Orijinalini görmek için tıklayınız : Radyatör Seçimi Hk.
Merhabalar Herkese,
Aracımda alüminyum Honda 52 mm radytör mevcut, tek fanlı. Motor turbo beslemeli, şu an 1 barda yürüyoruz. Fakat yüksek devirlerde kullanımda hararet yükseldiğinde soğuması zaman alıyor. Hatta 90 derecenin üzerinde taşırma kabına suyu atıp geri soğuma yapamayınca kapak su girişine izin vermiyor. Haliyle su eksik kaldığı için hararet iyice artıyor. İlk aksiyon kapakları sıfırladım ama radyatör soğuma olayından dolayı değiştirmeye net karar verdim.
Seçim yaparken;
- Yüzey alanı geniş olması öncelikli mi olmalı?
- Intercooler mantığında ki gibi hacim mi öncelikli olmalı ? Mevcut radyatör eni geniş ama yüzey alanı küçük.
Fabrikasyon eski turbo araçlar ( örn Volvo 860 T5) genellikle yüzey alanı geniş 2 satır radyatör kullanıyor. Piyasada olan 3 kanallı mı yoksa 2 kanallı oem geniş tiplerden mi alınmalı ?
Mevcut;( k20 swap, b18 lerde genellikle kullanıla)
www.hizliresim.com/w1m99u5
w1m99u5.jpeg (https://www.hizliresim.com/w1m99u5)
turboman
13-06-2021, 15:48
Biz eg k20 swapta özel radyatör yaptırdık panelin içine sığacak kadar büyüktü ve 4 cm kalınlığındaydı çift fan ile, sizinkine turbodan dolayı fanları ön tarafa takıp çiftli olarak kullanabilirsiniz.
Bir kaç görüşme yaptım , kamyon ve iş makinalarında kullanılan 4 satırlı tipleri istediğimiz ölçüye uyarlayabildiklerini söylediler.
Turbo yerleşiminden dolayı çift fan sığacak kadar uzun bi radyatör olmayabilir , hem öne hem arkaya fan mantıklı geliyor. Öne koyulan fanın dönüş yönü arka(motor tarafı) taraftakine göre ters mi olmalı ? İki aynı tip fan kullanıldığında.
bluestain
17-06-2021, 22:49
Evet ters olmalı içerideki havayı çekerken dışarıdaki üflemeli
Artı eksi bağlantısı ters yapılacak
Bir kaç görüşme yaptım , kamyon ve iş makinalarında kullanılan 4 satırlı tipleri istediğimiz ölçüye uyarlayabildiklerini söylediler.
Turbo yerleşiminden dolayı çift fan sığacak kadar uzun bi radyatör olmayabilir , hem öne hem arkaya fan mantıklı geliyor. Öne koyulan fanın dönüş yönü arka(motor tarafı) taraftakine göre ters mi olmalı ? İki aynı tip fan kullanıldığında.
Renault performans araçlarında fan radyatör arkasına oluyor ve dönüş yönüne bakıldığında havayı radyatörden motor içine doğru veriyor.
Radyatör önüne fan konmasına proje araçlarında ben pek sıcak bakmıyorum. Gazlarken hararetten fan açmak isterse fanın dönerek emdiği hava hali hazırda karşıdan vurandan az kalabilir. İyice nefes alamaz hale gelmez mi sorusu hep aklımın bir ucundadır.
Ben olsam; Özel ölçü ile max seviyede hem kalın hem geniş radyatör yaptırır, iç kısmına max çapta ve yüksek rpmde bir fan takardım. Fan yönü radyatörden motora doğru olup fanı tek kademe max. hızda çalıştırırdım.
Tek kademe max hız ok ise deneme amaçlı çift kademeye girilebilir.
Evet ters olmalı içerideki havayı çekerken dışarıdaki üflemeli
Artı eksi bağlantısı ters yapılacak
bildiğim kadarı ile öyle olmuyor , yani artı eksi ters bağlanınca terse döner tabiki ama pervane yapısıda ona uygun olmalı
bluestain
18-06-2021, 23:52
bildiğim kadarı ile öyle olmuyor , yani artı eksi ters bağlanınca terse döner tabiki ama pervane yapısıda ona uygun olmalı
Aynı tip fan kullanıldığında olması gerekeni sormuş arkadaş bende ona göre yanıt verdim.
Seninde dediğin gibi önden üfleyen ve arkadan çeken fan birbirinden farklı olmalı
Renault performans araçlarında fan radyatör arkasına oluyor ve dönüş yönüne bakıldığında havayı radyatörden motor içine doğru veriyor.
Radyatör önüne fan konmasına proje araçlarında ben pek sıcak bakmıyorum. Gazlarken hararetten fan açmak isterse fanın dönerek emdiği hava hali hazırda karşıdan vurandan az kalabilir. İyice nefes alamaz hale gelmez mi sorusu hep aklımın bir ucundadır.
Ben olsam; Özel ölçü ile max seviyede hem kalın hem geniş radyatör yaptırır, iç kısmına max çapta ve yüksek rpmde bir fan takardım. Fan yönü radyatörden motora doğru olup fanı tek kademe max. hızda çalıştırırdım.
Tek kademe max hız ok ise deneme amaçlı çift kademeye girilebilir.
Bugün özel yapım radyatör yapanlarla görüştüm. Alüminyumda Mercedes Axor’un bile kalınlığı 2 cmyi geçmiyor. Özel yapımlarda soğutma ve satır aralığından dolayı bakıra geçiyorlar. Maksimum boşluğu kullanacak bir alüminyuma geçeceğim gibi.
Peki bakır radyatöre yorumlar nedir ?
Bugün özel yapım radyatör yapanlarla görüştüm. Alüminyumda Mercedes Axor’un bile kalınlığı 2 cmyi geçmiyor. Özel yapımlarda soğutma ve satır aralığından dolayı bakıra geçiyorlar. Maksimum boşluğu kullanacak bir alüminyuma geçeceğim gibi.
Peki bakır radyatöre yorumlar nedir ?
Bakır ısı iletkenliği al. dan daha iyi ancak neden yaygın değil araştırmak lazım
Bakır ısı iletkenliği al. dan daha iyi ancak neden yaygın değil araştırmak lazım
Otomotiv endüstrisi hammadde fiyatlarından dolayı alüminyuma geçtiği yönünde bilgiler var. Ki gerçekten günümüzde bile maden kg fiyatları bakırın alüye oranla 7-8 katına kadar çıkabiliyor.
ghibli06
23-06-2021, 19:58
Bakır ısı iletkenliği al. dan daha iyi ancak neden yaygın değil araştırmak lazım
bakırın ısı iletkenliği, nereye iletebildiği ile alakalı... bakırı soğutmak aluminyumdan daha zor, eskiden aluminyum işlemek zordu, kaynağı bükümü vs sıkıntılıydı, şu an aluminyum en mantıklı malzeme..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.