Orijinalini görmek için tıklayınız : JET A1 ve AVGas 120 oktan yakıt karışım tavsiyesi
Mevcut halde elimde 10 litre JET A1 ve AVGas diye geçen jet yakıtı bulunmakta 120 ile 130 oktan civarında olduğunu duydum bunu karışım olarak kullanmak mümkünmü ?
Neler yapmak gerekir karışım oranı 97 oktan benzinle nasıl olmalıdır.Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum
aman dikkat diyorum:D
bir depoya max 1 su bardağı olur diye düşünüyorum..
Gunesinoglu
07-01-2009, 09:34
1 depoya 50-60 lt olarak baz alırsak 200 gr dan fazlası zararlı...
aman dikkat diyorum:D
bir depoya max 1 su bardağı olur diye düşünüyorum..
1 depoya 50-60 lt olarak baz alırsak 200 gr dan fazlası zararlı...
45 lt 1 çay bardağı ozaman :)
Gunesinoglu
07-01-2009, 10:32
Yani çay bardağının tipine göre değişir bizim anadolu da çay bardakları büyük olur :D
deneyen oldumu acaba bunu ???
benim bildigim avgas'ın icineki kursun miktarı cok fazla yani arabalarda kullanımı sorun yaratıyor bi yerde okumustum ll yani low lead diye gecen avgasın icindeki kursun miktarı bile otomobiller icin satılan kursunlu benzinin kat be kat uzerinde.
benim bildigim avgas'ın icineki kursun miktarı cok fazla yani arabalarda kullanımı sorun yaratıyor bi yerde okumustum ll yani low lead diye gecen avgasın icindeki kursun miktarı bile otomobiller icin satılan kursunlu benzinin kat be kat uzerinde.
Low Lead olmasıyla oktanın yüksek olması kafamı karıştırdı :beuj:
Ankara yolları gözuktu desene :D
low lead az kursunlu demek bildigin gibi bunun oktan ile ne alakası var ki kafan karıstı ?
Gunesinoglu
07-01-2009, 11:22
Ankara yolları gözuktu desene :D
ankara yollarında ne işi var ki :D
jet yakitlarinin(askeri jetler haric) oktanlari yuksek degil, avgas icinde detaylar burda
http://en.wikipedia.org/wiki/Avgas
illa karisim yapilacaksa methanol secerdim...
AVGAS’daki az ve çok uçucu bileşenlerin oranı otomobillerde kullanılan benzine göre daha azdır. Bu özellik, yüksek irtifada yapılan uçuşlar için önemlidir.
AVGAS, benzinin yanma hızını azaltmak için belirli oranda kurşun tetra–ethly içerir. İçerdiği kurşun tetra–ethly oranına göre:
–AVGAS 80/87: Sadece sıkıştırma oranı düşük motorlarda kullanılır ve 4.5 litrede en fazla 0.5 gram kurşun tetra–ethly bulunur.
–AVGAS 100/130: Yüksek oktanlı havacılık benzinidir. 4.5 litrede en fazla 4 gram veya 1 litrede en fazla 1,12 Gram kurşun tetra–ethly bulunur.
–AVGAS 100 LL (Low Lead): 4,5 litrede en fazla 2 gram veya 1 litrede en fazla 0.56 gram kurşun tetra–ethly bulunur. En çok kullanılan havacılık benzinidir.
AVGAS 115/145: Genellikle askeri havacılıkta kullanılır.
Pilotların ve bakım ekibinin yakıtın cinsini tanıması için AVGAS özel bir boya renklendirilir.
AVGAS 80/87 kırmızı, AVGAS 100/130 yeşil ve AVGAS 100LL açık mavi renklidir.
Kurşun tetra-etil:
Kurşun tetra-etil, benzinin oktan sayısını ayarlamak ve benzinli motorların vuruntu yapmasını engellemek için kullanılan bir kimyasal maddedir.
Bir benzinin yanma kalitesi oktan sayısı ölçütü ile belirlenir. Oktan sayısı sınıflandırması , saf izooktanın oktan sayısı 100 olarak kabul edilerek yapılır.
