Orijinalini görmek için tıklayınız : Uno turbolamak veya swaplamak?
Herkese merhabalar. Forumda eskilerden olan kisiler bilir ilk arabam unoydu su an fn2 typer kullanicisiyim. Senelerdir icimde ukde olan ve hayal ettigim Bir projem var nasipse bahar veya yaz gibi hayata gecirmeyi Umuyorum bundan dolayi, yapanlardan veya bilgi sahibi olan kisilerden bilgi
Almak İsterim.
Öncelikle lütfen baska araba onermiyelim kasa kesinlikle uno olacak :) Sormak istediklerim.
1-Aramizda uno turbolayan oldumu? Turboladiysalar orjinal motoru ile mi turbolandi tek nokta enjeksiyon olarakmi devam edilde 4 noktayami cevrildi?
2.Swap yapilarak turbo yapilacak olsa hangi motor onerilir?
3.1.8 t agu vs. Motor kodlu vw motoru unoya sigdirabilirmiyiz?
4.almak istedigim gucler 250-300 hp civari oneriliriniz ve fikirleriniz nelerdir simdiden tesekkur ediyorum herkese.
1.4 t-jet koymak mantıklı olur,istediğiniz güce yakın değerler de çıkarılır.
Dogukankyn
06-12-2020, 14:06
Aslında uno için bolt on sistemler var diye biliyorum uno turbo modelinin turbosunu falan ebayden belki bulabilirsiniz gümrükten 2 kapılı ya da farklı bir uno alıp uno turbo modeline dönüştürebilirsiniz ki günümüzde youngtimer araçlar çok moda hem maddi bir yatırım olur ilerisi için hem de farklı bir iş olur
tunerviper
06-12-2020, 14:10
Uno Busso - YouTube (https://www.youtube.com/channel/UClHL8za7goemt34CxM3rfdA)
İtalya'daydı sanırım, V12 koymuşlardı Uno'ya :)
Sığmaz diye bişey yok.
Ben olsam Tipo 2.0 motorunu koyup turbolarım. Aynı motorun turbolusu da var zaten, çok zor olmasa gerek.
Flood olacak ama buldum :)
UNO LAMBORGHINI UNO COM MOTOR LAMBORGHINI - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=TTNNCQJ6-iM&ab_channel=%2F%2F%2FDENISRONCO-TURBO%2F%2F%2F)
Flybye efsane
MURAT_HLX
06-12-2020, 15:32
1.4 tjet makineyi swaplardım böyle bi şey yapsam
ercan26esk
06-12-2020, 15:42
3. seçenek gün gelecek bütün swaplar 1.8T üzerinden yürüyecek :)
:)
https://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=84645&d=1292098529
https://www.fiatforum.com/gallery/data/500/uno_at_donny_4_.JPG
Yapılmış örneği çoktur. Kullanılan motor tipo-şahin vs grubunda da olduğu için izlemen gereken yol kolay bulunur.
Tipo 2.0 yada marea 2.0 hgt tarzı birşey da yapılabilir motor olarak.
Naçizane tavsiyem 4 kapı alınacaksa ve swap yapılacaksa Uno 60s tercih edin. Çünkü 60sler İtalyan üretim diye biliyorum. 1993 60s aracımızda oldu 1997 70s de oldu. Aralarında 4 5 yaş fark olmasına rağmen 60s daha dayanıklı ve farklı araçtı. Öte yandan ben olsam 2.0 16v koyar atmosferik binerdim ama sizin için en mantıklı tercih 1.4 tjet koymak olur. Stock halinin üzerine downpipe egsoz filtre yazılım gibi eklemelerle 150 beygiri bulur heralde. Bence uno o hafifliğiyle istediğiniz gibi 250 300 beygir bandına gerek kalmadan tatmin eder.
YunuscanVg
06-12-2020, 17:39
Bütün unolarda tofaşlardaki üstten egzantrikli motor mu var bilmiyorum ama bu motorlu modelini alıp 1.9 stroker, 4 nokta enjeksiyon , standalone beyin,turbo yapmak swap yapmaktan daha masrafsız olur diye düşünüyorum.Zaten hafif araba 200-250 hp yapsanız yetmez mi ?
Bütün unolarda tofaşlardaki üstten egzantrikli motor mu var bilmiyorum ama bu motorlu modelini alıp 1.9 stroker, 4 nokta enjeksiyon , standalone beyin,turbo yapmak swap yapmaktan daha masrafsız olur diye düşünüyorum.Zaten hafif araba 200-250 hp yapsanız yetmez mi ?
Uno motorları 1.9 hacme yükseliyor mu hocam?
Gokmen Erbas
06-12-2020, 18:51
5 silindir mk2 hlx/hgt fiat motoru kulaga hoş geliyor
SpeedlinE™
06-12-2020, 19:09
Uno motorları 1.9 hacme yükseliyor mu hocam?
hayır yükselmez. blok 1.4 olduğu için stroker imkanı 1.5e kadar gibi denebilir. 1.6 da dahi su ve yağ kanallarına iyice yaklaşıldığı için hararet problemi olduğunu hem yerli(bizim forum) hemde yabancı kaynaklarda okumuştum. 1.6 blok veya 1.5 blok 1.9 oluyor
SpeedlinE™
06-12-2020, 19:17
Abi Selamlar ınstagram'dan daha önce konuşmuştuk belki hatırlarsınız.
Şuan Türkiye'de yapılan ve yapılacak projelerden bahsedeyim size. 1.4 motoru 4 nokta enjeksiyona çevirip turbolayan oldu. 1.6 8v motoru turbolayan oldu. 2.0 swap başlayanlar oldu ama bitirmediler proje yarım kaldı. 1.6 8v blok alıp 1.9 stroker atmo kalıp kapak,egzantrik,krank yapanlar oldu. B
Forumdan yakın arkadaşımda uno yapıyor. Biz ona 1.6 16V ile 1.6 8v arasında çok kaldık ama gidip 1.6 8V yani tipo motorunu tercih ettik. Bu motoru öncelikle çok nokta enjeksiyona çevrilip sonrasında turbolanacak. ( ki böyle motor örneği de şuan 3 tane araç var) bahsettiğim 1 araç şuan konya'da 4 kapı 60s'e yapılıyor . 2. olan Antalya'da Ahmet abi tek kapı 93 model SX'e yaptı sonuncusu ise Giresun'da Erkan abimiz 1988 model bir tek kapıya yaptı 1.6 8v mpi turbo.
