Orijinalini görmek için tıklayınız : Stock 2.0 TSI Pistte 2. Turda Bozuldu!
Özgür Güneş
17-06-2019, 09:34
Arkadaşlar selam,
Pazar günü arkadaşlarla İstanbul Park’a geldik, şanssız ve hazırlıksız bir gün oldu, hava da epey sıcaktı; ama günün sürprizi octavia rs in bozulması oldu.
Durum şöyle 1. Turu tamamlıyor, 2. Turda 2. Virajı tırmanırken araba gaz yememeye başlıyor. Hemen sağa çekiyolar ve otomatik araba stop ediyor. Eli ayağı tutuştu epey tabi haklı olarak, verilen emek ve harcanan paraları geçtim, Aksaray’a nası döneceğim tribine giriyor tabi insan...
Arabayı çalıştıramıyorlar, 1 dk bekledikten sonra çalışıyor ve sakin sakin pite dönüyolar. Vagcomdan arıza kodu okudum ve şunlar çıktı:
P0089 Valve for Fuel Metering (N290)
Implausible Signal
P0087 Fuel Rail/ System Pressure
Too Low
Yanma odasına yakıt gitmemiş anlaşılan, yakıt sisteminde bir arıza oluşmuş.
Aracın bakımları yeni, 67 binde, bugüne kadar hiç yazılım görmemiş, genel olarak çok sakin kullanılıyor.
Arızanın sebebini şuna bağlıyorum:
Öncelikle ülkedeki yakıt kalitesi belli, araba rahatlasın diye 5-6 ay önce ethanol almıştım ihtiyaç olunca depoya atarım diye. Benim Polo’ya Ankara’dan koydum, uzun yol geldim hiçbir sıkıntı yaratmadı. 1-2 litre attım zaten 30 litreye. Sonra tekrar benzin alırken yine 1 litre falan koydum.
En son 1-2 litre artınca hadi octiye de koyalım dedim, deposu nerdeyse fulldü zaten. Benim arabanın benzin kapağında 98 oktan koyun diyor, octi 95. Acaba yakıt sistemi maks E5 falan mı destekliyor ve sisteme zarar verdi? Benim arabada piste de çıktım hiçbir problem olmadı.
İkinci durum depoya ürünü boşalttıktan sonra fotosunu çekerken bidonun bi baktım metil alkol yazıyor, aha dedim zıştık :D epey seyrek koyduk gerçi, emin de olamadım metil mi etil mi diye. Aldığım kişi etil alkol istediğimi biliyordu, belki de boş bidon vardı, onun içine doldurdu etili, ama metilde olabilir, alalı uzun zaman olduğu için hatırlayamıyorum.
Bu arada, dün araç pistten çıktıktan 1 saat sonra tekrar denedik, üst devirde bammm diye vurup titremeye başladı tekrar zorlamadık, Ankara’ya geldik 120 civarı, arabaları değiştik, yakıt bitmişti yakıt aldım, bi deneyeyim dedim, gazı ezerek devir çevirmeye başladım 5500 devirde bammmm diye kesildi araba, tamam gece 1.30, daha fazla kaşınmayayım dedim eve geçtim.
Şimdi, biz bu arızayı nası çözcez beyler? Baya ilginç bir olay.
Ekstra arıza: 20 bin kmdir gram arıza yakmayan araba, son 2 günde 2 arıza yaktı, nazar mıdır nedir anlamadık :D uzun yolda gelirken fren hiç kullanmadık zaten, fren balatasını kontrol edin diye arıza yaktı, hayvan gibi balata var ama, sonra fişi çıkmıştır vs diye takmadık kafaya bişi olmadı. Arıza hala yanıyor.
NOT: 2015 SKODA OCTAVIA VRS 2.0 TSI 220 HP EA888 GEN3 (aracı yazmamışım :D )
Çok geçmiş olsun . Nazara gelmişsiniz hocam :) . Şaka bir yana konu hakkında bilgi sahibi olanlar yardımcı olacaktır .
Özgür Güneş
17-06-2019, 18:13
Beyler, düzeldi araba :D vay anasını ya... harbiden nazar mıdır nedir valla ya, trafikte gidiyorum herkes bakıyor arabaya, seramikten önce böyle değildi valla. İstanbul Park Buğra bile enfes işareti yaptı :D
i-vtec07
17-06-2019, 19:16
Muhtemelen benzin pompasında bi problem oldu yakıt basıncı düştü, acaba anlık bir tıkanıklık mı ? Yada son alınan benzinde anarmol bi durum olmus olabilir. Sorun kalmadıysa hiç kurcalamayın geçen lerde benim 1.4 tsi fr 3 kere alt devirde kesti baya silkeledi böyle, şimdi sorun yok :)
Mehmetmert
17-06-2019, 19:17
Yuksek basinc pompasi o zaman ne olduysa yakiti tam gonderememis,kronik bir sorun degil ama durum ondan kaynaklanmis bence
Özgür Güneş
17-06-2019, 19:53
Muhtemelen benzin pompasında bi problem oldu yakıt basıncı düştü, acaba anlık bir tıkanıklık mı ? Yada son alınan benzinde anarmol bi durum olmus olabilir. Sorun kalmadıysa hiç kurcalamayın geçen lerde benim 1.4 tsi fr 3 kere alt devirde kesti baya silkeledi böyle, şimdi sorun yok :)
Benim gti ile aynı yerden benzin aldık, ethanolleri de aynı yerde koyduk, sanmıyorum o yüzden. Sizin fr stock mu peki?
