Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Baskı Balata kokusu ! Daha geçen sene değişmişti



Paradox
08-10-2020, 09:21
Arkadaşlar araç Kia ceed baskı balatasında geçen sene başlayan kaçırma probleminden ve yanık balata kokusu gelmesinden ötürü 50.000 KM ! de baskı balatasını değiştirdim dışardan Mavi kutu Valeo marka baskı balatayı alıp taktırdım araç şuan 73.000 km'de bugün uzun yolda giderken leş gibi balata kokusu geldi yine , eskisinden de böyle koku geliyordu , şimdi baskı balata 23.000 km mi dayandı sadece ? aracı devamlı uzun yolda kullanıyorum %80 uzun yol %20 şehir içi diyebilirim , bazı kullanıcıların yorumlarını okudum mavi kutu olan Valeo baskı balata setleri problemli deniliyor , bazı yorumlarda ise yeni model KİA ve Hyundai araçların orjinal baskı balatası takılmadığı sürece düzen tutmuyor deniliyor , bu konuda yorumlarınız nedir , servise sordum parça baskı + balata+bilya 3500 lira hadi sökünce volantta değişse 2000TL'de o 5500 TL bu ne yahu ? bir de işçiliği var tabiki , başına böyle bir arıza gelen varmı ne önerirsiniz ?

Talih.b16
08-10-2020, 11:03
valeoda sorun yok, servis sallamış.
mavi kutu problemli olan diyen arkadaş ne sorun yaşamış?
volantı değişmiş veya tornalanmışmı?
cok nadir baskı balatalarda sorun olur oda sanmıyorum ki 23000 km gitsin, titrer başta kokar sinyali zaten verir sana.

Oznsrl
08-10-2020, 21:07
3500 sadece parça fiyatımıdır

_opeth
11-10-2020, 17:44
agresif kullanıyorsan kullanıma bağlı debriyaj 10bin kmde de bile bitebilir. ha keza kendi aracımda tüm yokuşlarda el freniyle kalkarım. ilk baskı balatayı 120bin km kullandım ikincisini pistte zorladığımdan 80bin km dayandı

B-Devi
12-10-2020, 09:39
agresif kullanıyorsan kullanıma bağlı debriyaj 10bin kmde de bile bitebilir. ha keza kendi aracımda tüm yokuşlarda el freniyle kalkarım. ilk baskı balatayı 120bin km kullandım ikincisini pistte zorladığımdan 80bin km dayandı

Kullanıma göre değişmekten ziyade (Benim Görüşüm) Baskı balata kilometreden ziyade zorlama ile bitiyor. Yani yeni taktığınız baskı balatayı (küçük bir ihtimal bile olsa) karşınıza çıkan ilk yokuşta zorlayarak yakma ihtimaliniz var. Aşırı zorlamadan sonra Yoğun beyaz duman ve metal baskı balata kokusunu duyduğunuzda büyük ihtimalle iş işten geçmiş oluyor. Benim 150.000'i devirdi hala tık demiyor, maşallahı var. Marka olarak LUK kullanmıştım. (Araç E36 3.0 stroke)

Berkan
12-10-2020, 10:54
Valla bende 2013 ceedde 120 binde değiştim valeo alıp taktırmıstım( 2-3 bin sonra arabayı sattım gercide) bu covid dalgası baslamadan hemen onceydi indirim vs dahil setine 1900Tl verdim oyüzden fiyatta yanlıslık olacagını sanmıyorum

_opeth
12-10-2020, 16:04
lancer'a 1250TL'ye mazda 3'e 1050TL'ye aldık. Bi de japonun parçası pahalı derler :)

Seven7
13-10-2020, 22:18
%90 şehirdışı kullanılan aracın baskı balatasını bitirmek için full yarım debriyaj gezmek lazım. Bence balatadan değil baskıdan kaynaklı bir problem var, olması gerekenden daha fazla baskı uyguluyor balataya, bu da balatanın ömrünü ciddi derecede azaltıyor.

Balata değişimi yapılırken özellikle volant durumuna ve baskı durumuna da baktırın.

Talih.b16
14-10-2020, 08:46
birde üst merkeze baktır, ondanda yapabilir.

ckrc
30-12-2020, 01:12
Ayak debriyajda mı bırakılıyor sürekli?

Babamın baskı balata ömrü max 45 bin km, benim min 120bin + kullandığımız araçlarda hep piyasa araçları. Golf, Passat, Focus, Fiesta vs.

