Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.5 dci vs 1.3 multijet
Merhaba,
Yeni alacağım araç için örneğin megane 2 dynamique veya privilege paket 1.5dci vs fiat grubu 1.3 multijet araçlar arasında kaldım.
Bu iki motor arasında genel olarak bakım, maliyet, sorunsuzluk vb. konularında hangisini tavsiye edersiniz?
teşekkürler, iyi forumlar.
AhmetKadir
11-07-2021, 20:31
Hepsi sorunsuz bence. Bulacaginiz araclardan hangisi dusuk km li ve bakimli ise onu tercih edin. En genisi megane sonra linea olur. Bana nedense fiat grubu daha sempatik gelir tercihimi o yonden kullanirdim.
tiMachine
12-07-2021, 00:12
Yani aynı kmlerde olduğunu varsayarsak ben 1.5 dci megane bakardım. kalite algısı daha yüksek fiat grubuna göre.
iki motor da zaten sorunsuzluğunu kanıtlamış, yıllardır aynı temelin üstüne koya koya ilerleyen motorlar.
livaneli
12-07-2021, 02:53
1.5 dci bence öncelikli
Geçtiğimiz hafta clio3 faz 2 1.5dci 90hp lik olan modelini aldım çok memnunun gidişi olsun yaktığı yakıtın azlığı olsun bence fiata göre daha iyidir.
Geçtiğimiz hafta clio3 faz 2 1.5dci 90hp lik olan modelini aldım çok memnunun gidişi olsun yaktığı yakıtın azlığı olsun bence fiata göre daha iyidir.
Gidişi dışındakileri katılıyorum, ama dci, "daha çok gidiyormuş hissiyatı verdiği" doğru.
Seneler önce şirkette 1.3 mj linea ve 1.5 dci symbol varken bir kaç kez denemiştik :D , 1.3 mj sanki daha hacimli bir araçmışçasına 100-110 üstlerinde yavaş yavaş ayrılıyordu dci den
her 2 motoruda kullandım ilk tercihim 1.5dizel
gespenster
13-07-2021, 17:00
1.3 multijet 1. vites yok neredeyse, 1.5 dci daha iyi.
immortalboss
14-07-2021, 07:27
2 aracı da kullandım. Toplam 200. 000 km kadar. 1.5 dci bana göre daha gürültülü çalışıyor. (Bizdeki araç çok bakımlı değildi ondan olabilir.) Hiç yolda kalmadık. 1.5 dizel olan araç çok daha iyi gidiyor. Ve şanzıman uzun. Klima açıkken 1.3 multijeti yokuşta stop ettirme olasılığınız çok fazla. :o Ama bana sorsalar ben yine de 1.3 multijet derim. Dci makineden daha stabil ve sağlam olduğunu düşünüyorum.
stock kullanılacaksa 1.3multijet. yok yüklerim diye düşünüyorsanız 1.5dci
Bu devirde neden hala dizel ? Atmosferik benzin + lpg en masrafsız çözüm olur.
Dizel de
Enjektör- kızdırma bujisi - turbo - turbo elemanları - baskı balata volan hep + maliyet.
Tork haricinde de 1.3 / 1.5 in çok da bi getirisi yok. Yakıt tutarından ekonomi yapayım desen lpg li araç ile neredeyse aynı yakacak, ek masraf çıkarma potansiyeli her zaman daha fazla.
Baskı megane 2 1.6 16v
Hepsiburada.com | Guvenlik (https://www.hepsiburada.com/valeo-debriyaj-seti-megane-ii-1-6-16v-pm-HB00000LVG2T?gclsrc=aw.ds&&wt_gl=cpc.6817.dsa.nelk.oto-oto-yedek-parca&isFashion=true&gclid=CjwKCAjw87SHBhBiEiwAukSeUV-6stUV3hMG_lybb85fG8LsaSbllt-DOhSjmZ-l66jIvtGK07y3XBoC60gQAvD_BwE)
Hepsiburada.com | Guvenlik (https://www.hepsiburada.com/debriyaj-seti-megane-2-clio-3-1-5dci-k9k-baski-balata-7701476934-p-HBV000006FE5Q)
Enjektör adet,
Megane 2 1.5 Dci 100 Beygir Enjektor 166009384R Fiyatı ve Ozellikleri - GittiGidiyor (https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/megane-2-1-5-dci-100-beygir-enjektor-166009384r_pdp_659496546)
Yine alacaksan hayırlı olsun da günümüz şartlarında dizel araç almak bana manasız geliyor artık. Gürültüsü de cabası.
