PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fikir alışverişi ve birkaç konuda yardım



xpluns
24-05-2020, 19:53
Herkese iyi günler uzun zamandır yollarda yürütecek fazla örneği olmayan bir araba yapmak istiyorum. Aklımdaki düşünce ise manüel bir Toyota Corolla almak ve atmosferik olarak yüklemek hem yeni Corollada arka süspansiyonların bağımsız olması hemde fazla örneği olmayan bir araç olduğu için aklıma yatıyor. Sizce 1.6 valfmatic motora neler yapabilirim 1.8 krank ve yurt dışında bulabilirsem tepeli piston port polish belki uydurabilirsek sert yaylar dereceli camshaft yapmak istiyorum. Eğer araba sağlıklı yürürse ileride itb de yapabilirim lütfen fikirlerinizi benim ile paylaşın şimdiden tüm cevaplarınız için teşekkür ederim.

turboman
24-05-2020, 20:50
Bence imkan varsa 1.8 celica motoru koyup nokta atışı olabilir silindir kapağı yamaha olan motordan.

xpluns
24-05-2020, 21:18
Fikrin için çok teşekür ederim. Lakin ben motor swaplamak istemiyorum sadece üzerinde olan motoru güzel yürüyen bir motora çevirmek istiyorum

gökberk
24-05-2020, 22:56
Mitsubishi seversen Proton 218 bakabilirsin. 4G93 blok dohc kapak 140'a yakın standart değeri.
BOT ile 200+ basit oluyor. 90ların çoğu japonu bağımsız arkaya sahip zaten.
Proton için çiçek gibi coupe bulamazsın kolay kolay bulduğun da 30+ Lira ister.

xpluns
25-05-2020, 14:01
Fikirlerin için çok teşekür ederim lakin sıfır bir aracı yüklemek istiyorum ama dediklerin aklıma yattı belki yapamazsam firiklerini benimsiyebilirim cevabın için çok teşekür ederim.

AhmetKadir
25-05-2020, 14:26
Fikirlerin için çok teşekür ederim lakin sıfır bir aracı yüklemek istiyorum ama dediklerin aklıma yattı belki yapamazsam firiklerini benimsiyebilirim cevabın için çok teşekür ederim.

O zaman atmosferik yerine turbo bir arac tercih edersen daha fazla guc alirsin

Ucanadamyoktur
25-05-2020, 15:31
1.6 valvematic alıp 1.8 valvematic yapmak yerine 2.0 valvematic yap hacimden güç al önü biraz daha açık olur ama devir çeviremeyebilirsin ileri dönemlerde. Toyota da 2001'den itibaren yani zz motorların çıkışından itibaren piston çapları aynı alt ölü üst ölü nokta farkıyla kol uzatarak hacim sağlıyor.

1.6 valvematic 1zr-fae
Bore: 80.5 mm
Stroke: 78.5 mm
Compression Ratio: 10.7:1
132 hp / 6400 rpm
160 nm / 4400 rpm

1.8 valvematic 2zr-fae
Bore: 80.5 mm
Stroke: 88.3 mm
Compression Ratio: 10.5:1
138 hp / 6200 rpm
172 nm / 4000 rpm

2.0 valvematic 3zr-fae
Bore: 80.5 mm
Stroke: 97.6 mm
Compression Ratio: 10.0:1
156 hp / 6200 rpm
195 nm / 4400 rpm

2.0 da kol uzunluğundan kaynaklı tork konusunda avantajlı olursun fakat devir çevirmen konusunda herhangi bir standalone ecu taktığında sıkıntı yaşayabilirsin ama 6500 6600 max rpm civarlarında yani orjinal rev limit durumunda gayet süpriz araç olabilirsin. Tepeli piston konusu biraz karışık bence baya kimyager olman şart o kadar yüklüyorsan daha hafif ve hırçın araçlara yönelmeni tavsiye ederim. Anladığım kadarıyla hem muadillerine veya biraz daha üst araçlara saplıyım hemde sıfır araç konforuyla takılayım isteğin var ama yüksek sıkıştırmalı piston ve dereceli egzantrik ile bu istediğin konfor durumunu yaşayabileceğini düşünmüyorum.