Tek nokta enjeksiyon maalesef verimli bir sistem değil gözümde abi evet atmosferik modifiye olarak birkaç deneme yapan oldu tr'de(kapak,egzantrik gibi). Onun için karbüratöre çevirip karbüratör turbo'da yapabilirsiniz. Şuan hali hazırda yaşayan karbüratör turbo uno yok. Eskiden vardı ama eğer görselleri bulursam eklerim. Bence 1.6 8v blok alıp onu çok nokta enjeksiyona çevirip turbolamak en güzeli.
Piyasadan farklı olsun derseniz 1.6 16V(marea motor) turbo yapabilirsiniz. Tempra-Tipo 2.0 motor için motor havuzunda bir takım yerler kesilmeli diye biliyorum. 1.8T deneyen oldu mu hatırlamıyorum ama K serisi yapan oldu brezilya'da.
TJET motorda var yurt dışında( italya ve brezilya) ciddi örnekleri var.
İnşallah bende kendi aracımı yapacağım ama ne zaman olur bilemiyorum vakit önemli zamana yayarak yapmayı seviyorum :D ben 1.4 motorumu çok nokta enjeksiyona çevirdikten sonra bu blokla devam edip turbolayacağım. Zaman neyi gösterir bilmem tabi oda ayrı.... (1.4 8v bloktan da çok ciddi güç alanlar mevcut youtube'da adamın videoları varsa buraya eklerim hiç olmadı messenger'dan bulup iletmeye çalışırım)
bahsettiğim araçlardan bazıları;
1.6 8v bloklar mpi çevrilip turbolandı. biri 1993 diğeri 1988
https://scontent.fist6-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/130457688_434333170916890_1980330015995560600_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=nwtSf3F8b4wAX_rdqH6&_nc_ht=scontent.fist6-1.fna&oh=7372a393efa5bfe26065265752ddaa2c&oe=5FF104CB
https://scontent.fist6-2.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/130344168_660530317971155_6006837213584885577_n.jp g?_nc_cat=101&ccb=2&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=WRF3XRD2qMgAX-9i9ai&_nc_ht=scontent.fist6-2.fna&oh=8c1f1644f0fef2f1d92f4213b1da5f0f&oe=5FF32C01
en son yapılan 4 kapı 70S'e atmosferik dolu motor örneği. Krank,kapak,egzantrik,karbüratör vs her anlamda en dolusu idi bahsedilen
https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/130187044_10224470149729284_3825703149805450416_o. jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=JU6zAXvPE14AX-UUHtI&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=95c286d4ff00e28960b8b700dd0d519d&oe=5FF2F89F
SpeedlinE™
06-12-2020, 19:24
Flood olacak ama buldum :)
UNO LAMBORGHINI UNO COM MOTOR LAMBORGHINI - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=TTNNCQJ6-iM&ab_channel=%2F%2F%2FDENISRONCO-TURBO%2F%2F%2F)
Flybye efsane
abi bu maalesef ki fake. kapağın altında 1.6 16v vardı, kabin içi görüntüler de bizim atmosferik tofaş yarışı videolarından alınma :(
SpeedlinE™
06-12-2020, 19:43
Aslında uno için bolt on sistemler var diye biliyorum uno turbo modelinin turbosunu falan ebayden belki bulabilirsiniz gümrükten 2 kapılı ya da farklı bir uno alıp uno turbo modeline dönüştürebilirsiniz ki günümüzde youngtimer araçlar çok moda hem maddi bir yatırım olur ilerisi için hem de farklı bir iş olur
tek kapı isterse Recep abi arşivden birkaç araca bakarız,hazır turbolu olanlarda var çünkü 2 tane şuanda :o dediğin gibi al tak şekilde turbo diye bir dönüşüm yok maalesef.... Bu arada gümrükten sürekli uno girmiyor, tek kapı en son 2012 yılı gibi girdi :) dört kapı dizel veya benzin hacizli araçlar çıkıyor tabi o ayrı.
YunuscanVg
06-12-2020, 19:44
Uno motorları 1.9 hacme yükseliyor mu hocam?
hayır yükselmez. blok 1.4 olduğu için stroker imkanı 1.5e kadar gibi denebilir. 1.6 da dahi su ve yağ kanallarına iyice yaklaşıldığı için hararet problemi olduğunu hem yerli(bizim forum) hemde yabancı kaynaklarda okumuştum. 1.6 blok veya 1.5 blok 1.9 oluyor
Ben 1.6 ile aynı blok olduğunu bildiğim için söyledim.Çünkü 1.6 ları 1.9a yükseltiyorlar ama dediğiniz gibi farklı bloksa olmayabilir tabiki
SpeedlinE™
06-12-2020, 19:52
Ben 1.6 ile aynı blok olduğunu bildiğim için söyledim.Çünkü 1.6 ları 1.9a yükseltiyorlar ama dediğiniz gibi farklı bloksa olmayabilir tabiki
Anladım, maalesef olmadığını blokların farklı olduğu söylenmişti. Forumda Çağrı abi bu konuda çok daha bilgili kendisi görürse yazar ( namı değer TU987, 1.4 turbo yapan ilk kişi veya kişilerden).
1.4 t-jet koymak mantıklı olur,istediğiniz güce yakın değerler de çıkarılır.
Bildiğim kadarıyla 1.4jet cok önü açık bir motor değil diye biliyorum ? Kırılma riski çok yüksek deniliyor.