* edit geri gelsin ey admin ler.
Bunun trigeri / aksı pompası var. Bir de mj euro 5 lerde kızdırma bujisi oldukça sorunlu sakarya da 3-4 yere gittik doblo için kimse ellemek istemedi. + bilgi olsun.
320.000km 1.5 dci 2013 symbol kullandım debriyaj balatasını 200k da baskı sertleştiği için değiştirdim.2 kez turbo hortumu değişti(2.kez değişimde anladık ki servis takarken akışmetredeki yeri bozmuş) ne ön takım ne amortisör ne turbo ne de kızdırma bujisi bozdu.sorunsuz bindim.düzde 170km/h yokuş aşağı 210km/h görmüşlüğüm var:)
2010 model fiorinoyu da 95.000km ye kadar kullandım.debriyaj 90k da bitti.2 kez pompa elden geçti turbo da ötmeye başlamıştı
kelalper
14-07-2021, 16:09
ikisine de uzunca süre şirket aracı olarak bindim. Egeada 1.3 multi jet devirli yürümeyi seven bir motor , Megane 4 deki 1.5dci ise gerçekten bozuk. İstanbul İzmir 110 ile 3.7lt ortalama ile gittim. Ama 1.3 Egea Megane dan çok daha hızlı. Konfor olarak dersen megane ezer.
Bu devirde neden hala dizel ? Atmosferik benzin + lpg en masrafsız çözüm olur.
Dizel de
Enjektör- kızdırma bujisi - turbo - turbo elemanları - baskı balata volan hep + maliyet.
Tork haricinde de 1.3 / 1.5 in çok da bi getirisi yok. Yakıt tutarından ekonomi yapayım desen lpg li araç ile neredeyse aynı yakacak, ek masraf çıkarma potansiyeli her zaman daha fazla.
Baskı megane 2 1.6 16v
Hepsiburada.com | Guvenlik (https://www.hepsiburada.com/valeo-debriyaj-seti-megane-ii-1-6-16v-pm-HB00000LVG2T?gclsrc=aw.ds&&wt_gl=cpc.6817.dsa.nelk.oto-oto-yedek-parca&isFashion=true&gclid=CjwKCAjw87SHBhBiEiwAukSeUV-6stUV3hMG_lybb85fG8LsaSbllt-DOhSjmZ-l66jIvtGK07y3XBoC60gQAvD_BwE)
Hepsiburada.com | Guvenlik (https://www.hepsiburada.com/debriyaj-seti-megane-2-clio-3-1-5dci-k9k-baski-balata-7701476934-p-HBV000006FE5Q)
Enjektör adet,
Megane 2 1.5 Dci 100 Beygir Enjektor 166009384R Fiyatı ve Ozellikleri - GittiGidiyor (https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/megane-2-1-5-dci-100-beygir-enjektor-166009384r_pdp_659496546)
Yine alacaksan hayırlı olsun da günümüz şartlarında dizel araç almak bana manasız geliyor artık. Gürültüsü de cabası.
Valla elektrik depolanması işi, ve hızlı şarj olayı çözülene kadar bence dizel bitemez.
LPG uzun vadede kazandırdığını geri alıyor, benden aldı en azından
Dizele nazire yaparcasına az yakan yeni nesil benzinliler bile, çok yoğun trafik, sürekli deparlı kullanım, full yük, full klima gibi durumlarda dizel gibi gerçekten yakamıyor.
