Orijinalini görmek için tıklayınız : G80 M3 >> M xDrive ya da RWD ? ? ?
kalipson
23-04-2021, 15:32
Merhaba dostlar..
Aradım, taradım ama tam manasıyla doyurucu yorumlara/bilgilere ulaşamadım...
Mevzu şu...
M alumunuz, yeni M5'te bu M xDrive sistemi mevcut. Esasen ve tabii ki hadisenin ne olduğunu biliyorum (M xDrive'dan bahsediyorum). Bir tuşla 4 çeker, yine aynı şekilde isterseniz tamamen arkadan çeker ya da arkaya fazla ve biraz da öne güç aktarımı söz konusu.
Şimdi bu hadisenin yeni M3'e de eklenmesi söz konusu. Hatta kesin bilgi! Para-Çokomel. Verince parayı fabrikasyon ekliyolar(daha doğrusu bu yaz itibariyle böyle bir seçenek olacak). Yurtdışında bu özellik, nispi olarak araç fiyatının kabaca %5'ine bile tekabül etmiyor. Misal araç 75bin birim ise, bu özellik taş çatlasın 5bin birim. Tahminimce ve araştırmalarıma göre o kadar bile olmayacak..
Bu sistemi yeni M3'e ekletmeli mi yoksa çok da gerek yok mu? Keza bu özellik eklenirse +50kg da cepte. (Tabii bu kg.ı o güçteki bir araçta ne kadar hissedebiliriz, kestiremiyorum) Ama performansa katkısı aşikar sanırım. Okuduklarımdan anladığım bu yönde.
Yurtdışı forumlarında sıkça konusu var.. Lakin kullanan yok. Çünkü henüz üretilmiş bir 4x4 M3 yok. Lansman Haziran denmekte.
Kimisi ekletmeye gerek yok, safkan sürüş hissiyatı hazır verken gereksiz derken bir kısım ise 4x4'ü beklememek ahmaklık olur demiş.. Hiç de azımsanmayacak rakamda her iki grup da...
Sizler ne diyorsunuz??
Gerçekten tamamen kapatılabiliniyorsa ve kapatıldıktan sonra normal RWD'ye göre çok bir kayıp yoksa 50 kg dert olmaz 4 çekeri alırdım ben.
kalipson
23-04-2021, 16:33
Gerçekten tamamen kapatılabiliniyorsa ve kapatıldıktan sonra normal RWD'ye göre çok bir kayıp yoksa 50 kg dert olmaz 4 çekeri alırdım ben.
Fabrikanın mühendis abilerinin yaptığı açıklamalar tam da bu şekilde.. bir tuşla tamamen RWD yapabiliyosunuz..
M5 fiyatının büyüklüğü itibariyle rüyalarımızın kapısından bile geçemediği için onu sorgulamak bile istemedim açıkçası.. :/
Fabrikanın mühendis abilerinin yaptığı açıklamalar tam da bu şekilde.. bir tuşla tamamen RWD yapabiliyosunuz..
M5 fiyatının büyüklüğü itibariyle rüyalarımızın kapısından bile geçemediği için onu sorgulamak bile istemedim açıkçası.. :/
M3'te fiyatının büyüklüğü itibariyle çoğumuzun rüyasının kapısından bile geçemiyor :)
kalipson
23-04-2021, 17:07
M3'te fiyatının büyüklüğü itibariyle çoğumuzun rüyasının kapısından bile geçemiyor :)
Maalesef katılıyorum.. Keşke katıl(a)masaydım
:/
Mehmetmert
23-04-2021, 18:01
Eğer çıkacaksa kesinlikle 4x4 alınması taraftarıyım, tamam gündelik kullanılmayabilir bir M3 ama yağmurlu havada bile 4 çeker modunda kullanılması çok keyif verir diye düşünüyorum. 4wd sport modu mesela karda çok zevkli olabilir...vs. Ben kesinlikle 4x4 isterdim sanırım
M_PROJECT
23-04-2021, 18:34
G80 M3 comp cok guzel ve hizli bir arac, 0-100 testleri baya baya iyi rwd icin. Benim de tercihim xdrive yonunde olur.
