Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bursa Doğuş Oto Servis Sorunu Hk.



anilis_gs
22-10-2021, 08:59
Arkadaşlar Merhaba konu hakkında desteklerinize ihtiyacım var.

2018 model Vw Polo kullanıcısıyım. 0 km olarak aldığım aracımı 3.5 yıldır Bursa Doğuş Otomotiv'de servise götürmekteyim.

Geçen ay 58.000 Km. bakımında disk ve balatalarında değişmesi gerektiğini söyleyerek 3800 TL tutarında bakım parası ödedim.

Şimdi ise sıkışık trafikte 5 km /saat hıza kadar disk ve balatalarımdan müthiş bir uğultu gelmekte.

Bursa Doğuş Oto ile yaptığım görüşmede hatalı işlem yaptıklarını ve yoğun çalıştığımız için gelip aracımı servise götürmelerini ve sorunu düzeltmelerini rica ettim. Aldığım cevaplar

Aracınızı alamayız öyle bir hizmetimiz yok. Siz getirin
Yakın zamanda randevu yok
Express servis e getirin yardımcı olmaya çalışalım. Sorun bizde mi diye. Sonuçta şuan disklerin öttüğünü sadece siz duyuyorsunuz. ( Bunu Aynen Dedi )
Vw den kaynaklı hata var ise İkame araç verilmesini talep ettim. 10 gün ve üzeri olmadıkça ikame veremiyoruz dedi.
Geçtiğimiz bakım 4 gün sürdüğünde ikame verdiklerini ilettim, Şuan ikamem yok çok iyi biliyorum diye dönüş aldım.

Ki aynı doğuş Oto Bursa seramik kaplama yaptıracağım zaman aracımı evimden alıp , evime bırakmıştı.

Nasıl bir yol izlenmeli. Bu kadar ufak sorunlarda bile böyle bir tavır sergileyen bir firmanın aracını uzun süre kullanmaktan vazgeçtim. Daha ciddi bir sorun olsa demek ki Doğuş Otomotiv Bursa yardımcı olmayacak.

rahmitanir
22-10-2021, 09:11
Her şeyden önce, otobana çıkıp, yaklaşık 150 ile giderken dip fren yapıp yaklaşık 70km'ye kadar düşme şeklinde, aralarda kesinlikle durmadan üst üste 5 kez balata ve disk yataklaması yapmayı denemelisiniz.

Söz konusu 5 kez sonrasında da en az 5-10dk kadar da yine kesinlikle durmadan, frene mümkün olduğunca az dokunacak şekilde soğutma yapmayı da sakın ihmal etmeyin.

Bahsettiğiniz sorun çok yüksek ihtimalle balata ve diskin bir birine yataklama yapmamış olmasından ötürü. Bunu yapıp, hala sorun devam ediyorsa, servis ile o vakit görüşün.

NOT: bahsettiğim freneme olaylarını yaparken yolun oldukca boş olduğuna özen gösterin.

bilalMW
22-10-2021, 09:15
Hiç uğraşma Doğuş İlgi Merkezi ara. şikayet var'da şikayet bırak. Danışman ismini vererek. Sonra arkanı yasla ve izle...

207_TR
23-10-2021, 00:01
Evet Doğuş Merkez i ara yeterli.
Kötü bir danışmana denk gelmişsin.

Bugün kendi servisimizde bir Polo müşterimizin kilit sorunu vardı. Kapı kilitlenmiyordu.

Sorunu giderdik ama müşteri tatile gideceği için Passat ikame verdik. Polo nun komple kilit mekanizmasını ileride sorun yaşamaması için değiştireceğiz.

2jz
23-10-2021, 00:20
Yetkili servislerde fiyatlar Avrupa seviyesinde, hizmet ve saygı Afrika seviyesinde :)

Burak Mehmet
23-10-2021, 08:53
Ben Öncelikle sorunun gerçekten sorun olduğuna inanmıyorum.
Rahmi arkadaşın dediği gibi yapar ve yeni disk balataya biraz zaman tanırsanız zaten ses sorunu ortadan kalkacaktır. Buna servisin de yapabileceği bir şey yok..