Amacın muhalefet olmak değil, normalde dizel de sevmem, ama son 2 arabadır dizel gidiyorum, muhtemelen bir sonraki de yine dizel olur bu şartlarda :(
Valla elektrik depolanması işi, ve hızlı şarj olayı çözülene kadar bence dizel bitemez.
LPG uzun vadede kazandırdığını geri alıyor, benden aldı en azından
Dizele nazire yaparcasına az yakan yeni nesil benzinliler bile, çok yoğun trafik, sürekli deparlı kullanım, full yük, full klima gibi durumlarda dizel gibi gerçekten yakamıyor.
Amacın muhalefet olmak değil, normalde dizel de sevmem, ama son 2 arabadır dizel gidiyorum, muhtemelen bir sonraki de yine dizel olur bu şartlarda :(
:) olsun yahu muhalefet ol belki ben eksik biliyorum bir şeyler öğrenirim.
LPG için baya sağlam bir hesap yapmıştım zamanında. Yine yapabiliriz müsait zamanımda, km açısından en azından elimde 2 tane sürekli aynı istasyon aynı pompa dan yakıt alan referans gösterebileceğim araç var. Bunların verileri bir araya getirip bir çalışma çıkarayım. LPG de münferit olaylar her zaman olabilir bazı araçlar özellikle üst kapak açısından sıkıntı çıkaıryor.
Mondeo için yazarsam 30000 km oldu lpg ile biniyorum.
Yaptığım masraf 2x filtre 200 tl regülatör tamir takımı 250 TL (işçiliği kendim yaptım) kalorifer - regülatör ve enjektör hortumlarını ve kelepçeleri değiştirdim (işçilik yok) 100 TL de o. Ve son olarak 30 TL de ayar ücreti verdim.
Km başı maliyet oldukça düşük oldu bu açıdan.
10 lt benzin yakıyor 12 lt de lpg yakıyor araç 20+ depo da elde ettiğim veri bu.
Lt fiyatı değiştiği için tasarruf hesaplamak zor ama sağlam tasarruf ettirdiği kesin.
Ha şu da var ben lpg tesisatını kendşm elden geçirdim aracı aldığımda bu olmaz değiştirelim atiker takalım demişlerdi. Prins kit var araçta.
LPG montaj yeterliliği maalesef hala çok zayıf. Önüne gelen lpg montajı yapıyor bu da araçları masraf kapısı haline getiriyor. Sistem aslında oldukça basit.
:) olsun yahu muhalefet ol belki ben eksik biliyorum bir şeyler öğrenirim.
LPG için baya sağlam bir hesap yapmıştım zamanında. Yine yapabiliriz müsait zamanımda, km açısından en azından elimde 2 tane sürekli aynı istasyon aynı pompa dan yakıt alan referans gösterebileceğim araç var. Bunların verileri bir araya getirip bir çalışma çıkarayım. LPG de münferit olaylar her zaman olabilir bazı araçlar özellikle üst kapak açısından sıkıntı çıkaıryor.
Mondeo için yazarsam 30000 km oldu lpg ile biniyorum.
Yaptığım masraf 2x filtre 200 tl regülatör tamir takımı 250 TL (işçiliği kendim yaptım) kalorifer - regülatör ve enjektör hortumlarını ve kelepçeleri değiştirdim (işçilik yok) 100 TL de o. Ve son olarak 30 TL de ayar ücreti verdim.
Km başı maliyet oldukça düşük oldu bu açıdan.
10 lt benzin yakıyor 12 lt de lpg yakıyor araç 20+ depo da elde ettiğim veri bu.
Lt fiyatı değiştiği için tasarruf hesaplamak zor ama sağlam tasarruf ettirdiği kesin.
Ha şu da var ben lpg tesisatını kendşm elden geçirdim aracı aldığımda bu olmaz değiştirelim atiker takalım demişlerdi. Prins kit var araçta.
