Orijinalini görmek için tıklayınız : S&S Sorunu / Ford Kuga
Merhabalar
2019 model Ford Kuga 1.5 TDCi otomatik vites aracimizin start&stop fonksiyonunda sanirim bir sorun var.
Duruyoruz, motor duruyor. Frenden ayagi cekip start yapinca ise aniden stop ediyor.
Servis 15 gun birakman lazim diyor, acikcasi sanayide de bir cevap bulamadik.
Bilgisi olan var midir? Cok tesekkurler
aküden dolayı olabilir mi aceba? Bir şarjı ölçtülürüp baktırılabilir genelde elektronik aksamda olan saçmalıklar zayıf aküden dolayı gerçekleşiyor.
livaneli
16-03-2021, 22:04
aküden dolayı olabilir mi aceba? Bir şarjı ölçtülürüp baktırılabilir genelde elektronik aksamda olan saçmalıklar zayıf aküden dolayı gerçekleşiyor.
Budur bence de
imprezaWRC
16-03-2021, 22:58
Merhabalar
2019 model Ford Kuga 1.5 TDCi otomatik vites aracimizin start&stop fonksiyonunda sanirim bir sorun var.
Duruyoruz, motor duruyor. Frenden ayagi cekip start yapinca ise aniden stop ediyor.
Servis 15 gun birakman lazim diyor, acikcasi sanayide de bir cevap bulamadik.
Bilgisi olan var midir? Cok tesekkurler
15 gün nedir yahu. Yok 1 sene kalsın, lego gibi dağıtıp iyice sindire sindire araştırsınlar. Arkadaşın da yazdığı gibi akü'den de olabilir.
Akü benim de aklıma geldi, ama mantıken akünün zayıf olması durumunda ss devreye girmemesi gerekirdi?
Araç powershift olduğu için “kalkışta” kavrayamayıp stop ediyor olması gibi bir durum da olabilir
Merhabalar
2019 model Ford Kuga 1.5 TDCi otomatik vites aracimizin start&stop fonksiyonunda sanirim bir sorun var.
Duruyoruz, motor duruyor. Frenden ayagi cekip start yapinca ise aniden stop ediyor.
Servis 15 gun birakman lazim diyor, acikcasi sanayide de bir cevap bulamadik.
Bilgisi olan var midir? Cok tesekkurler
Sadece start stop fonksiyonu açıkkenmi oluyor bu,
yoksa SS kapalı iken de stop ettimi?
Sadece start stop fonksiyonu açıkkenmi oluyor bu,
yoksa SS kapalı iken de stop ettimi?
Cevaplar icin tesekkurler, ben anca bakabildim foruma.
Yalnizca SS acikken stop ediyor, kapaliyken sorun yok.
tamamen aküden diye düşünüyorum.
Cevaplar icin tesekkurler, ben anca bakabildim foruma.
Yalnizca SS acikken stop ediyor, kapaliyken sorun yok.
Yabancı formlara bolca stop etme ile ilgili konular var ama hepsi farklı sebeplerden.
veya SS hiç çalışmıyor gibi durumlar.
en kolay ve en yüksek ihtimal Akü.
SS için olan akülerde biraz tuzluymuş valla, ama en hızlı deneyeceğiniz o.
SS i kontrol eden ayrı bir modülde yokmuş. aracın bilgisayarı kontrol ediyor, oradan bir problem olsa başka şeylerde baş gösterirdi.
konuda uzamanlığım yok sadece google aramalarına bakarak yorum yapıyorum.
golgeoyunu03
19-03-2021, 13:46
start stop devrede iken, stop ettikten sonra marşa basıldığı sırada anlık voltaj düşüşünden dolayı sistem daha aracın çalıştığını algılayamadan kendini korumaya alıp marş işlemini yarıda kesip stop ediyor olabilir, tamamen kendi teorimdir, linç yemeyeyim :)
bluestain
19-03-2021, 21:10
Cihaza bağlayıp test etmek lazım herşey olabilir akü den alternatör den yazılımdan çözmek zor bu sistemle ilgili arızalar hala çok sık olmadığı için birçok ustanın da pek bilgisi yok.
Bu durumla ilgilenecek birisini bulmalısınız umarım sorununuz kısa sürede çözülür
Buna benzer Sorun arkadaşın octavia da başına geldi aku normal gözükmesine rağmen aküyü değiştirdiler,sorun çözüldü.
ghibli06
22-03-2021, 16:41
Buna benzer Sorun arkadaşın octavia da başına geldi aku normal gözükmesine rağmen aküyü değiştirdiler,sorun çözüldü.
aynen öyle, akünün voltaj iyi görünse de start yapan Amperaj düşüyor SS akülerde, o zaman da değişimden başka çare kalmıyor...