Aslında uno için bolt on sistemler var diye biliyorum uno turbo modelinin turbosunu falan ebayden belki bulabilirsiniz gümrükten 2 kapılı ya da farklı bir uno alıp uno turbo modeline dönüştürebilirsiniz ki günümüzde youngtimer araçlar çok moda hem maddi bir yatırım olur ilerisi için hem de farklı bir iş olur
2 Kapılı olan gerçekten denk gelmesi lazım yoksa cok zor 60s-70 s düşünüyorum. Nasipse yapacağım araç sleeper tarz olacak.
Uno Busso - YouTube (https://www.youtube.com/channel/UClHL8za7goemt34CxM3rfdA)
İzlemiştim :)
İtalya'daydı sanırım, V12 koymuşlardı Uno'ya :)
Sığmaz diye bişey yok.
Ben olsam Tipo 2.0 motorunu koyup turbolarım. Aynı motorun turbolusu da var zaten, çok zor olmasa gerek.
Şimdi tam olarak aklımda şöyle birşey ilk başta 200-250 hp civarı alıp ilerleyen zamanlarda üzerine koya koya gitmek bu projeyi yaptığımda benim için evladiyelik olacak. Tipo motorundan alınabilecek limit güç nedirki acaba? Misal 1.8 t yi normal unoya koyup yazılım yapsanız zaten 190-200 hp civarı gelir diye düşünüyorum zamanlada içi forget e yapıp turbo vs değişimiyle daha yüksel güçlere cıkarılabilir diye düşünüyorum.
Flood olacak ama buldum :)
UNO LAMBORGHINI UNO COM MOTOR LAMBORGHINI - YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=TTNNCQJ6-iM&ab_channel=%2F%2F%2FDENISRONCO-TURBO%2F%2F%2F)
Flybye efsane
Bu bizim için biraz gereksiz olur :))) Aama harbi efsane
1.4 tjet makineyi swaplardım böyle bi şey yapsam
Yukarıda yazdığım gibi 1.4 tjet ile ilgili duyumlarım hiç hayra alamet değil ondan dolayı düşündürüyor.
3. seçenek gün gelecek bütün swaplar 1.8T üzerinden yürüyecek :)
Şu an bana en mantıklı o geliyor ama türkiyede veya dünyada swaplayan olmamıs araştırdığım kadarıyla acaba niye?
:)
https://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=84645&d=1292098529
https://www.fiatforum.com/gallery/data/500/uno_at_donny_4_.JPG
Yapılmış örneği çoktur. Kullanılan motor tipo-şahin vs grubunda da olduğu için izlemen gereken yol kolay bulunur.
Tipo 2.0 yada marea 2.0 hgt tarzı birşey da yapılabilir motor olarak.
Marea moturu olmuyor diye biliyorum kanatladırır harun eski konularda bahsetmişti tipo swaplanacak olsa ne alınabilir işte? Ama araba efsane duruyor:==
Naçizane tavsiyem 4 kapı alınacaksa ve swap yapılacaksa Uno 60s tercih edin. Çünkü 60sler İtalyan üretim diye biliyorum. 1993 60s aracımızda oldu 1997 70s de oldu. Aralarında 4 5 yaş fark olmasına rağmen 60s daha dayanıklı ve farklı araçtı. Öte yandan ben olsam 2.0 16v koyar atmosferik binerdim ama sizin için en mantıklı tercih 1.4 tjet koymak olur. Stock halinin üzerine downpipe egsoz filtre yazılım gibi eklemelerle 150 beygiri bulur heralde. Bence uno o hafifliğiyle istediğiniz gibi 250 300 beygir bandına gerek kalmadan tatmin eder.
Teşekkür ederim 60s e karar kıldım şu an zaten içi komple soyulacağı için çok önemi yok şu 70s 60s olmasının.. tjet içinde yukarda yazdığım gibi kafamda soru işaretleri var.Atmo olarak binecek olsam zaten typerım var turbonun tadını almak istiyorum yalana gerek yok :))
Uno motorları 1.9 hacme yükseliyor mu hocam?
Stroker yapılıyor diye duydum.
5 silindir mk2 hlx/hgt fiat motoru kulaga hoş geliyor
hayır yükselmez. blok 1.4 olduğu için stroker imkanı 1.5e kadar gibi denebilir. 1.6 da dahi su ve yağ kanallarına iyice yaklaşıldığı için hararet problemi olduğunu hem yerli(bizim forum) hemde yabancı kaynaklarda okumuştum. 1.6 blok veya 1.5 blok 1.9 oluyor
Abi Selamlar ınstagram'dan daha önce konuşmuştuk belki hatırlarsınız.
Şuan Türkiye'de yapılan ve yapılacak projelerden bahsedeyim size. 1.4 motoru 4 nokta enjeksiyona çevirip turbolayan oldu. 1.6 8v motoru turbolayan oldu. 2.0 swap başlayanlar oldu ama bitirmediler proje yarım kaldı. 1.6 8v blok alıp 1.9 stroker atmo kalıp kapak,egzantrik,krank yapanlar oldu. B
Forumdan yakın arkadaşımda uno yapıyor. Biz ona 1.6 16V ile 1.6 8v arasında çok kaldık ama gidip 1.6 8V yani tipo motorunu tercih ettik. Bu motoru öncelikle çok nokta enjeksiyona çevrilip sonrasında turbolanacak. ( ki böyle motor örneği de şuan 3 tane araç var) bahsettiğim 1 araç şuan konya'da 4 kapı 60s'e yapılıyor . 2. olan Antalya'da Ahmet abi tek kapı 93 model SX'e yaptı sonuncusu ise Giresun'da Erkan abimiz 1988 model bir tek kapıya yaptı 1.6 8v mpi turbo.
