Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nedir Bu Hız Bilgisi Arızası ? (ABS sorunu)



4LaRKaD
06-11-2021, 16:59
Merhaba,

Aracım 99 Model 106 gti, aracımda abs sorunu yaşıyorum ve hemen herşeyi yapıldı. Sensörler değiştirildi, defalarca cihazla arıza silindi ancak ! Aracın tekrar döndüğü anda ARIZA geri geliyor, makina bağlandığı zaman 'Hız bilgisi' arıza kodu çıkıyor. Bildiğim kadarıyla 106 grubunda abs ile km sensörünün bir bağlantısı yok, ayrıca kadran sorunsuz çalışıyor. Konuyla alakalı fikirlerinizi bekliyorum, teşekkürler.

Schumi
06-11-2021, 19:22
ABS hız bilgisini her tekerdeki askların ucunda bulunan çarktan okur. Tam olarak hangi makinaya bağladınız. Universal her markaya bağlanan makina yerine Peugeot makinasına bağlayıp hangi hatayı veriyor bakın. Gerekirse hata kodunu not alın P1234 gibi olan. Aks tamir ederken farklı çark mı takıldı? Çark mı çatlak? Yada sensör mü bozuk? Veya sensöre giden kabloda kopukluk olabilir.

livaneli
06-11-2021, 19:33
Aracı çalıştırdığın an değil de teker döndüğü an arıza veriyorsa kablo hattına bakmaya gerek yok. Bazı araçlarda ABS karşı okuyucusu porya ya da porya rulmanı üzerindedir. Sizin sorununuz bu karşılıkta olmalı.

220T
06-11-2021, 20:07
Schumi'nin söylediği teknik hususlar önemli.Benim ekleyeceklerim de şunlar:Lastik ebatlarında farklılık var mı?Akünüzün sağlığından emin misiniz?

4LaRKaD
07-11-2021, 08:56
ABS hız bilgisini her tekerdeki askların ucunda bulunan çarktan okur. Tam olarak hangi makinaya bağladınız. Universal her markaya bağlanan makina yerine Peugeot makinasına bağlayıp hangi hatayı veriyor bakın. Gerekirse hata kodunu not alın P1234 gibi olan. Aks tamir ederken farklı çark mı takıldı? Çark mı çatlak? Yada sensör mü bozuk? Veya sensöre giden kabloda kopukluk olabilir.

Merhaba, öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim. Cihaza ilk bağladığımız zaman sensör arızası alıyorduk , daha sonra çok uzun aramalar sonucunda sensörleri bulduk ve sıfırladık. Şuan bağladığımız cihaz universal değil , peugeot orjinal cihazı ve sensör arızaları şuan gitti. Ayrıca beyinden komut verdiğimiz zaman tüm tekerlerden abs çalışma sesini alıyoruz. Ancak söylediğiniz gibi tek ihtimal AKS kalıyor. Bu sebeple bozuk olmamasına rağmen sıfırlayacağım. Tekrar teşekkür ederim.


Schumi'nin söylediği teknik hususlar önemli.Benim ekleyeceklerim de şunlar:Lastik ebatlarında farklılık var mı?Akünüzün sağlığından emin misiniz?

Merhaba, Öncelikle teşekkür ederim. Aküyü 1 yıl önce yenilemiştim ancak çok iyi bir marka değil, eğer aküyle bağlantılı bir durum olma ihtimali varsa hemen sıfırlayabilirim.


Aracı çalıştırdığın an değil de teker döndüğü an arıza veriyorsa kablo hattına bakmaya gerek yok. Bazı araçlarda ABS karşı okuyucusu porya ya da porya rulmanı üzerindedir. Sizin sorununuz bu karşılıkta olmalı.

Merhaba, bilgilendirme için teşekkür ederim. Komple aks ve poryoları sıfırlayacağım.

Schumi
07-11-2021, 10:10
Merhaba, öncelikle bilgilendirme için teşekkür ederim. Cihaza ilk bağladığımız zaman sensör arızası alıyorduk , daha sonra çok uzun aramalar sonucunda sensörleri bulduk ve sıfırladık. Şuan bağladığımız cihaz universal değil , peugeot orjinal cihazı ve sensör arızaları şuan gitti. Ayrıca beyinden komut verdiğimiz zaman tüm tekerlerden abs çalışma sesini alıyoruz. Ancak söylediğiniz gibi tek ihtimal AKS kalıyor. Bu sebeple bozuk olmamasına rağmen sıfırlayacağım. Tekrar teşekkür ederim.

Aks'ların kafasındaki ABS dişlileri tek başına değişiyor. Komple aks değişimine gerek yok.

4LaRKaD
16-11-2021, 10:22
Aks'ların kafasındaki ABS dişlileri tek başına değişiyor. Komple aks değişimine gerek yok.

Komple aks sıfırlandı ve yine cihaza bağlandı. Aynı hata 'hız bilgisi arızası'

süleymann
16-11-2021, 12:05
Komple aks sıfırlandı ve yine cihaza bağlandı. Aynı hata 'hız bilgisi arızası'

Bilgisyardan canlı degerleri açın 4 tekeri aynı anda takip edin illaki birinde yanlış okuma vardır. o teker üstünde arızaya odaklanırısınız.

tesisatta kopuk vs olsa aracı yürütmeden direk arız yanar. sizin probleminiz tekerin biri hızı yanlış okuyor.

4LaRKaD
16-11-2021, 12:11
Bilgisyardan canlı degerleri açın 4 tekeri aynı anda takip edin illaki birinde yanlış okuma vardır. o teker üstünde arızaya odaklanırısınız.

tesisatta kopuk vs olsa aracı yürütmeden direk arız yanar. sizin probleminiz tekerin biri hızı yanlış okuyor.

Bilgilendirme için teşekkür ederim, birde o şekilde deneyelim.