Her şeyden önce, otobana çıkıp, yaklaşık 150 ile giderken dip fren yapıp yaklaşık 70km'ye kadar düşme şeklinde, aralarda kesinlikle durmadan üst üste 5 kez balata ve disk yataklaması yapmayı denemelisiniz.

Söz konusu 5 kez sonrasında da en az 5-10dk kadar da yine kesinlikle durmadan, frene mümkün olduğunca az dokunacak şekilde soğutma yapmayı da sakın ihmal etmeyin.

Bahsettiğiniz sorun çok yüksek ihtimalle balata ve diskin bir birine yataklama yapmamış olmasından ötürü. Bunu yapıp, hala sorun devam ediyorsa, servis ile o vakit görüşün.

NOT: bahsettiğim freneme olaylarını yaparken yolun oldukca boş olduğuna özen gösterin.

Evrenoz
23-10-2021, 11:48
Ortada muhtemelen bir sorun yok, biraz kullanım ve alışma sonrası ses kesilir ama;

Servisteki danışmanın bu kadar umursamaz, baştan savma, gevşekçe konuşması en sakin adamı bile delirtir. Böyle edepsizce dik başlılık ediyorlar ondan sonra müşteri neden zıvanadan çıktı, neden danışmana saldırdı.
Adam gibi söyle, biraz alışması lazım ya siz alıştırın ya getirin biz alıştıralım diye olsun bitsin. Yok randevu yok bilmemne. Ulan öğle paydosunda yola çıksan alıştırman 10 dakika sürer ne randevusu...

ckrc
23-10-2021, 14:08
Bunlar nasil servis danismani oluyor. Balatada sorun yok ama bu tavirlar cok sacma ve olmamasi gerekiyor.

Linkedinden dogru kisiyi bulun ve/veya dogus center'i arayip danismanin ismi ve plaka ile geri donus yapin.

Musteri surekliligi en onemli gelir kalemi, o yuzden aksiyonun alinacagini dusunuyorum.

Mert Safa
23-10-2021, 23:17
Doğuş'da iyi servis danışmanına denk gelince gercekten yardımcı olunuyor, rot balans için bıraktığım araç için bile ikame almıştım işe gitmek için :D

Sizin sorunu da birebir yaşamıştım, arkadasların dediği gibi sorun balata-disk alışmasından kaynaklı. hatta benim araca verilen taktiği serviste yapmışlardı. ozellikle yeni balataların bunu yaptığıda heryerde yazıyor. ama sizin danışmanı şikayet etmeniz şart orası ayrı bir konu :)

onn_dear
24-10-2021, 03:33
Her şeyden önce, otobana çıkıp, yaklaşık 150 ile giderken dip fren yapıp yaklaşık 70km'ye kadar düşme şeklinde, aralarda kesinlikle durmadan üst üste 5 kez balata ve disk yataklaması yapmayı denemelisiniz.

Söz konusu 5 kez sonrasında da en az 5-10dk kadar da yine kesinlikle durmadan, frene mümkün olduğunca az dokunacak şekilde soğutma yapmayı da sakın ihmal etmeyin.

Bahsettiğiniz sorun çok yüksek ihtimalle balata ve diskin bir birine yataklama yapmamış olmasından ötürü. Bunu yapıp, hala sorun devam ediyorsa, servis ile o vakit görüşün.

NOT: bahsettiğim freneme olaylarını yaparken yolun oldukca boş olduğuna özen gösterin.

Bence de ortada bir sorun yok, bir süre kullandıktan sonra ses kesilecektir ancak eskiler yeni disk balatada alışana kadar sert fren yapmayın derler. Önerdiğiniz yöntem sağlıklı olmayabilir, konuyu daha iyi bilenler varsa duzeltsinler tabi...

rahmitanir
24-10-2021, 07:41
Bence de ortada bir sorun yok, bir süre kullandıktan sonra ses kesilecektir ancak eskiler yeni disk balatada alışana kadar sert fren yapmayın derler. Önerdiğiniz yöntem sağlıklı olmayabilir, konuyu daha iyi bilenler varsa duzeltsinler tabi...

Bahsettigim yontem dogru. Kendi aracimda hep uygularim.

Yeni disk ile sert fren yapmayin derler, cunku frenler iyi tutmayacagindan, sert fren gerektirecek duruma kendinizi dusurmeyin seklinde bunu soylerler.