Yuksek basinc pompasi o zaman ne olduysa yakiti tam gonderememis,kronik bir sorun degil ama durum ondan kaynaklanmis bence
Yazılımlı vs. olsa anlayacam da stock arabada olması harbi ilginç
Neyse beyler, 2 haftalığına octi rs im oldu, değişiklik iyidir :D yalnız 8 enjektör var, basınca çok gaddar yakıyor yav. Geçen sefer 1 hafta bende kalmıştı, acı bilançonun izi kaldı.
Benim gti ile aynı yerden benzin aldık, ethanolleri de aynı yerde koyduk, sanmıyorum o yüzden. Sizin fr stock mu peki?
Yazılımlı vs. olsa anlayacam da stock arabada olması harbi ilginç
Neyse beyler, 2 haftalığına octi rs im oldu, değişiklik iyidir :D yalnız 8 enjektör var, basınca çok gaddar yakıyor yav. Geçen sefer 1 hafta bende kalmıştı, acı bilançonun izi kaldı.
Sen bir de yazılımla gör yakıtı :) Basmayınca 9 yakıyor, biraz bastın mı 18lere merhaba diyorsun cidden dediğin gibi gaddar ama değer mi değer :D
rahmitanir
17-06-2019, 20:40
Sen yine de sarı kıza bi daha etanol koyma bro :)
i-vtec07
17-06-2019, 20:52
Benim gti ile aynı yerden benzin aldık, ethanolleri de aynı yerde koyduk, sanmıyorum o yüzden. Sizin fr stock mu peki?
Yazılımlı vs. olsa anlayacam da stock arabada olması harbi ilginç
Neyse beyler, 2 haftalığına octi rs im oldu, değişiklik iyidir :D yalnız 8 enjektör var, basınca çok gaddar yakıyor yav. Geçen sefer 1 hafta bende kalmıştı, acı bilançonun izi kaldı.
Stock 140 hp lik versiyon hocam . Art arda yaptı 3 kere bildigin kesti gazı devir düştü silkeledi falan , senin dediğine benzer sekilde; ama ben sakin giderken yaptı .
Geçmiş olsun birşey lazım olursa yardımcı olalım diyecektim ama düzelmiş. :)
Özgür Güneş
18-06-2019, 06:10
Stock 140 hp lik versiyon hocam . Art arda yaptı 3 kere bildigin kesti gazı devir düştü silkeledi falan , senin dediğine benzer sekilde; ama ben sakin giderken yaptı .
Aynı durum eski 1.4 tsi golf ümde olmuştu, 2000 devirde giderken, tam opetten aldım benzin 3 km belki oldu, öksürmeye başlamıştı, o yakıt kaynaklıydı, burda durum farklı
onursumer
18-06-2019, 08:53
kişisel goruşum şuan sorun olmasa bile
pist kullanımında yolda bırakması o parçanın yakın zamanda arızalanıcağının işareti diye düşünüyorum
istanbul park kullanımı ile yol kulanımı arasında dağlar kadar fark oluyor bence ihmal etmeyin tekrar piste çıkıcaksanız
Bahse konu araç taxi çıkması görünümlü şirket spec octavia mı?
Güzel araçtı,maşallah diyelim :D
63owen63
18-06-2019, 09:59
Tam pisttin çıkış kapısına doğru yol alırken , siz giriyordunuz sanırım, rengi benim de dikkatimi çekti karşı şeritlerde olmamıza rağmen, maşAllah. (kırmızı polo)
Özgür Güneş
18-06-2019, 17:24
rahmitanir valla bence alakası yok da neyse... :)
Şimdi arkadaşın direktifiyle arabayı epey kırbaçlıcam, eğer bişi olmazsa sorun belli, hamama gidecek :)
Aracımız taksi çıkmasıdır, 2 milyon km devirdi, sonradan rs görünümlü olup 1.6 düplüdür. İman gücüyle yürümektedir :P
ahmet3425
18-06-2019, 17:49
keske sorun cıkmasaydı da bi zaman yapabilseydiniz. benzinli ve dizel farklılıgını kıstas alırdık. neyse saglık olsun bidaha gelir misiniz cıkar mısınız bilmiyorum ama olursa haberim olsun aynı gune denk getirelim :)
Beyler, düzeldi araba :D vay anasını ya... harbiden nazar mıdır nedir valla ya, trafikte gidiyorum herkes bakıyor arabaya, seramikten önce böyle değildi valla. İstanbul Park Buğra bile enfes işareti yaptı :D
Çok sevindim geçmiş olsun . Siz yinede o parça üzerinde durun yavaş yavaş ömrü doluyor demekki . İhmal etmeyin :D
Geçmiş olsun , daha büyük bir sıkıntı çıkarmasında keyifli sürüşler ....
Özgür Güneş
18-06-2019, 23:38
beyler akşam gazlamasın çıktım, 24 dk da 14 litre yakıt harcadım :D yağ sıcaklığı 125 dereceleri buldu, çok ciddi sıktım araba bana mısın demedi, log aldım, camshafttan şüphelendiğim fuel meter valve hatası verdiği için bu bölgelerden veri aldım.
not: vagcomdan esc off xds off, kısaca abs hariç her şeyi kapattım (counter steer yardımcısı torque controller dahil), az daha pişman oluyodum, virajda 130 la arkadan bi koptu araba, cağnım ps4s ler yapıştı yere, kontrollü bir yanlamayla eğlence ve aksiyon iyiydi, keşke çekim yapaydım lan, yağmur yeni yağmış ve kurumuş, hava 18 derece, epey keyifli oldu, frenler epey sağlam,
Özet olarak fuel meter valve arızası hala var, başka arıza çıkmadı, ayrıca karter kısmı yağ kaçırıyor gibi, hafta sonu baktıracağım.
