Orijinalini görmek için tıklayınız : TPS Belası!!!
ghibli06
27-04-2019, 21:18
Arkadaşlar bir süredir devam eden rölanti zenginliği işine bir el atalım dedik bugün, TPS yi bir çok kez ayarlamamiza rağmen ayar devamlı kayıyor, bazen rölanti oluyor 1500 devir bazen kalıyor 750 de... İnnovate in Wideband çok hassas, hiç bir şeye dokunmuyoruz afr 11 ile 16 arasında dans ediyor hiç bir şeye dokunmuyoruz, pompa regl. orj AEM benzin basıncı normal, gazlarken afr 12.2-12.5 arası çok güzel oturuyor ...
Şimdi hikaye yi bırakıp soruma geçeyim, bu spor gazetesinin TPS si tamir olur mu? Tipo 2.0 8v ile 3 fisinden tut fiziki yapisina kadar aynı görünüyor, aldım bir tane ama göbekte kelebeğin milinin geçme açısı farklı, milden değişiklik yapıp aynı yere getirsem 0-5 e göre ayar yapsam olur mu? Bu konulara en çok Maxi hakim sanki :)
turboman
28-04-2019, 00:06
Orjinal tps nin konumunda voltaj nasıl veriyorsa olur yani 5 volta kadar her pozisyonda aynı voltajı verirse neden olmasın diye düşündüm
2010 da vti da neler çektiğimi ben bilirim.
Beyinden açıyı sıfırlayıp gazlamaya kalmadan hareket edince bozuluyordu.
En son S300 den kalibre etmiştik.
Gaz kelebeğine perçinliydi vti da sök tak oldumu sıfırlama olmuyordu diye hatırlıyorum.
Muhtemelen sizde de öyledir.
ghibli06
28-04-2019, 20:48
universal tipler varmış olabilir mi acaba? weber pf 10 serisi üzerindeki, maserati ferrari ve lamboda çıkıyor :) potansiyometre sonucunda, aynı görevi yapıyorsa tipolarda weber pf 09 var, göbek kısmını tadilat yaparsak okur mu? açıp tamir edenler de varmış bu arada...
ghibli06
28-04-2019, 20:51
bu orjinali
https://i.ebayimg.com/images/g/ArYAAOSwQiRUp0uB/s-l640.jpg
bu da tipo
https://www.bielstein.com/media/image/product/14987/md/throttle-switch-poti-pf-09.jpg
olacağını çok düşünmüyorum. pozisyon ve direnç olayından ötürü.. şöyle bi anımı paylaşayım:
benim 91 ford sierramın tps si bozulduğunda aynısını almak yerine, yine 92 ve sonrası siearralara takılan tps'den almıştım. (tamamen aynı araba, detaylı incelemeyen farkı göremez, bir iki trim aksam, bide bu allahın cezası tps ve beyin farklı sadece.. ee niye onu aldın diyeceksiniz; çünkü aynı fiyata elde kalmış bir orijinal sıfır kelebek bulmuştum. üzerinde o vardı. olur o sana dediler tabi)
aha bu benimki
http://www.motomobil.com/shop_images/61383980.jpg
bu da aldığım gaz kelebeğinin üstünde gelen; soketli olandı
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1ymFjIXXXXXcRXpXXq6xXFXXXy/Throttle-Position-Sensor-TPS-Sensor-88WF-9B989-CA-6854779-88WF9B989-88WF-9B989-CA-FOR-Ford-Sierra.jpg
araba deli gibi yakmaya başladı, (kmde 1 litre lpg :) ) bütün yakıtı çiğ atıyordu. pancar gibi ses çıkartıyordu. yakıt hava karışımı yapamıyordu yani bildiğimiz.
oktaykan power'ı aradım, olmaz onların dirençleri farklı demişti bana. aynısını taktık düzeldiydi..
