Orijinalini görmek için tıklayınız : İe araçta benzin alerjisi?
BORAGUNDOGDU
20-11-2021, 15:04
Merhabalar TT Ailesi başlıktan okuduğunuz üzre baş belam 2001 şahin 1.6 ie araci yeni aldim ie aldigim icinde pismanim karbüratör sistemini dondurucem son care arabamdan vazgecmekte istemiyorum kusurlu ayipli malida satip arkamdan konusturmak bana gore değil soeuna gececek olursak
Lpgde patlatma yapiyor kuvvetli bi sekilde hava filtresini kaputa yapistiracak kadar kelepceleri kiricak kadar benzindede yapiyor ama okadar kuvvetli degil . Buna alistik buna eyvallah ama 70 kmde 85 tl tup yakmak nedir ? Tofaşmi aldik v8 mi belli değil yaktigo kadar gitse zoruma gitmicek motor sagligi yerinde ama bu sacmaliklar yuzunden arabama binemiyorum
Benzindeki sorunum tupteki gibi atik değil 4 bin devire dogru acayip guc dusuyor ondan sonra biraz devirlendirdiktennsonra performanssiz sekilde ilerliyor bana yardim edecek akil verecek birileri varmi ?? Yakit filtresini falan degistirdim fabrikanin taktigi duruyordu yine ayni bu sekilde ilerlerse jant lastigini sokup karbüratörluye donucem yada arabayi yok parasina satip bu kusurundan dolayi sordugum tamirciler ieler boyle yigenim bunlar soyle boyle diyor anliyan yok..tup beynini degistirdim lovato marka yine ayni ..... Yardimci olabilcek varsa minnettar bolurum saygilar
Not.arada adanada yasiyorum su yapar dediginiz tamirci varsa giderim ...
immortalboss
20-11-2021, 15:13
Kesinlikle karbüratöre dönmeyi gerektirecek bir sorun yok. Piyasada o kadar ie tempra varken ve bu sistem de bu kadar basitken bence dönmeyin. Komple yakıt sistemi + buji, buji kabloları + güzel bir ayar yaptırın derim. Tek nokta enjeksiyon karbüratöre çok yakın bir sistem. Kesinlikle derdinden anlayan bir usta çıkacaktır.
YunuscanVg
20-11-2021, 16:57
Benzinde patlatma yapması normal değil ama lpgde yapar.Bence senin ateşleme sisteminde problem var.Karbüratöre dönmene gerek yok bendede 2001 doğan ie var sıkıntısız biniyorum.Bişey değiştirmeden önce aracın beynini bilgisayara bağlat bilgisayar ile arıza tespiti yaptır
BORAGUNDOGDU
20-11-2021, 19:49
Benzinde patlatma yapması normal değil ama lpgde yapar.Bence senin ateşleme sisteminde problem var.Karbüratöre dönmene gerek yok bendede 2001 doğan ie var sıkıntısız biniyorum.Bişey değiştirmeden önce aracın beynini bilgisayara bağlat bilgisayar ile arıza tespiti yaptır
Adanada ben egzoza cihaz takip lpg ayari yapani goremedim kaldiki adanda bilgisayara baglatmak imkansiz gibi benim dusuncem benzin pompasi arrik benzinde kullanicam lpgnin hicbir ekonomisi kalmadi
BORAGUNDOGDU
20-11-2021, 19:50
Bu arada basta sohbette acmisim konu tasinmis yanlış yere konu acmisim ozur dilerim
YunuscanVg
20-11-2021, 20:22
Adanada ben egzoza cihaz takip lpg ayari yapani goremedim kaldiki adanda bilgisayara baglatmak imkansiz gibi benim dusuncem benzin pompasi arrik benzinde kullanicam lpgnin hicbir ekonomisi kalmadi
Dostum bana kalırsa kafana göre parça değiştirme eğer bozuk değilse boşuna parçalanmış olursun.Bujini kontrol et champion marka takılıyor ie lere bide bosch un bir modeli uyuyor diye biliyorum.Ben ilk aldığımda farklı marka takmıştım sarsıntılı çalışıyordu o şekilde.Ayrıca aracın çok yakıyorsa oksijen sensöründe bozuk olabilir
ghibli06
20-11-2021, 21:13
arabanın sentesinden emin miyiz? zamanlamada bir sorun var gibi...
livaneli
20-11-2021, 22:15
Bu kadar basit bir arabada ya sente sorunudur ya da afr (hava-yakıt karışımı) ayarı sorunu.
Önce senteye ( krank- egzantrik pozisyonu)baktırın, kasnakları da kontrol etsinler, sonra egzoza sondayı koyup afr ayarını yapsınlar.
ghibli06
20-11-2021, 22:17
Bu kadar basit bir arabada ya sende sorunudur ya da afr (hava-yakıt karışımı) ayarı sorunu.
Önce senteye ( krank- egzantrik pozisyonu)baktırın, kasnakları da kontrol etsinler, sonra egzoza sondayı koyup afr ayarını yapsınlar.
hocam bu motorlarda özellikle devirdaim vs değişikliğinden sonra sente hatası çok oluyor, subaplar da yamulabiliyor, hatta sente düzeltilmediyse ateşlemede zamanlama hatası oluyor... motor basit ama sente olayını hakkıyla yapan usta da zor bulunuyor bu kadar basit bir motorda...
BORAGUNDOGDU
23-11-2021, 22:24
Bu kadar basit bir arabada ya sente sorunudur ya da afr (hava-yakıt karışımı) ayarı sorunu.
Önce senteye ( krank- egzantrik pozisyonu)baktırın, kasnakları da kontrol etsinler, sonra egzoza sondayı koyup afr ayarını yapsınlar.
Dediklerinizi dikkate alicam teşekkürler
BORAGUNDOGDU
23-11-2021, 22:26
hocam bu motorlarda özellikle devirdaim vs değişikliğinden sonra sente hatası çok oluyor, subaplar da yamulabiliyor, hatta sente düzeltilmediyse ateşlemede zamanlama hatası oluyor... motor basit ama sente olayını hakkıyla yapan usta da zor bulunuyor bu kadar basit bir motorda...
Aynen yazdiginiz gibi hep gittigim ustaya goturdum araci abi benzinde gitmiyor falan dedim kaputunu actim beyini gordu beb bunu yapamam kardes dedi direk en azindan kurcalayip bozacagina elini surmedi usta bulamiyorum sikintim bu aslinda
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.