Suan base model m3 competition 74.750$ civarina alinabiliyor Amerika'da xdrive da 2500$ ekstra olur.
kalipson
23-04-2021, 18:50
G80 M3 comp cok guzel ve hizli bir arac, 0-100 testleri baya baya iyi rwd icin. Benim de tercihim xdrive yonunde olur.
Suan base model m3 competition 74.750$ civarina alinabiliyor Amerika'da xdrive da 2500$ ekstra olur.
Böyle bi opsiyon için fazlasıyla uygun, değil mi?
M_PROJECT
23-04-2021, 18:55
Böyle bi opsiyon için fazlasıyla uygun, değil mi?
Evet makul, eminim bir cok kullanici da tercih edecektir. Ama basta da dediginiz gibi M5'teki gibi tamamen kapanacak bir sistemse. Karda
Burada asıl soru sizin sürüş zevkiniz ve ihtiyacınız hangisi ?
Şahsen ben RWD harici bir seçeneği düşünmezdim M serisi bir araçta.
Düşünüyorum da ne zaman x drive özelliğini aktif ederdim ? Karlı ve aşırı yağışlı havalarda mı ?
İyi bir kış lastiği ile zaten RWD olsa bile dağa bile çıkarsınız m3 ile.
Ben olsam ekletmezdim bu özelliği. Kullanmayacağım bir özellik olurdu çünkü.
Ama siz ben kullanırım, çokta iyi olur derseniz ekletmeye değer tabi ancak sadece 50kg fark bana çok az geldi.
Bu opsiyonla birlikte yalnızca 50kg fark oluşacağına ve safkan rwd sürüş zevkinin değişmeyeceğine emin miyiz ?
AWD demek ekstra ağırlık demek benim gözümde.
50 kg fark bana az geldi. Hic dusunmeden x drive alirdim. Bu guclerde ki araclarda 4 ceker ozellikle kalkislarda cok is goruyor. Hele de standartta kapatma opsiyonu varken bu sartlar altinda rwd tercihi azalacaktir diye dusunuyorum.
livaneli
23-04-2021, 22:07
...
İyi bir kış lastiği ile zaten RWD olsa bile dağa bile çıkarsınız m3 ile.
....
Ciddi misin?
Ciddiyim tabi. Olay lastikte bitiyor çünkü.
Aşırı sert hava koşulları, buzlanma vs yoksa, iyi bir kış lastiği ile Uludağ a ya da Kartalkayaya çıkmanıza bir engel yok.
Youtube da baya bi video var RWD araçların iyi kış lastikleriyle neler yapabileceğine dair.
https://youtu.be/wTu5dmlKr5g
Kesinlikle awd.
kalipson
26-04-2021, 10:42
10 numara video. Teşekkürler Omak
Video dan sonra ben olsam eski M4 ü alırdım :)
Abi sen daha araba almadın mı ? :D
kalipson
26-04-2021, 12:55
Abi sen daha araba almadın mı ? :D
Bana mı diyosun ? :D
Video dan sonra ben olsam eski M4 ü alırdım :)
post u okumadan izledim.NET eski m4 comp. tercih ederdim
Videoyu izleyen herkes eski m4 diyor zaten :)
kalipson
27-04-2021, 10:09
Yurtdışındaki forumlarda, vb. yeni M3'e gelecek olan AWD`ye olan ilgi her geçen gün artıyor gibi hissettim. Benim şahsen pek ilgimi çekmese de genel olarak 0-100 takıntısı aşırı fazla yabancılarda.
Eski M4 ağırlık avantajının hakkını veriyor resmen, lakin eski M4 işimize gelmiyor açıkçası.. Bugatti'yle birdirbir de oynasa bize uymuyor.. (Temin, vb. sebeplerden)
https://youtu.be/wTu5dmlKr5g
Kesinlikle awd.
eski m4 hem görsel olarak hemde hafiflik/performans olarak çok güzel spec'lerde olan bir makina.. hele basenleri beni benden alıyor diyebilirim :)
Merhaba dostlar..