Ama bahsettigim alistirma yonteminde sogutma detayi cok onemli. Dogru sogutma yapamazsaniz, bu sefer de balatayi yakabilirsiniz.

livaneli
24-10-2021, 07:58
150 ile giderken freni köklemek yalnız mecburiyet durumunda yapılacak tehlikeli bir iş.
Diskler eski, balatalar yeni olsa yataklama için birkaç yüz km gerekir, bu sürede freniniz tam randımanlı çalışmaz. Hatta diskte aşınmayan kısım (fatura) varsa ve balata tıraşlanmamışsa ötme yapar. Sizde ikisi de yeni olduğu için ya hiç ses yapmamalı ya da çok kısa sürede normale dönmeli. Geçecek kısa süre, takılmadan önce paslanmasın diye genellikle yağlı korunan disklerin tam temizlenemeden takılmasından kaynaklanabilir.
Sözün özü ya çok sert bir balata taktılar ya pistonlar basık kalıyor ya da kaliper pimlerinden biri ya da ikisi sıkışmış.

Kadyr
24-10-2021, 09:40
Fren rodajı nasıl yapılmalı? Videodaki gibi mi yoksa sakin kullanarak mı?
2CR Garage - Teknik Bilgi - Fren Rodajı Nasıl Yapılır - YouTube (https://youtu.be/m8jFP-DS5RQ)

individual
24-10-2021, 14:32
https://i.hizliresim.com/EU1yjW.jpg

https://i.hizliresim.com/EU1yjW.jpg

Yeni fren diskleri ve balatalar takıldık'dan sonra sıcak iken aracınızı yıkamaya verdinizmi.

özetle diskler ve frenler sıcak iken disklere soğuk su tutuldumu ?

sorununuz bundan kaynaklanıyor olabilir.

mKc
24-10-2021, 22:35
Eski bir VW servis danışmanı olarak şöyle söyleyeyim;

-Aracınızı alamayız öyle bir hizmetimiz yok siz getirin.
Yerinden alım - Yerine teslim diye bir hizmet mevcut, servis bunda ekstra ücret talep edemez. Ancak servis yoğunluğu sebebiyle iş yokuşa sürülebilir.
Bkz. Mobilite Hizmetleri | Volkswagen (https://binekarac.vw.com.tr/tr/satis-sonrasi/garanti-mobilite/mobilite-hizmetleri.html)

-Yakın zamanda randevu yok.
Telefonla servis danışmanı yerine resepsiyonu arayıp aracınızda balata işareti çıktığını ve serviste değiştirmek istediğinizi söyleyerek randevu talep edin.
Randevu olup olmadığı daha iyi anlaşılır.

-Express servis e getirin yardımcı olmaya çalışalım. Sorun bizde mi diye. Sonuçta şuan disklerin öttüğünü sadece siz duyuyorsunuz.
Express servise gidip, aracın incelenmesi lazım ama randevu yok cevabıyla tekrar baştan savılabilirsiniz.

-Vw den kaynaklı hata var ise İkame araç verilmesini talep ettim. 10 gün ve üzeri olmadıkça ikame veremiyoruz dedi.
15.000 Km bakımında bile ikame araç talep etme hakkınız var, müsait araç var ise ve canları isterse yardımcı olabilirler.

Balatadan gelen sesin sebebi büyük ihtimalle değişim sonrası test sürüşüyle araca "alıştırma" yapılmamış olması.
Arkadaşların tavsiye ettiği gibi kendiniz alıştırabilirsiniz.

Ama ben bir hizmet aldım parasını da ödedim hizmetimin tam karşılığını istiyorum derseniz;
İyi niyetli olarak, doğuş otomotive şikayet kaydı oluşturmadan önce başka bir servis danışmanıyla şansınızı deneyebilirsiniz.
Yok ben uğraşamam derseniz "Doğuş Otomotiv Satış Sonrası Müşteri hizmetlerini" arayıp şikayet kaydı oluşturun, servis sizin peşinizden koşsun.

Ormanci
25-10-2021, 09:00
Doğuş'a şaşırdık mı, yooo? :)

Ben o bahsi geçen "iyi" danışmana denk gelememişim hiç yav, kimi duysak kötüsüne denk geliyor.