150-200 tl, parçe varsa elinde tabi, yazılımcılar beyine girmişken yazılım atarım kafasında olduğu için yüksek fiyatlar veriyorlar. Ha bide muayeneden muayene sök taktır falan, uğraşılcak iş değil.
turboman atmosferikte back pressure önemli tabi, turbo araçlar için fikrimi söyledim ben.

mikelazi
01-03-2019, 15:26
kat iptal ettiğim hiçbir aracımda yakıt artmadı.


elimde dp olsa.taktırıp,kesin yazdırırdım