Orijinalini görmek için tıklayınız : Sorunum Maf Sensörü Arızası mı Sizce ?
Arkadaşlar selam
2004 Audi A6 C5 Avant aracım var.
2.0 Atmosferik motor. ALT kodlu bir motor.
Lpg var.
Araç sabah ilk çalıştırma sonrası kısa bir süre devir dalgalanması sorunu yaşıyor. Isınmadan hareket edersem (Isınmda dediyse 10 - 15 sn bekleme ) çok kısa bir süre devir isteksizliği yaşıyor ama sonra geçiyor.
İlk çalıştırma harici herhangi bir sorun yaşanmıyor. Nadiren yine soğuk motorda rölanti devrinde devir yetmiyor kalkarken.
Lpg den olabileceğini düşündüğüm için 1 depo full benzinde kullandım hiç Lpg kullanmadan, sorun aynen devam.
Arada P0101 arızası veriyor. Lpg olduğu için verebilir diyor piyasa.
Ben araştırdığım ve aklıma yattığı için Maf sensörü arızasıdır diye düşünüyorum.
Temizliği mantıklımıdır yoksa illa değişmesi mi gereklidir.
Ayrıca maf sensörünü sökerek deneme yapabilir miyiz ?
P0101 MAF sensörü hatası demek.
LPG ile sorunsuz kullanım esnasında bu kod var mıydı?
P0101 MAF sensörü hatası demek.
LPG ile sorunsuz kullanım esnasında bu kod var mıydı?
Lpg ile kullanırkende oluyordu.
Lpg den şüphelendiğim için 1 depo benzinde kullandım, değişiklik olmadı.
Bazen Yakıt hava karışımı hatası veriyor bazen p0101
1 depo sadece benzin ile kullanımda Hava yakıt karışım hatası da veriyorsa, P0101 de var.
Bence maf gibi.
ardicli2000
29-11-2020, 11:54
Sabah ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışır.
Öncelikle balata spreyiyle MAF sensörünü temizleyin. El sürmeden.
Sonra boğaz kelebeğini temizleyin.
LPG geçiş ısısını 40 derece 5 sn ye ye getirin.
Normal kullanın.
Sıkıntı devam ediyorsa sadece benzinde kullanın.
Yine sorunluysa motorun kendi tesisat/mekanik/elektroniğinde sorun var demektir.
Sıkıntı sadece LPG de ikense MAP, regülatör, enjektör, ayar kısımlarını kontrol ettirin.
1 depo sadece benzin ile kullanımda Hava yakıt karışım hatası da veriyorsa, P0101 de var.
Bence maf gibi.
Sabah ilk çalıştırmada zaten benzinde çalışır.
Öncelikle balata spreyiyle MAF sensörünü temizleyin. El sürmeden.
Sonra boğaz kelebeğini temizleyin.
LPG geçiş ısısını 40 derece 5 sn ye ye getirin.
Normal kullanın.
Sıkıntı devam ediyorsa sadece benzinde kullanın.
Yine sorunluysa motorun kendi tesisat/mekanik/elektroniğinde sorun var demektir.
Sıkıntı sadece LPG de ikense MAP, regülatör, enjektör, ayar kısımlarını kontrol ettirin.
Maf ın sensör soketini çıkarttım, soğuk motor da herhangi bir devir dalgalanması yapmadı.
Motor arıza işareti yaktı sadece. Hatta beraberinde açı senörü de yandı :)
Yerine takıp bir süre dolaşında geçti.
Maf değişecek.
ardicli2000
29-11-2020, 17:17
Geçmiş olsun. tespit edebilmek en önemlisiydi :)
Maf sensörünün adaptasyon olayı varmıydı bilen var mı ?
Aman diyim maf a sakin balata spreyi sıkma bozuyor. En iyi temizleme yontemi izopropil alkole yatirip temizlemek, bulunamiyorsa internette maf sensor temizleyici spreyler var iyi markalarin. Uzaktan olmak kaydiyla o spreyden sıkarak temizlenebilir.
Maf sensörünün adaptasyon olayı varmıydı bilen var mı ?
maf için adaptasyon yok. Al tak çalışır.
Maf sensörünün adaptasyon olayı varmıydı bilen var mı ?
http://www.techturkey.com/forum/genel_teknik/128897-maf_sensoru_hakkinda.html
ardicli2000
05-12-2020, 11:20
Aman diyim maf a sakin balata spreyi sıkma bozuyor. En iyi temizleme yontemi izopropil alkole yatirip temizlemek, bulunamiyorsa internette maf sensor temizleyici spreyler var iyi markalarin. Uzaktan olmak kaydiyla o spreyden sıkarak temizlenebilir.
Allah allah 2 kere balatayla temiledim bir sorun yaşamadım. Şanslılardanım herhalde.
Allah allah 2 kere balatayla temiledim bir sorun yaşamadım. Şanslılardanım herhalde.
Maf temizlemek için gerekli sprey farklı aslında. Maf çoğunlukla daha da bozulabiliyormuş temizlenirken bala spreyi vs ile.
Maf sensörüm değişti. Şimdilik bir sorunla karşılaşmadım, ama farkedeceğim bir rahatlama vs değişim de olmadı.
Sabahki devir dalgalanması ve kalkıştaki tekleme geçti. Ama sanki rölanti motoru da değişse iyi olur diyor içimden bir his.
Arkadaşlar selam
İlk konuda bahsettiğim sorunum tam anlamıyla çözülmemişti.
İlk olarak Maf sensörünü değiştirdim. Hafif düzeldi rölanti dalgalanması ama tamamen geçmedi.
Sonra bujileri değiştirdim, hafif iyileşti ama tamamen geçmedi.
Sorun sadece ilk çalıştırmada rölanti ve kalktıştaydı. Nadiren ışıklarda beklerken 1.viteste rölanti de de devir dalgalanıyordu.
Geçen haftasonu arkadaşımla 2 araba Asos a kampa giderken baya gazlamalı gittik.
130 km yolu 45 dk da gittik yolunda hareketlli olduğu bir saatte ( tam yasak saati)
Asos a kampa vardığımda inanılmaz bir devir dalgalanması ve ateşlemede patırdamalar başladı.
Kamps sonunda dönüş yolu yine tam gaz döndük.
Arkadaşımın servisine gittim ben bobin diye düşünürken emme manfoldundan silindirlere hava akışı sağlayan hortumlardan 1 tanesinin delik diğerlerininde yıpranmış olduğunu söylediler.
Değiştirdik cüzi bir fiyatı varmış. 4 tane hortum ve 8 tane kelepçe orj parça 490 TL.
Rölanti dalgalanması tamamen geçti.
Muhtemelen tek derdi buymuş. Buji ve maf sensörü de bu vesileyle değişmiş oldu.
Araç cvt şanzuman.
Şuan tek sıkıntım araç vitese yani ilk yüke bindiğinde hafif sarsıntı yapıyor.
Ben şanzuman yağ değişimi gelmiştir diye düşünüyorum. Yakında şanzuman yağını da değiştireceğim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.