İlla motor giricem diyorsan 2.0 yap bırak port polish enjektör hava filtresi komple egzoz ile ekstra 10-15 hp daha alabilirsin baya tat alabileceğin aralıkta olur. Birde lütfen öncelikle aracının ecusu öğrenebilen bir ecu mu onu araştır. e11 ve e12 kasada kullanılan denso ecular öğrenebilme yeteneğine sahip yani yeni bir parça takıldıktan sonra önce saçmalayıp yaklaşık 100 km içerisinde değişiklikleri kabul edip ona göre tepki sağlayabiliyor tabi bu belli seviyede bir standalone ecu kadar efektif bir olay değil. Sanıyorum ki valvematic motorlarda emme kelebek hepsinde aynı ben bir fark bulamadım yada araştıran yok karşıma internette çıkmadı 2.0 avensis bulup kelebek çapına bakabilirsin ona göre yeni bir masraf daha açılır sana.

Bildiğim seviyede her zaman yardımcı olmaya çalışırım bir toyota kullanıcısı olarak. Motor yaptırırken normalde 1.6 vvt-i dan 1.8e çevirecektim maaliyetleri ayarlayamayınca askıda kaldı haliyle içimde de kaldı biraz pişmanlığını yaşıyorum. Şu anda 0.50 piston 1.8 emme kelebek enjektör mevcut verdiği tepkilerden gayet memnunum.

AhmetKadir
25-05-2020, 15:44
1.6 valvematic alıp 1.8 valvematic yapmak yerine 2.0 valvematic yap hacimden güç al önü biraz daha açık olur ama devir çeviremeyebilirsin ileri dönemlerde. Toyota da 2001'den itibaren yani zz motorların çıkışından itibaren piston çapları aynı alt ölü üst ölü nokta farkıyla kol uzatarak hacim sağlıyor.

1.6 valvematic 1zr-fae
Bore: 80.5 mm
Stroke: 78.5 mm
Compression Ratio: 10.7:1
132 hp / 6400 rpm
160 nm / 4400 rpm

1.8 valvematic 2zr-fae
Bore: 80.5 mm
Stroke: 88.3 mm
Compression Ratio: 10.5:1
138 hp / 6200 rpm
172 nm / 4000 rpm

2.0 valvematic 3zr-fae
Bore: 80.5 mm
Stroke: 97.6 mm
Compression Ratio: 10.0:1
156 hp / 6200 rpm
195 nm / 4400 rpm

2.0 da kol uzunluğundan kaynaklı tork konusunda avantajlı olursun fakat devir çevirmen konusunda herhangi bir standalone ecu taktığında sıkıntı yaşayabilirsin ama 6500 6600 max rpm civarlarında yani orjinal rev limit durumunda gayet süpriz araç olabilirsin. Tepeli piston konusu biraz karışık bence baya kimyager olman şart o kadar yüklüyorsan daha hafif ve hırçın araçlara yönelmeni tavsiye ederim. Anladığım kadarıyla hem muadillerine veya biraz daha üst araçlara saplıyım hemde sıfır araç konforuyla takılayım isteğin var ama yüksek sıkıştırmalı piston ve dereceli egzantrik ile bu istediğin konfor durumunu yaşayabileceğini düşünmüyorum.

İlla motor giricem diyorsan 2.0 yap bırak port polish enjektör hava filtresi komple egzoz ile ekstra 10-15 hp daha alabilirsin baya tat alabileceğin aralıkta olur. Birde lütfen öncelikle aracının ecusu öğrenebilen bir ecu mu onu araştır. e11 ve e12 kasada kullanılan denso ecular öğrenebilme yeteneğine sahip yani yeni bir parça takıldıktan sonra önce saçmalayıp yaklaşık 100 km içerisinde değişiklikleri kabul edip ona göre tepki sağlayabiliyor tabi bu belli seviyede bir standalone ecu kadar efektif bir olay değil. Sanıyorum ki valvematic motorlarda emme kelebek hepsinde aynı ben bir fark bulamadım yada araştıran yok karşıma internette çıkmadı 2.0 avensis bulup kelebek çapına bakabilirsin ona göre yeni bir masraf daha açılır sana.