Log dosyası çok kapsamlı, boş yere atmıyorum hiç. ha yinede istiyorum diyenler için:
LOG-01-IDE00174_&11.CSV - Google Drive (https://drive.google.com/file/d/10_2tPAEFB-bEe64k5deQmOyOWJGIAYL1/view?usp=sharing)
ahmet3425
19-06-2019, 07:59
O gun ki sartlari yakalaman cok zor ozgur. Hava 30 derece asfalt 35 dereceydi ve pistte tam gaz ortalama hizimiz 110-120 arasi birsey. Birde asiri esen ruzgarin direnci de var. Log vs cok anlamam ama o ariza icin profesyonel birine basvurmakta fayda var.
Ek olarak frenler fena degil ama muthis de diyemiyorum. Pistte 1 sefer biraz gec fren yapayim dedim neredeyse pist disina cikiyordum cizginin icine ettim :)
Kokune kadar basiyorum hala yurumeye devam :)
ghibli06
19-06-2019, 08:06
sıcak havalarda ve üzerine sıcak bir motor koşulunda, benzin buharı dışarı atılamazsa depo vakum yapabiliyor, her araçta ismi farklı olabilen ama asıl amacı depoyu havalandırmak olan valf görevini yapamazsa pompa bir müddet sonra basmamaya başlar... taaa ki valf açılıp da havayı atana kadar, o zaman araç hiç bir şey yokmuş gibi yürümeye devam eder, pist gibi çok ağır bir ortamda , hele ki o sıcaklıkta valf belki de bozulmasının uyarısını vermiş olabilir, valf sonuçta illa ki bozulacak, aklıma gelen arıza budur...
benzer bi arıza e250de başımıza gelmişti. 5000devir üzerinde motor ışığı yakıp korumaya alıyordu. koddan bakıldığında yakıt basıncı düşüklüğü çıktı. araç 180binde olduğu için önce pompayı değiştiler, düzelmedi. egzoz doluysa olabilir dediler onu kontrol ettiler temiz çıktı, neden bilmiyorum ama egzantriklerden şüphelendiler onda da bi sorun çıkmadı. en son bi sensör kablosunda temassızlık buldular ve düzeltince problem çözüldü.
Özgür Güneş
19-06-2019, 13:36
Valla bana da basit bir sorun gibi geliyor ama baktırıcam haftasonu, karterde şöyle bir yağlanma var:
https://i.hizliresim.com/p5RVVq.png
Özgür Güneş
22-06-2019, 22:51
Evet bugünü araca ayırdık, 2 farklı kişiden akıl aldım, logları gösterdim. İkisi de olayı anlatınca benzin pompasının değişmesi gerektiğini söyledi. Hafta içi parçayı temin edip cumartesi hangisi daha müsait olursa işlemi orada yaptıracağım. 5500'den sonra araç yakıtı yetiştiremiyor anlaşılan. Misfire vermiş, buji de değişir olmadı. Sonra yine log alırız. Misfire verdiğini aracı sürerken anlamıyoruz.
Özgür Güneş
23-06-2019, 10:41
Arkadaşlar şimdi sizlere bir soru soracağım, yani 1-2 litre alkolün bir türlü arabayı bu hale getirebileceğine inanamıyorum.
Şimdi 2 senaryo, 2 litre etil alkol veya 2 litre metil alkol koyulma ihtimali var.
10 aydır falan bidonda duran bir üründü.
Alkol bozulan bir şey değil zaten,
5 litrenin 3 litresini kendi arabama koydum, hiçbir sorun çıkmadı, dibinde kalan 2 litreyi octiye koyduk.
Su çökelmiş olabilir mi? Bu su epey az miktarda olacaktır(%96 saflıkta alkol vardır muhtemelen), bu kadar az su zarar verebilir mi?
Depoda çok az yakıt vardı, 200₺ lik alındı, üstüne alkol koyuldu, ben hep ilk alkolu alıp üstüne yakıt aldım.
Şimdi, metil alkol koyduysak denilene göre yüksek çözücü bir maddeymiş, bu depodaki kiri çözüp filtreyi tıkamış olabilir. Metil alkol deriyle temasında cildi epey hırpalıyormuş, elime koluma her yerime döküldü baya, hiçbir şey olmadı, elim sızlamadı bile, bu yüzden etil alkol olma olasılığı yükseliyor.
Daha önce de yazmıştım galiba, depo kapağını her açtığımda fısss diye hava boşalıyor, alkol ekleyince tahliyesi iyice zorlaştı mı acaba?
Yani biz bu sorunu çözsek bile aklımda hep soru işareti olarak kalacak.
Özgür Güneş
23-06-2019, 10:46
Ayrıca yüksek basınç pompasındaki dengesizlik epey düzeldi. Actual specified valuelar birbirini sağlamaya başladı, şimdi motul fuel system clean alıp depoyu fulleyeceğim. Tekrar log alacağım bi, alacaklarım:
Misfire sum counter
High pressure fuel actaul-specified
Engine speed(rpm)
Fuel temp
Retard(bu konuda bilgim zayıf, 5 dereceyi geçmesi iyi değil diye biliyorum sadece)
Başka öneriniz var mıdır?
i-vtec07
23-06-2019, 10:59
Arkadaşlar şimdi sizlere bir soru soracağım, yani 1-2 litre alkolün bir türlü arabayı bu hale getirebileceğine inanamıyorum.
Şimdi 2 senaryo, 2 litre etil alkol veya 2 litre metil alkol koyulma ihtimali var.
10 aydır falan bidonda duran bir üründü.
Alkol bozulan bir şey değil zaten,
5 litrenin 3 litresini kendi arabama koydum, hiçbir sorun çıkmadı, dibinde kalan 2 litreyi octiye koyduk.
Su çökelmiş olabilir mi? Bu su epey az miktarda olacaktır(%96 saflıkta alkol vardır muhtemelen), bu kadar az su zarar verebilir mi?