Tek nokta enjeksiyon maalesef verimli bir sistem değil gözümde abi evet atmosferik modifiye olarak birkaç deneme yapan oldu tr'de(kapak,egzantrik gibi). Onun için karbüratöre çevirip karbüratör turbo'da yapabilirsiniz. Şuan hali hazırda yaşayan karbüratör turbo uno yok. Eskiden vardı ama eğer görselleri bulursam eklerim. Bence 1.6 8v blok alıp onu çok nokta enjeksiyona çevirip turbolamak en güzeli.
Piyasadan farklı olsun derseniz 1.6 16V(marea motor) turbo yapabilirsiniz. Tempra-Tipo 2.0 motor için motor havuzunda bir takım yerler kesilmeli diye biliyorum. 1.8T deneyen oldu mu hatırlamıyorum ama K serisi yapan oldu brezilya'da.
TJET motorda var yurt dışında( italya ve brezilya) ciddi örnekleri var.
İnşallah bende kendi aracımı yapacağım ama ne zaman olur bilemiyorum vakit önemli zamana yayarak yapmayı seviyorum :D ben 1.4 motorumu çok nokta enjeksiyona çevirdikten sonra bu blokla devam edip turbolayacağım. Zaman neyi gösterir bilmem tabi oda ayrı.... (1.4 8v bloktan da çok ciddi güç alanlar mevcut youtube'da adamın videoları varsa buraya eklerim hiç olmadı messenger'dan bulup iletmeye çalışırım)
bahsettiğim araçlardan bazıları;
1.6 8v bloklar mpi çevrilip turbolandı. biri 1993 diğeri 1988
ttps://scontent.fist6-1.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/130457688_434333170916890_1980330015995560600_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=nwtSf3F8b4wAX_rdqH6&_nc_ht=scontent.fist6-1.fna&oh=7372a393efa5bfe26065265752ddaa2c&oe=5FF104CB
https://scontent.fist6-2.fna.fbcdn.net/v/t1.15752-9/130344168_660530317971155_6006837213584885577_n.jp g?_nc_cat=101&ccb=2&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=WRF3XRD2qMgAX-9i9ai&_nc_ht=scontent.fist6-2.fna&oh=8c1f1644f0fef2f1d92f4213b1da5f0f&oe=5FF32C01
en son yapılan 4 kapı 70S'e atmosferik dolu motor örneği. Krank,kapak,egzantrik,karbüratör vs her anlamda en dolusu idi bahsedilen
https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/130187044_10224470149729284_3825703149805450416_o. jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=JU6zAXvPE14AX-UUHtI&_nc_ht=scontent-sof1-1.xx&oh=95c286d4ff00e28960b8b700dd0d519d&oe=5FF2F89F
abi bu maalesef ki fake. kapağın altında 1.6 16v vardı, kabin içi görüntüler de bizim atmosferik tofaş yarışı videolarından alınma :(
tek kapı isterse Recep abi arşivden birkaç araca bakarız,hazır turbolu olanlarda var çünkü 2 tane şuanda :o dediğin gibi al tak şekilde turbo diye bir dönüşüm yok maalesef.... Bu arada gümrükten sürekli uno girmiyor, tek kapı en son 2012 yılı gibi girdi :) dört kapı dizel veya benzin hacizli araçlar çıkıyor tabi o ayrı.
Ben 1.6 ile aynı blok olduğunu bildiğim için söyledim.Çünkü 1.6 ları 1.9a yükseltiyorlar ama dediğiniz gibi farklı bloksa olmayabilir tabiki
Meriç teşekkürler kardeşim tek tek inceledim ve inceliyorum daha wpden attıklarından ayrı ilgin için teşekkürler :)
Hepinize ilginiz için teşekkür ediyorum. Peki bu 1.8t swap işine ne diyorsunuz? :) Mantıklımı mantıksızmı olur?
mikelazi
07-12-2020, 09:22
İtalya'daydı sanırım, V12 koymuşlardı Uno'ya :)
Sığmaz diye bişey yok.
Ben olsam Tipo 2.0 motorunu koyup turbolarım. Aynı motorun turbolusu da var zaten, çok zor olmasa gerek.
fake o v12
pist için hayalim vardı.
1.6 16v sporting atmo.motor,günlükte binilebilir olur.dertsiz sorunsuz feh binilirdi.
ayarıdır,sorunudur derken atmo.bana mantıklı gelmiyor.
2.0 16v koyanda var ve çoğu 4x4.bence o kasaya,o şaseye öne 2.0cc koymak ciddi dengesizlik yaratır.(konu drag falan değilse)
1.6 8v turbo
1.4tjet
1.6mjet
seçenek okadar çok ki.
mikelazi
07-12-2020, 09:29
:)
https://www.fiatforum.com/attachment.php?attachmentid=84645&d=1292098529
https://www.fiatforum.com/gallery/data/500/uno_at_donny_4_.JPG
bence çok mantıklı
1,4 Tjet çok da sorunlu bi motor değil, özellikle Yunan'da ciddi yüklenmiş örnekleri mevcut. 1.4 multiair motorlarda dediğiniz problem var, o da motor kırma değil de multiair ünitenin yüklemeye çok müsait olmaması kaynaklı yaşanan arızalar.
benim de tercihim 1.4 tjet motor yükleyip 220-230 bg civarı mantıklı bi şekilde günlük de binilebilecek bi araç yapmak olurdu
Jön Türk
07-12-2020, 13:41
Ankara'da olması lazım yakın zamanda facebook ta videosunu görmüştüm belki sizde hatırlarsınız
SpeedlinE™
07-12-2020, 14:10
Ankara'da olması lazım yakın zamanda facebook ta videosunu görmüştüm belki sizde hatırlarsınız
Abi Ankara'da 2 tane vardı. Kırmızı ve turuncu olarak.
Kırmızı 06 BP plaka olan Adana'ya satıldı 2 sene önce gibi turuncu ise 1.5-2 sene önce falan Ankara'ya geldi. Oda daha önce Sakarya'da toplandı öncesi beyaz Mk1 turbo idi. Hali hazırda sadece 1 tane var Ankara'da Turbo olarak.
