PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratörü EFI'ye çevirmek W123 250



AlwaysFast
10-09-2021, 07:22
Arkadaşlar merhaba

Yeni aldığım 79 model W123 M123 motor kodlu 250 6 silindir bir aracım var. Tamamen keyfi binme niyetindeyim, şeceresi belli eli ayağı düzgün bilinen bir araba.
LPG takılmamış üzerinde orjinal Solex 4A1 karbüratör ve elektronik ateşleme var.

Bu Solex 4a1 BMW M20B20'lerin ilk serilerinde ve Mercedes'te 250-280'lerde çıkan dört boğaz bir karbüratör. Fakat bunu ayarlaması hayli sıkıntılı. İlk boğaz için ayarı kısınca kesiklik yapıyor açınca da bu sefer çiğ benzin kokuyor. İnternette baktığımda zaten karbüratörü genelde zor ayar tutan olarak biliniyor.

Yine yaptığım araştırma neticesi nadir de olsa enjeksiyonluya çevrildiğini gördüm. 280lerde karbüratör veya k jetronic çıkıyor. Bunları iptal edip efi yapıp üzerine turbo yapmak baya yaygın.
Bu benim motora bir örnek: https://engineswapdepot.com/?p=11014

Derdim sıcak soğuk ayar derdi olmadan, çalıştırırken az gaz verdim çok verdim muhabbeti, çiğ benzin kokusu olmadan binebilmek. Belki yakıt tasarrufu olursa da karım olur şu an 15-20 lt yakıyor:) Fiyat olarak değer değmez diye pek bir kaygım yok çünkü satma niyetim de yok, evladiyelik modu.

Bu iş yapılabilir mi, kim yapar, neye ihtiyacım olur, neye dikkat etmeliyim vs. yardımcı olursanız sevinirim.

Deniz.
10-09-2021, 09:07
Güzel konu bence yapılmaması için sebep yok fakat masrafı çok olacaktır.

Yeni manifold
Enjektörler ve yakıt kütüğü
Beyin ve tesisat kabloları
Yakıt boruları
Ateşlemede değişiklik yapılacaktır dolayısıyla yazılım değişecek.
En önemlisi işinden anlayan ama bu işten space x projesini bitirmeye yetecek kadar para talep etmeyecek bir usta.

şimdiden kolay gelsin olurda hayata geçerse keyifle takip edeceğim bir konu.

Strich Acht
10-09-2021, 09:28
Düşük bütçeli bir uygulama olarak sıralı sistem lpg uygulamak daha kolay olabilir. k-jetronic'lere yapıyorlardı, bazı sensör ilaveleri ve değişikliklerle.

delyyy
10-09-2021, 09:40
SS Works, VAG grubu için bu uygulamaları yapmıştı, videoları falan var. Bir görüşün derim.

AlwaysFast
10-09-2021, 11:43
SS Works, VAG grubu için bu uygulamaları yapmıştı, videoları falan var. Bir görüşün derim.

Baktım şimdi de, bu iş için doğru adres gibi. Tek sıkıntı istanbulun ayrı kutuplarında ( Beylikdüzü-Pendik) olmamız :) Ama irtibata geçeceğim, teşekkür ederim.


Düşük bütçeli bir uygulama olarak sıralı sistem lpg uygulamak daha kolay olabilir. k-jetronic'lere yapıyorlardı, bazı sensör ilaveleri ve değişikliklerle.


Evet benim de aklıma ilk bu geldi. Gelgelelim 15-20 lt yaktığı halde sırf orjinallik için yıllardır lpg takılmamış araca lpg takmaya da içim elvermedi:) Bir de soğukta çalışma, zengin karışım jikle vb. problemler yine karşıma çıkacak. Yoksa çok makul bir fiyata dört nokta enjeksiyon benzeri sistemim olmuş oluyor.

turboman
11-09-2021, 07:47
Sıralı lpg yi önermem çünkü beyinden pek fazla ayar yapılamıyor karbüratörlü araçlara takılan sıralı lpgde ben taktırdım akşamına geri söktürdüm sanki avansı kısık gibi gidiyordu araba beğenmedim. Belkide takanlar ayarlıyamadı bende eski sisteme dönmüştüm ama turbo ilavesi yapan bi tofaş motoru gördüm iyi gidiyordu