Depoda çok az yakıt vardı, 200₺ lik alındı, üstüne alkol koyuldu, ben hep ilk alkolu alıp üstüne yakıt aldım.
Şimdi, metil alkol koyduysak denilene göre yüksek çözücü bir maddeymiş, bu depodaki kiri çözüp filtreyi tıkamış olabilir. Metil alkol deriyle temasında cildi epey hırpalıyormuş, elime koluma her yerime döküldü baya, hiçbir şey olmadı, elim sızlamadı bile, bu yüzden etil alkol olma olasılığı yükseliyor.
Daha önce de yazmıştım galiba, depo kapağını her açtığımda fısss diye hava boşalıyor, alkol ekleyince tahliyesi iyice zorlaştı mı acaba?
Yani biz bu sorunu çözsek bile aklımda hep soru işareti olarak kalacak.
30 litre benzin vardı yani dimi ? Bu durumda sen depoya yüzde 6 alkol koymuş oldun yani yaklaşık kaba hesapla, bence bu durumun olumsuz bi etkisi olmaz ki zaten kendi arabana daha fazla koymuşsun, bence sorun fazla ısınan benzin pompası basınç basamadı, anlık bi kesinti oldu benzin yetişmedi vs vs başka suçlu yok bence içini ferah tut... Performans lı arablarda böyle şöyler oluyo zaten anlık kesintiler missfire lar bunlar bana normal geliyo, ben polo gtı ımda saçma sapan şeyler cok yaşadım dsg bozuldu düzeldi kendi kendine, stock araba missfire yaptı kesildi gazlarken vs vs bazen iyi yürüyodu bazen yürümüyodu :D bu tip sorunlar... yani çok takılma bence, arıza koduna bakmıssın zaten ordan gerekli işlemleri yaparsınız .
Mesela diğer bi konu fuel system temizleyici alıcaksın peki bu temizlenen madde nereye gidicek ? Motorun içine dimi ? :)
i-vtec07
23-06-2019, 11:02
Ayrıca yüksek basınç pompasındaki dengesizlik epey düzeldi. Actual specified valuelar birbirini sağlamaya başladı, şimdi motul fuel system clean alıp depoyu fulleyeceğim. Tekrar log alacağım bi, alacaklarım:
Misfire sum counter
High pressure fuel actaul-specified
Engine speed(rpm)
Fuel temp
Retard(bu konuda bilgim zayıf, 5 dereceyi geçmesi iyi değil diye biliyorum sadece)
Başka öneriniz var mıdır?
Bu arada buji degistimi yakınlarda bence bujide değişmeli . Polo gtı da çok çok etkiliyodu buji aynı mantıkta düşünürsek.
Özgür Güneş
23-06-2019, 11:17
30 litre benzin vardı yani dimi ? Bu durumda sen depoya yüzde 6 alkol koymuş oldun yani yaklaşık kaba hesapla, bence bu durumun olumsuz bi etkisi olmaz ki zaten kendi arabana daha fazla koymuşsun, bence sorun fazla ısınan benzin pompası basınç basamadı, anlık bi kesinti oldu benzin yetişmedi vs vs başka suçlu yok bence içini ferah tut... Performans lı arablarda böyle şöyler oluyo zaten anlık kesintiler missfire lar bunlar bana normal geliyo, ben polo gtı ımda saçma sapan şeyler cok yaşadım dsg bozuldu düzeldi kendi kendine, stock araba missfire yaptı kesildi gazlarken vs vs bazen iyi yürüyodu bazen yürümüyodu :D bu tip sorunlar... yani çok takılma bence, arıza koduna bakmıssın zaten ordan gerekli işlemleri yaparsınız .
Mesela diğer bi konu fuel system temizleyici alıcaksın peki bu temizlenen madde nereye gidicek ? Motorun içine dimi ? :)
Bu arada buji degistimi yakınlarda bence bujide değişmeli . Polo gtı da çok çok etkiliyodu buji aynı mantıkta düşünürsek.
2.0 motora 220 hp baya az olduğu için polo gti daki gibi zırt pırt buji yiyeceğini düşünmüyorum ki 70 bin kmdir polo gti da buji değişmeyen arkadaşım var benim :D benim arabada misfire sıfır zaten ki benim arabanın motoru çok sağlıklı değil.
Tahmini 35 litre civarı yakıt vardı, pompada E5, biz üzerine E5 daha eklesek E10 oluyo zaten, onu da binek arabalar destekliyor zaten.
Biz hazır benzin pompası değişmişken APR takalım diyoruz, sitesinde de 2.0 tsi larda kronik olduğu yazıyor, ama gen1-2-3 arasında pompa olarak fark var mı bilmiyorum. Muhtemelen vardır çünkü gen1-2 lerde 4 enjektör var, gen 3 te 8.
Yüksek performanslı yakıt pompası gen3 te var mı bilmiyorum, servis fiyatı 1500₺ falan orj pompanın.
Bildiğim kadarıyla bu kirleri iyicene parçalıyor ve motorun içine yolluyor yaksın diye. Enjektörlerin tıkanmadığından nasıl emin olucaz bilmiyorum. Gerçi kolay, 600₺ ye enjektörcüler mis gibi temizliyor.
Yalnız deponun içi pisse depoyu da söküp temizlemek gerekebilir.
i-vtec07
23-06-2019, 11:26
2.0 motora 220 hp baya az olduğu için polo gti daki gibi zırt pırt buji yiyeceğini düşünmüyorum ki 70 bin kmdir polo gti da buji değişmeyen arkadaşım var benim :D benim arabada misfire sıfır zaten ki benim arabanın motoru çok sağlıklı değil.
Tahmini 35 litre civarı yakıt vardı, pompada E5, biz üzerine E5 daha eklesek E10 oluyo zaten, onu da binek arabalar destekliyor zaten.
