PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çift Silindir Karbüratörlü Motorlarda BackPressure



Gorky
12-03-2019, 23:36
Merhaba. Okuyup edip, sonuçlara örneklere bakıp içinden çıkamadığım bi konu var. Yakın zamanda bir Honda Shadow VT750 alıcam.

Blok bildiğimiz 4 zamanlı v-twin karbüratörlü, düşük beygir yüksek tork bir makine. İstediğim sesi almak için kafamda tasarladığım egzoz yarıya kadar 52mm, sonrası 60mm. baffle, db-killer, katalizör, silencer hiçbirşey yok. tabiki alt devirler ölecek. tamamdır razıyız. şuanki regal raptorumda da uygulamalı olarak gördüm anladım.
Motosiklet forumlarında ve facebook sayfalarındaki genetik harikası insanlarda da tabiki "olmaz, çok zararlı, subap ayarı gider, karb. ayarı gider, yakarsın motoru, kol çıkarırsın, döşek serersin" gibi yorumlar okudum.

Hönk dediğim yer ise Highway Hawk, Vance&Hines, Cobra gibi büyük markaların çoğu egzozunda da back pressure'a dair hiçbirşey olmaması. Tam biz bazı şeylerden feragat ediyoruz da; markalar bunu nasıl yapıyor? Onların boş boruları supap, karbüratör ayarı bozmuyor mu? herkesin farklı birşey söylediği bu "düz boru" nun gerçek zararı nedir abiler?

http://www.phatperformanceparts.com/photos/HH-651-200.jpg

livaneli
13-03-2019, 00:12
Takipteyim.

Maxi
13-03-2019, 09:22
Bir kere motorsiklet forumları (genelde) teknik konulardan uzak sadece sürücü olan insanlarla doludur
Teknik ne sorarson sor alacağın cevap %90 aynıdır: amaaan sakın dokunma napıyorsun? şiiiiii uzak dur yapma!!!! etmeeee, bozarsın ustaya git
değilmi?

şimdi free flow eksoz yapınca ne olacağını söyleyeyim
-ses aşırı artacak, bence rahatsız eder (kişisel tercih tabi)
-daha çok yakacaksın, hergün kullanacaksan motoru canın sıkılabilir
-evet hava-yakıt oranı biraz değişeceğinden dolayı karbüratör ayarı yapman lazım 1 kere
-alt devirler biraz daha güçsüz olacak

başkada bişey olmaz, o da x bir otomobil motorunun küçüğü işte uzaydan gelmedi ya?

turboman
13-03-2019, 10:46
Gaz tepkimende ciddi düşüş olacak ben yaşadım daha önce tekrar eski sisteme döndüm.

0M42
13-03-2019, 10:57
Düz boru çektirdikten sonra yeniden karbüratör jet kombinasyonu yapman gerekir.İyi bir karbüratörcün varsa (kesinlikle wideband türevi cihazlar ile ayarını yapan) alt devirlerdeki cansızlığı hissizliği giderir fakat yakıtın artar sakin kullanımda bile.

MazhaRR
14-03-2019, 10:27
750cc güzel bir hacim, yüksek ve tok ses için yani istediğin ses için bence düz boru yapmana gerek yok.Ben ortalık yıkılsın istiyorum diyorsan kafandaki egzoz sistemini yaptır ama headers ve egzoz iki parça şeklinde olsun headersın bittiği egzozu takacağın noktaya çapı 10-15 mm küçültecek bir burç yaptır.Hem alt devirler hem motorun zmanalası çok daha iyi olacaktır.