LPG montaj yeterliliği maalesef hala çok zayıf. Önüne gelen lpg montajı yapıyor bu da araçları masraf kapısı haline getiriyor. Sistem aslında oldukça basit.
Yol estafurullah, eksiklik değildir de tercihtir gün sonunda :)
Bir kere aracın tesisatında tahribat
Yazdıklarım gitmiş :/
Özetle şunu demek istedim, yeni nesil kullan at mantığı ile üretilmiş motorlar LPG sevmiyor, misal Opel olsun ford olsun BMW olsun; tesisattan, ateşlemeden, ya da mekanik olarak cortluyor bir şekilde.
Bir sorun oldu mu acaba LPG’den mi yoksa başka bir şeyden mi araması bile hem dert hem masraf.
LPG’nin yarattığı tahribattan dolayı tesisatı çürümüş, az daha aracı yanacakken komple motor elektrik tesisatı değiştirerek çözüm bulmuş biri olarak keyif için benzin, yakıtı düşünmeden kullanmak için dizel diyorum :) Yoksa çevreci olmasından dolayı LPG karşı değilim
zyxtellow
15-07-2021, 12:08
Şahsi araçlarım olarak 1.5dci ve 1.3 multijet kullandım megane 2 ve fluence 1.5 dci sahibi oldum fluence hala ikinci araç olarak duruyor, 1.3 multijet olarakta punto sahibi oldum, şunu net bir şekilde söyleyebilirimki 1.5 dci her halukarda daha iyi hem performanslı hemde daha az yakıyor 110 120 sabit hızla fluence ile 4l/100km yaktığım rotada punto ile kasarak 4.5l/100km altına inemedim, performans olarak arada dağlar taşlar fark var, ustaların söylediği en sağlam
küçük hacimli dizel 1.3 multijet ama ben iki motorda da problem yaşamadım. Bu arada benim 1.5 dci aracım 110hp olan model degerlendirmeyi buna göre yaptım, bildigim kadarıyla 1.3 multijet en yüksek 95hp olarak çıkıyor, oem olarak 110dci araca tutunma şansı yok bırakalım geçmeyi.
İki motor da kendini kanıtlamış, sorunsuz motorlar diyebiliriz. Bakımlı olduğu sürece ikisi de üzmez.
1.3 multijet motorlar 75 ve 90’lık olarak versiyonlar var. Ciddi atak araçlar, yukarıda da bahsedilmiş şanzıman kısa olduğu için araç hep devir istiyor ve birinci vitesleri yok gibi neredeyse.
1.5dci motorda 80-85-90-105-110 diye beş farklı seçenek var bildiğim. Aracın yılına ve şanzımanına göre değişiklik gösteriyor. Megane2’lerin otomatikleri 4 ileri bu arada.
En dolu Megane donanım olarak gayet tatminkardır, memnun eder. Benim tercihim Megane olurdu. (Linea,Punto’ya kıyasla)
Konu 1.5 dci ve megane2 ise yazmadan gecemem. Yaklaşık 6 senedir Megane2 kullanıyoruz 1.5 DCI 100luk privilege paket. Bundan önce 1 yıl kadar 1.5 85 lik otantik boş paket vardı. Megane2 de elektrik biraz sorun teşkil ediyor çok kurcalanirsa. Alacağınız araç 2006 model ve üstü olsun. 2006 ve düşük model dolu olacagina 2006 ve üstü orta paket tercih edin bütçe dahilinde. Faz1 kasalarda elektronik biraz daha sorunlu faz2 makyajlı kasalarda bir tık daha iyi.
2006 ve altı modellerde beyin akünün arkasında izolasyonu biraz zayıf kaldığı için su alması probleminden dolayı bir çok sıkıntı çıkarıyor bilmeyene düşerseniz arabayı maaşa ortak etmeniz kaçınılmaz. Motor konusunda 1.5 100luk bı aile için yeterli seviyede. Şu an ki aracımız 220 binde 205 binde alınca baskı triger devir daim değişti. 216 binde enjektörlerin elden geçti 2bin TL tuttu. şu an sıkıntısız. İş yerimizde 2 adet dokker vardı 1.5 90 lik model. Bir araç 180 binde diğeri 215 binde baskı değişti. Turbo enjektörler hiç ellenmemisti daha. Şu an 260 binde birisi hala orijinal turbo ve enjektorle devam ediyor.