Biz hazır benzin pompası değişmişken APR takalım diyoruz, sitesinde de 2.0 tsi larda kronik olduğu yazıyor, ama gen1-2-3 arasında pompa olarak fark var mı bilmiyorum. Muhtemelen vardır çünkü gen1-2 lerde 4 enjektör var, gen 3 te 8.
Yüksek performanslı yakıt pompası gen3 te var mı bilmiyorum, servis fiyatı 1500₺ falan orj pompanın.
Aynen hatta 2.0 tsi-tfsi daha fazla destekliyo (galiba yüzde 18-20) yani yakıt kaynakli değil bence sorun, :) benzin pompasını apr takınca gine aynı basıncla çalışıcak dimi sadece daha saglam olucak doğrumu ? Öyleyse mantıklı ilerde setup yapılırsa hazır olur hem, kolay gelsin şimdiden :)
Özgür Güneş
23-06-2019, 11:36
Ya şimdi octinin eski sahipleri gücünden çok şekli için alan kişiler, hatta önceki sahibinin tek satma sebebi yakıtıydı, satıp 1.6 tdi aldı, sürekli kötü yerden yakıt alındıysa yakıt hattının kirlenmiş olması son derece normal.
Benim arabaya methanol kit bile takılmış, her türlü badireyi atlatmış, alışkın olduğu için bana mısın bile demedi araba :D E10 ne ki onun için :D
Alkol hesabını doğru yaptığınıza emin misiniz ? Türkiye'de yakıt kalitesi çok düşük olduğu için 95 oktanı e5 ile sağlıyorlar. Yani şöyle örnek vermek gerekirse sizin 35 litre aldığınız benzin içerisinde hacimsel olarak maksimum %5 oranında etanol var demektir bu. Yani kabaca 1.5-7 litre diyebiliriz. yani siz dışarıdan 2-3 litre gibi bir miktar elde ettiğiniz zaman e10 un üzerine çıkıyorsunuz buda şu demek oluyor ki yaklaşık olarak 98-99 oktan civarı yapar.
Bence standart bi arabada yazılım olmadan bu yakıt biraz fazla gelir :)
Ek olarak etanol ile metanol ün farkı benzine göre alt ısıl değerlerinin daha düşük olması ve kimyasal yapılarının farklı olmasıdır. Yani ikisi arasında yanlış tercihte sorun yaşama oranı, yazılımsız arabaya 2-3 litre yakıt koyup sorun yaşamaktan daha azdır bence.
Özgür Güneş
23-06-2019, 13:48
Alkol hesabını doğru yaptığınıza emin misiniz ? Türkiye'de yakıt kalitesi çok düşük olduğu için 95 oktanı e5 ile sağlıyorlar. Yani şöyle örnek vermek gerekirse sizin 35 litre aldığınız benzin içerisinde hacimsel olarak maksimum %5 oranında etanol var demektir bu. Yani kabaca 1.5-7 litre diyebiliriz. yani siz dışarıdan 2-3 litre gibi bir miktar elde ettiğiniz zaman e10 un üzerine çıkıyorsunuz buda şu demek oluyor ki yaklaşık olarak 98-99 oktan civarı yapar.
Bence standart bi arabada yazılım olmadan bu yakıt biraz fazla gelir :)
Ek olarak etanol ile metanol ün farkı benzine göre alt ısıl değerlerinin daha düşük olması ve kimyasal yapılarının farklı olmasıdır. Yani ikisi arasında yanlış tercihte sorun yaşama oranı, yazılımsız arabaya 2-3 litre yakıt koyup sorun yaşamaktan daha azdır bence.
Araba aslında E5 ile yürüyebilecek safe bir araç, ama binek araçlar E10'a kadar destekliyor zaten, bizde E10 civarı bir karışım yaptık. E10'un aracı bu hale getirebileceğine inanamıyorum. Daha önce çok arabamıza koyduk, hiç sorun yaşamadık.
Araba aslında E5 ile yürüyebilecek safe bir araç, ama binek araçlar E10'a kadar destekliyor zaten, bizde E10 civarı bir karışım yaptık. E10'un aracı bu hale getirebileceğine inanamıyorum. Daha önce çok arabamıza koyduk, hiç sorun yaşamadık.
Malesef hesap kitap işi ortaya girince öyle olmuyor. Toulen desen anlarımda, Alkol işin içine girince afr,enjektörün işemesi gereken yakıt miktarı, yanma odasının içi vs vs değiştiği için sorun çıkma ihtimali fazlasıyla artıyor. Keşke zeitronix falan olsaydı da bir ölçme şansınız olsaydı depodaki miktarı.. Geçmiş olsun tekrardan
Yakıt filtresini değiştirebilirsiniz. Değiştirkende içerdeki yakıtı boşaltabilirsiniz .
ghibli06
23-06-2019, 21:44
depoyu açınca hala hava geliyor mu?
Özgür Güneş
23-06-2019, 22:32
Yakıt filtresini değiştirebilirsiniz. Değiştirkende içerdeki yakıtı boşaltabilirsiniz .
biraz önce depoyu fulledim, bide motul fuel system clean attım, gerçi cumartesiye kadar muhtemelen ışık yanar :D
depoyu açınca hala hava geliyor mu?
evet, sürekli geliyor, her arabamın yakıtını self servisle kendim dolduruyorum, hiç birinde yok
Arkadaşlar, demin fulledim arabayı, 4 kişi doluştuk, klimayı da açtım tam yüke binsin diye, zorladım epey, veriler şöyle:
LOG-01-IDE00021_&10.xlsx - Google Drive (https://drive.google.com/open?id=11wn_m__ZtyjmFEd1aBO1CBZlA3mbDyOD)
Not: En sağ sütunda specified ve actual arasındaki farkı alarak hesapladım ve sıraladım, siz bilgisayarına indirerek bakabilirsiniz.