Oktan sayısının belirlenmesi için, benzin örneği özel bir test motorunda farklı sıkıştırma oranlarında kontrollü şartlarda yakılır. Elde edilen sonuçlar aynı motorda kullanılan izooktan ve normal heptan karışımıyla karşılaştırılır. İzooktan vuruntusuza yakın kalitede yanar, normal heptanın ise vuruntuya yol açar. Benzin örneği ile aynı sonuçları veren izooktan ve normal heptan karışımındaki izooktanın hacimce yüzdesi oktan sayısı olarak tanımlanır.
Türkiye'de ve birçok başka ülkede kurşunsuz olarak adlandırılan benzinler de dahil olmak üzere tüm benzinler kurşun bileşikleri içermektedirler. Bu benzinlerin yanması ile bir miktar kurşun atmosfere karışır, bu durum doğa üzerinde olumsuz etkilere yol açar.
Normal benzindeki kurşun miktarı 0.15gr/lt, süper benzinde 0.40 gr/lt ve kurşunsuz benzinde 0.013 gr/lt dir. Son zamanlarda yapılan çalışmalar ile Türkiye’de süper benzindeki kurşun miktarı 0.15 gr/lt’ye indirilmiştir. Kurşunsuz benzine göre süper benzinde 12 kat daha fazla kurşun bulunmaktadır.
Türkiye genelinde 2003 yılı verilerine göre benzinli araçlardan atmosfere atılan kurşun miktarı yaklaşık olarak 230.000 kg/yıldır. Şehir içi bölgelerde kurşun parçacıklarının ana kaynağı, süper benzin kullanan otomobillerdir.(1)
Benzin oktan sayısını ayarlamak için kullanılan daha az zehirli katkı maddeleri de mevcuttur.
avgas kullanmaktansa methanol karısımı yapmak daha mantıklı. yakıt kalıtesının avgas dan cok daha ıyı olucagını soyleyebılırım
methanol nerden temin edilebilinir peki ?
methanol nerden temin edilebilinir peki ?
medikalcilerde var bulursunuz ben litresini 3 lira gibi bulmuştum zaten fazla şansınız yok ben şirket olarak başvurmuştum normalde birey olarak zor ama eminim ankarada bu daha kolay temin edilir;)
Mevcut halde elimde 10 litre JET A1 ve AVGas diye geçen jet yakıtı bulunmakta 120 ile 130 oktan civarında olduğunu duydum bunu karışım olarak kullanmak mümkünmü ?
Neler yapmak gerekir karışım oranı 97 oktan benzinle nasıl olmalıdır.Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum
kanka sen alsana 100 oktan benzin dibinde zaten benzinci kasma böle yanasrsın sonra :)
bu arada minikslerde zaten hks drag gas var ordan alabilirsiniz karışım yapıcam diye kasmayın methanolude hörs diye koyamıorsun tekrar ayarının yapılması lazım artı benzin hatlarının gözden geçirilmesi lazım..
Methanol olarak değilde , Metil Alkol olarak ararsanız daha rahat bulunabilir fakat
çok dikkatli muhafaza edilmeli solunmamalı iyce araştırdıktan sonra satın alınmalı.
Methanol kullanırkan cok dikkatli olmak lazım rastgele kullanım cok buyuk zararlara yol acar. stoichiometric ratio 6.4, cok cabuk alevleniyor pre- ignition riski yuksek.
Avgas ve A1 araba icin hakkaten riskli yakıtlar.
avgas ın stoichiometric ratiosu 11.0 ona gore kullanmak lazım. asındırıcılıgı yok ama kursun oranı yuzunden sensorlerin anında arıza yapmasına sebep oluyor.