Teknik konuya yorum yapamam ama Otokoç Ataşehir e aman diyeyim. Daha önce bir problemden ötürü 6 defa aracı bıraktım en sonunda “ baktın olmuyor bakmayacaksın “ felsefesine ikna oldum. Sorunla yaşamaya alıştım. Sağ kapısı boyanacak aracı 20 gün sonra almaya gittiğimde sol kapıyı gösterip teslim etmeye çalıştılar , sağ kapı aynı duruyordu gözden kaçmış dediler :) :) :)
Akü kutup başı gevşemiş olabilir. Bir arkadaşımın aracına takviye yaparken artı kutba takviye mandalını zor takmışlar. Kutup başı gevşemiş. Bende 4-5 gün gezdikçe oynadı yerinden. Sonra Start-Stop devreye girince freni bırakınca araç çalışmayıp elle çalıştırmam gerekti. Bi gün komple gitti. Kaputu açtım kutup başı gevşek düştü düşecek. Taktım düzeldi. :)
.::EmrE::.
22-03-2021, 22:40
Kapat geç start stopu...
Diyen cıkmamıs hayret :D Şaka bir yana akü kaynaklı olma ihtimali çok yüksek, gerçi aküde sorun olsa SS devreye girmiyor ama başka da bir cevap aklıma gelmedi şahsen.
2015 model aracımızdada aynı sıkıntı oldu. servisin taktığı akülerden değilde varta marka bi aküyle sorun gitti
Kapat geç start stopu...
Diyen cıkmamıs hayret :D Şaka bir yana akü kaynaklı olma ihtimali çok yüksek, gerçi aküde sorun olsa SS devreye girmiyor ama başka da bir cevap aklıma gelmedi şahsen.
Bu konudan bağımsız, ben kapatıp geçiyorum valla.
İstanbul gibi bir yerde start stop maalesef randımanlı çalışamıyor. Özellikle dur kalk trafikte işkence oluyor.
Antalya ya da bodrumda yaşasam uzun kırmızı ışıkların olduğu caddelerde çok yararlı olabilir ama istanbulda maalesef :)
Birkan61
23-03-2021, 09:41
Arabaya biner binmez ilk yaptığım iş ;
1) Marşa basmak
2) Start stopu kapatmak
3) Vitese alıp el frenini indirmek
İstanbulda bu sistem tamamen çöp, dur - kalk trafikte gecikmelerde yaşatıyor
Arabaya biner binmez ilk yaptığım iş ;
1) Marşa basmak
2) Start stopu kapatmak
3) Vitese alıp el frenini indirmek
İstanbulda bu sistem tamamen çöp, dur - kalk trafikte gecikmelerde yaşatıyor
+1 :)
hiç bir zaman kullanmadım desem yeridir. Mühendis diyorum bildiği varki yapmıştır vs. diyorum ama bana özellikle İstanbul' da faydadan çok zararı varmış gibi geliyor..
+1 :)
hiç bir zaman kullanmadım desem yeridir. Mühendis diyorum bildiği varki yapmıştır vs. diyorum ama bana özellikle İstanbul' da faydadan çok zararı varmış gibi geliyor..
S&S'in ana amacı emisyon. Trafikte rölantide arabayı stop edip havayı daha az kirletmek.
Trafikte de değil aslında, yani dur-kalk trafik değil olayı.
S&S ilk tanıtılırken videolar hep şöyle idi;
Araçlar bir caddede geliyor, kırmızı ışıkta toplanıyorlar, en az 8-10 araç bir araya geliyor ve başlıyorlar durdukları yerde manyak bi emisyon yaratmaya, etrafındaki yayalar çoluk çocuk falan acayip zararlı bir solunuma maruz kalıyorlar vs...
S&S ile nispeten bu bekleme sırasında araç stop edip bu emisyonu kurtarıyor, tam yeşil yandığı anda da çalışıp ortamı terk ediyorlar.
Olayı bu. Toplu halde emisyonu düşürmek, ama dur-kalk trafikte gerçekten pek bir işe yaradığı söylenemez. Zaten bazı araçlarda çok dur-kalk yapınca akü bir yerden sonra dayanamıyor artık. Ya hata veriyor, ya sistemi kapatıyor, araç stop etmiyor.
Start/stop benim için akü seviye sensörü görevinde :D
Devreye girmediğinde, anlıyorum hayırlısıyla senin akü going to go diye
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.