omer_yildir
28-04-2019, 21:35
Sonuçta gaz kelebeği tam kapalıyken 0 okuyacak. tam açıkken 5 okuyacak. multimetre ile eskisini test edin. Yenisini de kelebek tam kapalıyken multimetre ile ayarlayın ve montaj edin. Kelebekdeki jikle nasıl? rölanti ayarı vidalı mı? Önemli olan rölanti de tps 0 dan daha yüksek bir değer okumalı.
benim arabadaki de PF09
mutlaka bir fark vardır aralarında PF10 ile
bu tps sensörlerinin çıkışı linear değil
örnek pf09
http://ca-cycleworks.com/media/catalog/product/cache/1/image/750x500/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/f/pf09_printout.jpg
ghibli06
29-04-2019, 11:13
TPS tamiri mümkün mü Hakan hocam?
bence mümkün ama geçici çözüm
tps aslında bildiğimiz potansiyometre, sadece boyutu büyük
içinde sağa sola giden hareketli parça, üzerinden geçtiği karbon esaslı direncin aşınması sonucu arada kopukluklar oluyor.
içi açılıp o iş için satılan bazı maddeler kullanılabilir, karbon direncin üzerine sürülüyor
ama bence mutlaka tps nin dışarıda güzelce bir kontrol edilmesi şart
hemen tps bozuk diye düşünmemek lazım
geçende söylemiştim, rölanti valfi bozuk diye tutturmuştun, yenisini taktın, bozukmuymuş harbiden?
https://www.robomart.com/blog/wp-content/uploads/2014/09/Carbon-potentiometer-Internal.png
Dynatech
29-04-2019, 11:59
Titreşimden dolayı tps bozuluyor ise Hall Effect Tps Sensor kullanabilirsiniz. Cnc de sensore ve kelebeğe uygun adaptör yapılıp kullanılabilir. Ben vibrasyondan dolayı 6 ay da bir tps bozuyordum. Çözümü bunda buldum şimdi sorun yok. Her halükarda std tps lerden daha sağlıklı ve uzun ömürlü olur. Manyetik çalışma prensibi olduğu için sürtünmeden kaynaklı kırılma kopma olayı ortadan kalkıyor.
https://youtu.be/N8vYxyjI2wY
TPS tamiri mümkün mü Hakan hocam?
Var sanki ama karışık gibi...
Senin model değil ama olsun koyayım.
YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=w2FMq5DEvQU)
ghibli06
29-04-2019, 16:23
şemaları bunlar
https://resmim.net/f/24iJqX.jpg
https://resmim.net/f/I46ERr.jpg
ghibli06
29-04-2019, 18:17
bence mümkün ama geçici çözüm
tps aslında bildiğimiz potansiyometre, sadece boyutu büyük
içinde sağa sola giden hareketli parça, üzerinden geçtiği karbon esaslı direncin aşınması sonucu arada kopukluklar oluyor.
içi açılıp o iş için satılan bazı maddeler kullanılabilir, karbon direncin üzerine sürülüyor
ama bence mutlaka tps nin dışarıda güzelce bir kontrol edilmesi şart
hemen tps bozuk diye düşünmemek lazım
geçende söylemiştim, rölanti valfi bozuk diye tutturmuştun, yenisini taktın, bozukmuymuş harbiden?
https://www.robomart.com/blog/wp-content/uploads/2014/09/Carbon-potentiometer-Internal.png
hocam rölanti valfinin eskisi de yenisi de elimde, TPS nin fişini çekince hiç bir değişiklik olmuyor, rölanti afrsi bildiğin dans ediyor, TPS fişi çekikken AFR zengin ama dalgalanma da olmuyor, rölanti valfinin fişini çekince ise devir stop edecek kadar düşüyor...
o işte bir gariplik var
tps çok önemli, fişini çekme gibi bir lüxün yok bir kere.
çekince böyle-şöyle diye bir seçenek yok yani.
ama sıcak motor rolanti valfinin fişini çekince bir fark olmaması lazım rölantide
hatta rölanti valfi fişi çekik iken (sıcak motorda) gaz kelebeğindeki mekanik ayar ile devir olması gereken yere ayarlanır ve rölanti valf soketi takılır.
benim bildiğim öyle
ghibli06
29-04-2019, 19:37
o işte bir gariplik var
tps çok önemli, fişini çekme gibi bir lüxün yok bir kere.