Yani kişiden kişiye göre çok değişebiliyor.

ulasoztas1
27-01-2021, 16:43
Benzer bir sorunu bende yaşadım ve hala yaşıyorum...
2011 kasa Ceed sahibiyim. Aracımı 4 sene önce aldıktan kısa süre sonra debriyajı bitti diye balatayı değiştirdim. Yaklaşık 5-6 ay sonra debriyajım tekrar kaçırmaya başladı. İnceleme sonucunda volant yüzeyinin tam düz olmadığını öğrendik ve (ben ne kadar değiştirelim desem de) ustamın tavsiyesiyle volantım taşlanarak düzeltildi. Tam sorun çözüldü derken 6-7 ay sonra tekrar aynı sorunu yaşamaya baladım. Ki bu sürede yaptığım yolun yarısını İstanbul-Ankara arası uzun yolda yaptım. Yani 4 yılda 3 kere debriyaj balatsı değişti ve volant taşladı. Sorunun kullanım şeklinden kaynaklandığını düşünmüyorum çünkü ergen zamanlarımda eski arabalarımın canını alır, drag yarışlarına katılırdım. Ceed en sakin kullandığım aracım.
Şimdi mecburen balata tamamen bitene kadar idare ediyorum ancak değiştireceğim zaman volant, molant buna sebep olacak ne varsa değiştirmekten başka bir çare gelmiyor aklıma..

AliGizda
27-01-2021, 16:56
Baskıyı değişirken her ne kadar ustalar iyi dese de volant' ı da değişmek gerekiyor sanırım.
Bende Peugeot 407' de setup yapmadan önce baskı-balatam iyi olmasına rağmen sadece baskıyı değiştim. Baskımın dediğim gibi ömrü %60 civarındaydı sadece üst devirlerde kaçırma yapıyordu. Baskıyı değiştim, zorlandığında koku, çok trafikte kalınca ufak sertleşme vs yapmaya başlamıştı. Volanla beraber tekrar değiştirecektim ama aracı sattım. Bundan sonra baskıyı değiştiğimde kim ne derse desin volanı da değiştiririm :)

_opeth
28-01-2021, 10:52
Benzer bir sorunu bende yaşadım ve hala yaşıyorum...
2011 kasa Ceed sahibiyim. Aracımı 4 sene önce aldıktan kısa süre sonra debriyajı bitti diye balatayı değiştirdim. Yaklaşık 5-6 ay sonra debriyajım tekrar kaçırmaya başladı. İnceleme sonucunda volant yüzeyinin tam düz olmadığını öğrendik ve (ben ne kadar değiştirelim desem de) ustamın tavsiyesiyle volantım taşlanarak düzeltildi. Tam sorun çözüldü derken 6-7 ay sonra tekrar aynı sorunu yaşamaya baladım. Ki bu sürede yaptığım yolun yarısını İstanbul-Ankara arası uzun yolda yaptım. Yani 4 yılda 3 kere debriyaj balatsı değişti ve volant taşladı. Sorunun kullanım şeklinden kaynaklandığını düşünmüyorum çünkü ergen zamanlarımda eski arabalarımın canını alır, drag yarışlarına katılırdım. Ceed en sakin kullandığım aracım.
Şimdi mecburen balata tamamen bitene kadar idare ediyorum ancak değiştireceğim zaman volant, molant buna sebep olacak ne varsa değiştirmekten başka bir çare gelmiyor aklıma..

merkezlemesi düzgün yapılmıyorsa ondan problem de yaşanıyor olabilir. 3. baskı balatamı taktırdım volan hiç değişmedi yalnızca taşlandı.

ulasoztas1
29-01-2021, 09:43
merkezlemesi düzgün yapılmıyorsa ondan problem de yaşanıyor olabilir. 3. baskı balatamı taktırdım volan hiç değişmedi yalnızca taşlandı.

Bilgi için teşekkür ederim. Ustamla konuşurken başka marka balata denemeyi önermişti ne kadar fark eder bilemiyorum..
Balata değiştireceğim zaman ustamla oturup volant, merkez, baskı gibi tüm ihtimalleri değerlendireceğim çünkü debriyaj değiştirmekten sıkıldım ve arabadan soğuyacağım diye korkuyorum

utkunoa
29-01-2021, 18:06
nissan qashqai 1.5 dci 2012 model aracımız vardı sıfır almıştık 150bin km de sattık. 120 bin km kadar da yuksek torklu bir yazılım ile kullanıyordum. ve satarken debriyaj balatası hala cok iyi durumdaydı. bu olay tamamen kullanım tarzı ile alakalı.