ghibli06
23-06-2019, 22:49
biraz önce depoyu fulledim, bide motul fuel system clean attım, gerçi cumartesiye kadar muhtemelen ışık yanar :D
evet, sürekli geliyor, her arabamın yakıtını self servisle kendim dolduruyorum, hiç birinde yok
Arkadaşlar, demin fulledim arabayı, 4 kişi doluştuk, klimayı da açtım tam yüke binsin diye, zorladım epey, veriler şöyle:
LOG-01-IDE00021_&10.xlsx - Google Drive (https://drive.google.com/open?id=11wn_m__ZtyjmFEd1aBO1CBZlA3mbDyOD)
Not: En sağ sütunda specified ve actual arasındaki farkı alarak hesapladım ve sıraladım, siz bilgisayarına indirerek bakabilirsiniz.
bence depo havalandırmada sıkıntı var, pompayı da bozar...
Özgür Güneş
23-06-2019, 22:54
Yakıt filtresini değiştirebilirsiniz. Değiştirkende içerdeki yakıtı boşaltabilirsiniz .
depoyu açınca hala hava geliyor mu?
bence depo havalandırmada sıkıntı var, pompayı da bozar...
valla aynı şeyi düşünüyorum da ne gibi bir sıkıntı olabilir?
ghibli06
23-06-2019, 23:21
valla aynı şeyi düşünüyorum da ne gibi bir sıkıntı olabilir?
depo havalandırma valfi arızalanırsa, depo motora gönderdiği yakıt kadar depoya hava çekemez, depo iç basıncı artar ve de basıncı yenebilmek için benzin pompası daha fazla akım çekmeye başlar bir süre sonra da bozulur...
Sanırım problem havalandırma valfi olabilir ghibli abinin bahsettiği gibi. Benim araçta vp octane booster kullandığım da yaklaşık olarak 8 puana kadar arttırıyor herhangi bir sorun yaşamadım (yazılım var), bahsettiğiniz alkolünde bu derece problemler çıkartacağını düşünmüyorum, yakıt sistemini komple gözden geçirmeniz de fayda var, yarın bir gün pompayı bozup yeterli yakıtı gönderemeyip daha büyük sıkıntılara yol açabilir.
APR'nin Gen3 ler için HPFP si var ancak sizin stock araç için gereksiz olabilir çünkü stage 3 ve üzeri araçlar için öneriyorlar oda yaklaşık 400+ güçler ve yakıtlı araçlar için. Yanlış hatırlamıyorsam $1000 fiyatı vardı haliyle diğer yerlerden emin olduktan sonra pompaya girmek lazım eğer sağlamsa gereksiz olur.
Özgür Güneş
23-06-2019, 23:53
depo havalandırma valfi arızalanırsa, depo motora gönderdiği yakıt kadar depoya hava çekemez, depo iç basıncı artar ve de basıncı yenebilmek için benzin pompası daha fazla akım çekmeye başlar bir süre sonra da bozulur...
peki bu valf bozuksa göremez miyiz bilgisayara bağladığımız zaman? şu an fuel meter valve arıza yakıyor
Özgür Güneş
23-06-2019, 23:59
Sanırım problem havalandırma valfi olabilir ghibli abinin bahsettiği gibi. Benim araçta vp octane booster kullandığım da yaklaşık olarak 8 puana kadar arttırıyor herhangi bir sorun yaşamadım (yazılım var), bahsettiğiniz alkolünde bu derece problemler çıkartacağını düşünmüyorum, yakıt sistemini komple gözden geçirmeniz de fayda var, yarın bir gün pompayı bozup yeterli yakıtı gönderemeyip daha büyük sıkıntılara yol açabilir.
APR'nin Gen3 ler için HPFP si var ancak sizin stock araç için gereksiz olabilir çünkü stage 3 ve üzeri araçlar için öneriyorlar oda yaklaşık 400+ güçler ve yakıtlı araçlar için. Yanlış hatırlamıyorsam $1000 fiyatı vardı haliyle diğer yerlerden emin olduktan sonra pompaya girmek lazım eğer sağlamsa gereksiz olur.
Ne yapacağımızı şaşırdık cidden, 20 bin kmdir arıza vermeyen araba bi anda ne üdüğü belirsiz bi arıza verdi
Bu ustanın bilgisayarda görünen arızalar
https://i.hizliresim.com/zGAkbO.jpg
Yakıt pompasıyla başlayıp sırayla gidicez diyo da nası olcak anlamadım
Yetkili servis baksın derim,
En azından yapılan iş garantili olur, gereksiz parka değişmemiş olur
Benim focusta benzin pompası değiştirip geçecektik, HPFP'nin de arızalandığını servis bulmuştu
Würthün servis cihazında donanımların çalışıp çalışmadığını test etmek için bir kısım var . Mesela bilgisayardan elektrikli koltuğu haraket ettirebiliyorsunuz . Genelde ustalar kullanmayı pek bilmiyor . Kaliteli bir servis cihazını kurcalarsanız belki sorun düşündüğünüz valfi test edebilirsiniz.
Würthün servis cihazında donanımların çalışıp çalışmadığını test etmek için bir kısım var . Mesela bilgisayardan elektrikli koltuğu haraket ettirebiliyorsunuz . Genelde ustalar kullanmayı pek bilmiyor . Kaliteli bir servis cihazını kurcalarsanız belki sorun düşündüğünüz valfi test edebilirsiniz.
würth e gerek yok vagom zaten her seyı kontol edıp test ve adaptasyon yapabılıyor tabı orjınal guncen bır vagcom
iyi bir vag ustası çözer yetkili servisle alakası yok
kendine usta diyen adamda vagcom var kullanmasını bilmiyor başka usta gelip düzeltiyor böyle şeyler gördü bu gözler.
iyi bir vag ustası çözer yetkili servisle alakası yok
kendine usta diyen adamda vagcom var kullanmasını bilmiyor başka usta gelip düzeltiyor böyle şeyler gördü bu gözler.