çekince böyle-şöyle diye bir seçenek yok yani.
ama sıcak motor rolanti valfinin fişini çekince bir fark olmaması lazım rölantide
hatta rölanti valfi fişi çekik iken (sıcak motorda) gaz kelebeğindeki mekanik ayar ile devir olması gereken yere ayarlanır ve rölanti valf soketi takılır.
benim bildiğim öyle
rölanti ayarı aynen dediğin gibi fiş çekikken yapılıyor, 750 devirde ayar yapılıp fiş geri takılınca devir 950-1000 oluyor ve işlem bitiyor talimatlar o şekilde... TPS nin fişi takılı değilken tepki vermemesi bozuk olduğunu düşünürüyor bizi yanlış mı düşünüyoruz sence?
göndersene bana tps yi bakayım?
ghibli06
04-05-2019, 21:25
TPS nin soketi kırıktı ama temas ediyordu, aynı soketten bulup değiştirdim, TPS ayarı düzeldi gaz yemesi de gayet iyi ama bu sefer şunu farkettik, sıcak motorda rölanti valfinin soketini çıkarttığımda araç daha stabil çalışıyordu, eski rölanti valfini taktım sanki daha iyi gibi oldu rölantisi tam herşey yolunda derken bugün yeni taktığım led farları denemek için açtığımda araba rölantide yine zengine çekmeye ve de zenginde kalmaya başladı... kafayı yemek üzereyim sakince olasılıkları değerlendiriyorum,, fikirleriniz nedir arkadaşlar?
turboman
05-05-2019, 07:29
Rolantide tps yi ölçtünüzmü eğer sıfır konumunda iken açık sinyali gönderiyorsa zengine çekebilir.
livaneli
05-05-2019, 16:26
Hadi enjeksiyonlu makineye koyarsın, anlarım; 2001 model karbüratörlü 250'lik scooterda ne işi var lanet parçanın.Bir türlü ayar tutturamadım Yamaha Majesty'e :(
ghibli06
05-05-2019, 16:57
Rolantide tps yi ölçtünüzmü eğer sıfır konumunda iken açık sinyali gönderiyorsa zengine çekebilir.
tps ayarı şu anda doğru, aracın sanırım tesisatında bir sıkıntı var, en ufak bir yük görse (gerçek ya da olmayan) anında zengine çekiyor, fan açınca mesela doğal olarak zengine çekip durduğunda normale dönüyor ama sonrasında sanırım yine bir yük görüyor, ateşleme zayıflayınca da AFR zengine gidiyor... akü ve motor şase ve + ları güçlendirmeyi deneyeceğim, bazıları TPS nin + sını da güçlendirmiş bu sorun sebebiyle...
tps ayarı şu anda doğru, aracın sanırım tesisatında bir sıkıntı var, en ufak bir yük görse (gerçek ya da olmayan) anında zengine çekiyor, fan açınca mesela doğal olarak zengine çekip durduğunda normale dönüyor ama sonrasında sanırım yine bir yük görüyor, ateşleme zayıflayınca da AFR zengine gidiyor... akü ve motor şase ve + ları güçlendirmeyi deneyeceğim, bazıları TPS nin + sını da güçlendirmiş bu sorun sebebiyle...
Bülent abi ayar yaparken en çok karşılaştığım sorunlardan biri. Aslında TPS bozulmuyor. Taktığınız TPS'te de dalgalanmalar oluyor. Asıl sorun Parazit (noise) krank ve eksantrik okuyucusunda kullandığımız gibi blendajlı (shielded) kablo kullandığımızda sorun çözülüyor. Çünkü araç rolantide iken TPS yükselip düştüğünde acceleration enrichment dediğimiz gaz tepkimesi için TPS'e göre hareket eden bir mod vardır ve anlık yakıtı zenginleştirir. TPS değeri değişince bu mod devreye giriyor..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.