A1 stoichiometric ratio 14, plastik ve aluminyum yuzeyler icin cok asındırıcı. sensorler uzerinde yıkıcı etkisi var.
gundelik kullanıcı icin 100 oktandan devam;)
ek bilgi methanolde ileri derece korozyon etkisi var, plastik ve kaucuk uzerinde yıpratıcı. HDP plastikte, paslanmaz malzemede veya eloksal(anodize) olmus aluminyumda saklanabilir. methanol, xysilen ve toluen gibi kimyasalların bir suru farklı saflık vs gibi farklılık icerenleri var piyasada.
bence gundelik kullanıcı risk almasın.
low lead az kursunlu demek bildigin gibi bunun oktan ile ne alakası var ki kafan karıstı ?
Çalışıyodum o sırada o yüzden algılıyamadım bian :D
avgas kullanmaktansa methanol karısımı yapmak daha mantıklı. yakıt kalıtesının avgas dan cok daha ıyı olucagını soyleyebılırım
Methanol kitini kaçırdık sattı Tünay :)
kanka sen alsana 100 oktan benzin dibinde zaten benzinci kasma böle yanasrsın sonra :)
Vazgeçtim kanka zaten ben arabayı hergün kullanıyorum 1.1 halim bana yetiyo fazlası kalsın :D
Methanol kullanırkan cok dikkatli olmak lazım rastgele kullanım cok buyuk zararlara yol acar. stoichiometric ratio 6.4, cok cabuk alevleniyor pre- ignition riski yuksek.
Avgas ve A1 araba icin hakkaten riskli yakıtlar.
avgas ın stoichiometric ratiosu 11.0 ona gore kullanmak lazım. asındırıcılıgı yok ama kursun oranı yuzunden sensorlerin anında arıza yapmasına sebep oluyor.
A1 stoichiometric ratio 14, plastik ve aluminyum yuzeyler icin cok asındırıcı. sensorler uzerinde yıkıcı etkisi var.
gundelik kullanıcı icin 100 oktandan devam;)
100 oktan'dan devam ozaman :D
JET A1 kullanmadan once haberdar ederseniz piston, kol ,krank, yatak falan hazırlarız. kerosen rulezz;) :D:D
orhansah
07-01-2009, 15:23
Koray sabahları çayına karıştır jet yakıtından, işe koşarak gidip gelirsin, araban da kırılmamış olur :)
JET A1 kullanmadan once haberdar ederseniz piston, kol ,krank, yatak falan hazırlarız. kerosen rulezz;) :D:D
Yakındır zaten bi Ankara seyahati yapacak heralde benim Wagon ilkbahara doğru :D
Koray sabahları çayına karıştır jet yakıtından, işe koşarak gidip gelirsin, araban da kırılmamış olur :)
Ozamanda benim organlar dağılabilir :D
bence sen dene bir su bardağı koymayı:D:D
bence sen dene bir su bardağı koymayı:D:D
üstünede bir bardak soğuk su içeyim :D
kickboxer
07-01-2009, 17:50
üstünede bir bardak soğuk su içeyim
abi bence ıcme etkısı azalar:D:D derın derın nefes al ıyı oksijensız kalmasın:D
M_PROJECT
07-01-2009, 18:15
ek bilgi methanolde ileri derece korozyon etkisi var, plastik ve kaucuk uzerinde yıpratıcı. HDP plastikte, paslanmaz malzemede veya eloksal(anodize) olmus aluminyumda saklanabilir. methanol, xysilen ve toluen gibi kimyasalların bir suru farklı saflık vs gibi farklılık icerenleri var piyasada.
bence gundelik kullanıcı risk almasın.
aquamist in kitlerden kullansak ? 50/50 belirli bi basncta gelen ? senin gorusun ne bu kitler icin ? gundelik kullanimda ama .
aquamist in kitlerden kullansak ? 50/50 belirli bi basncta gelen ? senin gorusun ne bu kitler icin ? gundelik kullanimda ama .
Basınç ne civarı olucak peki ?