Turbosuz tek kapı olarak ise bilinen sadece 1 tane kaldı Ankara'da. O araçta Türkiye'de 1 tane çünkü Brezilya üretimi mk1 araç italyanlardan çok farklı.
SpeedlinE™
07-12-2020, 14:11
fake o v12
pist için hayalim vardı.
1.6 16v sporting atmo.motor,günlükte binilebilir olur.dertsiz sorunsuz feh binilirdi.
ayarıdır,sorunudur derken atmo.bana mantıklı gelmiyor.
2.0 16v koyanda var ve çoğu 4x4.bence o kasaya,o şaseye öne 2.0cc koymak ciddi dengesizlik yaratır.(konu drag falan değilse)
1.6 8v turbo
1.4tjet
1.6mjet
seçenek okadar çok ki.
Gökhan abi hali hazırda satılık 1 tane atmosferik dizel dört kapı uno Mk1 var. 1 tane de yakın bir zaman sonra satışa sunulacak olan Mk1 dizel var. Biri Isparta biri Ankara'da. O dizellere herhangi bir dizel motor swap çok iyi olur ama kimse yapmıyor maalesef....
mikelazi
07-12-2020, 14:37
Gökhan abi hali hazırda satılık 1 tane atmosferik dizel dört kapı uno Mk1 var. 1 tane de yakın bir zaman sonra satışa sunulacak olan Mk1 dizel var. Biri Isparta biri Ankara'da. O dizellere herhangi bir dizel motor swap çok iyi olur ama kimse yapmıyor maalesef....
kasa zaten 800kg hibrid turbo setuplı 1.3mjet bile efso olurdu.
Dogukankyn
07-12-2020, 16:28
tek kapı isterse Recep abi arşivden birkaç araca bakarız,hazır turbolu olanlarda var çünkü 2 tane şuanda :o dediğin gibi al tak şekilde turbo diye bir dönüşüm yok maalesef.... Bu arada gümrükten sürekli uno girmiyor, tek kapı en son 2012 yılı gibi girdi :) dört kapı dizel veya benzin hacizli araçlar çıkıyor tabi o ayrı.
Bilgiler için teşekkür ederim
1.8t swaplanacaksa motor içine girmeden ( yorgun olmayan lpg ve hararet görmemiş ) makıne ile 300 hp rahatlıkla gezilebilir. 1.8 t agu ve aeb makıneler saglamdır.
1,4 Tjet çok da sorunlu bi motor değil, özellikle Yunan'da ciddi yüklenmiş örnekleri mevcut. 1.4 multiair motorlarda dediğiniz problem var, o da motor kırma değil de multiair ünitenin yüklemeye çok müsait olmaması kaynaklı yaşanan arızalar.
benim de tercihim 1.4 tjet motor yükleyip 220-230 bg civarı mantıklı bi şekilde günlük de binilebilecek bi araç yapmak olurdu
Şöyle bi durum var 220-230 hp civarı olarak yapıldı diyelim 1.4 tjet ile yetmediği zaman daha üzerine cıkacak olsak napacağız bize sıkıntı yaratırmı?
Ankara'da olması lazım yakın zamanda facebook ta videosunu görmüştüm belki sizde hatırlarsınız
1.8T mi?
1.8t swaplanacaksa motor içine girmeden ( yorgun olmayan lpg ve hararet görmemiş ) makıne ile 300 hp rahatlıkla gezilebilir. 1.8 t agu ve aeb makıneler saglamdır.
Burda arkadaşımla dün konustuk unoya cok zor 1.8 t diyor. derme çatma olur diyor ama bilmiyorum. şu an hala araştırma aşamasındayım
amaç proje yapmaksa f/p egrisinde 1.8 t ciddi guzel güçler ve ucuz maliyetler çikartıyor. hali hazırda swap yapılmış 500hp golf mk3 araçım var 4 yıldır yag su bakımı haricinde her hangi birsey yapmadan biniyorum.
tiMachine
10-12-2020, 14:24
Abi bir de şöyle bir durum var.
Sen şimdi uno turboladın, 200+ çıktın.
Cage, brace, x-bar,sway bar, coil,fren bunları ne yapacaksın?
Çünkü uno gibi hafif bir arabada 200+güç resmen alfa romeo 4c'nin 250 beygir ile 900 kilo olması gibi şey.
eğer böyle bir niyet varsa cevizlibağ oto sanayi de elektrikçi nuri usta diye bir ustanın dükkan camekanında orj uno turbo göstergesi var. yıllardır camekanında durur :)
https://i.pinimg.com/originals/5e/45/0c/5e450cd8014594bf704e7d12df5c16e6.jpg
Abi bir de şöyle bir durum var.
Sen şimdi uno turboladın, 200+ çıktın.
Cage, brace, x-bar,sway bar, coil,fren bunları ne yapacaksın?
Çünkü uno gibi hafif bir arabada 200+güç resmen alfa romeo 4c'nin 250 beygir ile 900 kilo olması gibi şey.
Yani kaç gündür bunu kim diyecek diye bekliyorum. Benim bildiğim Uno kaza anında oldukça kötü bir araç. Bu kadar hızlandırmak korkutucu. Umarım projede önce güvenlikten başlarsınız.
rahmitanir
10-12-2020, 16:28
Bildiğim kadarıyla 1.4jet cok önü açık bir motor değil diye biliyorum ? Kırılma riski çok yüksek deniliyor.
Yukarıda yazdığım gibi 1.4 tjet ile ilgili duyumlarım hiç hayra alamet değil ondan dolayı düşündürüyor.
Hocam, tjet konusunda sanırım yanlış kişilerden bilgi almışsınız.
Tjet motorda doğru uygulamalar ile 200 - 250HP mertebesinde stock internal ile kolayca güçler alınıp sağlıklı şekilde kullanılabiliyor.
Kendi aracım MiTo Tjet, 190.8xx km'de ve GT1446 turbo uygulaması ile tahmini 210-220hp güçlerinde.