Aradım, taradım ama tam manasıyla doyurucu yorumlara/bilgilere ulaşamadım...
Mevzu ÅŸu...
M alumunuz, yeni M5'te bu M xDrive sistemi mevcut. Esasen ve tabii ki hadisenin ne olduğunu biliyorum (M xDrive'dan bahsediyorum). Bir tuşla 4 çeker, yine aynı şekilde isterseniz tamamen arkadan çeker ya da arkaya fazla ve biraz da öne güç aktarımı söz konusu.
Åimdi bu hadisenin yeni M3'e de eklenmesi söz konusu. Hatta kesin bilgi! Para-Çokomel. Verince parayı fabrikasyon ekliyolar(daha doÄŸrusu bu yaz itibariyle böyle bir seçenek olacak). Yurtdışında bu özellik, nispi olarak araç fiyatının kabaca %5'ine bile tekabül etmiyor. Misal araç 75bin birim ise, bu özellik taÅŸ çatlasın 5bin birim. Tahminimce ve araÅŸtırmalarıma göre o kadar bile olmayacak..
Bu sistemi yeni M3'e ekletmeli mi yoksa çok da gerek yok mu? Keza bu özellik eklenirse +50kg da cepte. (Tabii bu kg.ı o güçteki bir araçta ne kadar hissedebiliriz, kestiremiyorum) Ama performansa katkısı aşikar sanırım. Okuduklarımdan anladığım bu yönde.
Yurtdışı forumlarında sıkça konusu var.. Lakin kullanan yok. Çünkü henüz üretilmiş bir 4x4 M3 yok. Lansman Haziran denmekte.
Kimisi ekletmeye gerek yok, safkan sürüş hissiyatı hazır verken gereksiz derken bir kısım ise 4x4'ü beklememek ahmaklık olur demiş.. Hiç de azımsanmayacak rakamda her iki grup da...
Sizler ne diyorsunuz??
ufak bir fark ile bu özellik geliyorsa almanızz taraftarıyım.. 50 kilo diye tabir ettiğiniz ağırlık ön takıma gelecek sistem için banada biraz hafif geldi diyebilirim. birde ağırlık dağılımını nası etkileyecek.. mesela m5 comp %50'ye %50 diye biliyorum. hafif malzemeler kullanılıyor biliyorum (magnezyum içeren alaşımlar vs..) ama ön sisteme çeker eklenmesi ile 50 kg fark çok güzel fark bence..
50 kg fark bana az geldi. Hic dusunmeden x drive alirdim. Bu guclerde ki araclarda 4 ceker ozellikle kalkislarda cok is goruyor. Hele de standartta kapatma opsiyonu varken bu sartlar altinda rwd tercihi azalacaktir diye dusunuyorum.
Bu arada. ağırlık farkı konusunda yazılanlar doğru sanırım :)
X drive bir araç aldım. Rwd ile arasında 70 kg fark var.
Yeni teknoloji ve m serisinde daha özel bir alaşım kullanacaklarını varsayarsak 50 kg la işi çözmüş olabilirler. Yok aynı yaptılarsa bile o güçlerde 70 kg farkla yine x drive tercih ederim :D
kalipson
28-08-2021, 15:43
Bu arada. ağırlık farkı konusunda yazılanlar doğru sanırım :)
X drive bir araç aldım. Rwd ile arasında 70 kg fark var.
Yeni teknoloji ve m serisinde daha özel bir alaşım kullanacaklarını varsayarsak 50 kg la işi çözmüş olabilirler. Yok aynı yaptılarsa bile o güçlerde 70 kg farkla yine x drive tercih ederim :D
Katılıyorum.. Yabancılar bu sistemi "game changer" diye nitelendiriyor. Hayırlısı bakalım.
Bi de şu var.. O bahsedilen 50kg.lık farkı o güçte bi arabada hissedek kaba et bende yok açıkçası. :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.