Bundan yaklaşık 1 sene önce bir arkadaşımın arkadaşı 2017 model leonla kaza yapıyor. Far kırılıyor gidip çıkma far alıp takıyorlar , far çalışıyor uzun kısa park vb ama yükseklik arızası veriyor. 2-3 servise gitmiş arızayı silip göndermişler arıza tekrar gelince çözememişler. Sonra yetkili servise gidiyor farın değişmesi gerek diyorlar o zaman tek far 5-6 bin tl idi serviste. Ondan sonra araca ben bağlandım far kontrol ünitesine bağlanmak istediğimde bağlanamadım hata aldım . Ya dedim kontrol ünitesi bozuk yada kablosu takılı değil . Farı sökerken bi baktık kabloyu takmamışlar kabloyu taktık sıkıntı çözüldü. Yetkili servise kalsa direk farı değiştirceklerdi.
würth e gerek yok vagom zaten her seyı kontol edıp test ve adaptasyon yapabılıyor tabı orjınal guncen bır vagcom
İkiside kullanılabilir yeterki kullanmasını, verileri yorumlamasını bilen biri olsun
Özgür Güneş
24-06-2019, 22:03
Valla yetkili servis mantıklı gibi, nası yapalım şimdi? Boş yere parça değişse nolcak? En son benim DSG kavramasını yetkili servis boş yere değişti, sonra gittim kavga ettim, değişmesi gereken parçayı buldular ama boş yere değişmedik diye direttiler, yeni değişecek parçadan işçilik almayalım peki dediler. Yetkili servis de çok masum değil yani. Valla motor kırsak daha iyiydi, arızanın ne olduğu belli olurdu :D
O kadar yüklü 2.0 tsi var . Yok mu Ankara'da bu motordan anlayan :)
Özgür Güneş
25-06-2019, 14:54
Arızanın eşi benzeri yok, sebebide belli değil zaten, kimse net konuşamıyor o yüzden, yabancı forumlarda da bilgi yok, arabanın yürüyüşünde de sorun yok. Araç sahibi uzun yol çok yaptığı ve yolda kalmak istemediği için sorunu kökünden çözmek istiyor, ayrıca pistte bi daha bozulmasına sabrı yok.
Şimdi yetkili servisi aradım, durumu detaylıca izah ettim, test falan yapıcaz diyolar da cihaza bağlayıp direk pompa değişcek diyeceler, o pompanın fiyatı her türlü girecek, yetkilinin tek avantajı 2 yıl parça garantisi olması, erkan ustadan parçayı istemesini söyledim, haber edicem dedi, ses soluk yok :D yarın 12 ye kadar parçanın siparişini verirsek perşembe gelirmiş parça, yarına kadar düşünüp yetkili mi yoksa booster erhanda mı yaptıralım siye düşüncez, yetkilinin dezavantajı arabaya 3-4 gün el koyabilir, o da mümkün değil, bi arıza testi için 10 saat arabayı elinde tutabilir.
ghibli06
25-06-2019, 18:12
bak 2.0 tsi da varmış düşündüğüm valf
https://i.ebayimg.com/images/g/HIEAAOSwAy5asckk/s-l300.jpg
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1d9ntejnD8KJjSspbq6zbEXXaS/TUKE-2-0-TSI-Fuel-Vapor-Vacuum-Purge-Filter-Purification-Solenoid-Valve-For-Passat-B6-CC.jpg_q50.jpg
Arızanın eşi benzeri yok, sebebide belli değil zaten, kimse net konuşamıyor o yüzden, yabancı forumlarda da bilgi yok, arabanın yürüyüşünde de sorun yok. Araç sahibi uzun yol çok yaptığı ve yolda kalmak istemediği için sorunu kökünden çözmek istiyor, ayrıca pistte bi daha bozulmasına sabrı yok.
Şimdi yetkili servisi aradım, durumu detaylıca izah ettim, test falan yapıcaz diyolar da cihaza bağlayıp direk pompa değişcek diyeceler, o pompanın fiyatı her türlü girecek, yetkilinin tek avantajı 2 yıl parça garantisi olması, erkan ustadan parçayı istemesini söyledim, haber edicem dedi, ses soluk yok :D yarın 12 ye kadar parçanın siparişini verirsek perşembe gelirmiş parça, yarına kadar düşünüp yetkili mi yoksa booster erhanda mı yaptıralım siye düşüncez, yetkilinin dezavantajı arabaya 3-4 gün el koyabilir, o da mümkün değil, bi arıza testi için 10 saat arabayı elinde tutabilir.
0533 385 26 65 - Özen VW - Murat Usta ile de görüşmeni tavsiye ederim. Özdemir'den aldım diyebilirsin. Farklı bakış açısı iyidir :)
Özgür Güneş
26-06-2019, 10:56
0533 385 26 65 - Özen VW - Murat Usta ile de görüşmeni tavsiye ederim. Özdemir'den aldım diyebilirsin. Farklı bakış açısı iyidir :)
Eyvallah :) bi arayalım
Özgür Güneş
26-06-2019, 10:57
bak 2.0 tsi da varmış düşündüğüm valf
https://i.ebayimg.com/images/g/HIEAAOSwAy5asckk/s-l300.jpg
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1d9ntejnD8KJjSspbq6zbEXXaS/TUKE-2-0-TSI-Fuel-Vapor-Vacuum-Purge-Filter-Purification-Solenoid-Valve-For-Passat-B6-CC.jpg_q50.jpg
E peki nası anlayacağız bozuk veya tıkanık olduğunu, pompanın ordaysa akşam söküp bakayım, bide n290 valfini söküp bakıcam
ulu_cupra
26-06-2019, 18:14
Zamanında benim cupra da aynısını yaşamıştık.