M_PROJECT
07-01-2009, 18:34
Basınç ne civarı olucak peki ?
ayarliosun aqua mist in kitinde , 1 barda basla diosun baslio basmaya . o sekilde yani . mesela benim gunluk kullanim basincim bile 0.5 evc den en kisikta durur . bence bu tarz kullanim icin uygun . gazlican zaman ac basinci bassin methanolu :D
aquamist in kitlerden kullansak ? 50/50 belirli bi basncta gelen ? senin gorusun ne bu kitler icin ? gundelik kullanimda ama .
benim soylemim daha cok depodan kullanim icindi.
Musti genelen injection tarzinda kullanim tercih ediliyor zaten seninde dedigin gibi, cok az bir miktar puskurtuldugu icin etkisi daha cok yapilan sey chemical cooling gibi, cunku methanol soguk bir yakit, suyunda sogutucu ozelligi yuksek, sonuc; daha dusuk CHT ve tabi devaminda daha dusuk EGT.
californiada, sen benden daha iyi bilirsin dusuk oktandan dolayi cok yaygin bir de sicak memleket olmasindan dolayi tabi.
benim dusuncem su sekilde, injection olarak bile kullanilsa, karisima etkisi gozlenmeli ve gerekiyorsa yazilima mudahale edilmeli.
M_PROJECT
07-01-2009, 19:18
benim soylemim daha cok depodan kullanim icindi.
Musti genelen injection tarzinda kullanim tercih ediliyor zaten seninde dedigin gibi, cok az bir miktar puskurtuldugu icin etkisi daha cok yapilan sey chemical cooling gibi, cunku methanol soguk bir yakit, suyunda sogutucu ozelligi yuksek, sonuc; daha dusuk CHT ve tabi devaminda daha dusuk EGT.
californiada, sen benden daha iyi bilirsin dusuk oktandan dolayi cok yaygin bir de sicak memleket olmasindan dolayi tabi.
benim dusuncem su sekilde, injection olarak bile kullanilsa, karisima etkisi gozlenmeli ve gerekiyorsa yazilima mudahale edilmeli.
yaa ole ole , bu yanan arabalar burdada cogaldi . ben kimle konustuysam buranin yerel tunerlari . hepsi yeni yazilim olmadan yapmama taraftari zaten .
evet dogru valla, methanol aslinda cok dikkatli kullanilmali. benzin oyle kolay parlayan bir yakit degil bilinenin aksine fakat methanol inanilmaz ucucu ve yanici, cok dikkatli montajlanip, cok itinali kullanilmali.
bir de adamlar (okumayan, arastirmayan) normal benzin hortumlari ile methanol hatti cektigi icin kacinilmaz sonuc oluyor kacak ve devaminda yangin.
M_PROJECT
07-01-2009, 19:32
e85 gibi bence destirmek lazim butun fuel sistemi . en azindan daha dayaniklisi ile . kafami en cok kurcalayanda rezerv tanki . genelde plastik felan . kaliteli bisi bulmak lazim . yoksa arabada dinamit tasimak la ayni .
HDP ler iyi, ama benim tercihim anodize(eloksal) aluminyum tank olur.
abi sizin orda e85 gibi bir nimet var bence hic baskasiyla ugrasma derim. direk e85 yuru. baris,cuneyt ve ben az kaldi, serefsizim seker kamisi, pancari ekip kendimiz damitip e100 yapacaz.
IMF bize 5 sene once para verirken seker pancari uretimini yasaklatip, destekleri kaldirttiya; arjantin ve brezilya gibi TR de konya ovasi ve harran ovasindan (gap, ana proje amaci harran ovasinin alternatif yakit uretim havzasina cevrilmesidir) butun enenrji ihtayicini karsilayip dis borcunuda 5 yilda kapatmasin diye;)
M_PROJECT
07-01-2009, 19:49
ya e85 de koca ny ta 3 istasyonda var :D yayginlassin biraz :D ama o sizin uretim iimis , yazlari pancara gelir calisirim yani ahahhahha
M_PROJECT
07-01-2009, 20:15
haa bu arada trde bizde baya bi pancar tarlasi var lazim olursa sole :D unuttum ben bi an :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.