Eğer ki TD04 turbo kullanırsanız 250hp mertebesi de alınabilir. Ama bu şekilde hiç kullanmadığımdan sorunsuzluk konusunda net konuşamam.
Kendi aracımda sadece 180.000 km'de gibi üst kapağı subab contalarını yenilemek için açmıştık. Üst kaçakta kılcal çatlaklar görüp komple yeniledik. Subabalar falan sağlamdı ama garanti olsun diye onları da yeniledik. Bunun dışında bloğa/pistonlara/segmanlara hiç dokunulmadı.
Geçtiğimiz günlerde araca kompresyon testi uyguladık, her silindirde 150 psi üstü değer gördük. Bir de silindir kaçak testi uyguladık, her silindir %90 mertebesinde çıktı.
Yani 68.000 km'den beri LPG'li kullanılıp, sadece üst kapağı yenilenen ve 190.000 km'ye gelen 210-220 hp'lik Tjet motor bu kadar sağlam.
Tabi yanlış ellerde, yanlış uygulamalar ile her motor kırılır. Sanırım siz o adamlardan bahsettiğiniz hikayeleri dinlediniz.
SpeedlinE™
10-12-2020, 20:24
eğer böyle bir niyet varsa cevizlibağ oto sanayi de elektrikçi nuri usta diye bir ustanın dükkan camekanında orj uno turbo göstergesi var. yıllardır camekanında durur :)
https://i.pinimg.com/originals/5e/45/0c/5e450cd8014594bf704e7d12df5c16e6.jpg
bu mk1 göstergesi ilk kasaların. yapılabilecek mk1 uno çok çıkmaz piyasada.
Aslında bir soru da bu proje için ne kadar bütçe ayrılabileceği? Şuanki kurlarla çoğu şey hayal gibi duruyor
ghibli06
10-12-2020, 21:01
Yani kaç gündür bunu kim diyecek diye bekliyorum. Benim bildiğim Uno kaza anında oldukça kötü bir araç. Bu kadar hızlandırmak korkutucu. Umarım projede önce güvenlikten başlarsınız.
ben de yazacaktım ama sosyal mesaj kasmayın linçine uğramak istemedim... İtayada tek kapı uno turboların parça listesine bakarsanız farklar ortaya çıkar zaten... şahin turbolamaktan daha farklı işlemler yapılmazsa sonuçlar yıkıcı olabilir... motor belki de projenin en ucuz kısmı olabilir, yürüyen ön arka komple değişmeli, büyük diskler kaliperler, uygun şanzıman, şase güçlendirme ve de rollcage...
amaç proje yapmaksa f/p egrisinde 1.8 t ciddi guzel güçler ve ucuz maliyetler çikartıyor. hali hazırda swap yapılmış 500hp golf mk3 araçım var 4 yıldır yag su bakımı haricinde her hangi birsey yapmadan biniyorum.
Çevremdeki 1.8t kullanıcılarıda sizin gibi yağ su devam ediyorlar :)
Abi bir de şöyle bir durum var.
Sen şimdi uno turboladın, 200+ çıktın.
Cage, brace, x-bar,sway bar, coil,fren bunları ne yapacaksın?
Çünkü uno gibi hafif bir arabada 200+güç resmen alfa romeo 4c'nin 250 beygir ile 900 kilo olması gibi şey.
Güzel bir soru aslında bu konu hakkındada bilgi almam mantıklı. Fren olarak araştırıyorum, harici olarak diğerlerini düşünmedim ama motor işinden önce roll cage kesinlikle yapılacak. Yürüyen olarak unoya takılabilecek ve uyabilecek hangi yürüyen takılır o konuda bilgim yok.
eğer böyle bir niyet varsa cevizlibağ oto sanayi de elektrikçi nuri usta diye bir ustanın dükkan camekanında orj uno turbo göstergesi var. yıllardır camekanında durur :)
Mk1 inki olmuyor diye biliyorum normal unolara ama.
https://i.pinimg.com/originals/5e/45/0c/5e450cd8014594bf704e7d12df5c16e6.jpg
Yani kaç gündür bunu kim diyecek diye bekliyorum. Benim bildiğim Uno kaza anında oldukça kötü bir araç. Bu kadar hızlandırmak korkutucu. Umarım projede önce güvenlikten başlarsınız.
Yürüyen olarak neyi uydurabileceğimiz konusunda cok bi bilgim yok abi. Ama dediğim gibi önceliği roll cage fren olarakda dediğim gibi araştırıyorum.
Hocam, tjet konusunda sanırım yanlış kişilerden bilgi almışsınız.
Tjet motorda doğru uygulamalar ile 200 - 250HP mertebesinde stock internal ile kolayca güçler alınıp sağlıklı şekilde kullanılabiliyor.
Kendi aracım MiTo Tjet, 190.8xx km'de ve GT1446 turbo uygulaması ile tahmini 210-220hp güçlerinde.
Eğer ki TD04 turbo kullanırsanız 250hp mertebesi de alınabilir. Ama bu şekilde hiç kullanmadığımdan sorunsuzluk konusunda net konuşamam.
Kendi aracımda sadece 180.000 km'de gibi üst kapağı subab contalarını yenilemek için açmıştık. Üst kaçakta kılcal çatlaklar görüp komple yeniledik. Subabalar falan sağlamdı ama garanti olsun diye onları da yeniledik. Bunun dışında bloğa/pistonlara/segmanlara hiç dokunulmadı.
Geçtiğimiz günlerde araca kompresyon testi uyguladık, her silindirde 150 psi üstü değer gördük. Bir de silindir kaçak testi uyguladık, her silindir %90 mertebesinde çıktı.
Yani 68.000 km'den beri LPG'li kullanılıp, sadece üst kapağı yenilenen ve 190.000 km'ye gelen 210-220 hp'lik Tjet motor bu kadar sağlam.
Tabi yanlış ellerde, yanlış uygulamalar ile her motor kırılır. Sanırım siz o adamlardan bahsettiğiniz hikayeleri dinlediniz.