Multijet uzun kullanma fırsatım olmadı ama megane2 konusunda her türlü sorunuzda cevap verebilirim. İyi günler. Telden yazidigim için sorun varsa şimdiden kusura bakmayin
KaradumanBerke
16-07-2021, 10:55
İki motoruda 250 bin km üstü kullandık 0 olarak alıpta. İki motorda hemen hemen aynı kmlerde aynı aksiyonları veriyor. İkisinde de 180-190 bin km civaralarında bir partikül temizliği 220-230 bin km civarlarında enjektörleri elden geçti. Onların harincinde bir kez olsun sıkıntı yaratmadılar ki sürekli iş için kullanıldılar sürekli yol yapan arabalardı. Multijetler DCi a göre 0.5 lt gibi fazla yakar. Multijetler alt devirlerde ölü davranır tork geldiğinde kendi çapında patlama yaşayarak yürür. DCi lar hemen hemen en alt devirden itibaren 3500-3750 ye kadar lineer bir şekilde yürür. Multijetler düşük hacime rağmen üst hızlara geç gelir ama tutuğunduğu hızdan kolay kolay düşmez. DCi lar üst hızlara erken gelir ama şanzımanları kısadır ve multijetler kadar üst hızlarda istikrarlı yürümez. Yani ikisini de çok iyi gözlemlemiş ve deneyimlemiş biri olarak şehiriçi kullanılacaksa kesinlikle DCi ama şehir dışı ise multijet tavsiyemdir. Çünkü iki motorda zamanında gereken bakımları yaparsanız ki maliyetleri düşük çıkar yarı yolda bırakmaz baş ağrıtmazlar.
İbrahim33
21-07-2021, 14:14
1.3 multijetlerin 1.viteste kalkışına uyuzum :D 1.5 dci tercih edilmeli bence.
arkadaşlar hangi 1.5dci hangi 1.3 multijet aralarında dağlar denizler olabiliyor?
1) hangi 1.5 dci? anasını satayım 1.5 dci olup 75hp olup 5inci vitesde her 1000rpmde 55kmh yapan (110khm'de 2000rpm) dahası EURO 6 olup çok agresifçe filtrelenmiş 1.5 dci'da var bakınız 2016-2019 clio joy 1.5dci 75hp gibi
tam zıttına yine 1.5 dci olup 106hp olup, 6 vites olup, son vitesi 48km/h olan en önemlisi euro 3den bozma 4 (çok ama çok büyük etken) olan bir megane 2
aşırı şekilde farklı davranacaktır
bir tarafta up uzun vitesli araç diğer yanda kısacık
bir tarafta zıpkın gibi ilerleyen çok tepkisel araç diğer tarafta ultra hantal bir araç
bir tarafta inanılmaz yakıt dostu bir araç diğer tarafta yakıt verimliliği çok abartılmış şahsen bence gayet sıradan yakıt verimliliğie sahip bir araç
2) aynı sorular multijet içinde geçerli, burada son vitesi dehşet kısa olan ( 44kmh/1000rpm) grande punto 1.3 75 hpdenmi söz ediyoruz yoksa tam aksine 6 ileri son seri 95likmi?
yanlız yorumların genelli çok doğru olsada birkaçı belli başlı istisnalar ortada yok ise çok ama çok iddialı yorumlar,
mesela egea 1.3 megane 4 1.5dci dan aşırı daha hızlı denilmiş çok iddialı bir yorum özelliklede megane manual ise egeanın şahsi fikrim şansı bile yokken kalkıp/dönüp egea geçerden ziyada gani gani daha hızlı denmesi bence abartı.