Egzos-Emme sübap yaylarını revize edilmiş yenileriyle değiştirdiğimizde çözülmüştü.
Benim okuduğum kadarıyla herseye yapılmış bunu da bir deneyin
Zamanında benim cupra da aynısını yaşamıştık.
Egzos-Emme sübap yaylarını revize edilmiş yenileriyle değiştirdiğimizde çözülmüştü.
Benim okuduğum kadarıyla herseye yapılmış bunu da bir deneyin
hocam stok tsı / tfsi da subap yaylarının sorun yaratacağını sanmam. söylediğiniz olay genelde 2011 önce BWA - BWJ kodlu motorlarda basınc açtıktan sonra oluyor. Stok motorda gayet yeterli yaylar. 2011 sonrası motorlar da zaten düzelttiler onu güncel sert yaylar ile üretildi. (CDL kodlu motorlar) Olmaz diye birşey yok tabi ama bence düşük ihtimal.
Arıza kodları üzerinden gitmek lazım. En ucuz ve en kolay yöntemlerden başlanmalı. Log aldınız mı hiç? Belki arka pompa / ön pompa basınclarının logunu alsanız daha iyi fikir verebilir.
Özgür Güneş
26-06-2019, 23:05
%98 ihtimal yakıt hattında bi yerde sorun var, sorunu çözmeye çalışmaktan vazgeçtik. Ben inatla yüksek basınç pompasında sorun olduğunu düşünüyorum, ustalar standart benzin pompası dese de... belki de enjektörlere pislik dolu. Arıza iyice büyüsün kendini belli eder zaten. Şimdilik aksiyona kalkışmayacağız, boşa sallama olasılığımız yüksek.
ontheair
27-06-2019, 18:26
Arıza büyürken masraf da büyüyebilir. Ucuzdan pahalıya gitmek daha doğru gibi.
Özgür Güneş
27-06-2019, 23:11
Yarın bi Özen VW ve Aydoğanlar Yetkili Servisi’ne gidecek arkadaş, eğer net teşhis konulursa yaptırır. Yok koyulmazsa bozulan parçanın iyice bozulmasını bekleriz.
ghibli06
28-06-2019, 09:13
benzin gerçekten gelmiyorsa araca motor kırılır, dikkat edin 'hah arız buymuş tespit ettik!' dediğinizde geç olmasın...
Özgür Güneş
30-06-2019, 21:17
benzin gerçekten gelmiyorsa araca motor kırılır, dikkat edin 'hah arız buymuş tespit ettik!' dediğinizde geç olmasın...
Benzinsiz kalmıyor araba, kalsa zaten sıkıntı, mpi enjektörler yürüttüğü için arabayı zaten misfire hissedilmiyor, gdi lar anlık sorun yaratıyor, bakalım cidden arıza ilerlesin bakarız çaresine, buji yamuk olsa 170 misfire veriyo araba, arada bir olan saniyelik misfire dan zarar gelmez ya, bi müsait olabilseydim N290 valfini söküp bakacaktım küçük parçacıklar var mı diye, anlasam benzin pompasına da bakardım söküp, koltuğun altında zaten.
Düşünüyorum şimdi, arıza net belli değil, benzin pompası değişsen boş yere 1500-2000 tl, yüksek basınç pompası değişsen 2000-2500 tl en az, bide net sonuca ulaşamazsak harbi sinirimiz bozulur, arıza ışığı da yakmıyor araba, yakacak kadar ilerlesin bakarız çaresine.
Gerçi anasını satayım hiç arıza yakmıyor araba, radyatör su kaçırıyomuş, genleşme kabında falan su kalmamış, arıza falan yok :D sonra saçma sapan balata arızası yaktı, pistte stop etti yine arıza yakmadı :D
Özgür Güneş
30-06-2019, 21:23
Özen VW Murat usta da bakmış, yetkili serviste, arıza büyüsün, net teşhis koyalım demişler.
Özgür Güneş
21-07-2019, 09:28
Arıza büyüdü, tekrar vuruntular başladı. Başlamışken bi log aldık, düşük basınç pompası stabil sakin hızlarda 5-6 bar arası iletirken yakıtı araca yüklenildiği vakit 2 bara kadar düşüyo, tekleme noktasında basınç yok. Yetkili servise pazartesi parça siparişi verilip değişim haftaya serviste yapılacak ki garantili olsun o parça. Sonrasında araca stage 1 ~280 hp yazılım ve downpipe yapılacak.
ghibli06
21-07-2019, 14:35
Arıza büyüdü, tekrar vuruntular başladı. Başlamışken bi log aldık, düşük basınç pompası stabil sakin hızlarda 5-6 bar arası iletirken yakıtı araca yüklenildiği vakit 2 bara kadar düşüyo, tekleme noktasında basınç yok. Yetkili servise pazartesi parça siparişi verilip değişim haftaya serviste yapılacak ki garantili olsun o parça. Sonrasında araca stage 1 ~280 hp yazılım ve downpipe yapılacak.
dün Şaşmaz'da gördüm sanki...
Özgür Güneş
21-07-2019, 16:13
dün Şaşmaz'da gördüm sanki...
Aynen, geziyorduk. Yazılım için 1-2 kişiyle görüştük. Disk balata taktırdık.
Yazılım ve egzoz için neye karar verdiniz ? Nerede yapılacak ?
Özgür Güneş
21-07-2019, 22:38
Yazılım ve egzoz için neye karar verdiniz ? Nerede yapılacak ?
Ya powershop ya da us performance, downpipe koç egzoz olur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.