Bilgi için teşekkür ederim. Peki t,-jetden max alınabilecek güç nedir? Motor içini forget yapacak olsak?
Aslında bir soru da bu proje için ne kadar bütçe ayrılabileceği? Şuanki kurlarla çoğu şey hayal gibi duruyor
Şu anki kurla aslında çokda hayal gibi bir durum söz konusu değil diye düşünüyorum. Misal 1.8t için konusuyorum şu an komple motor ve şanzıman aşağı yukarı 8-10 bin tl arası alınabiliyor. Geriside mekanik ustasına ve elektrik ustasına kalmış birşey. Stock şekilde motor swaplandığında yavaş yavaş gerisi hallolur diye düşünüyorum. Zamana yayacağım bir proje belirli bir bütçem yok bu proje için yavaş yavaş ilmek ilmek işleyeceğim diyelim başlangıç için kasa hariç 50.00, tl kenarda ayıracağım bütçe var.
Ama şöylede bir durum var dün kendi mekanikci ustamla görüştüm kendisi 1.8t konusunda baya bilgi sahibi kafamdakini anlattım konustuk baya. 1.8 t yi unoya swaplarız bir şekilde ayarlanır ama derme çatma birşey olacak sonunda seninle küsmeyelim dedi direk :) Bi yerini yapıp 2 gazlayınca kırılacak bişey olsun istemiyorum. Dediğim gibi zamana yayacağım bir proje düşündüğüm için yarı yolda lanet olsun arabası batsın moduna girmeyeyim yani. Buda ayrı bir düşünce.
ben de yazacaktım ama sosyal mesaj kasmayın linçine uğramak istemedim... İtayada tek kapı uno turboların parça listesine bakarsanız farklar ortaya çıkar zaten... şahin turbolamaktan daha farklı işlemler yapılmazsa sonuçlar yıkıcı olabilir... motor belki de projenin en ucuz kısmı olabilir, yürüyen ön arka komple değişmeli, büyük diskler kaliperler, uygun şanzıman, şase güçlendirme ve de rollcage...
Sosyal mesaj diye bir durum yok daha önce swap vs işleriyle ugraşmadım abi. Buraya konu acmamdaki sebebde bu tabiki fikir ve bilgilerinizi vereceksiniz ki bilgi sahibi olalım. Yürüyen olarak direk uyabilecek parça olmayacak muhtemelen uydurmamız gerekecek peki uydurduğumuzda ne kadar sağlıklı olacak devamlı kırılacakmı? Üst postdada söylediğim gibi yani işin başına geçtikden sonra lanet olsun arabasına deyip yarıda bırakmak istemiyorum.
ghibli06
11-12-2020, 11:17
Sosyal mesaj diye bir durum yok daha önce swap vs işleriyle ugraşmadım abi. Buraya konu acmamdaki sebebde bu tabiki fikir ve bilgilerinizi vereceksiniz ki bilgi sahibi olalım. Yürüyen olarak direk uyabilecek parça olmayacak muhtemelen uydurmamız gerekecek peki uydurduğumuzda ne kadar sağlıklı olacak devamlı kırılacakmı? Üst postdada söylediğim gibi yani işin başına geçtikden sonra lanet olsun arabasına deyip yarıda bırakmak istemiyorum.
ben senin yerinde olsam tek kapı bir tipo alırdım, 2.0 ın parçaları zor bulunuyor da olsa en azından hazır turbo parçaları var, bir şekilde 1-2 sene parçaları toplar güzel bir kasa bulur girişirdim...
rahmitanir
11-12-2020, 11:25
Bilgi için teşekkür ederim. Peki t,-jetden max alınabilecek güç nedir? Motor içini forget yapacak olsak?
.
500 abarth projelerini inceleyin. Billet blog ve kapak falan deyip, koca turbolarla is yaparsaniz 400 hp ustu bile mumkun.
Ornek bir video paylasiyorum:
https://youtu.be/VlkFLZy4r8w
ABARTH 503 cavalli 500 STRADALE PIU' POTENTE AL MONDO 12.000 EURO cambio innesti frontali (ENG.SUB) - YouTube (https://youtu.be/VlkFLZy4r8w)
Fren en kolayı. Önemli olan kullanmak istediğin jant çapı mümkünse competition bir jant (daha büyük disk için). Roll cage şart ama araça o kadar mimli ki cage bile düşündürücü.
ghibli06
14-12-2020, 14:56
Fren en kolayı. Önemli olan kullanmak istediğin jant çapı mümkünse competition bir jant (daha büyük disk için). Roll cage şart ama araça o kadar mimli ki cage bile düşündürücü.
lastikler orj ebat 13', biraz zorlasan 14', 15'için bile işlem gerekebiliyor yani büyük disk uydurmak da zor...
OZ, Compomotive yada Speedline gibi jantlarda 1 inch büyük jantın kabul ettiği frenler takılabiliniyor. 16 janta 330mm, 15 janta 310 koymuşluğumuz var. Hatta kendim de 18 Oz Crono Evo janta 370-380mm koyacağım. Ayrıca 14 jant içinde 270mm ile güzel bir 4 pistonlu kaliper ile kit hazırlanabilir.
calamityeas
14-12-2020, 21:55
Hayret kimse atmamış
https://www.youtube.com/watch?v=e_S_EIVvt-c&ab_channel=FIATUNO
O araba yeri nasıl tutacak çok merak ediyorum. 200 250 beygir için çokta küçük bi turbo olmayacak. Yeri tutarsa bu sefer akslar ne olacak :D
Uno gibi çok sağlam olmayan bi arabaya ne kadar cage koyulsa da güvenli gelmiyor.
