PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Map Sensör Hakkında..



tuncayakyz
17-08-2021, 17:10
Araç 2003 bmw e39 m57d30 3000cc standart 193hp 410nm tork..

Araç gt2260 50mm hybrit turbo, 70mm dp, ve yazılım mevcut..Egr faal durumda iptal edilme yok..(ayrıca iptal edilirse bana ne gibi faydaları veya zararları olur)

Şuan için turbo basıncı 2 barın üzerinde ancak bu araçta orjinal map sensörü 240kpa lık sensör var..Buda atmosferik basıncı çıkarırsak 1.4 bara tekamül eder..

soru 1: map 1.4 bar'a kadar müsaade ediyorsa geriye kalan basınç nereye gidiyor? ve ben boost saatinde neden 2 barı ve fazlasını görüyorum..

soru 2: map sensörünü değiştirsem 400kpa lık bir map sensörü taksam neler olur olumlu yada olumsuz...

soru3: tuned beni map sensörü konusunda uyarması gerekmezmiydi?

teşekkürler..

utkunoa
17-08-2021, 17:32
1: 255 olması lazım yani 1.55 limitiniz vardır. Ancak tahminim sizin log için kullandıgınız diagnostik emme manifoldundakini default olarak 255 e kadar okuyordur. daha profesyonel bir log cihazı ile 255 üstünü görmeniz lazım. Tam emin değilim fakat eger arabınızda 2 barı basınc saatinde goruorsanız arabnzıdaki sensör 3 barlık olması lazım. 2 bar üstü bir boost deviaton olayında araba direk voltaj limitinden dolayı arıza vericektir. Eeğer tuner bu limitleri ellemedi ise tabi.
2: 4 barlık sensor takıp kalibrasyona scale edilmesi gerekir.
3: 1in cevabına göre verilebilir

ghibli06
17-08-2021, 18:36
soru 1: map 1.4 bar'a kadar müsaade ediyorsa geriye kalan basınç nereye gidiyor? ve ben boost saatinde neden 2 barı ve fazlasını görüyorum..

map sensörü 240 kPA yani 1.4 bara kadar okuyor, sen arabaya da 5 bar da gönderirsin o farklı bir olay ama 1.4 bardan ötesini yazamazsın, aracında basınç olur ama yeterli yakıt olmaz...

soru 2: map sensörünü değiştirsem 400kpa lık bir map sensörü taksam neler olur olumlu yada olumsuz...

öyle 400kpa takayım desen de beyin bunu tanımaz, kalibrasyon yapılıp tanıtılması gerekir...

soru3: tuned beni map sensörü konusunda uyarması gerekmezmiydi?

bu soruyu direk tunera sorsan daha iyi olur, belki atladığımız bir şeyler vardır hemen yazılımcıya bağlamamak lazım...

turboman
18-08-2021, 07:50
Kısaca söyleyeyim sensör değişirsen daha iyi yürür araç.
Egr neden iptal edilmemiş bu kadar işlem yapılınca listenin başında egr iptali olur benim bildiğim.

levent
27-08-2021, 00:43
Araç 2003 bmw e39 m57d30 3000cc standart 193hp 410nm tork..

Araç gt2260 50mm hybrit turbo, 70mm dp, ve yazılım mevcut..Egr faal durumda iptal edilme yok..(ayrıca iptal edilirse bana ne gibi faydaları veya zararları olur)

Şuan için turbo basıncı 2 barın üzerinde ancak bu araçta orjinal map sensörü 240kpa lık sensör var..Buda atmosferik basıncı çıkarırsak 1.4 bara tekamül eder..

soru 1: map 1.4 bar'a kadar müsaade ediyorsa geriye kalan basınç nereye gidiyor? ve ben boost saatinde neden 2 barı ve fazlasını görüyorum..

soru 2: map sensörünü değiştirsem 400kpa lık bir map sensörü taksam neler olur olumlu yada olumsuz...

soru3: tuned beni map sensörü konusunda uyarması gerekmezmiydi?

teşekkürler..

1 - utku nun dediği gibi 255kpa dır normali yani 1.55 bar, gösterge bağlantısını aldığınız konuma göre de değer değişebilir, ayrıca 1.55 üzerinde peak atıyor olabilir, cont değer önemli bu konuda. diagnostik cihazda ne okuyorsun değer olarak (herhangi bir elm de dahil) ?

veya sensör voltajları ile oynandıysa dosya içerisinde (sensör 1-5v arası değere göre varsayımda bulunarak çalışıyor aslında) 5v okuması gereken yerde 3.5v okuyarak da fazla basınç basmasını tuner sağlıyor olabilir (bana sorarsan sağlıksız)

2 - daha doğru veri okursun, boost haritan daha ince elenerek yazılabilir, yeniden kalibrasyon gerekir. bence olması gereken bu şekilde.

3 - herkesin tarzı farklı, daha bugün tjet yaptım. esseesse 3 bar sensörler üzerinde, eski kalibrasyonunda duruyordu ancak 2.55 barlık sensörler takılı gibi dolayısı ile araba 1.5 bastığını sanarken 1.75 görüyorduk saatten ama mes (fca grup vagcom u diyelim) üzerinde 1.480kpa okuyordu mesela. bence olması gereken şey yanıltmak değil, gerekiyorsa sensör büyütüp kalibre etmektir.

egr iptali ile emme manifoldunda kurum bağlamanı geciktirirsin. dp yapıp egr aktif kalması bana göre değil :)