Bildiğim seviyede her zaman yardımcı olmaya çalışırım bir toyota kullanıcısı olarak. Motor yaptırırken normalde 1.6 vvt-i dan 1.8e çevirecektim maaliyetleri ayarlayamayınca askıda kaldı haliyle içimde de kaldı biraz pişmanlığını yaşıyorum. Şu anda 0.50 piston 1.8 emme kelebek enjektör mevcut verdiği tepkilerden gayet memnunum.

Teknik bilgiler detaylar guzel bilginize saglik, ama direk su aoru geliyor aklima deger mi?
Atiyorum 1.6crdi 136lik ceed veya i30 olsa. Motor icine girip harcanacak binlerce lira yerine dp filtre yazilim ile 170 beygirler alinsa maliyeti max 2000tl tutar. 156 hp toyotanin icinden atlar

Ucanadamyoktur
25-05-2020, 15:58
Teknik bilgiler detaylar guzel bilginize saglik, ama direk su aoru geliyor aklima deger mi?
Atiyorum 1.6crdi 136lik ceed veya i30 olsa. Motor icine girip harcanacak binlerce lira yerine dp filtre yazilim ile 170 beygirler alinsa maliyeti max 2000tl tutar. 156 hp toyotanin icinden atlar

Teşekkür ederim :)

Yani bence değmez sizin söylediklerinizin dışında arkadaş yeni corolla almayı düşünüyor fiyatlar yanlış hatırlmıyorsam 1.6 benzinliler için boşları 170.000 tlden başlıyor aracı motoru egzoz sistemi jantı yayı derken maliyet 200.000 tlye gelecek ki gerçekten uçuk bir nokta. Uçuk noktalığını geçtim yeni corolla ciddi anlamda sakin bir araç testine gittim kullandım belki hybrid ve otomatik olmasından kaynaklı bu hissiyat gelmiştir bilemiyorum ama araç kendini belli ediyor sonuçta gazlayınca yine benzinli motor ile gazlıyorsunuz araç gerçekten konfor için yaratılmış koy yakıtını saatlerce huzurla yolculuk yap. 200.000 civarında para harcadıktan sonra ciddi yüklenebilecek ve tehlikeli olabilecek araçlar mevcut. Arkadaş toyota sevdalısıdır ve atmosferik seviyordur o zaman 70-80 civarına corolla hb tsport alıp onu atmosferik yükleyebilir ki bahsettiğim aracı biliyorsunuzdur zaten 1.8 vvtL-i olarak geçiyor 6200 rpmde lift açıp 8200e kadar soluksuz dönebilen bir makine atmosferik 192 hp daha güzel tat vereceği kesin. Yada aynı motora sahip celicalar var o da güzel tercih olur tsport ile motorları aynı olsada şanzıman konusunda celica daha başarılı ve bir tık hızlı. Atladığımız nokta da şu konuyu açan arkadaş aile aracını yüklemek istiyor acaba aile ile kullanıp tamamen sleeper gözüküp ara ara rolling düşüncesi mi mevcut bu da başka bir yanı. Sizin söylediğiniz araçlar 5 kapı eğer aile ile kullanma isteği mevcutsa uygun oluyor aslında.

xpluns
25-05-2020, 16:51
Teşekkür ederim :)