Teknik detay gerçek yol testi vb bi yana
1.3 multijet hissiyat olarak muazzam tepkisiz bi motor bu sebeple gitsede gitmesede bu yerinden yarın kalkar galiba diye düşündürttüğü için çok sevimsiz oluyor
Dediğim gibi yan yana belki daha hızlıdır yavaştır bilemem orasını ama hissiyat sıkıntılı..
4 yıla yakındır 110'luk dci kullanıyorum, arkadaşımın lineası (beygirini bilmiyorum ama 1.3) bana daha hantal gelmişti ki benim kullandığım dci ticari yani +200 kilosu var en az.
zyxtellow
01-08-2021, 16:51
Lineada 90hp ve 95hp var bildiğim kadarıyla farklı bir 1.3 seçenek yok linea için, hangisi olursa olsun 110luk dci fluence'ı bırakın geçmeyi tutunsun öpsün başına koysun, aynı motor opel tarafından da kullanıldı astra h ile defalarca denedik fluence direk yok ediyordu, kendim punto evo sahibiydim yazılım egzoz vs varken 140a kadar stock fluence'ı yarım boy 1 boy gecsede sonra oda geçiliyordu ki punto 1100 küsür kiloydu fluence edc şanzımanla 1390 kilogram ağırlıkta. Yani egea 1.3 yarım ton falanmı öyle böyle gitmiyor anlat anlat bitmiyor nasıl bi araçsa.
ExtRemee
02-08-2021, 00:15
2 motorda güzeldir. Hangisi bakımlıysa sorunsuzsa o alınır.
Sti_Ozan
02-08-2021, 10:34
1.5 dci epey bir dönem kullandık, son araçta babamın çalıştığı şirketten çıkma 200 binde 110 luk otomatik fluence'ti. Bir dönem kuzenimin 1.3 90 lık lineasını da kullandım. Özellikle kalkışta mjet in o şanzıman oranlarına ve 2200-2300 gibi gelen patlama şeklinde yürümeyi hiç sevemedim. 1.5 Dci daha lineer hızlanıyor bence şanzıman oranlarıyla beraber. Oranlar da çok uzun değil 1.6 Tdi dsg octavia ile 2-50 gibi denediğimizde flu ilk kafayı atabiliyordu,tabi sonra octi usul usul gidiyor.
1.6mjet ile denememizde de 2-50 basıp flu 160 civarlarına kadar 1-1.5 boy önde gidiyor sonrasını göremedik. 2 araç da otomatikti.
202 binde aldık 1 yılda 232 bin km de pert oldu,uzun yol şehiriçi kesinlikle çok keyifliydi, Ne şanzıman ne enjektör ne de turbo masrafımız olmadı bu kullanım süresince. Her 10 binde bir Castroll edge 5-30 la bakımını yapıp devam ediyorduk. Yakıt tüketimi şehiriçi tempolu-karışık dikkat etmeden 16 teneke ile 5.3 17 çelik ile 5.6-5.7 civarıydı. Şehirdışı da tempolu gidişte 5.5 civarı yakıyordu.
Babamda 2006 1.5 dci var. 65 hp :D
Temeli aynı motor zaten. Teknoloji eklendi illaki. Araç 270k km devirdi sanırım. Maşallah. 1 defa turboya giden hortum yarılmış. Değiştirdik
Başka sorun yaratmadı. 1.3 mjet bilmiyorum hiç kullanmadım bilmiyorum fakat 1.5 dci düzgün kullanılırsa dayanıklı motor.
phoenixs
03-08-2021, 08:48
Bi yakınım da 1.3 linea var bende de 1.5 kangoo var 2020
aslında 1.3 1.5 olarak bakmaktansa yeni eski teknoloji olarak bakmak daha doğru olur.Linea için 1.3 hantal kalmış gitmek istemiyor fakat kangoo 1.5 95hp gerçekten çok sorunsuz ve güzel gidiyor.
Alınabildiği kadar yeni araç alınıp 1.3 1.5 takılmamak lazım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.