Tofaş blok ile o güçler en hesaplı şekilde olacaktır. Ama yürüyen kısmı büyük soru işareti bence
Dogukankyn
15-12-2020, 09:59
Hayret kimse atmamış
https://www.youtube.com/watch?v=e_S_EIVvt-c&ab_channel=FIATUNO
Araç orijinalinde mk1 uno turbo olması lazım hafifliğin yardımıyla nasılda üzüyor suprayı kısa mesafede :hehe::hehe::hehe::hehe::hehe:
SpeedlinE™
15-12-2020, 11:53
Araç orijinalinde mk1 uno turbo olması lazım hafifliğin yardımıyla nasılda üzüyor suprayı kısa mesafede :hehe::hehe::hehe::hehe::hehe:
evet orijinal turbo lakin araç 2.0 16v turbo swap. orijinali 1.3 turbo :)
ben senin yerinde olsam tek kapı bir tipo alırdım, 2.0 ın parçaları zor bulunuyor da olsa en azından hazır turbo parçaları var, bir şekilde 1-2 sene parçaları toplar güzel bir kasa bulur girişirdim...
Abi uno kasasını istememin sebebi ilk şahsi arabam olması, 16-17 yaşındayken uno turbo videolarını izleyip kendi kendime inşallah bir gün bi uno turbo alırım veya toplarım dememdi :)
500 abarth projelerini inceleyin. Billet blog ve kapak falan deyip, koca turbolarla is yaparsaniz 400 hp ustu bile mumkun.
Ornek bir video paylasiyorum:
https://youtu.be/VlkFLZy4r8w
ABARTH 503 cavalli 500 STRADALE PIU' POTENTE AL MONDO 12.000 EURO cambio innesti frontali (ENG.SUB) - YouTube (https://youtu.be/VlkFLZy4r8w)
İnceliyorum teşekkürler.
Fren en kolayı. Önemli olan kullanmak istediğin jant çapı mümkünse competition bir jant (daha büyük disk için). Roll cage şart ama araça o kadar mimli ki cage bile düşündürücü.
Jant çapı muhtemelen 14 olur italyan unolarda mı tam hatırlamıyorum tipo jantına benzeyen veya tipo jantı düşünüyorum eğer bir compotive veya speedline olursa tabiki daha güzel olur ama bulmak mesele gibi.
lastikler orj ebat 13', biraz zorlasan 14', 15'için bile işlem gerekebiliyor yani büyük disk uydurmak da zor...
15 Uyduruluyor ama dodiklere sürtme ihtimali cok yüksek.
OZ, Compomotive yada Speedline gibi jantlarda 1 inch büyük jantın kabul ettiği frenler takılabiliniyor. 16 janta 330mm, 15 janta 310 koymuşluğumuz var. Hatta kendim de 18 Oz Crono Evo janta 370-380mm koyacağım. Ayrıca 14 jant içinde 270mm ile güzel bir 4 pistonlu kaliper ile kit hazırlanabilir.
Anlattığınız kadarıyla 16 altı janta büyük disk ve büyük kaliper çok zor gözüküyor. Dediğim gibi unoyada 15 bile zor olabiliyorken 16 jantı nasıl sığdırırız tartışılır.
Hayret kimse atmamış
https://www.youtube.com/watch?v=e_S_EIVvt-c&ab_channel=FIATUNO
O araba yeri nasıl tutacak çok merak ediyorum. 200 250 beygir için çokta küçük bi turbo olmayacak. Yeri tutarsa bu sefer akslar ne olacak :D
Uno gibi çok sağlam olmayan bi arabaya ne kadar cage koyulsa da güvenli gelmiyor.
Tofaş blok ile o güçler en hesaplı şekilde olacaktır. Ama yürüyen kısmı büyük soru işareti bence
Aks konusunda yurdışında kullanılan unoların aksları uyumlu olur diye düşünüyorum.
Araç orijinalinde mk1 uno turbo olması lazım hafifliğin yardımıyla nasılda üzüyor suprayı kısa mesafede :hehe::hehe::hehe::hehe::hehe:
Anlattığınız kadarıyla 16 altı janta büyük disk ve büyük kaliper çok zor gözüküyor. Dediğim gibi unoyada 15 bile zor olabiliyorken 16 jantı nasıl sığdırırız tartışılır.
14 ve 15 e de olur kit
Merhaba,
Böylesine küçük ve kasa rijitliği olmayan bir otomobille alınacak güçler korkutucu.
Kazalar genelde bir kaç saniye içinde oluyor Allah korusun.
İmkansız diye birşey yok. Artık x arabanın motorunu y arabada çalıştırmak çok kolay.
Fren büyütülecek peki fren merkezi büyütülecek mi?
Corner balancing (4 teker ağırlık ölçümü) için imkan var mı?
Örneğin sol önde yer alan aküyü sağ arkaya aldığımızda hatta arkaya aldığımız yerde bagajın bir ucundan diğer ucuna aldığımızda sürüş dinamikleri ve ağırlık dağılımı etkileniyor.
Bu kadar hafif bir otomobilin ön tarafını başka bir motorla bu kadar ağırlaştırken hafif kalan arka tarafına nasıl bir çözüm olacak? Ayrıca otomobil yaşını da düşünün.
Kullanım amacı nedir? Roll, Drag, Pist etkinlikleri ya da Günlük? Bunları belirlemeniz otomobil hazırlamanız için çok önemli.
Arabayı çalıştırıp kervan yolda düzelir anlayışı ile iyileştirmeler yapacaksanız kötü sonuçlar doğurabilir.
Kolay gelsin.
individual
18-12-2020, 13:35
valla açıkcası araç marka model aşırıya kaçmadığı sürece modifiye yapılabilir.
ben olsam deli metin ile konuşup komple atmosferik yada turbo yapmayı tercih ederdim.
(uno için güzel piston kol egzantirik port polish atmosferik yapardım)
Uno gibi bir otomobile 400 ps’ler çok çok fazla değil mi?
Güzel bir atmosferik setup ile 180-200 civarı güçlerde çok keyifli olur bence. Kullanmaktan keyif alınacak hemde sağlılıklı yürüyen bir araç yapmış olursunuz. Güçlendirme, rollcage, yürüyen, fren... yapmak kaydıyla tabiyki...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.