Yani bence değmez sizin söylediklerinizin dışında arkadaş yeni corolla almayı düşünüyor fiyatlar yanlış hatırlmıyorsam 1.6 benzinliler için boşları 170.000 tlden başlıyor aracı motoru egzoz sistemi jantı yayı derken maliyet 200.000 tlye gelecek ki gerçekten uçuk bir nokta. Uçuk noktalığını geçtim yeni corolla ciddi anlamda sakin bir araç testine gittim kullandım belki hybrid ve otomatik olmasından kaynaklı bu hissiyat gelmiştir bilemiyorum ama araç kendini belli ediyor sonuçta gazlayınca yine benzinli motor ile gazlıyorsunuz araç gerçekten konfor için yaratılmış koy yakıtını saatlerce huzurla yolculuk yap. 200.000 civarında para harcadıktan sonra ciddi yüklenebilecek ve tehlikeli olabilecek araçlar mevcut. Arkadaş toyota sevdalısıdır ve atmosferik seviyordur o zaman 70-80 civarına corolla hb tsport alıp onu atmosferik yükleyebilir ki bahsettiğim aracı biliyorsunuzdur zaten 1.8 vvtL-i olarak geçiyor 6200 rpmde lift açıp 8200e kadar soluksuz dönebilen bir makine atmosferik 192 hp daha güzel tat vereceği kesin. Yada aynı motora sahip celicalar var o da güzel tercih olur tsport ile motorları aynı olsada şanzıman konusunda celica daha başarılı ve bir tık hızlı. Atladığımız nokta da şu konuyu açan arkadaş aile aracını yüklemek istiyor acaba aile ile kullanıp tamamen sleeper gözüküp ara ara rolling düşüncesi mi mevcut bu da başka bir yanı. Sizin söylediğiniz araçlar 5 kapı eğer aile ile kullanma isteği mevcutsa uygun oluyor aslında.

Arkadaş benim düşüncelerimi çözmüş şimdi şöyle düşünelim güzel yürüyen bir toyota corolla var ama tamamen dışı stock kendini belli etmiyor gece yolda giderken birkaç kişiyi şaşırtmak bana kendini cok belli eden bir araçla son hızdan gitmektense daha çok zevk veriyor ve ayriyeten teknik bilgileri benim ile paylaştıgın için çok teşekür ederim.

AhmetKadir
25-05-2020, 17:09
Iste corolla 300hp olsa eyvallah da 155 hp civarinda kime saka yapacaksiniz. Sizi uzerler:) hem mekanik islemler sirasinda sanayide hem islemler bitince yolda :)

Ucanadamyoktur
25-05-2020, 20:33
Arkadaş benim düşüncelerimi çözmüş şimdi şöyle düşünelim güzel yürüyen bir toyota corolla var ama tamamen dışı stock kendini belli etmiyor gece yolda giderken birkaç kişiyi şaşırtmak bana kendini cok belli eden bir araçla son hızdan gitmektense daha çok zevk veriyor ve ayriyeten teknik bilgileri benim ile paylaştıgın için çok teşekür ederim.

Olacağı 2.0 motorla max ince detaylarla birlikte 165-170 hp olacak peki sıfır olacak aracın motorunu bozmaya değer mi ben şahsen kıyamazdım karar sizin ama bence illa o kasa corolla alıp yükleyip 200-220.000 tl verip boş alacağınıza full alın veya orta donanım hybrid alın huzur huzurlu hatta ekonomik kullanın :) Yok ben kafaya koydum illa 1.8-2.0 alıp koyucam derseniz kendi üstünden çıkan motoru çıkartın köşeye koyun Ankaradan çıkma motor bulup koyun satacağınız zaman kendi motorunuzu alıp takarsınız blokları aynı çünkü tak çalıştır şeklinde. Ama ilk mesajımda belirttiğim gibi aracın ecusu öğrenebilen mi değil mi yoksa ecu ile uğraşırsın.

ghibli06
26-05-2020, 21:45
Arkadaş benim düşüncelerimi çözmüş şimdi şöyle düşünelim güzel yürüyen bir toyota corolla var ama tamamen dışı stock kendini belli etmiyor gece yolda giderken birkaç kişiyi şaşırtmak bana kendini cok belli eden bir araçla son hızdan gitmektense daha çok zevk veriyor ve ayriyeten teknik bilgileri benim ile paylaştıgın için çok teşekür ederim.

yeni dizellerin hepsi sana şaka yapar ama...